دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۳۹۹ تیر ۲۵, چهارشنبه

در سالگرد ترور جنایتبار دکتر عبدالرحمان قاسملو.کرد را میکشند اما کرد زنده است. اسماعیل وفا یغمائی

در سالگرد ترور دکتر عبدالرحمان قاسملو رهبر نامدار حزب دموکرات کردستان ایران. سیزده ژوئیه سالگرد کشتار شماری از رهبران حزب دموکرات کردستان ایران و از جمله دکتر عبدالرحمان قاسملوست. کردها از نخستین ایرانیانی بودند که پس از ظهور جمهوری نکبت و فساد مذهبی ملایان آماج کشتار قرار گرفتند. من کردها را مثل هر ایرانی دیگر میشناختم......ادامه
* فیلم دكتر قاسملو ما خود را ایرانی میدانیم و اجازه نمیدهیم کسی خود را از ما ایرانی تر بداند
قاسملو بزرگ مرد تاریخ در راه آزادی ودموکراسی | ایران گلوبال*فیلم.به عبارت دیگر: گفتگوی پخش نشده با عبدالرحمن قاسملو
*فیلم.بمناسبت سالگرد زنده یاد دکتر عبدالرحمان قاسملو
*عبدالرحمان قاسملو - ویکی‌پدیا...
داستان قتل دکتر قاسملو

۴۳ نظر:

ناشناس گفت...

روحش شاد و یادش گرامی باد مصطفی.

ناشناس گفت...

کردهاهمیشه در تاریخ استعمار آلت دست بیگانه و خاین به ایرانزمین بوده اند. هم قاسملو آلت دست و خاین بود هم قاضی محمد. هر دو هم سرشان به دلیل ماهیت فیودالی وخاینانه شان بدست رژیم ها استبدادی به باد رفت . این همه داستان فرصت طلبی کردها در صد سال اخیراست. باقی همه حرف مفت است.
محمد مقدمی

م.ح فرانسه گفت...

کسی که هفت هشت میلیون از مردم ایران را خائن میداند بسیار بیشعور است بسیار بسیار بیشعور. یاد زنده یاد قاسملو و قاضی محمد گرامی باد

ماشالله گفت...

اخر این چه حرف احمقانه ای هست که کردها خائن اند . کردها ایرانی اند دو هزار سال است در ایران زندگی کرده اند همیشه فقیر بوده اند و گاهی از خودشان در مقابل رژیمها مسلح شده اند در طول تاریخ همه ما با هم بوده ایم این اقا بیشتر به رژیمیها میخورد که میگوید کردها خائن اند هیچ ایرانی از هر ملیت باشد این حرف را نمی زند در ایران تنها خائنان آخوندهای حکومتگر به رهبری خامنه ای هستند بقیه قربانی هستند
درود بر تمام ایرانیان و ملیتهایی که در خاک ایران هستند و ایران انها را زائیده و پرورش داده است

ناشناس گفت...

شما هایی که با بلاهت می نوسید کردها ایرانی اند به دور و بر خودتان نگاه کنید. به کردهای عراق که آلت دست امریکا و شاه بودند و همین پارسال بارزانی می خواست اعلام استقلال کند که اوبا ما اجازه نداد. کردهای ترکیه هم که جاش ومزدور رژیمند.
قاسملو هم یک چیزی تو مایه همین بارانی و طالبانی بود و قاضی محمد هم همینطور.
شما کدام کرد ایرانی را سراغ دارید در همین خارج که وقتی ملیت اش را می پرسند نگوید کرد و بگوید ایرانی هستم.
آخر بابا جان بلاهت هم حدی دارد.
شما ها مونگول های دنیای سیاست هستید که فکر م کنید قاسملو دلش برای ایران می سوخت.
بی وطن تر از کرد ها هنوز از مادر دهر زاده نشده است. من می گویم هر کردی که اول از هر چیز خودش را ایرانی نداند را باید با اردنگی از ایران بیرون کرد تا برود برای استعمار مزدوری کند و یا برود با بارزانی و ... جاش های آنطرف مرز زندگی کند.غیر از این هر چه بنویسید حرف مفت است.
محمد مقدمی

ماشالله گفت...

واقعا تو یک احمقی فرض کن رهبران کردها اینطور بوده اند به کردها چه ربطی دارد مگر رهبر ایرانیها خمینی و خامنه ای نبودند خائن تر از آنها به ایران کی هست پس ایرانیها همه خائن اند باز هم تکرار میکنم تو اگر مزدور اخوندها نباشی یک احمقی

ناشناس گفت...

کردها بنا بر فرهنگ فئودالی تابع رهبران خود هستند. روشنفکر و کتابخوان که نیستند مطیع فئودال ها و رهبران فئودال و مزدور و آلت دست بیگانه خود هستند.. در روز سنگونی رژیم مطئن باشید که رهبران کردها ماهیت تجزیه طلب خائن و مزدور خود را نشان خواهند داد و من آنروز به ریش شما ابلهان مونگول دنیای سیاست خواهم خندید و شما هم لابد به گور امواتتان واهید خندید.
محمد مقدمی

ناشناس گفت...

ای ابله که در بی منطقی فقط بلدی بگی رژیمی رژیمی! گور بابای خامنه ای و خمینی وآخر سر هم تو ! آخر همه که مثل تو خمینی خامنه ای را رهبر ایرانی ها نمی دانند مونگول جان!
محمد مقدمی

جواد گفت...

آقای محمد مقدمی
شما یا نمی فهمی یا خودت را به نفهمیدن می زنی . به همین سادگی به انبوهی کرد هموطن مارک خاین بودن می زنی و به بقیه هم مارک و تهمت و فحاشی می کنی‌؟
مثلا تو که خاین نبودی واسه ایران چه کار کردی که از این کردهای بیچاره انتظار داری .
کرد اگر تو ایران با امثال تو مواجه نباشه افتخار می کنه بگه ایرانیه ولی تا امثال تو هستن احساس غریبی می کنه
این حرفها همانطور که دوستمون هم برات نوشتن مشکوکن

فیل فیلسوف گفت...


کردان(کردوئن):

کردان همان مادها یا شاخه ی بزرگی از مادها هستند که از نژاد آریا می باشند ،

ولی بعضی نویسندگان درباره ی معنی آریا دچار اشتباه شده و آن را سرچشمه از یافث پسر نوح دانسته اند و روی همین لغزش است که کردها را به یافث و این تیره ی بزرگ ایرانی را از نژاد تازی دانسته اند .


اما در پاسخ به این نوع طرز نگرش باید به طور علمی گفت که :

برابر نوشته های مربوط به کرد و کردشناسی ،پیشینه ی این گروه از مردم ایران زمین،به ویژه دسته هایی که در کرانه های کمربندی کوههای آرارت زندگی می کردند،برابر سنگ نبشته های باستانی ،از 3100 سال پیش از میلاد ،جلوتر می رود که این گروه از مادها ،از گذشته های بسیار دور در آن سامان بوده اند و در آنجا زندگی می کردند.


بنابراین می توان گفت که پیشینه ی کردان از جمله مردم استان کرمانشاه ،حداقل 1000 سال جلوتر از زمان فرزندان نوح است و نمی توانند با آنان بسیتگی داشته باشند(1)



کردان بزرگترین قوم آریایی ایران زمین میباشند که از دیرباز در نواحی کوهستانی و محصور غرب فلات ایران ساکن هستند و به حفظ آداب و اخلاق ایرانی موفق گردیده اند.


چنان چه مختصات نژادی کردان را با آنچه که درباره ی کیفیات نژادی آرینهای ایرانی گفته شده مقایسه کنیم جز تغییرات مختصری که بر حسب و هوا و مقتضیات طبیعی و طی زمان در رنگ مو و رنگ چشم کردان حاطل شده هیچ گونه اختلافی بین کدارن و قبایل آریایی دوره ی مادها و هخامنشیان وجود ندارد.


ولی برخی مقتضیات سیاسی افرادی را مجبور کرده است که مقاصد سیاسی را در لفافه ی پژوهشهای علمی پوشانده و از ذکر حقیقت خودداری کنند.


بنابراین اگر از آنچه گفته شد عقیده یا نظریه ی دیگری درباره ی قوم کرد ابزار شده باشد دارای ارزش علمی و پژوهشی نیست(2)

گویش کردی:


گویش کردی از شاخه ی ایرانی فارسی است که مردم کردستان با آن سخن می گویند.


گویش کردی به دو لهجه ی جدا از هم تقسیم می شود مانند:


1-کرمانجی و کردی،که کردهای شمالی و جنوبی با این لهجه سخن میگویند.

2-لهجه ی دیگری نیز وجود دارد که کردان به آن ماچوماچو و ترکان زازا و ایرانیها به آن گورانی گویند(3)

امروزه پس از سالها ، واژه هایی را که در سایر نقاط ایران فراموش گردیده در میان کردان بر زبانها جاری ست.

در میان کردان همانند لران واژه هایی از زبان باستانی بصورت دست نخورده باقی ست . به مانند واژه ی ایواره به معنای غروبکه در سنگنبشته های هخامنشی به همین معنا بدان اشاره شده است و واژه ایی ست که مردم بروجرد(بروگرد) هم اکنون نیز به همین معنا از آن استفاده می کنند.

در اورامان هزاران واژه از زبان پهلوی و پیش از آن می توان پیدا کرد.

چرا که در این ناحیه هنوز بهار را وهار و تابستان را هاوین و بیشتر نامهای کوهها ،رودها و روستاها تغییر نیافته ،مانند آتش گاه(نام کوهی ست) و گاورود که اطل آن گوارا رود بوده است و آریان که نام روستایی ست.


بنابراین می توان گفت که یک دسته از قوم آرین و ایرانی نژاد یعنی کردان ،با وجود تحمل سیلهای بنیان کن حوادث و وقایع تاریخی و آتش های جان گداز تاخت و تاز اقوام مهاجم ، در نهایت دلاوری و پایداری ،بیش از دیگر اقوام ایرانی در حفظ زبان نیاکان خود،وفادار مانده اند (4)


کردان مردمی پاک اندیش ،میهمان نواز ، ،مقوم ،صادق ،و باهوش اندو وطن دوست که هم اکنون در عرصه ی اینترنت نیز عزیزان وطن دوستی چون بابایادگار و اونتاش و ... به فرهنگ ایرانی خود عشق میورزند و در برابر تهاجمات تاریخی پانترکها چونان سدی قوی ایستاده اند.

کردان به مراسم ملی و باستانی خود بسیار وفادار هستند چنانکه آقای جنیدی می گویند که:

کردان هنوز جشنی به نام "جیژنه کوردی" دارند که در کردستان برگزار می شود و معتقدند که این روز نجات کردان از دست ضحاک بوده است و اما نکته ی بسیار مهمی که فرار کردان را عقلا تایید می کند این است که بافتن پارچه بترتیبی که بتواند بصورت چادر برای زندگی کردن درآید ، در دورانی است پس از خانه های اولیه.


بنابراین در صورتی که کردان از ابتدایی پیدایش خود کوهنشین می بوده نمی توانسته اند پارچه ببافند (5) (بنابر گفته ی کذب وبی اساس پانترکها که در ادامه ی تحریفات تاریخی خود، و یکسری خیالبافی ها ،کردان را ترک کوهی!! معرفی میکنند).



ناشناس گفت...

کردها زبانشان ایرانی است آیین هایشان ایرانی است اما وقتی نو روز را جشن می گیرند در همین خارج می گویند جشن سال نوی کردها و بعد می نویسند یک شاه کردی بود که با دیوها جنگیده و ...شده نوروز. این مادر قهوه ا ی ها اصلا انگار نه انگار که فرهنگشان ایرانی است. شما مونگولها ی دنیای سیاست هم غلط می کنید که جای جواب مستدل به من توهن می کنید. بهمین دلیل هم هست که منهم شما را یک مشت ابله آشغال کله می نامم.
محمد مقدمی

جواد گفت...

با تشکر از توضیحات جالب دوستمان به نام فیلسوف.

جواد گفت...

با تشکر از توضیحات جالب دوستمان به نام فیلسوف.

ماشالله گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
ماشالله گفت...

معذرت میخواهم از خوانندگان ولی تو گوه میخوری به هفت هشت میلیون از جمعیت ایران که تحت ستم هم هستند میگوئی خائن و مادر... و همچنین دوباره گوه میخوری به نظر دهندگان میگوئی آشغال مردک ابله بیشعور بی تربیت کردها ایرانی و هموطن همه ما ملیتهای ایرانی هستند و در ایران ازاد کردها مطمئنا نگاهبانان میهن خودشان خواهند بود وحقوق حقه شان را به دست خواهند اورد

ناشناس گفت...

خیلی خری ماشالله
چشم نخوری ایشالله
محمد مقدمی

ناشناس گفت...

آقا فیل فلسوف باشی
ایواره بمعنی غروب درزبان لری هم هست و فقط خاص زبان کردها نیست
زبان دراز

جواد گفت...

آقای محمد مقدمی شما با ادبیاتتان و نحوه ی برخوردتان در یک دیالوگ ساده با سایرین اولا سطح فرهنگ و اخلاق اجتماعی خود را بارز کردید و ثانیا مشخص نمودید که هیچ تعهدی به دموکراسی و آزادی ندارید.متاسفم

ناشناس گفت...

جواد تو هم نشان دادی که یک گوسفند خوب و ساده بیشتر نیستی. امثال تونباشند خمینی و رجوی باد بروند ماستشان را بخورند.
ضمنا اولین توهین ها را دوستان تو بمن کردند. من فقط جوابشان را به زبان خر فهم خودشان دادم.
محمد مقدمی

جواد گفت...

جناب آقای محمد مقدمی من با کسانی که با ادبیات لمپنی آخوندی - شاهنشاهی سخن می گویند اصلا بحثی ندارم
تا اینجا هم خیلی بیشتر از اینکه شایسته ی دیالوک باشید با شما سخن گفتم واین انتقاد را می پذیرم
اما نتوانستم ببینم که شما توهین به تمام خلق کرد را اصلا مخالف ادب نمی دانید و در مقابل توهین به خودتان را بر نمی تابید. واقعا عجیب است . آیا در فرهنگ شما خاین کلام زیبا و پسندیده ای است که شما از اینکه من از شیوه و ادبیات سخن گفتنتان ایراد گرفته ام حاشا می کنید و کودکانه دیگران را مقصر می دانید؟ نکند ادب شما مشروط به ادب سایرین است ؟‌ در هر حال این گونه سخن گفتن از جانب هر کس که باشد نشانه روحیه ی دیکتاتوری و تحمل ناپذیری است و بیانگر هیچ چیز دیگر نیست. بله با شما موافقم مخاطبین شما هم بعضا بی ادب هستند و اگرچه محتوای سخنشان درست است ولی با فحاشی و روحیه ی ضد دمکراتیک عملا آب به آسیاب سخن ناسنجیده شما می ریزند . شما هم که در هر حال در این زمینه کم وکسری ندارید.
اگر مبادی آداب بودن گوسفند بودن است و لمپینزیم بی در و پیکر گرگ صفت بودن و وحشیگری نیست بر حال فضای مجازی میهنمان باید گریست

ناشناس گفت...

جواد آقا این ممد اقا با عرض معذرت یک جانور دو پا بیشتر تیست حیف نمیتونم بش بگم الاغ چون حتی هیچ الاغی هم اینو قبول نداره که هش نه میلیون ایرانی محترم خائنن این خودش کسیه که اگه ریگ تو کفشش نباشه بایس فرستادش تیمارصتان معالجش کنن در ضمن خاک تو اون سر بیشعورش کنن و درود بر هموطنای کرد ما
حسن چاردولی

ناشناس گفت...

جواد
در دنیای سیاست و غیر سیاست صفت خائن فحش محوب می شود. خائن یعنی شخص گروه حزب و ا مردمی که به تعهدات خود در رابطه با دیگران عمل نمی کنند و نقض عهد قرار می کنند. مثلا همین مسعود بارزانی دو قلوی همزاد قاضی محمد خائن و قاسملو و طالبانی همیشه می گفتند ما تجزیه طلب نیستیم و فقط خود مختاری می خواهیم. یادت که هست آقای بی نهایت با تربیت یا نه؟ ولی همین بارزانی اواع عراق که ب ریخت پارسال می خوات اعلام حکومت مستل کند که ارباب اوبا ما اجازه نداد. این کار ارزانی خیانت محض به عراق بود یا نبود؟ قاسملو هم همین بود منتها رژیم ترورش کرد و رصت شنا در این آب را نیافت اما . حزب دمکرات از زمان قاضی محمد خائن همواره برنامه اش جدایی از ایران و تشکی یک کشور کرد با بارزانی - طالبانی و کردهای پ کا کا بوده. البته د این مسیر همه کردها چه عراقی چه ترک چه ایرانی از هیچ خیانتی و همکار و مدتی بیگانه حتی تیغ کشیدن بر روی یکدگر ودداری نکرده اند و نمی کنند چرا؟ چون کرد ذاتش فرصت طلبی ات. تو و دوستانت بجای بلغور کردن چرندیات رجوی بهتر است بروید کمی با فکر مستقل تاریخ معاصر حزب دمکرات و کردها را بخوانید.من در زندان اوین سال شصت یک کرد نزدیک به حزب دمکرات را می شناختم که پزشک زندان بود و و بعد از شکنجه زندانی ها را آماده می کرد برا ی شکنجه بعد. چند سال بعد دیدم فرزندان و خود این فرد بعنوان کرد و تحت ستم بودن ناسیو نالیته خارجی گرفته بودند و در حزب دمکرات فعال بودند و خود را نه ایرانی بلکه کرد می دانستند و تمام حرفشان هم تشکیل کشور کرد ها بود و هست. من بعنوان یک ایرانی آزادیخواه حق ندارم این جانوران فرصت طلب مادر قهوه ای را خائن نامم چون آقا جواد با تربیت گوسفند اسبق خمینی و گوسفند سابق رجوی و آن ماشالله خرمغز و م ح فرانسوی گوساله و چهار تا سوسول پفیوز دیگر مثل این دو مونگول بهشان بر می خورد؟ لطفا بروید گم شوید که حالم از ادبیا ت دمراتیکتان بهم می خورد.
محمد مقدمی

ناشناس گفت...

من سال ۵۷ با یکی از خویشان قاسملو در دانشگاه تهران هم دوره بودم.در همان بهار ۵۷ آن آقا به من می گفت ما حز ب دمکراتی ها منتظریم تا اگر اوضاع حکومت شاه بهم ریخت کردستان را از ایران مستقل کنیم.می گفتم چطوری؟ ممکن نیست می گفت حالا ببین
بگذریم که بد بدلایل بسیار نتوانستند اما استراتژی حرب دمکرات همین است.
محمد مقدمی

ناشناس گفت...

اقا جانم این حرفها که تو میزنی با اسم مستعار هست داری تهمت میزنی اگر حرفهایت درست است با اسم و عکست مقاله بنویس تا معلوم بشود ان افراد کی بوده اند و گرنه این همه مزخرفات ننویس
کرد

فیل فیلسوف گفت...

عوض دعوا اینها را بخوانید
- بررسی سیاست خارجی آمریکا و گسترش تجزیه طلبی قومی در ایران

http://aryamagazin.persiangig.com/document/Dr%20Joukar.pdf


- رمز و راز تجزیه‌ طلبی

http://www.andaryari.com/news.php?extend.68


- انتگراسیون و تجزیه طلبی - صهیونیسم و ملت اسلام

http://www.mashal.org/content.php?t=%D8%A7%D9%86%D8%AA%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86%20%D9%88%20%D8%AA%D8%AC%D8%B2%DB%8C%D9%87%20%D8%B7%D9%84%D8%A8%DB%8C&c=helmi&id=00525


- آیا جدایی طلبان مجرمند ؟

http://irankhayyam.wordpress.com/2010/12/03/%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D8%AC%D8%AF%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B7%D9%84%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%AC%D8%B1%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%9F/



- بزرگ ترین تجزیه طلب های ایران حاکمیت های مذهبی – استبدادی بوده اند

http://infoturk.150m.com/meqale.htm



- تجزیه طلبی و پان ترکیسم ٫ عوامل درونی یا بیرونی؟

http://www.ariarman.org/Azerbaijan_anti_panturkism.htm



- تجزیه طلبی استانی یا کشوری؟!!!

http://dmm.blogsky.com/1389/09/27/post-22/



- از تجزیه هراسی تا تجزیه طلبی

http://www.tribun.com/index.php?option=com_content&view=article&id=211:1389-02-24-15-58-28&catid=50:rasism-



- تجزیه طلب کیست و تجزیه طلبی چیست؟ پاسخی به‌ یک اتهام!

http://www.abrishamiabd.blogfa.com/post-7.aspx



- حق تعیین سرنوشت ، تجزیه طلبی یا ...

http://www.aftabir.com/articles/view/politics/plitical_history/c1c1151485601p2.php/%D8%AD%D9%82-%D8%AA%D8%B9%DB%8C%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D8%B1%D9%86%D9%88%D8%B4%D8%AA-%D8%AA%D8%AC%D8%B2%DB%8C%D9%87-%D8%B7%D9%84%D8%A8%DB%8C-%DB%8C%D8%A7

- مسئله ملی در ایران،فدرالیسم و تجزیه طلبی

http://www.brwska.org/fa/index.php?news=2671



- تجزیه طلبی؛ راهبرد غرب در منطقه (مطالعه موردی تجزیه سودان، بزرگترین کشور اسلامی(

http://nasimonline.ir/NSite/FullStory/News/?Id=194393



- «تجزیه‌طلبی یک فکر شیطانی نیست»

http://zamaaneh.com/morenews/2008/01/post_848.html



- تجزیه طلبی استانی، پرهیز و گریز چرا؟

http://www.mazandnume.com/?PNID=V8700



- اندونزی و بحران جدایی طلبی سرزمینی

http://www.hawzah.net/hawzah/Magazines/MagArt.aspx?MagazineNumberID=3416&id=15974



- همگرایی به جای جدایی طلبی

http://www.aftabir.com/articles/view/politics/world/c1c1219306803_war_p1.php/%D9%87%D9%85%DA%AF%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%AC%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D8%AF%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B7%D9%84%D8%A8%DB%8C



- چرا جدایی طلبی؟

http://www.shomalnews.com/index.php?view&sid=34916

ناشناس گفت...

اروند گفت:
این حقیقت دارد که کُرد ها مردمان مبارز و مهمان نواز و دارای بسیاری جنبه های اخلاقی مثبت دیگری بوده اند، همچنانکه بخش وسیعی از اقلیت های قومی و مذهبی در ایران و بسیاری از کشور ها نیز تا مادامیکه از یک پشتوانه قوی برخوردار نیستند، بموازات مبارزات مثبت و از حربۀ نمایش انساندوستی و فداکاری و در مواردی حتی با مظلوم نمایی برای تحت تأثیر قرار دادن مخاطبان و نیز در جهت برجسته نمودن حقانیت خود بهره می گیرند. کما اینکه حتی بسیاری از هواداران و اعضای سازمانهای سیاسی ایران و نیز همین آخوند های جنایتکار به قدرت رسیده تا قبل از سه ـ چهار دهۀ گذشته نیز بعضاً چنین روش های روانشناسانه - اخلاقی را به گونه ای بکار میبردند تا جائیکه هرگز کسی به مخیله اش هم نمیرسید که آخوند ها تا این حد جنایت، پستی و رذالت بالقوه ای در نهان داشته باشند.
شاید بیجا نباشد اگر گفته شود اساس و بنیادِ رفتاری مردم کردستان بر پایه تفکر دوران فئودالیسم استوار است که در برابر واقعیات دوران حاکمیت جهانی سرمایه و عصر گلبولیسم گنگ و نامفهوم است. نتیجۀ چنین تضادی را حتی در بخش وسیعی از اپوزیسیون رژیم آدمخواران جمهوری اسلامی در شرایط حاضر ـ در گفتار ، رفتار و اعمال و در پناه پشتیبانان ریز و درشت خارجی شان بروشنی میتوان دید که گویای این واقعیت تلخ است: همانطوریکه ثمرۀ دیکتاتوری رژیم شاه و عدم آگاهی مردم ایران منجر به حاکمیت رساندن مشتی اوباش غارنشین مرتجع گردید، نتیجه مبارزات انقلابیونی همچون: پویان ، جزنی، حنیف نژاد، سعید محسن و رضایی ها و....و.. چانشینانی همچون فرخ نگهدار، مهدی سامع، زوج رجوی و ... و که به یُمن کمکهای خارجی نه تنها مسئله اشان سازماندهی مردم ایران و سرنگونی رژیم نیست بلکه مبارزاتشان علیه تشکل یابی و منافع مردم و علیه گروهها و رقبای سیاسی خلاصه میشود.
به همین تناسب نه سازمانهای سیاسی آن سازمانهای انقلابی و فداکار گذشته هستند و نه مردم ایران دارای تشکل های سیاسی آکاهی بخشی هستند که آنان را در مسیر درست مبارزاتی قرار دهد. کشور و مردم ابران را رژیم جنایتکار در آنچنان وضعیت فجیعی قرار داده که بخش اعظم مردم ایران از بسیاری جهات به مثایه اپوزیسیون خارجه نشین رژیم از حیث مسائل سیاسی به انفعال کشیده شده تا حائیکه عوامل دیروزی سرکوب و اصلاح طلبان امروزین رژیم داعیه دار پرچم مبارزات سیاسی شده اند و جالبتر اینکه مبارزین و انقلابیون سرسخت دیروز، بیانات و گفتار آنان را با آب و تاب تکثیر میکنند.
روزگاری خیلی ها مردم کردستان را خلق کُرد می خواندند، اما امروزه مردم کردستان با تکیه بر اقلیم کردستان عراق، و یا پشتیبانی های مختلف دولتهای های خارجی از سازمانهای سیاسی کردیِ یاز مانده از دوران فئودالیسم بدون کمترین تکوین و تکامل مبارزاتی، ایرانیان را در تبلیغات غیر مستقیمشان فارس های شوینیسم میخوانند و با ملت سازی، خود را ملت کرد مینامند، موضوعی که علاوه بر انحراف مبارزات مردم و انشقاق آنان، یکی از اهدافش کمک به بقای رژیم جنایتکار میباشد، در حالیکه از کمکهای عربستان و اسرائیل کم بهره نمیبرند. خلاصه اینکه نه من و ما آدمهای دبروزی هستیم، که در حقیقت بسیارمان به قهقرا هم رفته ایم و نه مردم ایران و خصوصاً مردم کُــردستان ایران که زیر بمباران تبلیغات کانالهای مختلف اقلیم کردستان عراق قرار گرفته اند.

ناشناس گفت...

به کجا میرویم ؟ به کجا میبرند مارا ؟ قاسملو یک میهن دوست بود و مردم کرد نیز سلحشوران ایران زمینند .
تنها و تنها دشمنان همه اقوام ایرانی اخوندها هستند چون عامل استعمارند . زنده باد اتحاد همه اقوام ایران .

ناشناس گفت...

انان که به کرد توهین میکنند قطعا افراد مشکوک و از عوامل رژیم هستند . زنده باد اتحاد همه اقوام ایران .

ناشناس گفت...

اقای محمد مقدمی
قطعا در حماقت و مزدوری تو شکی وجودندارد چون به بخشی از مردم ایران داری توهین میکنی . ضمنا طالبانی و بارزانی ربطی به قاسملو ندارد . انها عامل مزدور بودند اما قاسملو توسط اخوندا کشته شد . ت مشکل داری و ریگ در کفش . یا رژیمی هستی یا از جماعت رجوی و یا پان ترک ولاغیر . گورتو گم کن .

فرید گفت...

درود بر تو اسماعیل استفاده کردم مثل همیشه بژی برادر برای تمام ایران

ناشناس گفت...

من فارس هستم یعنی در تهران بدنیا امده ام و فارسی زبان پدری و مادری من است اما شوینیزم نیستم و عاشق کردهای ایرانم چون هموطنان سلحشور مت هستند و جانم را برای خواسته هایشان میدهم . ما همه ایرانی هستیم و برای همدیگر لتزم باشه جان هم نیدهیم . قاسملو یک باشرف و میهن پرست بود و اگر نبود توسط اخوندها کشته نمیشد .

ناشناس گفت...

اقا این محمد مقدمی یا پان ترک هست ویا شیعه افراطی ولی بیشتر به پان ترک میخوره و کار ایناهم همینه که بیان تو فضای مجازی بین اقوام ایرانی جنگ راه بندازن تا امپراطوری عثمانی مورد نظرشون مثلا تقویت بشه ... در حالیکه اشتباه میکنه .‌من اگه جای مخمد مقدنی بودم از کردها معذرت خواهی نیکردم .
کردها بخش از پیکر خونین و ستمدیده ایران هساند . زن برادر من کرد است و برادران او همگی عاشق ایران و ضد اخوند هستن . اقای محمد مقدمی ابله دروغگوی ضد کردی بیشتر نیست . زنده باد اتحاد همه اقوام ایران تا چشم محمد مقدمی دربیاد .

ناشناس گفت...

این محمد مقدمی یک پان ترک است . با کینه ای که به کردها دارد از پان ترک ناشی میشود . همچنین پان ترک ساخته دست استعمار است برای سرکوب اکراد و نژادپرستی ترک ها . درصورتیکه بین مردم عادی ترک و کرد هیچ فرقی نیست اما احزاب استعمارساخته نژادپرست نونشون تو این حرفهای ابلهانه است . همه اقوام ایرانی اعم از ادری یا ترک و لر و فارس و کرد و بلوچ و غیره و غیره ایرانی هستند و هیچ برتری بهم ندارند و عاشق یکدر هستند و همشونم دسته جمعی میرینن تو دهن استعمار و عاملان تبلیغاتی ان مانند محمد مقدمی .

ناشناس گفت...

من کرد نیستم اما به شرف قاسملو درود میفرستم جون مصاحبه اورا قبلا از تلویزیون ماهواره ای دیده بودم . او کردستان را در چارجوب ایران میخواهد چون ایرانی است . دشمنان ایشان اخوندها و سازمانهای استعماری پان ترک هستند . گرچه برای مردم عادی ترک و لر و کرد و بلوچ و فارس و غیره فرقی ندارد . زنده باد اتحاد همه اقوام ایرانی بر علیه ظلم اخوندی . قاسملو یک مبارز باشرف بود وگرنه بدست اخوندا به قتل نمیرسید . بس کنید مزخرف گویی را . با حلوا حلوا گفتن دهن تلخ شماها شیرین نمیشه . زنده باد اتحاد اقوام ایران

ناشناس گفت...

کرد جماعت همیشه دله و آلت دست بوده و مزدور و خودفروخته. یغمایی هم از نادانی سنگ این خودفروخته ها را به سینه میزنه. بهتر که اون گوربگور وطنفروش هم مرد. مرگ بر خمینی و خامنه ای هر چه ضدوطن و وطنفروشه.
قریشی

ناشناس گفت...

یک درود و بوسه بر دستان کردهای ایرانی و وطنپرست که آونها هم مثل اقوام دیگر مملکت حقوقشون ضایع شده البته بدهکارم. اما در بین کردها خودفروخته متاسفانه زیاد هست و مقدمی خیلی هم بیربط حرف نمیزنه.

ناشناس گفت...

درود و بوسه بر وطنپرستان کرد و شرم بر وطنفروشان خودفروخته که متاسفانه در بین کردهای هموطن ما میلولن و اسمش را مبارزه برای خودمختاری میزارن. لعنت بر تجزیه طلب و سلام بر کردهای ایران دوست. قریشی

ناشناس گفت...

ایا کشتن زندانیان در زندان و خودکشی جلوه دادن ان یک برنامه ریزی نیست که جدیدا بکار گرفته میشود ؟
شواهد که ان را تایید میکند .

ناشناس گفت...

خودمختاری و یا حق تعیین سرنوشت هنوز به تعریف دقیقی نرسیده و برای همین در نظر برخی مانند تابوست . جامعه روشنفکری هنوز درک و مفهوم صحیحی از این مسئله ندارد لذا ولکنش ها متفاوت و گاها متضاد و خصمانه است . چرا درک و تعریف دقیقی وجود نداره ؟

ناشناس گفت...

یاد قاسملو گرامی باد .
او یک میهنپرست ششدانگ بود که برای اتحاد اقوام ایرانی درحد خود کوشید .
ننگ و نفرت برقاتلینش

ناشناس گفت...

اقای قریشی
اگر ازخاندان و قبیله قریش هستی لطفا یک ایت الکرسی بخون و زیرماشین ... مطمینم چون ازخاندان پیغمبرهستی طوریت نمیشه فقط سقط میشی .

ناشناس گفت...

محمد مقدمی چون ضدکرد هست پس یک خائن به کشوراست .
یک فارس

مسعودعالمزاده ​​​/ ​پاريس گفت...

۲۷ تیر ۲۵۷۹ ايرانى ۱۷ ژوئیه ۲۰۲۰ مسعودعالمزاده پاريس

با احترام فراوان به یاد زنده یاد قاسملو.
ما از ۱۴۰۰ سال حاکمیت ارتجاع درس نگرفتیم. باید کم کم حافظه جمعی پیدا کنیم و از هرضربه ای، بجای خودزنی، تجربه بیاندوزیم.
قدرت و نقطه قوت کشورهای غربی، نه در بمب اتمی، که در این تجربه و حافظه جمعی شان است، نه تنها در سطح روشنفکری، که حتا نزد کارگرها :
ــــــ اشتباهاتت رو بذار زیر پات، برو بالا ! ــــــ
اشتباه قاسملو با آنهمه تجربه و دانش سیاسی این بود که جنس جلب آخوند رو نشناخت. به آخوند اعتماد کرد. آخوند به شیطان درس نمیده، خود شیطانه.
حالا پس از این همه فضاحت، پس از چهارده قرن خیانت و جنایت، که از اسلام بیرون میاد و بس، وقتش رسیده که یکبار برای همیشه این نجاست تاریخی را به مستراح بیاندازیم و سیفون را هم بکشیم دوبار. جمهوریت با اسلام در رودررویی آشکاراست. نه وصله پینه و بزک کردنی است، نه با پسوند و پیشوند میشود ماهیت ضد مردمی اش را تلطیف کرد.
جمهوری اسلامی، نه !
جمهوری دموکراتیک اسلامی [پهن خوشبو] هم نه !
جمهوری، لائیک با برابری تمام شهروندان آری !
نه به آخوند، با عمامه، بی عمامه، با ریش، بی ریش، با لچک، ...
مار به سیاهش هم لعنت، به سیاهش هم !
ما دموکراسی خواهیم، اسلام نمی خواهیم !