دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۳۹۹ تیر ۱۱, چهارشنبه

مراد علی و مرید علی..تاملی در پدیده مراد علیگری ومرید علیگری در سیاست. اسماعیل وفا یغمایی

می بخشید اگر در طول این نوشته کوتاه مجبورید کلمات مراد علی و مرید علی را بارها بخوانید. هر چه تلاش کردم دیدم نمیشود حذفشان کرد و تعدادشان را تقلیل داد. با این اشاره نوشته را شروع می کنم .صدها سال قبل،خیلی قبل از اینکه کلمات فرمانده وسرباز،رهبر و عضو، قائد و احتمالا مقئود!!، رئیس و مرئوس و امثال اینها پیدا شود یا رایج گردد سر و کله شخصیتهای.ادامه ....مراد علی و مرید علی. 

۲۲ نظر:

کاضمینی گفت...

بسم الله الرحمن الرحیم.حضرت آقای یغمائی شما را به همان شرف پدرت قسم میدهم این همه جنبه افراط و تفرییط در مکتوباتت نداشته باش.وقتی هم میخواهی ایرج مصداقی را سمبلی از مبارزان ارجمند و شریف ضد دیکتاتوری ولایت فقیه جا بزنی اندکی هم با خودت بیندیش و ببین آیا این بنده خدا که در زندان توبه کرده است و به اصطلاح تواب بوده است و همراه بازجویان و ماموران زندان برای شکار یا شناسائی مجاهدان و مبارزان به گشت زنی میرفته صلاحیت و لیاقت این لفت و لعابها و القاب را دارد؟ باز هم تو را به شرف پدرت قسم میدهم یا جوک نگو یا اگر میخواهی جوک بگوئی جوک سیاسی نگو.ایرج مصداقی هرچی که باشد اگر به عرش علیین هم برسد سمبل مبارزا علیه ولایت فقیه نیست و ننگ همکاری با دژخیمان زندان ولایت فقیه از پیشانیش پاک نمیشود.

esmail گفت...

عزیز کاظمینی
ایرج دهسال در جهنم زندانهای جمهوری اسلامی زندانی بوده. بیست سال است در افشاگری صدها مقاله نوشته. بیش از ده کتاب منتشر کرده. دهها مصاحبه داشته و شب و روزش در این سودا میگذرد. سه چهار سال در مقر مهر تابان شب و روز همکار آنها در افشای رژیم بوده از طرف عده ای که من بسیاری را میشناشسم و خود آنها پرونده های آلوده ای دارند و از ما بهتران بدون مدرک و هیچ دلیل مورد رذیلانه ترین توهینها و تهمتها قرار گرفته است بنابر این برای او این اشاره چندا نیست . شما اگر واقعا مدارکی دارید ارایه نمائید و گرنه نوشته های امثال خانم فریبا و توتونچی و... پشیزی ارزش ندارد اینها را در باره خود من هم گفته اند و میگویند. گناه ایرج زنده بودنش است و بس اگر کشته شده بود الان از سمبلهای حضرات بود ولی خوب شد که ماند و نرفت.
پایدار باشید

کاظمینی گفت...

بسم الله الرحمن الرحیم. حضرت آقای یغمائی . تو را به شرف پدرت قسم میدهم اگر هم احساساتت را با منطقت مخلوط میکنی درحدی بفرما که فقط با نمک شود نه آنقدر به شوری بیفتد که به قول معرف شورش را در بیاوری.به همان بسم الله الرحن الرحیم قسم که حرف من ربطی به سابقه مبارزاتی مصداقی و همکاری او با مقر مهر تابان که نمیدانم مقصود ت کی و کجاست ، ندارد. بنده هم میدانم که مصداقی مقاله نوشته و کار حقوق بشری کرده و از این حرفها. اما مگر من در نفی و رد اینها یک کلام گفته ام. اگر گفته ام امیدوارم به تیغ تیز قلم تو گرفتار بشوم. ببین آقای یغمائی . من از دهان خود مصداقی اگر اشتباه نکنم در مصاحبه زنده با صدای آمریکا به این مضمون شنیدم که توبه نامه نوشته است. من خودم در یکی از چهار جلدکتاب خاطرات زندانش مطلبی به همین مضمون خواندم که همراه ماموران دژخیم رژیم برای شناسائی مبارزان و مجاهدان به گشت زنی میرفته. و از این که در اثر این کار بعضی از دوستانش دستگیر شده اند عذاب وجدان میگرفته است. حالا ملا نقطی نشو چون عرض کردم به این مضمون.به شرف پدرت و به همان بسم الله قسم که من خوشحالم این بنده خدا نمرده است. اما اگرکشته نشدنش به قیمت همکاریش با دژخیمان رژیم باشد دفاع تو از او خیلی سوراخ و سنبه پیدا میکند. در ضمن اگر عده ای هم هستند که پرونده آلوده دارند اگر روزی اسمشان در بیاید و مثلا تو بخواهی آنها را سمبل مبارزه با ولایت فقیه جا بزنی اگر من زنده باشم و ببینم همین را تکرار خواهم کرد. اگر هم نباشم مطمئن باش یکی دیگر همین را خواهد پرسید.در ضمن این کارت خیلی تمیز نیست که در ذهن خودت هرکسی را که به امثال مصداقی یا خودت ایراد بگیرد مستقیم و غیر مستقیم و به جد یا شوخی بچسبانی مثلا به مجاهدین. اول گفتم خیلی تمیز نیست ولی الان میگویم اصلا تمیز نیست خیلی هم زشت و غیر اخلاقی هست . والسلام. شما هم پایدار باشی و خداوند عزتت بدهد.

esmail گفت...

عزیزی کاظمینی
نیاز به قسم نیست برادر من.من نویسنده 2000 صفحه آ4 گزارشات زندان در نشریه مجاهد در فاصله سالهای 61 تا 64 بودم بنام زندان و زندانی.البته گزارشات در ان سالها روی کاغذهای پوستی میرسید یا در گفتگو با زندانیان کشف میشد که چه خبر است. به دلیل شتاب حضرت رهبری ادام الله عمره و عزه و اشتباه محاسبه اش که قرار بود سه ماهه ملا به جهنم برود و برای کم کردن سیلاب خون بیگناهان مظلوم توبه نامه نویسی یک خط بود! نمیدانم میدانی یا نه من نمیدانم مصداقی در کجا گفته یا نگفته یا نوشته یا ننوشته کارکردهای اودر طول بیست سی سال احترام بر انگیز است برادر. فراموش نکن بسیاری از جمله مظلوم شهید منیره خواهر رهبر را نیز به حسینیه اوین آوردند در هر حال شما نظر لطف داشته باشید به زندانیان . با سپاس

احمد رضا گفت...

اعوذوبالله والله تالله من الشیطان العین از دست این کاظمینی درود بر مصداقی لعنت بر دشمنان مصداقی بخصوص حرمله ابن تنباکوچی و ننه ابن ملجم فریبا ابن خولی صدق الله العلی العظیم

نازنین گفت...

اقای کاظمینی آقای ایرج مصداقی واقعن سمبل افتخار زندانی سیاسی واز مهم ترین فعالان حقوق بشر است من تعجب میکنم شما چرا از این مسئله ناراحت هستید و در عوض از دشنام و تهمتی که به او نثار میکنند اصلن حرف نمیزنید

رستم کنجکاو گفت...

رستم کنجکاومی پرسد
ای برج عاج نشین! حالی بفرمائید و فضل فروشی را ارتقاء داده فرمایش نمائید که خود قبله عالم در کجا ایستاده اند: مراد علی یا مرید علی تشریف دارید؟البته بنده را (با توجه به شناختی که از مشکلات روحی روانی و عدم تعادلهای پسوشولوگی حضرتعالی دارم) شک نزدیک به یقین ورداشته، بعرض برسانم که حضرت عالی قد و قواره اتان به مراد علی ها نمی رسید شما همشیه مرید بوده و خواهی ماند.و این همان خلائ است که تعادل روحی شما شاعر محترم را در اواحر عمری بهم ریخته است. ولی جانیا مواظب باش که بدین سرعت که می روی بنا به قانون غاز با غاز... به بیت رهبری می رسی و مراد خویش را از نزدیک مناظره خواهی کرد.
حالیا خوش باش و .... (خود بیشتر دانی ای سوته دل من). شما سر خوردگان و به بازی نگرفته شدگان را می توان خوب فهمید. عمری بهدر دادی و اکنون منتظر پیوستان به ارواح رفتنگانی.
منهم بودم به عدم تعادل روحی گرفتار می شد.
میتل کریاسس (می دانی که چیست).

esmail گفت...

حضرت رستم گرامی
با سلام به زال و رودابه و درودها به سیمرغ
شما نگران من نباش رستم جان
وضع روانی من اگر ناجور شد میبرند تیمارستان خدمت انواع اقسام رهبران
ولی به موضوع مقاله لطف داشته باش ببین راست است یا دروغ
زنده باشی پهلوان

ناشناس گفت...

سلام بر رستم کنجکاو شما بسیار روشن و عالی نوشتی اینها یک مشت همین برج نشینهای از خود راضی هستند و هیچ اهل مبارزه نیستند
ایرانی

ناشناس گفت...

پرنده
سلام اقا اسماعیل درود بر شما در دفاعتان از حقوق انسانی ازاد مردی چون مصداقی و اما بعد
اقای کاظمینی شما و امثال رستم و تمام افتابه داران وسربازان گمنام رهبر شما که در حال چک کردن مدارک افراد هستید رنجه فرموده و مدرک زیر را دنبال کنید .
[به: ریاست اداره دادرسی نیروهای مسلح شاهنشاهی (دادستانی)
از : ساواک
درباره مسعود رجوی فرزند حسین
پیرو [نامه] شماره 7611 /312 - [مورخ] 16/9/50
نامبرده بالا که از محکومین سازمان به اصطلاح آزادیبخش ایران وابسته به جمعیت نهضت آزادی است [ همان طور که ذکر شد، هنوز نام مجاهدین خلق برای این گروه انتخاب نشده بود و ضمناً به دلیل آنکه همه مؤسسین این گروه قبلاً عضو نهضت آزادی بودند، ساواک ابتدا گمان می کرد که این گروه به نوعی وابسته به نهضت آزادی است] و در دادگاه تجدید نظر نظامی به اعدام محکوم گردیده بعد از دستگیری در جریان تحقیقات کمال همکاری را در معرفی اعضای سازمان مکشوفه به عمل آورده و اطلاعاتی که در اختیار گذارده از هر جهت در روشن شدن و ضعیت شبکه مزبور مؤثر و مفید بوده و پس از خاتمه تحقیقات نیز در داخل بازداشتگاه همکاری های صمیمانه ای با مأمورین به عمل آورده لذا به نظر این سازمان[یعنی سازمان اطلاعات و امنیت کشور (ساواک)] استحقاق ارفاق و تخفیف درمجازات را دارد. مراتب جهت استحضار و هر گونه اقدام مقتضی اعلام می گردد.
رئیس سازمان اطلاعات و امنیت کشور- ارتشبد نصیری
تهیه کننده [گان پیش نویس:]
رئیس بخش 312-ازغندی
معاون اداره یکم عملیات و بررسی- مبینی
رئیس اداره یکم عملیات و بررسی- جوان
29/1/51]

خائن به معنی واقعی کسی نیست جز این رهبر گور به گورتان که پس از یازده سال فقط جنازه اش را دارد میکشد والا وجود واقعی ندارد خائن کیست ؟
ایرج مصداقی هر که هست اما شرافتش وشجاعتش هزاران بار بیشتر از رهبر گور به گورتان است از انجا که شما دستبوسان رهبر وخود رهبرتان درغگو هستید من و مردم حرفهای شما را باور نمی کنیم شما انقدر دروغ گفته اید که همچون چوپان دروغگو شده اید دیگر نه ابرو دارید و نه شرم حیا که نگران ان باشید چون انرا ندارید .فقط به شما میگویم خجالت بکشید و بروید گم شوید همچون رهبرتان اگر جمهوری اسلامی هم سرنگون شود فکر نکنیید که شما جایگزین هستید این خوابی بیش نیست ایران ازاد فردا به همزاد خمینی نیاز ندارند فقط میگویم بروید و گم شوید
درود بر شجاعت شما اقا اسماعیل که در برابر یک مشت دهن دریدگان که همچون گاو چاله دهان باز کرده و سم به بزمین میکوبند ایستادگی میکنید و از حقوق انسانی انسانی که ناجوانمردانه مورد هجوم قرار گرفته دفاع میکنید درود به شرفتان
در ضمن اگر قرار بر پاسخ به سوالات باشد سربازان گمنام رهبر جواب این گزارش مربوط به ساواک را بدهند

ناشناس گفت...

اسماعیل جون
میشه خواهش کنم ازت دیگه برامون سمبل درست نکنی؟
هر چی رجوی برامون فک و فامیلش را سمبل کرد بسه!
زن اولش را سمبل شهیدان و اشرف شهیدان کرد خواهرش را سمبل شهیدان 67 کرد اون برادرش را سمبل دفاع از حقوق بشر کرد و این زنش را سمبل رهایی زن انقلابی و خودش هم که سمبل همه چی..
اسماعیل جون ترا به کائنات سوگند بیا و بس کن برادر این بازی مسخره مداحی این و اون کردن راو دیگه لطفا بعد از اینهمه تجربه بازم برامون سمبل مبارزه با ولایت فقیه و سمبل اله و بله درست نکن!
اینو خیلی رفیقانه میگم چون هم ما افعی گزیده ایم و هم تو سابقه خوبی نداره توی " مدایح بی صله " نداری !
اسماعیل جون چرا نمی خوای یبار برای همیشه با فرهنگ ارتجاعی و خانه خراب کن گذشته ات که میراث مسعود رجویه خدا حافظی کنی؟
حقیر به توبه نامه نوشتن مصداقی ایراد نمی گیرم چون خیلی ها بودند که توبه نامه نوشته بودند و بعد از ازادی اومدن با رژیم جنگیدند و شهید شدند! حتی کسایی که تیر خلاص زده بودند و حتی اونهایی که مثل مصداقی همراه ماشین گشت دادستانی رفته و خیلی ها را شناسایی کردند که بدست اعدام سپرده بشن. مصداقی را هم یکی از اونها فرض می کنم ..اما اسماعیل جون بیا و برای کمک به بالا رفتن فرهنگ و تجربه نسلهای بعدی دست از سمبل درست کردن و مداحی این و اون یبار برای همیشه وردار.
لا اله الا الله
آقا صلوات بفقرستیم
ندارد

ناشناس گفت...

جناب یغمایی، حالا شما مراد مصداقی هستید یا ایشان مراد شما؟ ترسم از این است که از این تند روی پیشمان شوی!

موشکاف

همایون بنی آدم گفت...

این بحث کاملا اساسی چه ربطی به مصداقی دارد. زنده باشی اسماعیل با وفا. این بحثها است که اگر پرورانده و تئوریزه شود راه را برای رسیدن به ایرانی آباد و آزاد باز میکند.

کاملا درست میگویی این مدل، ساختار و زیر بنای اندیشه و عملکرد سیاسی - اجتماعی ما ایرانیان است. دو هزار و پانصد سال دیکتاتوری فردی و هزار و چهار صد سال دیکتاتوری دینی فرهنگ ما را شاه - امامی کرده و نه فقط در چهارچوب سیاست که در درون خانواده، مدرسه و محله هم این مدل برقرار است و تا این مدل شکسته نشود فراری از دیکتاتوری نیست. فرزند خدا هم به ایران بیاید بعد از ده سال دیکتاتوری خودخواه و خود بین و خونریز می شود.

مگر غیر از این بود که هم رضا شاه و هم محمد رضا شاه و خمینی جلاد در ابتدا مردمانی شریف و دلسوخته ایران بودند؟ مگر نبود که در امجدیه و تبریز و رشت مسعود از اعماق روح و وجود تاریخی اجتماعی مان حرف میزد؟ سیستم فردیت را ، هر که میخواهد باشد چه کیانوری ، رجوی، خمینی نگهدار، بختیار ، را خورد میکند و مثل چرخ گوشت، هر کس با هر عقیده ای را ، از هم پاشیده و تبدیل به ملغمه ای از توتالیتریسم و خون میکند.

ظرف فکری سیاسی ما چون تغاری بد شکل و بی قواره است. چه آب زمزم چه شراب ناب در آن بریزی فرقی نمی کند. آن مایع شکل ظرف را خواهد گرفت.

ناشناس گفت...

درود بر شما آقای یغمایی عزیز . قلمتان را می بوسم . بسیار روشنگرانە می نویسید

لقمان

esmail گفت...

اقای بنی ادم
این نوشته در سال 1392 نوشته شده است و به دلایل حملالت به آقای مصداقی به او تقدیم شده بود
موفق باشید

ناشناس گفت...

خلايق هر چه لايق. اين داستان سر دراز دارد. هر جورى اين تواب را رنگ كنى، خريدارش همان فحاشان وزارتى هستند و بيغان سياسى. هزار كتاب هم بيرون داده باشد وضعيت فعلى او شاخص است و بقيه سابقه به پشيزى نمى ارزد. فعلا تو مريد اين توابى ولى سوْال اساسى اين است كه او مريد چيست با اين كينه حيوانى به مجاهدين و بخصوص به مسعود. جواب را نميدانى؟ كينه بازجوها زندان خمينى را بر جسم زنان مجاهد و مبارز و مردان ميدان رزم مشاهده كن تا كينه تواب نشسته بر گرده زندانيان را فهم كنى. تواب آزاد شده پشيمان از عملكرد خود لحظه به لحظه يار و ياور تمامى مبارزان راه آزادى است و يا خود در صف مقدم آنها. اما توابين شكارچى خو گرفته با كينه حيوانى بازجو "اسلام عزيز" هزار نسخه براى حقوق بشر هم بپيچند، تيغ تيز خنجر را در اولين فرصت بر گلوى يار و رفيق خلق مى كشند با همان كينه كه در زندان خدمت به جلاد مى كردند. ننگ با رنگ پاك نمى شود و تمامى شاگرد جلادان در فرداى ايران آزاد بايد پاسخ جنايت و رزالت همدستى با اراذل و اوباش ولايت را در دادگاه هاى خلق با رعايت تمامى حقوق مدنى بدهند. حقوقى كه از قربانيان خود دريغ كردند و نسل فداكار انقلاب را به مسلخ بردند.
يكى در ره عشق سر به دار
ديگرى در ره كين جلاد دار
كانال هوا شناسى

ناشناس گفت...

کانال هواشناسی و موشکاف شما که فقط هوادار مقاومت هستید و نه سخنگویان بیت رهبری در اورسورواز من هم قبول کردم اما فلان به فلانتان اگر دروغ بگید.

رافی

ناشناس گفت...

مردم ستمدیده ایران نیستند.
اولی ها لایق بازار و محافل ارتجاعی اند.
دومی ها لایق حمایت پاتریک کندی و عزت ابراهیم عراقی
+++++++++++
برادر کانال در مورد یکی از منتقدین فرموده اند:
«هر جورى اين تواب را رنگ كنى، خريدارش همان فحاشان وزارتى هستند و بيغان سياسى...وضعيت فعلى او شاخص است و بقيه سابقه به پشيزى نمى ارزد.»
پایان نظر برادر کانال
+++++++++++
مسعود رجوی هم هر ادا و اطواری در آورَد، خریدارش نئوکان های آمریکایی و نتان یاهو های اسرائیلی هستند... وضعيت فعلى او شاخص است و بقيه سابقه به پشيزى نمى ارزد.
دوری عملی از مردم ایران و نزدیکی عملی به از ما بهتران ننگ است و به قول داداش کانال «ننگ با رنگ پاك نمى شود»
شیما

ناشناس گفت...

ﺭاﻓﻲ ﺟﺎﻥ ﺷﻨﻴﺪي ﻛﻪ ﺑﻪ ﮔﻨﺠﺸﻛﻪ ﮔﻔﺘﻨﺪ ﻣﻨﺎﺭ ﺑﻪ اﻧﺠﺎﺕ, ﮔﻔﺖ ﭼﻴﺰﻱ ﺑﮕﻮ ﻛﻪ ﺑﮕﻨﺠﻪ. اﻳﻦ ﻫﺴﺘﻪ ﻛﻪ اﻳﻦ ﺣﺮﻓﺎ ﺭا ﻧﺪاﺭﻩ, ﺩاﺩاﺵ, ﺑﺎﺯ ﻣﺎ اﮔﺮ ﻫﻤﭽﻴﻦ اﺩﻋﺎﻱ ﻛﻨﻴﻢ ﻛﻪ ﻓﻼﻥ ﺑﻪ ﻓﻼﻥ ﺷﻤﺎﻫﺎ ﻗﺎﺑﻞ ﻗﺒﻮﻟﺘﺮ ﻫﺴﺖ, ﺑﻼﺧﺮﻩ ﻫﻴﭻ ﻛﺲ ﻧﺪﻭﻧﻪ اﻣﺜﺎﻝ ﺗﻮ ﻣﻴﺪﻭﻧﻦ ﺑﻌﺪ اﺯ ﺳﻲ ﺳﺎﻟﻪ ﻭاﻳﺴﺘﺎﺩﻥ ﺭﻭﺑﺮﻭﻱ اﻭﺑﺎﺵ ﺭﮊﻳﻢ ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﻫﻤﺖ ﺑﻠﻜﻪ اﺑﺰاﺭﻱ ﻣﻴﺨﻮاﺩ ﺑﻪ ﻗﺎﻣﺖ اﻣﺜﺎﻝ ﺗﻮ.

ﻓﺤﺶ ﺑﺎ ﻓﺤﺶ, ﺗﻮﻫﻴﻦ ﺑﺎ ﺗﻮﻫﻴﻦ, ﮔﻠﻮﻟﻪ ﺑﺎ ﮔﻠﻮﻟﻪ, ﺣﺮﻑ ﺩﺭﺳﺖ ﺑﺎ ﺣﺮﻑ ﺩﺭﺳﺖ ﺑﺎﻳﺪ ﭘﺎﺳﺦ ﺩاﺩ ﻭاﻟﺴﻼﻡ

ﺣﺴﻴﻦ

ناشناس گفت...

برادر کانال فرموده اند: «خلايق هر چه لايق...»
درست فرموده اند . حقا که نه آخوندهای عمامه به سر در تهران و قم و نه آخوندهای بی عمامه در اورسورواز و بیت رهبری «عقیدتی»، هیچکدام لایق مردم ستمدیده ایران نیستند.
اولی ها لایق بازار و محافل ارتجاعی اند.
دومی ها لایق حمایت پاتریک کندی و عزت ابراهیم عراقی
+++++++++++
برادر کانال در مورد یکی از منتقدین فرموده اند:
«هر جورى اين تواب را رنگ كنى، خريدارش همان فحاشان وزارتى هستند و بيغان سياسى...وضعيت فعلى او شاخص است و بقيه سابقه به پشيزى نمى ارزد.»
پایان نظر برادر کانال
+++++++++++
مسعود رجوی هم هر ادا و اطواری در آورَد، خریدارش نئوکان های آمریکایی و نتان یاهو های اسرائیلی هستند... وضعيت فعلى او شاخص است و بقيه سابقه به پشيزى نمى ارزد.
دوری عملی از مردم ایران و نزدیکی عملی به از ما بهتران ننگ است و به قول داداش کانال «ننگ با رنگ پاك نمى شود»
شیما

ناشناس گفت...

درود آقای یغمایی. بسیار زیبا و عمیق نوشتید. این نوشته ها در راستای زدودن فرهنگ ایرانی از رذالت ها و آلودگی ها مفید هستند. باز هم بنویسید. مانا باشید.

مجاهد دیروز، مبارز امروز

ناشناس گفت...

برنامه افساید یه مجری داره که به واقع دلقک . کاری به محتوای حرفاش ندارم ولی ادم فوق العاده لجن و خیالپردازیه . اگه اینا مدعی هستن وای به حال ما .ادم جالبی نیس دروغ و راست را سرهم میکنه تا مخاطب خوشش بیاد