دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۳۹۷ بهمن ۲, سه‌شنبه

مهدی بازرگان در راه احمدآباد به مسعود رجوی چه گفت

عبدالعلی بازرگان در گفت‌وگو با زیتون مهدی بازرگان در راه احمدآباد به مسعود رجوی چه گفت؟ چرا مهندس بازرگان با وجود آن که تلاش کرد تا دولت بختیار بماند و از آقای خمینی نیز به خاطر عدم پذیرش بختیار دلگیر شد، سرانجام حکم نخست‌وزیری را پذیرفت؟ آیا نخست‌وزیری به وی تحمیل شد؟ادامه مطلب

۴ نظر:

ناشناس گفت...

بازرگان به رجوی گفته بود هیچ فرقی بین شماها و بسیجی ها نیس و هردو یک حرف میزنید و مرگ برامریکا میگویید پس شلوغش نکن .

ناشناس گفت...

اره تقریبا با همین مضمون بوده ظاهرا بازرگان به رجوی میگه هیچ کاری نمیتونم براتون بکنم شماها هم مثل سایرفرزندان حزب الهی ام ضدامریکایی هستین و چرا بیخودی باهم سرناسازگاری دارید شماها که هردو یک شعارمیدهیدچرا با هم نمیسازید .ظاهرا رجوی برای رفتن درقدرت تلاش میکرده وبازرگان هم نمیتوانسته برایش کاریکند ویا شایدم نمیخواسته کاری کند.فعلا بازرگان فوت کرده و رجوی زندس و او خودش بهترمیداند که چه گفته و شنیده اما شاید هیچوقت راستش رانگویدکه البته مهم نیس چون مضمون صحبت مشخص شده است .

ناشناس گفت...

نقل به مضمون در همین موضوعات بوده است. بازرگان اصولا همیشه به مجاهدین میگفت با حزب الهی ها لج نکنید وقتی هردو یک هدف دنبال میکنید حتی یادمه که روزنامه ها هم چنین مطلبی را انعکاس دادند.رجوی از تسخیرسفارت امریکا توسط دانشجویان پیروخط امام حمایت میکرد و بازرگان ازاین موضوع شاکی بود.حزب توده و مجاهدین معروف ترین حامیان پیرو خط امام بودن .

ناشناس گفت...

مسعود رجوی محبوب بود اما برای ۷ تا ۸ نفر از  همفکرانش ونه بیشتر ( بقیه فقط دنباله رو بودند چون بی اطلاع بودند ) چون دردهه ۵۰ خیلی از بچه ها از مسائل درونی و تغییرایده الوژی خبرنداشتند و با جوسازی امثال مسعودرجوی و همفکرانش فکرمیکردند خیانتی درسازمان صورت گرفته درحالیکه تغییر ایده الوژی خیانت نبود و یک حرکت تکاملی درسازمان برای خروج از پوسته مذهبی بود و منجرشد به اخراج و تصفیه عناصرمذهبی و قطع ارتباط بازار و روحانیت و راست سنتی ) . ایشون بخاطر  محفوذات ذهنی اش در بحث ایده الوژی و تا حدودی توان نویسندگی دربین همفکرانش که از قابلیت کمتری دراین زمینه برخورداربودند شاخص شد وگرنه به لحاظ سوابق مبارزاتی هیچگونه امتیازی نداشت و اصولا در ان ایام شرکت درمبارزه مسلحانه و انجام عملیاتدنظامی سابقه درخشان حساب میشد که اقای مسعودرجوی ذره ای سوابق مسلحانه نداشت و در هیچ عملیاتی حتی نقش هم نداشت .

ایشان بیشتردرزمینه ایده الوژی مطالبی مینوشت و لاغیر وحتی در تهیه جزوه" اموزش بیانیه " با همکاری سعید شاهسوندی این جزوه را بقلم خودش تهیه کرد . درواقع ایشان قلم داشت و هیچ پوئن و مزیت دیگری نسبت به همفکرانش نداشت و تنها هنرش قلمش بود خصوصا که میتوانست مباحث ایده الوژیکی پرجاروجنجال از موضع چپ راه بیاندازد و به راست بپیچد . ایشون خیلی زیرکانه و پوشیده به راست میپیچید وچون راست روی ایشان بنا به خصیصه ذاتی با جاروجنجال همراه بود لذا عریان نمیشد ... دادن القاب پدربزرگوار و رهبرانقلاب سندروم همان راست روی های ذاتی بود که امروز مسکوت مانده و دقیقا با جاروجنجال نفی ان را هوا میکند !  همین خصیصه و خصلت نمایی از ویژگی های زیرکانه بارزاو در بحث اپورتونیسم راست مذهبی است .

اما ایشان به جز قلم چیزدیگری هم دروجودش بود وان فرصت طلبی ! که توانست با یاس و رطب  بعداز ۵۷ به روی سازمان بپرد و کل سوابق سازمان را درغیاب رهبران اصلی توی جیب مبارک بریزد و طرفداران بی اطلاع و شیفته مبارزه مسلحانه را یکجا به سمت خود بکشد درحالیکه خودش سوابق مسلحانه نداشت ! چگوارای قلابی ما با شعروشعار های هیجان انگیز چه کارها که نکرد !

عاقبت دهها هزار کشته و بعد فرار به خارج !

شاید امروز این مطالب برای انانکه مغزشان اثاررسوبات گذشته را دارد  فایده ای نداشته باشد اما برای انان که درپی روشنایی هستند قطعا مفید به فایده است .

حقیقت را باید جستجو کرد و هیچ چیز جز جستجوی حقیقت درقضاوت عادلانه موثر نیست .

شاید مطالب فوق برای چاپلوسان آستان ولایت عقیدتی و ذوب شدگان  و تف اندازان شوک آورباشد اما حقیقتی است .