دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۳۹۹ تیر ۶, جمعه

گفتگوی مسعود رجوی با دستگاه اطلاعاتی صدام همنشین بهار

گفتگوی مسعود رجوی با دستگاه اطلاعاتی صدام   همنشین بهار
از گفت و شنود مسعود رجوی با مقامات استخبارات و اطلاعات عراق در زمان صدام حسین (صابر الدوری و طاهر جلیل حبوش و...) سالیان دراز می‌گذرد. صحبت‌های رد و بدَل شده، کلمه به کلمه ثبت و ضبط شده و مقامات عراقی، چه زمان صدام و چه یعد از روی کارآمدن حزبُ الدّعوهٔ و... به آن اشراف کامل داشته‌ و دارند. گویا بعد از سال ۲۰۰۳ و بلبشوی عراق، گونی بزرگی از اینگونه ملات‌ها (کاست و نوار ویدئو) نصیب کارگزاران جمهوری اسلامی می‌شود که بارها در رادیو تلویزیون و روزنامه‌های حکومتی عَلَم کردند و از آن سریال و سناریو ساختند. پُر پیداست که بر مقامات اطلاعاتی اشغالگران عراق (سیا و...) نیز پوشیده نماند

http://hamneshinbahar.net/article.php?text_id=686

۱۴ نظر:

ناشناس گفت...

اقای همنشین بهار در برنامه های خود مرتب به قضاوت منفی و ناسزاگویی به تقی شهرام بود ومن همیشه از حرفهای ایشان رنج میکشیدم که چگونه دم از ثبت وقایع میزنه و قضاوتاش غیرمنصفانه است تا اینکه اخیرا یک کلیپی را ازابشان دیدم درباره جزوه سبز که میگفت رفته نوارهای مداکرات شهرام و حمید اشرف را ازسایت اندیشه و پیکار برداشته کامل گوش کرده و از قدرت و تسلط و توان تئوریک شهرام و ازهوش او متعجب شده . من به سهم خود از همنشین تشکرمیکنم که دارن به حقیقت شهرام نزدیک میشن .
خاکزاد

ناشناس گفت...

حرفهای مفت و ازروی بغض و حسادت درباره شهرام بسیاراست اما او تنها متفکر بی باکی بود که در اوج تعصبهای ایده الوژیک - سنتی پوسته اسلام سازمانی را شکست و در بیدادگاه جمهوری اسلامی درهمان ایامی که رهبران مذهبی سازمان خمینی را امام و مجاهد اعظم خطاب میکردند ، برسر تفکرات خود ایستاد و با شجاعت گلوله های خصم ایده الوژیک را بر سینه فراخش پذیرفت . حتی مرتجعین اورا نبش قبرکردند و به خاوران بردند . یادش گرامی . به اشتباهاتش کاری ندارم .
خاکزاد

ناشناس گفت...

اقای همنشین و شاهسوندی هردوتاشونو که روی هم جمع بزنید بند کفش تقی شهرام نمیشن . هرچی دلتون میخواد بگید ... اینهمه رهبران مدهبی مجاهدین ازروی حسادت و بغض برعلیه شهرام صفحه گذاشتن به کجا رسیدن ؟
شماها هم روش .
خاکزاد

ناشناس گفت...

مخالفت با شهرام به نفع ساواک و راست سنتی بود بدون بروبرگرد . مغزشماها توسط رجوی قبلا شستشو داده شده و در ذهنتان جعلیات و بیوگرافی جعلی رسوب کرده . سفلیس تا مرگ با ادم هست و دشمنی شمایان باشهرام تا مرگ باهاتون هست ولی امیدوارم معالچه شوید و عمرتان مستدام باشد .

خاکزاد

ناشناس گفت...

در گفتگو مفصل و مستند آقایان همنشین و شاهسوندی، به طور تاریخی، علمی، روانشناسانه، و منصفانه جریان تقی شهرام باز بینی و تحلیل شد. و وقایع اتفاقیه بعدی ابعاد ضربه و خسارتی که او به جنبش مبارزاتی آن دوران وارد آورد را ثابت میکند. تقی شهرام به دلیل فردیت و خود شیفتگی مفرطش ، که خود را نوک پیکان تکاملی مارکسیست-لنینییتی می‌پنداشت به فهقرای جنایت بزدلانه و ناجوانمردانه کشیده شد. او خودش را رهبر عقیدتی م-ل های زمان خودش به حساب می آورد.
گفتگوی آن دو بزرگوار یک سند تاریخی است و از زمان انتشارش حتی یک نقد نقد معتبر هم براین گفتگو وارد نشده...‌والا «شعار دادن چه ساده؛ تحلیل پایه ای چه مشکل» !!!

افشین

ناشناس گفت...

آقای خاکزاد همیشه حاضر در ذیل هر نوشته
سلام
من سعید شاهسوندی، توجه شما را به نکات زیر جلب می کنم. اگر با خونسردی و آرامش بدان ها‌توجه کنید ،شاید برای شما مفید باشد
۱/من نه بند کفش ، بلکه با افتخار خاکپای مردم ایران هستم.
۲/من هم به نوار گفتگوی زنده یاد حمید اشرف با محمد تقی شهرام گوش داده‌ام. بیش از یک بار. این نقل قول شما از دوست گرامی همنشین بهار نمی دانم چقدر صحیح است. اما به نظر من سطح نازل صحبت های شهرام در مقابل حمید اشرف بر هر شنونده بی طرفی کاملا آشکار لست. توصیه می کنم بجای پاورقی زدن بر هر مطلب کنی وقت گذاشته و آن گفتگو ها را بشنوید و حداقل متن ان را بخوانید. تا‌ببینید رفیق حمید اشرف چطور با صراحت وقتی با کتابه به عدد ۵۰درصد به شهرام می گوید. سازمان مجاهدین متعلق به او نیست و اتهام خیانت و توطئه را هم رد می کند.
۳/ببینید! بحث بر سر برتری و حقانیت اسلام بر مارکسیزم و یا برعکس نبود و‌نیست. هرکسی از ظن و گمان و با تحقیق به این یا آن باور می‌رسد. و در فضای دمکراتیک نیز مجاز به تغییر حتی ۱۸۰ درجه ای هست.
بحث بر سر این که تقی شهرام حق داشت یا نداشت که مارکسیست شود هم نبود. ۴۵ سال پیش و نه مانند بعضی ها‌حالیه،ما ( امثال شریف واقفی، صمدیه و من) متاثر از کسانی‌هم چون حنیف نژاد و سعید محسن ( و نه رجوی)حق تغییر عقیده شهرام و یارانش را نه تنها برسمیت می شناختیم. بلکه بر آن بودیم که در چارچوب دو تشکیلات مستقل( یکی مجاهدین خلق که ما باشیم و دیگری آنها که هر نامی میخواهید بر خود گذراند) به مبارزه مشترک ادامه دهیم. همان گونه که با فدایی ها‌چنان بود. اما پاسخ ما از سوی شهرام ( همانند رجوی در سال های بعد) تصفیه بود و‌خائن نانیدن و سرانجام گلوله.
۴/ کجای این کار انقلابی بود نمی دانم. شاید شما‌جوابی حداقل برای خود داشته باشید
۵/این که افراد و سازمان ها در روندی طبیعی و درون زا به مرور زمان تغییر کنند امری شناخته شده است. هم چنان که من نیز مدتهاست دیگر مانند آن سالها فکر نمی کنم. اما این که بخواهید فکری را برعم شما صد در صد هم درست با گلوله و باروت و آتش زدن بر مغزی فرو کنید چیز دیگر آیت. همه چیز هست الا‌نحول‌نوین ایدئولوژیکی!!
۶/ایدیولوژی ها و به خصوص ادیان ‌از جمله اسلام. محصول تحولات تاریخی و طولانی مدت هستند. یک روزه پیدا نشده و یک روزه هم محو و یا به کنار نخواهند رفت. توجه شما را به کلیسا های خانگی در دوران شوروی جلب می کنم و یا احزاب دمکرات مسیحی در همین اروپای آزاد
۷/ ایدئولوژی ها و از جمله ادبان‌ هم البته تغییر می کنند. اما نه با گلوله. از قضا روش شهرام هم به نفع آخوند های بعدا حاکم و هم به نفع رجوی شد
۸/در بک کلام : حنیف‌نزاد پیشتاز همگرایی اجتماعی بود و تقی شهرام نماینده زمخت واگرایی اجتماعی با آثاری زیان بار که انحصار قدرت در دست روحانیت‌در سال های انقلاب‌تنها یکی از نتایج آن است
۹/ ضمنا با عینک امروز نمی توان ‌‌و نباید به وقایع دیروز پرداخت. باید هر حادثه را در ظرف زمان ‌‌مکان خودش ارزیابی کرد.
با‌ احترام
شاهسوندی

ناشناس گفت...

جناب شاهسوندی
باسلام
اولا اگر بنده پای هرموضوع نوشته میگذارم نه جرم است ونه دلیل بر استهزای من .
دوما جنابعالی به رجوی خوراک میدادید و نشستید بیانیه اپورتونیسم چپ را نوشتید که نسلی را بعداز۵۷ددچار اطلاعات اشتباه کرد .
سوما شهرام در نوار مربوطه دلایل محکمی میاورد تا بحث انشعاب منتفی شود و این حمید اشرف است که سعی دارد سازمان دست مذهبی ها باشد چون سازپان فداییان را سمیل مارکسیسم میداند ( حسادت و نگرانی)
چهارما ۸۰ درصد عملیات نطامی مهم سازمان دردوران رهبری شهرام صورت گرفته است .
پنجما ایجاد مرکزیت درزندان خیانت تشکیلاتی به رهبری شهرام بود چون مرکزیت درزندان کاری نمیتوانست بکند جز مرکز طلبی ! حال انکه سازمان به رهبری بهرام و شهرام دربیرون بالفعل بود و عمل داشت .
ششما مقاومت شهرام و اعدامش خیلی چیزهارا ازوی ثابت کرد.
هفتما من به اشتباهات او کاملا واقف هستم اما شمایان پا به پای رجوی هرچه دلتان خواسته برعلیه شهرام گفتیدو نوشتید .
هشتما شهرام امروز استخوانهایش هم پوسیده اما اونقدر وجود داشت که بزنه زیر یک ایده الوژی اسلامی بدون اینکه امثال حنیف را نقدکنه .
نهما شما سالها بهمراه رجوی فرصت طلب مبارزات مسلحانه بچه های م.ل را ریختید توی جیب مبارک خودتان درصورتیکه خوب خوب میدانستید رجوی دراندازه این چیزها نبود شماها گنده اش کردید و هرچه او خالی بست و توجیب ریخت سکوت کردید .
بهرحال عمرتان مستدام .
عزت زیاد
خاکزاد

ناشناس گفت...

اقای افشین
باسلام
لطفا وقتی از جزییات ماجرا خبر موثق ندارید خودتان را نخود آش نکنید . شهرام مرد بزرگی بود .
بزرگش نخوانند اهل خرد
که نام بزرگان به زشتی برد .
او امروز نیست اما تاریخش هست .
برخورد او با صمدیه و شریف واقفی و شاهسوندی قطعا اشتباه بود و بعدا خودش اشتباهشو گردن گرفته بود . اشتباه زائده مبارزات چریک مخفی است خصوصا از این مدل اشتباهات . همه جانبه موضوع را بررسی کن عزیزجان ... بدون اطلاعونپروسط گود . اصولا با اطلاعاتی که رجوی درطول زمان ارائه کرده نپرید وسط قضاوت چون به بیراهه و جعلیات میروید .

خاکزاد

ناشناس گفت...

آقای همنشین از اینکه روزها و روزها وقت گذاشتید و این شصت و چهار صفحه را با این کیفیت عالی پیاده (ترجمه، اصلاح، ادیت) فرموده اید تشکر میکنم. خسته نباشید و در امر روشنگری و باز خوانی بیطرفانه تاریخ مبارزه معاصر موفق باشید. من کل مقاله را دوبار خواندم و از این همه صبر و اشتیاق و قدرت و توان روحی دماغی و مغزی آقای رجوی در شگفت شدم. عجب تنظیم رابطه ای! آسان نیست که در دهان صدامیان باشی و ایچنین در مقابل ایشان بایستی و آینچنان ایشان را مجذوب کنی. عجب شیر اّهن کوه مردی است. خدا حفظش کند و با آرزوی روزی که سکاندار این کشتی در هم شکسته ایران شود.

ناشناس گفت...

اقای ناشناس
عین گربه مرتصی علی میمونی هرجوری ولت کنن با گنده کردن رجوی میایی پایین . بابا اونجا درمذاکره لودگی میکنه مرتب خصلت نمایی میکنه کم میاره کرنش میکنه اما دلش میخواد رهبرم باشه !طرف مداکره هم اقای رجوی مورد علاقه سمارا ببخشیدا دس انداخته هندونه میزاره زیر بغلش . متاسفانه عمق روابط و ماهییت ان را ول کردی میخوای یه فرصت طلب رو برنده ازتوش بکشی بیرون ؟ بکش اقا بکش .

ناشناس گفت...

حتی اگر تقی شهرام افراد را مارکسیست نکرد بلکه بی دین کرد بازم کارش مترقیانه بوده و اقای همنشین بهتره مراقب باشن که بی دین نشن . اخه یکی به من بگه این همنشین چیکارس که میاد درباره مردان بزرگ تاریخ سیاسی ایران نطر میده ؟ اقابرو دنبال پیغمبرت به این کارها کاری نداشته باش لطفا . اخه مگه میشه کسی مجدوب رجوی بوده باشه و بتونه نسبت به شهرام قضاوت درست بکنه ؟ مغزتون پراست از چرندیات رجوی درباره شهرام متاسفانه .سم پاشی برعلیه شهرام توسط مجاهدین و رزیم کافیه لطفا شما غلاف کنید .
ممنون میشم .

ناشناس گفت...

اقای شاهسوندی قبلا در نوارهای مصاحبه های قبلی شان واضحا فرمودند که درزندان مسایل بیرون را نعل به نعل برای رجوی میگفتم واو به اتکای همان اخبار نشست بیانیه اپورتونیسم چپ را نوشت . انصافا کدامتون اون بیانیه رو خوندید ؟ آیا واقعا دوزار حرف منطق توش پیدا میشه یا کولی بازی رجوی و توجیب ریزی ؟ حتی جرات نداره دربیانیه نامی ازشهرام ببره چون بهش بخل و حسادت میورزه و این کاملا واضحه همینطورکه امروز به مبارزان عرصه نبرد داخلی که درمیدان و زنندانند بخل و حسادت میورزد .اصولا رجوی ادم پنهانکار فرصت طلب توجیب ریز بسیار حسودی بود و هست و همیشه هم یجورایی ازموضع راست درخدمت رژیم بوده و هست . به شعارهای توخالی از راه دور توجه نکنید چون جوانها خیلی تندتر از ان را درداخل میدهند بلکه به عملکرد و دیالکتیک قضیه توجه کنید . اگه دروغ میگم بفرمایید تا حرفمو پس بگیرم .
خاکزاد

ناشناس گفت...

از سوی مسؤول محترم سایت اعلام شده بود:
کامنت‌ها در صورتِ «بی ارتباط بودن با موضوع»، منتشر نخواهد شد،
اما متاسفانه، هر بار، شاهد «نظراتِ مُشعشع» بی‌ارتباط با موضوع از سوی یک شخص خاص هستیم. محمد

دریچه زرد گفت...

بسیاری از کامنتهای بی ربط حدود صد کامنت متشر نشده است از این پس نیز کامنتها در رابطه با مطالب آقای هنشین بهار منتشر نخواهد شد