دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۳۹۹ آذر ۱۳, پنجشنبه

کجاست همانندی تو با رامش؟ اسماعیل وفا یغمائی ... به یاد رامش سمبلی از شورش مدرنیته علیه ارتجاع در موسیقی


کجاست همانندی تو با رامش؟
اسماعیل وفا یغمائی

کجاست همانندی تو
کجاست همانندی تو ،
با آنکه از عشق می خواند
***
از خود میپرسم خاتون
از پس هفت در بسته بر دیوارهای هفت حصارت
از تو میپرسم
اگر چه میدانم به یاوه میپرسم
کجاست همانندی تو
با آنکه دهانش رامشگاه آوای عاشقی بود
و گوشهای عاشقان آرامشگاه صدایش
کجاست همانندی آئین تو
چهره تو؟
خدای تو؟
منش تو؟ 
جامه تو
صدای تو
کجاست همانندی او که ترانه خوان عشق بود
با تو که عشق را به خواری کشاندی
و باگیسوان لیلی مجنون را به دار کشیدی
و با دهان فرهاد به چهره شیرین تف کردی
با تو که در هر قدمت
قلبی بر صلیب میخکوب شد
و سالهاست سالهاست  سالهاست
با تفسیر نوین خود
عشق را با شهوت خام یکسان دانسته 
به تمام غزلهای عاشقانه جهان
در سودای قدرت تف کردی
عاشقانرا در پشت قلبهاشان
به زنجیر کشیده ای
و زن و مرد را بی عشق
به نرینه – مادینه نئندرتالهای تراز مکتب
تبدیل کرده ای
***
در تسلیتخانه تو
تسلیتنامه های بکر در قفسه هاآماده اند 
چاپگران نفس نفس زنان
و ماشینهای چاپ تلق و تلوق کنان
وصیت نامه ها را آماده کرده اند
تنها جای اسامی باید پر شوند
جای تبریک و عشق خالی است
تنها باید در انتظار جنازه ای بود تا تسلیتی گفت
تابوتی در راه است
کسی مرده است
برخیز و بنویس و دهان باز کن
اما کجاست همانندی تو با مرده ای که زنده است 
در عشق و بوسه زنده است
در غزلها و ترانه های عاشقانه
با رامش!
سوم دسامبر 2020


دانلود آهنگ با کیفیت اصلی 
متن ترانه زوج از ترانه های رامش
متن آهنگ زوج از رامش 
 
منو تو یه زوج عاشق عاشق زندگی هستیم
خیلی وقتی که به پای عشق همدیگه نشستیم
هوای خونه برامون بهترین هوای بودن

شعر زندگی برامون بهترین شعر سرودن
خیلی دوست دارم شبارو
چون تو برمیگردی خونه
روزها که تو نیستی یادت
توی دل من میمونه
روزهایی که بیتو بودم
به حساب من نمیاد
بیتو بودن دیگه حتی
توی خواب من نمیاد
با لباسی از گل یاس
توی خونه ات اومدم من
موندمو همیشه خوندم
با تو شعر با تو بودن
خیلی دوست دارم شبارو
چون تو برمیگردی خونه
روزها که تو نیستی یادت
توی دل من میمونه
اگه از اون روزهای خوب
خیلی ساله گذشته
اما باز هوای خونه
برامون مثل بهشته
حاکم قلب ما عشقه
دلامون پر از امید
ه چشم تو منو میبینه
چشم من جز تو ندیده
خیلی دوست دارم شبارو
چون تو برمیگردی خونه
روزها که تو نیستی
یادت توی دل من میمونه
روزهایی که بیتو بودم
به حساب من نمیاد
بیتو بودن دیگه
حتی توی خواب من نمیاد
با لباسی از گل یاس
توی خونه ات اومدم من
موندم و همیشه خوندم
با تو شعر با تو بودن
خیلی دوست دارم شبارو
چون تو برمیگردی خونه
روزها که تو نیستی
یادت توی دل
من میمونه

۱ نظر:

م- ت اخلاقی گفت...

جیبهایت،جزوه هایت را می جویند
مبادا گفته باشی دوستش می داشتم
رویاهایت را باید به" برادر" نوشته باشی
تا در حوض کوثر" خواهر" غسل هفتگی شوی
جمجمه ات را در دیگ بر تنور انقلاب هفت جوشان کنند
تا مبادا شبحی از خواهری در پمپ بنزین در آن ماسیده باشد
بهاران بر درختها علامت آشیانه ممنوع
تا مبادا جفت کوکویی آشیانه بر پا کنند.
نگاهت را می پویندتا مبادا گرده افشانی گلی را دیده باشی
اینک پتیاره ای بزک کرده کلاش بر کف بر هر یگانی ایستاده است
تا نام رسول " فراری شیر بزدل" را در قلبی به نام سکه عشق قالب کند.
شرمتان باد ای نر و ماده حقیر آلوده به غبارهای غار تاریک حرا
ننگتان باد ای وارثان آلوده به گرد و غبار تازیان سارق کسری.
شمایی که عشق را به نوارهای کاست " سکسی" بازارهای دست دوم فروشی، انقلاب کرده اید.
شما بیشرمان نه عشق، نه زندگی، نه ازادی و نه و نه و.. هستید.
که بل رو نوشتی از پوزه هیولایی ۱۴۰۰ ساله در حجره ای در شهر نامقدس " قوم " هستید.