tag:blogger.com,1999:blog-1518213859461616716.post7588050888265188033..comments2024-03-20T12:32:04.582-07:00Comments on دریچه زرد: *دیوان خمینی به روایت تصویر و اعتراف به این که قلم در دست ابلیس است. بیچاره ابلیسesmailhttp://www.blogger.com/profile/05236301772555132914noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-1518213859461616716.post-36172090246284774402017-02-15T14:44:06.039-08:002017-02-15T14:44:06.039-08:00لطفاً توجه داشته باشید که ابعاد عظیم شخصیت امام به...لطفاً توجه داشته باشید که ابعاد عظیم شخصیت امام به این ویژگیها و جنبههای عرفانی محدود نمیشده و در تمامی زمینههای فرهنگی، اجتماعی و علوم انسانی متجلی میشده و خود را نشان میداده . بهطور مثال آنجا که در مسئله ۳۴۹ با قاطعیت علمی بیان میکنند که "اگر انسان جماع کند و به اندازه ختنه گاه و یا بیشتر داخل شود، در زن باشد یا در مرد، در قبُل باشد یا در دُبُر، بالغ باشند یا نابالغ اگرچه منی بیرون نیاید هر دو جنب میشوند" و سپس در مسئله ۳۵۰ با تعمیق دیالکتیکی مسئله اضافه میکنند "اگر شک کند که به مقدار ختنه گاه داخل شده یا نه، غسل بر او واجب نیست"، به اعتقاد جامعهشناسان و دانشمندان، انقلاب عظیمی در معارف علمی و دینی ایجاد کرده اند که نمونه آن از زمان متفکران فقیه شیعی مانند ابن شهرآشوب و شیخ صدوق بینظیر و بدیع بوده است.<br /><br />جامعهشناس بزرگ غربی هرشفیلد معتقد است که امام با یک اینچنین پهنه و گستره انسان شناسانه مسئله دخول تا ختنه گاه را مآلاً از پایههای اساسی این مکتب انسانساز حذف کرده، با تعمیم آن به کلاهک و یا مالیدن با سر آن، به طور اصولی چهره علوم را دگرگون ساخته و با پیش تاختن در جاده معرفت، پا را فراتر نهاده و در مسئله ۴۵۳ با شهامت بینظیری اظهار میکنند که " وطی در دُبُر زن حائض، کفاره ندارد" چشمانداز و افقهای نوینی را نه تنها در علوم و معارف دینی بلکه در اپیستمولوژی و روش شناختشناسی در انظار ایرانیان و جهانیان گشوده اند. سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز!جهانگیرnoreply@blogger.com