دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۳۹۷ تیر ۱۱, دوشنبه

اطلاعیّه مراسم تودیع و تدفین زنده یاد علی اصغر حاج سید جوادی




هم میهنان، دوستان و عزیزان
مراسم تودیع و تدفین زنده یاد علی اصغر صدر حاج سید جوادی: روز چهار شنبه، چهارم ژوئیه، سال ۲۰۱۸ ساعت ۱۴ (دو بعد از ظهر) در گورستان مونپارناس ( پاریس چهاردهم) برگزار خواهد شد
. cimetière du Montparnasse
3boulevard Edgar Quinet 75014
Station de métro Raspail
گرد همائی، مراسم بزرگداشت و یادمان آن زنده یاد نیز، در همان روز، ساعت ۱۷ (پنج بعد از ظهر) در سالن پذیرائی هتل ماریوت خواهد بود:
hôtel marriotte
17, boulevard Saint Jacques 75014 paris.
خانواده، خویشان و دوستان زنده یاد علی اصغر صدر حاج سید جوادی

۱۵ نظر:

ناشناس گفت...

چطور یک کمک قاتل که با خمینی جهت کشتنن هرچه بیشتر نظامیان شاهنشاهی برای شما آنقدر مهم هستش. او روشنفکر کور و محافظه کار بود که زندگی اش اشتباه در اشتباه گذشت.

ناشناس گفت...

وقتی به حاج سید جوادی میگه کمک قاتل خمینی ! یعنی اصلا تو باغ نیست و تمام فکر و ذهنش ذهنیت پوچ و بی معنی و فردیت باخته خودشه . بیخودی به جماعت رجوی نمیگن خدم و حشم و حتما علتی داره .

ناشناس گفت...

ای کاش ایشون اصلن وارد سیاست نمیشد و موضع گیری ودخالت در امور سیاسی نمیکرد که اینقدر کارنامه ش سیاه بشه.
https://www.balatarin.com/permlink/2018/6/26/4863101

ناشناس گفت...

https://www.balatarin.com/permlink/2018/6/26/4863127
یک بیمار روانی از نوع زیانبارش کمتر

ناشناس گفت...

من طرفدار حاج سید جوادی نبودم و نیستم اما یکی به این احمق بایدبگه اخه بی مایه ! کجا حاج سیدجوادی کمک قاتل خمینی بود ؟ او که از ترس جانش اومد فرانسه وگرنه کشته میشد . دوما اون زمانی که رهبر خودشیفته تو دم از امام خمینی میزد و او را رهبر سازش ناپذیر انقلاب نام مینهاد و به حمایت از دانشجویان پیرو خط امام اطلاعیه میداد ... مرحوم حاج سید جوادی مقاله صدای پای فاشیزم میاید را نوشت و خمینی را تلویحا فاشیست خطاب کرد . حالا تو عنتر اومدی بدون اطلاع از تاریخ سیاسی ۴۰ سال گذشته الکی میریزی تو جیب رهبر خودشیفته عنتر از خودت ؟
واقعا خجالت اوره ...

ناشناس گفت...

من هرگز طرفدار حاج سید جوادی نبودم ولی اخه یکی نیست به این احمق بگه اون موقعی که رهبر توجیب ریزت برای حمایت از دانشجویان پیرو خط امام زرپ و زرپ اطلاعیه میداد ... حاج سید جوادی مقاله صدای پای فاشیزم میاید را منتشر کرد و تلویحا خمینی را فاشیست خطاب کرد و بعدشم جونشو برداشت برد فرانسه وگرنه کشته شده بود و کمک قاتل خمینی هم نبود . اینجوری سازمان تاریخ بهتون یاد داده ؟

واما مشکل این احمق ها در کجاست ؟



وقتی یک نفر فردیت باخته در رهبر عقیدتی ذوب میشه یعنی الیاژ خودشو ذوب میکنه تو الیاژ رهبر خودشیفته و از اون به بعد خودشم هویت مستقل نداره و حاصلش میشه یک گوهی بنام الیاژ جدید ! که بهش میگن خدم و حشم رهبری .
حالا این الیاژ جدید میخواد چکارکنه ؟ هیچی ... میخواد نزاره تو کاری کنی ! میخواد تا روزی که زنده ای مرید زبان بسته عقل باخته باشی ولاغیر . میخواد عین پیروان خمینی و یا هیتلر و یا استالین و یا هر گوه دیگر مغز پوکتو در انقیاد داشته باشه ... که همه کارهاتو روی پای اونا سفت کنی ! معنیش یعنی چی ؟ هیچی ... یعنی اگه زبونم لال دست خالی فرستادت جلوی گلوله دشمن و کشته شدی ، برادر و خواهر نسبی ات نتونن بگن داداشمون ! بلکه این رهبر خودشیفته است که میتواند و باید ! بگوید نیرویم ، گوسفندم ، مالم ، غلامم ، کنیزم ! تا بتونه بریزه تو جیب خودش ! حالا فهمیدی برای چی باید الیاژتو ذوب کتی بریزی تو الیاژ ناخالص و بزدل و خودشیفته رهبر عقیدتی ؟ بنابراین در این فرایند رهبر تو دریافت کننده و تو پرداخت کننده ای ولی طوری مختو میزنن که فکر میکنی تو دریافت کننده و رهبرت پرداخت کننده است ! به این روش میگن توجیب ریزی ! و انقدر تو نشستها دری وری و تناقض میگن که تو احمق نادان نه تنها متوجه نمیشی که دارن جیبتو خالی میکنن بلکه منت هم سرت میزارن و بهت میگن نون خور سفره مسعود ! و دریافت کننده ! ای سگ رید تو اون سفره با صاب سفره ( البته که دورازجان سگ )
بنابراین از چندجهت دودره میشوی و خودتم خبر نداری ! و اگر یک شیرپاک خورده ای هم پیدا بشود و سراز این دینامیزم اپورتونیستی در بیاورد توسط تو و امثال تو تف بارونش میکنند ! حالا فهمیدی چطوری از مبارز تفاله تولید میکنن ؟ و توهم به تفاله تبدیل میشی ؟ ولی فکرمیکنی قهرمانی ! باش تا اموراتت بگذرد .

اگه به اندازه دوریال عقل تو کله ات باشه برای شعار کس نخاردپشت من جز ناخن انگشت جولیانی تا حالا ۱۰۰۰ تا شیشکی نذر رهبر خودشیفته توجیب ریزت کرده بودی !
ولی دلت خوشه که به حاج سید جوادی بگی کمک قاتل خمینی ! من مطمئنم که اگر پات به زندان اوین برسه یک شبه برای خودت لاجوردی میشی چون از افکار دگم و پوچت جز دروغ و شکنجه چیز دیگه ای در نمیاد .

ناشناس گفت...

با اشاره به تجمع پاریس و چسباندن عکس مریم و مسعود روی لباس مدعوین !
خاک بر سر گروه یا سازمان یا جمعیتی که مبارزه را با بت و بت سازی اشتباه گرفته ...

ناشناس گفت...

رجوی و بنی صدر و سیدجوادی و بقیه همشون کمک قاتل و عمله جنایتکار به نوعی بودن. تعصب نداشته باش و برو مطالعه کن اینطوری برای همه بهتره. بعد از شناخت هستش که میتونی امثال منو راهنمایی هم بکنی. کمک قاتل حتمن نباید عمامه سرش باشه. میتونه فلم هم دستش باشه. همین. توضیح اضافی نیاز نیست. بقیه اش را رورگار یاد خواهد داد.

ناشناس گفت...

ببین خودتو بکشی هم ننیتونی منو سیاه کنی ! من خودم روانشناسی شمارو میشناسم و انالیز میکنم . مثلا میخوای سیاه کنی که از چاپلوسان درگاه ولایت عقیدتی نیستی !؟ بیخیال بابا ... باور کردم که نیستی ... برو خوشت باشه !

ناشناس گفت...

اره روزگار یاد میده ... پس هردو منتظر میمونیم ...
ولی تا ان روز قول بده تو جیب رهبری نریزی . مردو مردونه و زنو زنونه .

ناشناس گفت...

چهار گروه به حاج سیدجوادی فحش میدن :
اخوند ، توده ای ، جماعت رجوی و سلطنت طلب !
اخه چرا ؟
اخوند که تکلیفش معلومه ! توده ای که ایشونو لیبرال میدونه ! جماعت رجوی که ایشونو خائن میدونه و سلطنت طلب که ایشونو مشوق قتل تیمسارها میدونه !
ولی ایا حاج سید جوادی انگونه بود ؟ خیر . او شاید در اوائل ۵۷ مانند همه گول خورده بود ولی بسرعت خودشو جمع و جور کرد و اگر هم تو ایران مانده بود بدست اخوندا کشته میشد .

ناشناس گفت...

شماها چرا نمیخواهید خیانت این نوع روشنفکرهای را قبول کنید. این بابا هم نوعی پایدار بود. همین بود که میگفت تا میتونید از رژیم شاه بکشید و اموالشون را مصادره کنید. الان هر کس در ایران اعتراض کنه مجازات میشه. مشکل شما اینه که گندکاری های اونو ماله میکشید و به دیگران که میرسید صداتون بلند میشه و دمادم اشتباهاتشون را بزرگ میکنید. این بابا هر از چند گاه وارد یک جریانی شده بعدشم خودش نفهمیده که چه باید میکرده و یا نمیکرده. کمک قاتل شاخ و دم نداره. کمک کرده و اینو تاریخ و وجدانهای آگاه قضاوت میکنند.

ناشناس گفت...

از یک انسان بیطرف هم مثل من چه انتظاری داری؟ آیا او سنابش خمینی را کرد و کشتار هرچه بیشتر نظامیان سلطنتی و مصادره اموال آنها حمابت کرد یا خیر؟ این که روشنفکرمون باشه وای به حال بقیه. رجوی پشت صدام و امربکا و عربستان قایم هست و معلوم نبست اسراعیل هست یا امریکا یا جای دیگه. بنی صدر که به نوعی دیگه و امثال سیدجوادی هم یه بار زیرپالان خمینی را گرفت و یکبار هم زیر پالان رجوی را که سباهترین برگ زندگیش همون مجیرگویی های امامپسندانه و حمایت و تشویق چماقداران و قاتلین که کشتار افسارگسیخته و بدون حسابرسی و دادگاه عادلانه نظامیان سلطنت بود. مجاهدین و کمونیست ها و هر نامردی از این دست همشون نان و نمک سلطنت را خوردن و از و دانشجو شدن و بقول معروف سری تو سرها در آوردن و آخرش نمکدون شکستن. حالا دودش به چشم کی رفت؟ در هر صورت نیششون را هر یک به نوعی زد و خدا هم زندگیشون را تبدیل به جهنمی کرد که تا آخر عمر لذت واقعی نبردن همونطور که بقیه نمیبرن. شما که سلطنت و مجاهد و توده ای و بقیه نبیستی وجدانت را جلوی چشمت بزار و بعد ....

ناشناس گفت...

بله درست میفرمایید . روشنفکرها ( البته این یه اصطلاح بود که به غلط جا افتاده بود و در واقع امر تاریک فکرانی که به خمینی لبیک گفتند و از فوکول کراواتشونم خجالت نکشیدند ) نمک خوردند و نمکدان شکستند . اما بعد از روی کارامدن خمینی و دیدن رفتار و کردار ایشان خیلی سریع متوجه شدند که اشتباه کرده اند و بنای مخالفت گذاشتند و مجبور به ترک کشور شدن تا کشته نشوند . ولی در مورد اینکه روشنفکرای ما توخالی و مشنگ بودن شکی ندارم . نثلا یکی از همین پفیوزهای هقت رنگ جلال ال احمد بود که اتفاقا مورد تایید خامنه ای است . شما در برخی موارد حق داری و منم شمارا درک میکنم . اینجا ایران است با فرهنگ دست خورده و متجاوز شده و امیدوارم که به اصل فرهنگ خود برگردد و فرهنگ ارتجاعی را از تن خود دربیاورد . بهرحال موفق باشی هموطن عزیز .

ناشناس گفت...

ضمنا ان بخش از صحبتتون که گفته اید خدا زندگیشونو تبدیل به جهنم کرده و از این جور حرفها اصلا قبول ندارم . یه جور ناله نفرین و تفکر اخوندی توش هست . لطف کن این سیستمو از مغزت بیاربیرون و بنداز تو سطل اشغال ... اخه قرار نیست که زاویه انتقادمون مثل عوام متوی به اینجور حرفهای اخوندی باشه ... همین حرفها و طرز فکرها پدرمونو دراورده چون اخوند پسندانه است . بقزه حرفات قابل تامل است . مرسی