دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۳۹۷ مرداد ۱۹, جمعه

غبارزدایی از آینه‌ها - چهل سؤال پیرامون قتل‌عام سال ۶۷

در نمایشنامه «شاه لیر» King Lear که دردناک‌ترین تراژدی شکسپیر محسوب می‌شود؛ دلقک شریفی را می‌بینیم که در واقع درون واقع بین خود آدمی است. دلقک در نمایشنامه شاه لیر؛ از سویی یک آدم فرزانه است که دقیقاً می‌داند چه می‌گوید و چه می‌کند و از عقل سلیم برخوردار است و از سوی دیگر با سادگی یک انسان پاک، واقعیت‌ها، و «راست‌هائی را که می‌پوشانیم» به رخ می‌کشد. همه ما بدون استثناء به این دلقک فرزانه که نمی‌گذارد نان را به نرخ روز بخوریم نیازمندیم. او ندای وجدان ما است که در سر هر بزنگاهی سَرک می‌کشد و ما را به دیدار خویشتن فرا می‌خواند...
غبارزدایی از آینه‌ها - چهل سؤال پیرامون قتل‌عام سال ۶۷ 
http://www.hamneshinbahar.net/article.php?text_id=483

۷ نظر:

ناشناس گفت...

حکم خمینی مبنی بر محارب و دستور قتل و عام کاملا واضح و شفاف است و تحلیل و تفسیر ان اصل جنایت را لوث میکند . حکم واضحا مخالف کشی است چه در داخل زندان و چه در خارج از زندان . بزودی قاتلین دادگاهی خواهند شد . امیدوارم و مطمئن .
شماره ۲۵۵

ناشناس گفت...

اینکه علت قتل و عام فروغ بوده یا نبوده در اصل جنایت هیچ فرقی ندارد . حالا بوده یا نبوده چه تاثیری بر اصل قضیه دارد ؟ ایا قتل و عام شدگان زنده میشوند ؟ حکم خمینی کاملا واضح و شفاف است . بکشید مخالفین را چه در زندان چه در بیرون از زندان . بزودی قاتلین در پیشگاه مادران و بستگان قتل و عام شدگان محاکمه خواهند شد . بله در پیشگاه مادران و بستگان و خانواده های انان .
شمار۲۵۵

ناشناس گفت...

البته شکی نیست که عملیات فروغ به اندازه معینی در قتل و عام موثر بود اما طرح ان هیچ موضوعی را جز لوث کردن ان حل نمیکند . این نظر شخصی من است
شماره ۲۵۵

ناشناس گفت...

اگر روی دلایل اینکه چرا پنهانی و بی سروصدا این جنایت را انجام دادند کار شود شاید زوایای تاریک روشن شود .
شماره ۲۵۵

ناشناس گفت...

اگر هدف کشتار مخالفین و ایجاد رعب و وحشت بود پس چرا بی سروصدا ؟ حتما که انتقام هم پشت ان بود . و حتما که اتش بیاران معرکه بخشی از راست سنتی بود که خودشان سابقه زندان نیز داشتند اما تشنه انتقام بودند . تشنه انتقام از چی ؟ از تحولات دهه ۵۰ مجاهدین ؟ از گرایش مارکسیستی مجاهدین ؟ پس تحولات دهه ۵۰ تیغی بود بر چشم راست سنتی ! پس تکلیف اون تحلیلهایی که از تحولات دهه ۵۰ به نفع راست سنتی نوشته شده بود چی میشه ؟ اینکه سراپا تناقضه .
پس نتیجه اینه که تحولات دهه ۵۰ دقیقا بر ضد راست سنتی بوده بطوریکه تقی شهرام در سال ۵۴ دقیقا به این موضوع اشاره کرده و خودش هم توسط راست سنتی اعدام شد . ما گرفتاریم . تحلیلها از نو باید صادقانه از تحولات انجام بشه .
شماره ۲۵۵

ناشناس گفت...

خمینی در حکم خودش صراحتا اشاره داره که رهبران اینها بهیچوجه مسلمان نیستن و قبلا هم طی سخنرانی به روحانی و تراب حقشناس اشاره کرده بود که رفتند نجف تا گول بزنند ایشان را !!!
ماجرا عقبه داره و ریشه کشتار دهه ۶۰ بخشا در این عقبه تاریخی نیز نهفته است . شما از دیدگاه خمینی به قضایا نگاه کن و نه از دیدگاه خودت .
اشد الکفار ! این درباره غیر مسلمان است و خمینی هنوز با ملاقات سال ۴۹ داره مسائل رو نگاه میکنه .
مقاله شما به این عقبه اشاره ای نداره و دم کل هست و ابتر هست .
شماره ۲۵۵

ناشناس گفت...

فقط اینو میدونم که تاریخ خونباری را گذراندیم اما حریف اخوند نشدیم و در دوره ای اورا امام و رهبر ضد امپریالیست و سمبل شرف ملی نامیدیم و او هم مارا از دم تیغ گذرانید . تا تیغشو روی گردن ما نگذاشت اورا نشناختیم ! این درد اصلی ماست . هنوزم فکر میکنیم ماجرای بنی قریظه بزرگنمایی شده است ! ما مشکل دارم عزیز جان .
شماره ۲۵۵