دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۳۹۷ آذر ۵, دوشنبه

در حستجوی رهبری کارا برای تغییر حکومت در ایران. مانی، دکتر دانا، افشین جم ، دکتر افتخاری و اسماعیل وفا یغمایی

۸ نظر:

بهروز شانه چی گفت...

شروع خوبی است. این توده مردم هستند که باید وظایف دولت و دولتمرد را مشخص کنند و نه رهبران آسمانی چه خدایگان چه آیت الله چه رهبر عقیدتی و چه رفیق رهبر حزب طراز نوین. ما دنبال رهبری آسمانی و صورت در ماه و جامعه چند طبقه و یا بی طبقه یا ندامتگاه دیکتاتوری پرولتاریا و یا محلول در مهر تابان یا نوکری چون علم برای آریامهران نیستیم که راه اینها همه به اوین ختم خواهد شد. بلکه دنبال نوکری هستیم که بدون چشمداشت و بدون نصب مجسمه در هر کوی و برزن و بدون حل و ذوب نفرات در ولایت یا رستاخیز و بدون فحش و فضاحت و شکنجه و ترور شخصی یا شخصیتی مخالفان و یا اماله کوروش کبیر و علی اکبر صغیر که همه و همه ماسک هستند بر صورتکان رهبر و شاه و فقیه ذلیل ، کمر همت به پاک کردن چاههای فاضل آب و رفتن آشغال معابر و اشتغال واقعی کارگر و کارمندمان باشد

بهروز شانه چی گفت...

اول اینکه ممنون و خسته نباشید که اینقدر بفکر مردم و ایران هستید خدا حفظتان کند.
یک نکته اما و اجازه که مثالی بزنم. زن ایده آل من بلند و باریک و جوان سیه مو و ابرو که مرابا یک نگاه کله پا میکند. اما زن فعلی من هیچکدام از این علائم را ندارد اما با تمام وجود مایه میگذارد و زندگی مرا سرو سامان داده. رهبر ایده آل ماهم دمکرات و با سواد و پاکدامن و اهل طریقت و قد و هیکل و قیافه معقول و با پشتکار و حتما مذکر و نا متعصب و مردمی و ... باید باشد . اما انشاالله که رهبر تعریفی شما یک پا هم در واقیعات موجود و فعلی ما داشته باشد.

ناشناس گفت...

آقای شانچی چند ده در اروپا هستی حد اقل از ادبیات اروپا کمی یاد بگیر هنوز از چند ده در خارج از کشور از ادبیات لمپن مآبانه وطنی جدا نشده ای.
نميشود به همه جریانات توهین کرد و پرچم آزادیخواهی را به دوش کشید

ناشناس گفت...

مشکل اقای بهروز شانه چی نه فقاهت خانه ای است نه ولایت رهبرعقیدتی و نه غیره ...
درد ایشون مبارزه عنصرایرانیت در مسیر عدالت و ازادی در ایرانی یکپارچه است . کامنتش داره داد میزنه !
هالو

ناشناس گفت...

مردم چی میگن ! اپوزوسیونها چی میگن !

یا مردم عاصی و جان به لب امده از مظالم جمهوری اسلامی توباغ نیستند ویا آلترناتیوهای مدعی ! واقعا کدامیک توباغ نیستن ؟

ظاهرا هردو جناح تو باغند منتهی تو باغ همدیگر نیستند و توباغ خودشونن !

چرا ؟

به این دلیل واضح که مردم از آلترناتیوهای خارج نشین کشک به رهبری مسعودتوجیب ریز همیشه به لحاظ زمانی جلوترند ! چون یکیار نشده که آلترناتیو اول فراخوان بده بعد مردم انجام بدهند ! همیشه مردم در داخل کشور انجام میدهند و گرفتاریهایش را قهرمانانه با آغوش باز میپذیرند و بعدا آلترناتیو درخارجه ازخواب بیدارمیشه و فراخوان به انحام میده ( البته بدون هیچ پذیرش خطروگرفتاری !)

واین پدیده جدید در تاریخ قیامهای مردمی واقعا بینظیره و باید به حق توگینس ثبت بشه !

تنها کشوری که مردمش اسیر یک نظام ایده الوژیک  جهل و جورو فساد و سرکوبگر شده اتد و هرروز کف خیابان به مبارزه با ان میپردازند و آلترناتیوهایش در خارجه کف اطاق خواب در آرامش کامل با شکم سیر و زندگی اشرافی "قهرمانانه" ! فراخوان میدن ! عجب قهرمانانی واقعا تو خارج داریم و قدرشونو نمیدونیم !

جالبه که هم به مردم فراخوان میدن و هم در مقالات مشعشع خود علیه "رضاشاه " با تمام قدرت قلم میزنند ! ( جمهوری اسلامی رو ول کردن نوک تیزحمله را گذاشتن روی رضاشاه که ۶۰ سال پیش فوت کرده رفته پی کارش )

این آلترناتیوهای خارج نشین کشک ما برای خود مرده پرست  و برای مردم مرده خراب کن نیز هستن ! و شیخ هم درپایتخت نشسته و از تاکتیک خارج نشینان کشک عشقشو میکنه و منافعشو میبره تا بقایش با تضمین مفت و مجانی تحقق پیدا بکند !  راستی نکنه این آلترناتیوهای خارج نشین کشک توجیب ریز نااگاهانه و بدون انکه خودبدانند توسط وزارت اطلاعات راهنمایی میشن ؟؟؟

اخه کدوم خری وارد جنگ اضدادمیشه و بنفع میرنده اصلی با سایر اضداد میجنگه ؟؟؟ ( در خوشبینانه ترین حالت میتونم بگم نااگاهانه و نابخردانه و ابلهانه )

بابا از تو باغ خودتون بیایید بیرون و بروید تو باغ مردم ... البته میدونم که بعلت بعد مسافت از ایران تا اروپا امدن تو باغ مردم کارساده ای نیست چون میدونم که جربزه اینکارهارا ندارند ... شما به رهبرانشان نگاه کنید ... فقط ۶۰۰ تا دفترودستک میخواد تا از اطلق خوابش بیادبیروت و لباساشو ست کنه ! بعد باید چاپلوسان دست به سینه بیایند و از عطسه و دهن دره و سرفه و "فراخوان " رهبر نت برداری کنند و کف بزنند و تا بخوان اینکارها را بکنند هواپیما خالی پریده رفته !

واقعا عجب گیری کردیم ما که باید شاهد پدیده هایی باشیم که تاکنون تاریخ بشری به خودندیده است .

وقتی میشنوم که مردم کف خیابان پشت رژیم را لرزانده اند حالم جامیاد اما وقتی میشنوم که این الترناتیوهای کشک خارج نشین توجیب ریز ( رنگ و وارنگ) بصورت ریموتی ! زر مفت میزنن حالم گرفته میشه که چرا زر مفت زدن جاشو با مبارزه پراتیک و تنگاتنگ با مبارزات مردم عوض کرده ؟ نکنه مده و ما خبرنداریم ؟

ازاونا بدتر تلویزیونهای ماهواره ای - اینترنتی معلوم احال و مشکوک الحال هستند که در شرایط کنونی کارشون شده روزی ۲۴ ساعت بحث و سخنرانی برعلیه رضاشاه ! اخه چرا ؟ این چیزارو میبینم که متوجه میشم رژیم رفتنی است وگرنه خارج نشینان برای حفظ جمهوری اسلامی و اخوند به تکاپو نمیافتادن و دست وپا نمیزدند .

اگه مردم جان برکف خیابان برعلیه رضاشاه شعاردادند شماها هم بدید ولی وقتی برعلیه اخوندها شعارمیدهند چرا شما برعلیه رضاشاه مینویسید ؟ یا ماموریته ! یا معذوریت !  وگرنه اینقد هول نمیکردند .

حالا جالبه بعضی میگویند اگر اکثریت مردم اشتباه کنند ما نباید بکنیم ! اینم تو این اوضاع و احوال ازاون حرف های عجیب و غریبه ( نمیخوام بگم رژیمی !) چون ممکنه یه ژست روشنفکری باشه اما قطعا اشتباه به وسعت تاریخ .

متاسفم که بگم امروز کلیه الترناتیوها و منتقدین جمهوری اسلامی فرمون اصلیشونو رژیم میچرخونه ! مهم نیست که خودشون میدونن ویا نمیدونن ... مهم اینه که رژیم برای بقای خودش درخارج همه کاری میکنه تا مبارزات درداخل با موفقیت و پیروزی همراه نشه .

اگه این مطلب ساده را میفهمیدید خیلی خوب بود .

اتشفشان



ناشناس گفت...

مخالفین جمهوری اسلامی با همه دفترو دستک و پول و رابطه و خدم و حشمشان اندازه یک کارگر هفت تپه نه شعوردارن ونه جربزه ... چرا ؟

کل سخنرانی های اعتراضی کارگران هفت تپه را گوش کردم یه شعار برعلیه رضاشاه توش ندیدم و هرچه بود فریادبرسر جمهوری اسلامی بود اما مخالفین جمهوری اسلامی یا همان انواع الترناتیوهای خارج نشین کشک همه زورشونو متمرکز کردن به فریاد برعلیه رضا شاه و گهگاهی هم فراخوان !

یک جو و هجمه همگانی در خارج ازسوی اپوزوسیونها برعلیه رضاشاه بوجودامده و این نشانه یعنی همه اپوزوسیون و الترناتیوهای کشک خارج نشین یجورایی توسط اطلاعات اخوندی هدایت میشوند ... حالا یا بخاطر بندناف ایده الوژی اسلامی است ویا بخاطر نفوذ ویا بخاطر تشکلات ساختگی از سوی رژیم ... فرقی هم نداره و تنها مشخصه اش امروز در شعار علیه" شاه و شیخ" خلاصه میشه و از اونجایی که شیخ درقدرته بنابراین همه این پروژه برعلیه رضاپهلوی سازماندهی شده است اما درداخل مردم خوشبختانه مسیرشون توریل الترناتیوهای خارج نشین کشک نیست .

من سلطنت طلب نیستم بلکه اینو میفهمم که تواین شرایط هرنوع حمله به رضاپهلوی یعنی همراهی با رژیم و خاک پاشیدن برمبارزات داخل کشور ولاغیر

اتشفشان

ناشناس گفت...

دوستان عزیز !

اگه بتونیم واقع بین باشیم و واقعا دنبال تحقق عدالت و ازادی و یکپارچگی سرزمینمون باشیم نمیتونیم وجود رضاپهلوی رو بعنولن معتندترین و روشن ترین و صادق ترین نمادی که در دل اکثریا مردم ایران هست را منکر بشویم .

بحث من رضا پهلوی به اعتبار شاهزاده بودنش نیست بلکه بحث من دقیقا ماهئیت و شخصیت و کاراکتر خودشه و قلمیلی ایشان نباید ذهنیگرایی منفی در بعضی بوجود بیاره .

اگر به مجموعه صحبتهای ایشان گوش کرده باشید بهیچوجه دنبال شاه شدن نیست او واقعا ازادیخواه است و لتقاقا ادم با ظرفیتی است و بسیار متین و بردبار .

در بدترین حالت ممکن او یک لیبرال - دموکرات است و قطعا یک لیبرال - دموکرات از یک اخوند فقیه خودرای یک میلیون برابر برای مردم و کشور بهتره . حداقلش اینه که مملکت یکپارچه میشه و رفاه سراسری نهادینه میشه و ازادیهای شخصی و اجتماعی محقق میشه و احزاب ازاد میشن و فقر و فحشا و دزدی نفی میشه و ازادی بیلن خواعیم داشت و بسوی جنگ نخواهیم رفت و با جهانیان دوستی و تعامل خواهیم داشت و زندانی سیاسی نخواهیم داشت و بلنولن محترم در انتخاب پوشش ازادخواهندبود و مانند کره شمالی هم نخواهیم شد .

اینهارا باید توجه کنید . حتی اگر چپ هستید شما میتوانید با ایشان برای فعالیت ازادانه بدون هیچ ممانعتی به تفامل برسید . ایشان یک انسان ازادیخواه و مدرن هستند ونه سرکوبگرومرتجع .

به عقیده من درحال حاضر وارسته تر و شایسته تر از ایشان نداریم و اگرهم داشته باشیم هنوز شناخته نشده است . وجود ایشان یک فرصت تاریخی است ‌ .

درحال حاضر اپوزوسیونها صلاحیت لناخاب شدن ندارند .

رک بگویم ... اخه چه کسی رو داریم ؟ اگر مثلا رهبر حزب کمونیست کارکری مد نظر شما خواننده گرانی باشه که باید بپذیرید ایشون فقط ادسط ۱۰۰ تا ۵۰۰ نفر شاید مورد تایید باشه و انهم در خارج از کشور ! اگر مثلا اقای مهاجرانی یا گنجی مدنظرتون باشه که انها سرباز نظامند و در بین مردم طرد شده هستند . اگر منظورتان مسعود و مریم رجوی است  با وجودیکه انها افراد خوبی هستتد اما دربین مردم پایگاهی ندارند و از طرفی سیستم فکریشان یجورایی برمبنای ولایت و رهبرزدگی است و با دوران معاصر نمیخونه ..‌ انها در بهترین حالت دنبال حکومتی هستند که اولا درراس باشن و دوما یک مشت چاپلوس مرتب جلوشون دولا و راست بشن و عین سیستم کره شمالی بشوند درمرکز جامعه و بقیه هم بشوند پامنبری و دوب شده !

چریک فدایی خلق هم که مورد اقبال مردم قرار نمیگیرند ..

بنابراین تنها گزینه ای که میتواند عدالت و ازادی واقعی و رفاه و پیشرفت را برای اسران تضمین کند اقای رضا پهلوی است .

من سلطنت طلب نیستم اما به انچه گفتم مطمئن هستم .



اتشفشان

مسعودعالمزاده/پاريس گفت...

۳ آذر ۱۳۹۷/ ۲۵ نوامبر دوهزاروهژده/مسعودعالمزاده/پاريس

بحث بسيارجالبى بودبويژه ازسوى"برادر"دکترافتخارى که پيشنهادهاى بسيار "سَــيّــاسى" اى کردازهمين حالابراى پالايش جنبش وحذف بقيه:"---اونايى که الان دردوران سخت مبارزه مى پيوندن به شاهزاده(مثه آقاى يغمايى وآقاى جم)بعدازسرنگونى رژيم "---حق---" هيچ پست ومقامى رونبايدداشته باشن ---"
و خب سدالبته اين "---حق---" بايدمحفوظ باشه براى اونايى که هيچ کارى نکردن.استدلال جالبى يه.ازبعدفلسفى دست کم چيزى يه درحدنيچه وبرتراندراسل وحتابيشتر !

"برادر" دکترافتخارى حق باشماست !

اين مجاهدين نيستن که نميخان بابقيه کارکنن،باافتضاحاتى که مجاهدين بالاآوردن چنان بوى گندى ميدن که کسى حاضرنيست باايناحرف بزنه. بهتره براى کمتر بى آبروکردن خودمون هم که شده موردهاشو "هم نزنيم" که تف سربالاست وموجب شرمندگى خودمون،هرچند کننده ش مانبوديم.

مجاهدين براى خيمه شب بازى هاشون ميرن داعشى وبوکوحرامى "کرايه" مى کنن، باقول اينکه مى بريمتون ايران.ميخان اين آدمخوراى داعشى وبوکوحرامى روبيارن ايران! اروپاواين فرانسه بااين سازمانهاى اطلاعاتى کت وکلفت وممکارى بين المللى زيرش زائيده ن. واى به حال ما ! انتحارى هاشون تاپنجاه مترى رئيس جمهورش آمدن وپاريس روبه خون کشيدن.ماباايناروزمرّه زندگى مى کنيم،ايناازماوراء راست هم راست ترن.مجاهدين ميخان ايناروبيارن ايران.من توفرانسه هفت سال توشهرى بودم با بيش از سى درسد رأى دهنده به اينFront National که ميگن ماوراء راست اند.حتايه درگيرى لفظى هم نه.تواين سى وپنج سال گذشته اگه بگى اين پليس امپرياليستى کوچکترين مزاحمتى براى من درست کرد,حاشاوکلا.اين داعشى هاوبوکوحرامى ها جون ماروبه لبمون رسوندن.ايناروبايدورداريم کادوببريم ايران.آخوندهاى مفت خورووپاسدارهاى جنايتکارشيعه روبندازيم بيرون مفتى مفت خور سُنّى وپاسدارداعشى وبوکوحرامى جاشون بياريم ؟

من باشماکاملن موافقم.سازمانى که مسئول اولش"على نجس"خائن باشه،بزرگترين اديب وشاعرش ماموروزارت اطلاعات دشمن باشه،سرفرماندهى شوراى ملى مقاومتش ازدم خائن ونفوذى باشن، فرمانده فتح الله ش تف بارون بشه،ايرج مصداقى به محض انتقاد سرده دقيقه بشه بريده مزدور(يه ربع پيشش "اسطوره ى مقاومت")،نفراتش هزارتايى بپيوندن به رژيم....
اين چه رهبريه که بيخ گوشش همه خائن ومزدوروبريده ونفوذى اند ؟
همچين تشکيلات ورهبرى اى روکسى جدى ميگيره ؟

ابدن !

"برادر" دکترافتخارى !
.... حق باشماست !