دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۳۹۸ شهریور ۱۷, یکشنبه

داستان عاشورا با خرافه و افسانه آلوده است

داستان عاشورا با خرافه و افسانه آلوده شده‌، اما هنوز در متن زندگى مردم و در عمق باورهاى آنان جریان دارد. چرا؟ چرا بعد از اینهمه تزویر و ریا و بلا، هنوز اشتیاق مردم این مرز و بوم به برگزاری اینگونه آئین‌ها پابرجاست؟ تصریح کنم که من در برابر باورهای جزمی، به اصالت خرد(خردگرایی) تکیه داشته، به نقد
ارزش‌های سنتی و آئینی معتقدم بدون آنکه آن‌ها را انکار کنم یا به سیاست ارتباط دهم.
مقاله
فایل صوتی
ویدئو

۱ نظر:

ناشناس گفت...

در مورد محل برگزاری مراسم شب عاشورا که شاه در آن شرکت می کردند، گمان در ذکر کاخ گلستان به عنوان محل اشتباشده است،محل برگزاری عزاداری برگزار کننده دربار شاهنشاهی ذکر می شد،مسجد ارک بود و شاه پای منبر آخوندهای مثل کافی می نشست. البته خودش روی صندلی می نشست کسانی مثل هویدا و علم روی زمین می نشتند و اصولا به نظر نمی رسد کاخ سلطنتی گیرم مال دوره قاجار جایی برای برگزاری مذهبی باشد.کاخ گلستان محل مراسمی مثل تاجگذاری بود اما نه عزاداری های محرم دربار.
خبرنگار