۱۳۹۴ آبان ۱۶, شنبه

در ضرورت دشنام دادن و یک شعر. اسماعیل وفا یغمائی

اوایل سال 1358بود، سی و شش سال قبل.من بیست وپنج ساله بودم«موسسه فرهنگی ابتکار» به سر پرستی آقایان برنوش و زال زاده دو مبارز شریف فرهنگی چپ تاسیس شده بود که کارش نشر نوار و کتابهای مناسب برای کودکان و نوجوانان بود.برنوش سخت بلند بالا بود با گیسوانی قلندر وار و زالزاده میانه بالا با سری طاس و چشمانی نجیب چون چشمان کبوترها.احمد شاملو از دوستان نزدیک این دو مبارز بود و کارهای صوتی اش را در این موسسه به ثمر میرساند.......ادامه مطلب

۴ نظر:

  1. مرضیه
    استاد گرانقدر ، شعرگونه شما، گویاترین تحلیل وضع موجود در شورا است، دستان پر توان باد و نفس اتان گرم
    دست شما را می بوسم

    پاسخ دادنحذف
  2. س. از دوستان قدیم۱۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲:۵۲

    اش بیشتر در مورد آن پنگوئن پفیوز قرمساق نوشته بودی ولی افسوس خیلی دست بسته مینویس اقای یقمائی. س. از دوستان قدیم

    پاسخ دادنحذف
  3. خانم مرضیه عزیز
    سلام ممنون از لطف شما ولی فقط باید استان آزادی را بوسید ودستان مادران و پدرانی را که چشم انتظار یا رفتند و یا ماندند من همینقدر که هنوز میتوانم قلمی در خدمت حقیقت بزنم شادم
    سرافراز باشید
    و به امید پیروزی آزادی در رکاب فرهنگ و خرد اجتماعی

    پاسخ دادنحذف
  4. حضرت یغمایی
    چگونه به امید
    پیروزی آزادی
    در رکاب فرهنگ
    و خرد اجتماعی
    بدون تکانی به
    خود دادن حاصل میشه؟
    نوشتن و خواندن
    با وجود حضور ابو داعش
    در ایران کافی نیست
    مرز آزادی را
    چه بخواهی و چه نخواهی
    خون تعین میکنه
    آمریکا بدون
    گذر از جنگ داخلی
    شمال و جنوبش
    نمیتوانست به آزادی
    دست یابد.
    یعنی با روش شما
    دویست سال طول میکشه
    بعد از دویست سال
    رسیدن به آزادی
    ایران از آفریقای
    کنونی هم خشک تر
    و عقب مانده تر است
    آن وقت آن آزادی
    برای لای جرز خوب است.

    دلسوز

    پاسخ دادنحذف

دوستان برای جلوگیری از سوء استفاده سیستم کنترل نظرات فعال است.
دوستان. کاربران
وبگاه دریچه پذیرای نظرات با نام حقیقی یا نام مستعار است بنابر این:
کامنتها در صورت
*بدون نام حقیقی یا مستعار داشتن
*توهین به اشخاص
*افشای مسائل خصوصی زندگی اجتماعی، و شخصی دیگران
*تهمت زدن بدون مدرک و سند
*توهین به ملیتها
*توهین به اعتقادات مذهبی دیگران
* بکار بردن کلمات رکیک
* بی ارتباط بودن کامنت با موضوع
منتشر نخواهد شد
طبعا میتوانید بدون تهمت و توهین و تحقیر و در ارتباط با موضوع با زبانی روشن و رادیکال و بی تعارف به نقد و بررسی بپردازید
با تشکر
دریچه زرد