جوادمفرد کهلان. جریانهای فکری دوران محمد بن زکریای رازی نقدی کوتاه در تکمیل بخشی از مبحث رساله اسماعیل وفا یغمایی //ویشنو (مسلط بر همه) در نقش امام زمان موعود یعنی کالکی (=شاه-مؤبد آخرالزمان) همان مهدیانا (خدای بزرگ زمان) در نزد سومریان است که معبدش محلی به نام کبته (محل ازدحام= هارمگدون مسیحیان)، به عبارتی همان کعبه (به سومری یعنی خانه خداست) است. آیین مسیحیت هم مانند اسلام برپایه موعود باوری بنا شده است. بازگشت این موعود به شکل مهدی در نزد شیعیان با تعلیمات خود محمد متباین است چه وی در قرآن رسماً خود را همان احمد موعود معرفی نموده است. در نزد شیعیان این موعود تحت نام مهدی برای بار دوم در اسلام مطرح شده است که به واسطه عدم آگاهی از کُنه اساطیر خاورمیانه و ابتدایی بودن آگاهیهای تاریخی و اساطیری ایشان بوده است. این موعود در اعتقادات دینی اساطیری ایرانیان جریانهای فکری دوران محمد بن زکریای رازی جواد مفرد کهلان
دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی
افتاب خواهد دمید
مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر