دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۳۸۸ مرداد ۲۱, چهارشنبه

یاداشت. اسماعیل وفا یغمایی

یاداشت. در دفاع از آقای آشوغ.اسماعیل وفا یغمایی
دوست ارجمندم دکتر زری اصفهانی در نقد یاداشت آقای جمشید آشوغ مطلبی نوشته اند و در وبسایت خود درج کرده اند. دوستان دیگر نیز یاداشتهائی نوشته اند و یا در سایتهای خود درج کرده و یا برای من فرستاده اند که در سایت خود درج کنم.از محبت تمام آنها سپاسگزار و شرمنده ام ولی اگر باور داشته باشید من نه تنها از آقای آشوغ دلتنگ نیستم بلکه بعنوان یک شاعر و نویسنده که سی و چند سال روزگار را در زندان و غربت و مشکلات آن گذرانده و تلاش نموده کمی معنای آزادی و دموکراسی را نه بمثابه ی کلماتی بازیچه قرار گرفته بلکه بعنوان یک فرهنگ آموختنی ، لحظه به لحظه آموختنی بفهمد، من از اقای آشوغ و حق ایشان در نقد و بررسی نوشته های خود و حمله بخود و درج مطلب ایشان در سایت پژواک ایران دفاع می کنم.اعتقاد من این است که معنای دموکراسی در تحمل منتقدان و مخالفان خود را نشان میدهد و نه دوستان و موافقان و همفکران و گرنه کدام دیکتاتورعقب مانده ایست که خود را دموکرات و آزاد و آزادی دوست نداند و در هر فراز انگار که در شبهای ماه رمضان دارد دعای جوشن کبیر می خواند،ده بار از دموکراسی بگوید و در هر قدم آنرا صدبار نقض نکند.من اعتقاد دارم افراد حق دارند نظراتشان را بنویسند و از نظرات خود دفاع کنند و آن را به معرض داوری عقل و منطق و شعور دیگران بگذارند و نیز حقیقت روی میز که برترین داورهاست با جاروهای آهنین نظرات نادرست را جارو خواهد کرد. چرا ناراحت بشویم از اینکه کسی نظر خود را می نویسد و ما را در بسیاری اوقات با نیت خیر، می کوبد. اگر من و ما کوبیده شدنی هستیم بگذار بکوبندمان و افشایمان کنند تا حقیقت روشن شود و اگر کوبیده شدنی نیستیم و از چیزی حرف می زنیم که آنرا می فهمیم چه جای نگرانی! مطمئنا تمام پتکها و چکشها خواهند شکست و حقایق بیشتر از پرده بیرون خواهند آمد. باز هم از تمام دوستان و بخصوص پزشک و شاعر ارجمند دکتر زری اصفهانی که روزگار را در راه محبت به مردم و آزادی تا بدینجا گذرانده تشکر می کنم. بازهم تکرار می کنم که از نقد و بررسی و انتقاد و ایراد حتی به سبک آقای آشوغ استقبال می کنم و دست تمام منتقدین را به گرمی میفشارم و فکر میکنم اینگونه است که اختلافات راه حل درست خود را پیدا می کند..
اسماعیل وفا یغمایی.

هیچ نظری موجود نیست: