دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۳۹۲ مرداد ۱۱, جمعه

شناخت. اسماعیل وفا یغمائی

هرچند «ماه!» را به تماشا نهاده است قیر سیاه را به تماشا نهاده است 

قعر شب است و ظلمت چرک خرافه ها

بنگر! پگاه! را به تماشا نهاده است
سی وسه سال رفت وزدین وحدیث دین غوغای باه را به تماشا نهاده است
در های های گریه ی سوگ وعزای ما
هان قاه و قاه را به تماشا نهاده است
تا بگذرد، زد از جسد و خون پلی و گفت: 

۶ نظر:

خدابخش مشهدی گفت...

درود بر شما عزیز، غزل زیبایی خواندم. چند اشتباه تایپی فکر کنم دیدم: غوغای باه؟ ..وین انتباه(اشتباه؟) ...و الاه یا اله؟ ..شاد و سلامت باشید.

esmail گفت...

سلام
باه. قوه باه یعنی نیروی جنسی.انتباه از تنبیه میاید یعنی متنبه شدن و درس گرفتن.اله هم همان الله است ای خدا و ای اله در شعر موسی وشبان مثنوی
با درود

طغرل گفت...

سی و سه سال رفت و زدین و حدیث دین

سی و چند شاید بهتر باشد چون الان در 34-35 سالگی رهبری وحاکمیت دجالان هستیم.

م. امیر خانلو گفت...

استاد یغمائی ارجمند.مثل همیشه از حاصل اندیشه تیز بینتان استفاده کردم.خدای ایرانزمین یارتان و جانتان سرسبز و تنتان سلامت باد

افسانه 28 گفت...

؟؟؟؟

ناشناس گفت...

ناشناس گفت...

جناب وفا دستتان درد نکند. باشد که طرف درس عبرتی بگیرد و بفهمد که بازی بی شرفان با شرف شاعران بهایش تیغ تیز شعر و نقادی خرد بر بی خردی.

اما دوست عزیز خدابخش. غلط تایپی در کار نیست: "باه" یعنی شهوت رانی که جنابش به داشتن نیروی آن زبانزد است و در این معامله غوغا به پا کرده است.

"انتباه" یعنی آگاهی و "الاه" املای جدید "اله" (بر وزن "نگاه") کلمۀ عربی است و در واقع همان الله است.

تنها موردی که به نظر بنده قابل تصحیح شاید باشد این نیم بیت است: (این است! راه! رابه تماشا نهاده است )که ظاهرا باید چنین باشد: "این است راه!" رابه تماشا نهاده است؛ یعنی با یک نشانۀ شگفتی و آن عبارت هم در داخل نشانۀ قول!
قلم شاعر در مبارزه اش علیه ظلمت و جهل تواناتر باد.

المی