دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۳۹۲ دی ۸, یکشنبه

خروج از عراق کاملا عملی است سعید جمالی

آقای رجوی! شما که ناپیدا هستید و رو در روئی با کسی ندارید که ترس از رفتن آبرو داشته باشید، بگذارید آدمها از آن قتلگاه خلاصی پیدا کنند، بعدش هر چه شد مهم نیست، شما می توانید همچنان پاسخگو نباشید و یا خود را در معرض سوال وجواب قرار ندهید و اصلا خود را علنی نکنید... فلذا مشکلی برای شخص شما پیش نخواهد آمد. ایضا از همان عالم غیب می توانید روال صدور اطلاعیه و سخنرانی و سرنگونی و ... را ادامه دهید.  ادامه‌ی مطلب...

۲۳ نظر:

سلیمان - عراق گفت...

نمیدانم چه بگویم اما دوست دارم به آقای رجوی بگویم :

صد بار بدی کردی و دیدی ثمرش را خوبی چه بدی داشت که یکبار نکردی

حمید گفت...

با درود فراوان خدمت فرمانده افشار! پیشاپیش سال ٢٠١٤ را تبریک میگم و آرزوی سالی پر از گل و انرژی و خبرهای خوش برایتان آرزو دارم !
با احترام فروان حمید

ایوب گفت...

آخر دروغگویی شما را چاق می کند؟ در بین دوستان سابق خود ذره ای اعتبار ندارید لااقل به فکر اعتبار خود در بین دوستان فعلی خود باشید. دولت عراق به آنها پاسپورت موقتی می دهد و یا با آنها همراهی می کند؟ اتحادیه اروپا هنوز سهمیه بندی نکرده. کدام کشور امن، سهمیه اعلام کرده و آنها «تسهیل کننده» نبوده اند و سنگ اندازی چه بوده است؟

ایوب گفت...

جمهوری اسلامی به اشکال گوناگون با آنها مقابله می کند و دست از سر آنها برنمی دارد. دیدید که مزدوری به نام رسول را به مدت بیست سال در بالا ترین سطح نگاه داشت و سر انجام به موقع سخت ترین ضربه را به دست او در اشرف زد. اگر او نبود این 52 نفر کشته نمی شدند. همین است. به اشکال گوناگون ما خائن داریم با مسئولیت های گوناگون.

ایوب گفت...

در خبری در تابناک آمده است که مجاهدین از دولت اردن خواسته اند به آنها زمینی اجاره دهد تا بتوانند به طور موقت در آنجا اسکان یابند و بعد به دولت اردن به طور رایگان آنجا را واگذار کنند.
حال ما باید آنقدر ساده باشیم که تصور کنیم که دولت ایران اجازه می دهد به این راحتی به اردن بروند؟ و اساسا دولت اردن ریسک رودررویی با رژیم را می پذیرد؟ اصلا به چه دلیل باید این کار را بکند؟

ناشناس گفت...

فكر ميكنم خيلي داري چفنگ ميگي اينها سه تا زخمي شديدشان را هم كه ليست دادند و اطلاعيه هم دادند و در خواست هم كردند و هزينه همه مخارجشان را پذيرفتند اگر تونستند بيارن اراجيف تو در صورتي قبول است كه مثل خودت بريده باشند تازه باور كن همه تيفهايي كه رفتند سراغ زندگي خودشان و ميخواستند واقعا بروند زندگي كنند هر از گاهي كه در همين جا من ميبينم كامنت ميگذارند برايشان راحت نبود همين پسر آقا اسمال هم همچين راحت خارج نشد چرا اينقدر چفنگ ميگي .

میرزا گفت...

جناب ایوب!
دوباره دیدی هوا پس است، کامنتهای زنجیره ای را شروع کردی! مرد حسابی! تو همه هواداران سازمان را در خارج، خر تصور میکنی که بتوان با این گونه استدلالهای بچگانه گولشان زد. دیروز با هواداری صحبت میکردم میگفت، سازمان نمی خواهد اینها بیرون بیایند، اگر میخواست تمام نیروها را در کشورهای مختلف برای مجبور کردن تک تک کشورها برای پذیرش یک سهمیه، بسیج میکرد، تظاهرات و تحصن و اعتصاب غذا راه میانداخت. کاری که الان برای پیش بردن خط حفاظت از لیبرتی میکند.
این هوادار خودش میگفت تا چندی پیش خودم هم فکر میکردم اینکار درست است اما الان به این نتیجه رسیده ام که ماندن در عراق هیچ فایده ای ندارد و افکار عمومی را به شدت علیه رهبری، تحریک میکند. سازمان باید تمام نیرویش را برای خارج کردن این افراد بسیج کند.
ای عزیز دل برادر! د وران دودوزه بازی و فریب کاری گذشته است! ده سال است آن رهبر مفلوک تو با دیدن خواب پنبه دانه و با گروگان گرفتن بیش از سه هزار انسان رنج کشیده در بیابانهای عراق، منتظر حمله آمریکا به ایران نشسته است، بسیاری از ابتدا بر پوچ بودن توهمات رهبر تاکید کردند و خواستار خروج بودند. اما این مردک ابله علنا خروج از عراق را خط سرخ معرفی کرد و با خائن خواندن حامیان خط خروج، با دادن شعارهای ابلهانه در رابطه با اشرف، و بیا بیا گفتن به ادمکشان مالکی، سدها جان شیفته را قربانی توهمات بیمارگونه خویش کرد.
امروز تنها خط درست، بسیج تمام نیروها وامکانات، برای خروج همه افراد از جهنم عراق است. هر شعاری به جز این، جز خیانت و همدستی با جنایتکاران برای قتل عام پیوسته و خاموش اسیران زندان لیبرتی نیست.

ایوب گفت...

سلام: جناب میرزا ؛ این سه نفر زخمی در حال مرگ و نمونه دیگر خانم رویا درودی را که هلند اجازه ورود به او برای معالجه نداد را چه می گویی؟ باور کن تاریخ سازمان مجاهدین خلق مملو از اشتباهات است ولی به طرز عجیبی در میان یاوه ها گم شده.

ناشناس گفت...

ايوب خودت ميخواهي دروغ بگي بگو اشكالي ندارد چرا كه رژيم هم ميگه خودشان خودشان را شكنجه كردند و كشتند حالا تو هم يك دروغي بگو چرا ديگر در دنيا مجازي از هوادار سازمان خرج ميكني

ناشناس گفت...

آقای حمید! اتحادیەی اروپا درست است کە سهمیە ندادە است . تا ابد هم نمی دهد . ما چهار سال در زندان تیف بودیم . کدوم کشور ما رو پذیرفت؟ حتی یک کشور پیدا نشد کە ما رو بپذیرە . خودمون فشار آوردیم کە از اونجا آزادمون کنن .بعدش هم با هزار بدبختی به کردستان عراق اومدیم . از اونجا پول دادیم به قاچاقچی و اومدیم ترکیە . از ترکیە هم رفتیم یونان و بعد کشورهای دیگە . اگە منتظر می موندیم کە کشورهای اروپایی سهمیە بدن ، حالا حالاها اونجا بودیم . مسئلە اینە کە رجوی نمی خواد پای این آدما به بیرون برسە و گرنە کاری براش ندارە . وقتی کە خود فرد به صورت غیر قانونی به اروپا بیاد ، پروندەی پناهندگیش در اون کشوری کە اومدە مورد بررسی قرار می گیرە . مثل همان کاری کەما کردیم . در واقع اگە اونا بیان و خودشون رو به یە کشور اروپایی با هر وسیلەای برسونن ،اون کشور رو در مقابل عمل انجام شدە قرار دادن . و اون کشور هم موظفە ریل پناهندگی رو به جریان بندازە . دولت عراق هم کە گفتە لیسە پاسە می دە به همە . یعنی کە برگەای میدە که افراد با اون برگە می تونن عراق رو ترک کنند . پس مشکل چیە؟ چرا خانم رجوی به جای اینکە از کشورهای اروپایی بخواد کە این آدمها رو بپذیرن ، میرە با اونا میشینە عکس یادگاری می گیرە و مسل عروسکهای کوکی سر و گردن تکون میدە و یە سری جملات حفظ شدە رو مثل قاطر نشخوار می کنە؟ اگە ارادەای باشە کە اینا بیان بیرون مطمین باش در عرض چند روز همەشون می آن بیرون . این سازمان شما هم کە در کار قاچاق انسان بسیار متبحر و استاد است . چند نفر رو از ترکیە قاچاق کرد بە عراق؟؟ حالا نمی تونە بکنە؟ بابا چرا حرفهایی می زنین کە مرغ پختە خندەاش می گیرە؟

لقمان

ناشناس گفت...

اقاى جمالى همانطور كه همه مى دانيم مشكل شازده است كه مى ترسد انها را از دست بدهد مثل اكثر افرادى كه در المان و البانى هستند
مهناز

ناشناس گفت...

ايوب من جاى تو بودم اسمم را مى كذاشتم شريف
م ح

صادق گفت...

این ایوب هم خوب است که بگوید اشتباهات سازمان مجاهدین چه بوده . به نظر من که از اشتباهات آنها راه دادن آدمهایی بوده که بعد از رفتن شل کن سفت کن درآورده و عذر خواهی کرده و برگشته اند. یکی از اینها همان فردی است که آبرو می برده و حالا از زمین و زمان طلبکار است.

صادق گفت...

لقمان خدا وکیلی یکی دیگر از اشتباهات مجاهدین راه دادن تو به جمع خود بوده که پاک شدنی نیست. آخر برای چه پا شدی یه کاره رفتی آنجا که چه شود؟

صادق گفت...

میرزا تو می گویی که رجوی خروج از عراق را خط سرخ اعلام کرد و از این حرفها . بیا و مردانگی کن بگو کجا چنین چیزی دیدی. این را از ما دریغ نکن. قربانت.

صادق گفت...

یکی دیگر از اشتباهات آنها این است که باید به هوادارنش بگوید که به این سایت و امثال آن آمده و کامنت بگذارند. چه شود؟

صادق گفت...


راستی تا یادم نرفته بگویم که اگر هوادارن سازمان مجاهدین قرار باشد که کامنت بگذارند این سایت از کار می افتد. خوب قبول کنید که این یک اشتباه از جانب آنهاست که سایت های مخالف را تحریم کرده اند.

ناشناس گفت...

سوزی
جناب صادق شما به میرزا گفته ای که کجا رجوی گفته خروج از عراق مرز سرخ است . شما میتوانید خلاصه بگی معنی این جملات چیست که رجوی بارها گفته است
اشرف ناموس هر مجاهد خلق است .
چو اشرف نباشد تن من مباد .
یازده سال پیش در تحصنی که جلوی کمیساریای پناهندگان در ژنو بود ابولقاسم رضائی به نمایندگی از طرف متحصنین و سازمان مجاهدین با کمیساریا ملاقات کردند و ایشان اعلام کردند که ما پناهندگی و استاتوی پناهندگی عراق را میخواهیم ونه هیچ جای دیگر .
ایا ابولقاسم رضائی نماینده سازمان مجاهدین و رهبری سازمان نبود .
ایا شعار کوهها بجنبد اشرف نخواهد جنبید معنی اش چیست ؟
وصدها شعار مبنی بر ماندن در اشرف ......
اقا سعید درست میگویند مریم و مسعود پایشان را از گلوی نفرات در لیبرتی بردارند خواهی دید که همه شان میتوانند به همان شیوه ای که سعید گفتند از انجا خارج شوند .
یا راه حلی که خانم عاطفه اقبال ارائه داده اند پس راه هست .

ناشناس گفت...

اقا صادق اكر هوادارن سازمان در ايام سال نو در اينجا كامنت نمى كذارند بيشتربا خانواده در اسكى و يامسافرت هستند، اينها يا بساز و بفروش هستند يا با استفاده از امكانات مالى سازمان با زن وفرزندانشان
خوش مى كذرانند
حسين برلين

صادق گفت...

– سوزی خانم ؛ به مجاهدین بارها و بارها گفته شده بود که شعار " چو اشرف نباشد تن من مباد" شعاری واقع بینانه نیست اما کسی گوش نمی کرد. این درست است ولی چرا؟ آنچه که من در آن زمان می فهمیدم این بود که آنها علاقه مند نبودند که به جایی دور دست نزدیک عربستان بروند همین. ولی بعد ناچار شدند که بپذیرند و اشرف را ترک کنند . تفاوت لیبرتی و اشرف برای آنها بسیار زیاد بود. قبل از لیبرتی قرار بود به جایی منتقل شوند که در یک شب همه قتل عام شوند و آب ار آب تکان نخورد و هیچکس خبر دار نشود .بعد از تلاش بسیار موفق به رفتن به لیبرتی شدند. همان موقع همه منتقدین می گفتند که مسئله فقط خروج از اشرف است. آیا این درست بود؟

ناشناس گفت...

جناب جمالی
شما شوخی‌ می‌کنید با این راه حلها. من متعجب از مجاهدین که شما را در سمت فرمانده بکار گرفته. کمک گرفتن از قاچاقچی برای خروج از عراق؟ ۳۰۰۰ نفر با قاچاقچی خارج شوند؟، پس بفرمایید ارتش عراق و نیرو امنیتی مستقر در لیبرتی بوق می باشند. عجب راه حلی ،به ذهن من نزده بود.دیگه همین مانده که جرم "ترافیک انسان" هم به جرم آنها اضافه شود. دردسر چرا. کشورهای همسایه، خب مثل اینکه تابناک گفته مجاهدین از اردن درخواست اقامت کرده پس یکی‌ از راه حل ها عملیاتی‌ شده اگر اراذل اوباش امام گور بگور شده بگذارند. راه حل دیگر آمریکا یه فشار بده یه کشوری مثل البانی‌ پذیرش میکنه. من فکر کنم دیپلماسی‌ مجاهدین مشگل داره، شما خودتان با متخصص با تجربه در امر حقوق بشر و امور پناهندگی یه ملاقاتی بکنید با این آمریکایی‌ ها شاید گره کار باز شود و اینها یه فشاری به یه کشوری بیاورند.
هدف آمریکا متلاشی کردن است، صحبت جان کری مقابل سنا که در رابطه با هفت گروگان میگوید اطلاعات محرمانه می‌باشد و در جلسه بسته میتواند در این رابطه صحبت کند یعنی‌ چه آن هم دو روز قبل از پایان اعتصاب غذا. نگرفتی‌ که هیچ کشوری در خاورمیانه مجاهدین را بدون حمایت آمریکا نمیپذیرد چرا که به تنهایی‌ نمی‌تواند با ایران درگیر شود. یک راه حل بیشتر نیست، فشار هر چه بیشتر از راه دیپلماسی‌ و افکار عمومی‌ برای پذیرش هر چه سریعتر آنها در هر جا. برای آمریکا تصمیم به انتقال کاری ندارد و کمتر از یک هفته میتواند آنها را خارج کند به آمریکا یا کشورهای دوست آمریکا. اما چنین سیاستی ندارد. این مدیریت دیپلماسی‌ مجاهدین می‌باشد که جنا یتها را از طرف رژیم تقلیل داده که جای بحث دیگری می‌باشد. اگر این دیپلماسی‌ نبود ما با فجایع بیشتر روبرو بودیم.
ضمنا اعتصاب غذا تاثیری در عدم پذیرش ندارد. جزو حقوق شناخته مدنی غرب است، همه امضا عدم خشونت داده مثل شما. همه بازجویی شده از طرف آمریکا مثل شما و یک اتهام تروریستی به کسی‌ نچسبید مثل شما. در نتیجه رهنمود عدم اعتصاب غذا یا مقاومت با دست خالی‌ آنها را خشونت طلب نمیکند. مشگل سیاسی می‌باشد و گره کار نیز از طریق دیپلماسی‌ حل میشود. رفیق خودتان آقای لقمان هم مشکلات را گفتند که فردی هم 4 سال درگیر خارج شدن. راه حل قاچاقچی مطلوب برای فرد چرا که بهای گیر افتادن را فردی میدهد. در کجائ کره خاکی می‌توان ۳۰۰۰ نفر را از یک کمپ یواشکی خارج کرد، زندان لیبرتی جای خود دارد. اینها همه بهانه گیری می‌باشد. آیا تا به حال با خود خلوت کردید که شاید ناخوداگاه یا خودآگاه می‌خواهید همه دوستان سابق بروند دنبال زندگی‌ و دست از سازمان و رهبری خود بردارند تا شما در ذهن خود به آرامش برسید چرا که به زندگی‌ عادی رو آورده. فکر کنید در این رابطه. اینها همه فرهنگی‌ است. اصرار به اینکه من عوض نشدم مجبور شدم. این همان حرف مرد یکی‌ می‌باشد در قالبی دیگر. من فکر می‌کنم آرامش در این می‌باشد که با خود راحت باشید. خود را انطور که هستید قبول کنید و دوست داشته باشید، به این سازمان اعتقادی ندارید، مرام آنها را قبول ندارید، سیاست آنها را رد می‌کنید، رهبری آنها را غضب می‌کنید، چه اصرار دارید. بروید با هر جریانی که راحت هستید، کار کنید، اصلا جریان خود را راه بندازید، می‌خواهید نویسندگی کنید، خب اینکار را بکنید، می‌خواهید از زندگی‌ لذت ببرید، ببرید. من درک نمیکنم چه اصرار وجود دارد که این سیاسیون ما از هر حزبی که بیرون میروند سالها تلاش دارند به جون حزب سابق بیفتند عوضی‌ که بروند راحت باشند با اعتقادات جدید خود و در ظرف جدید که راحت هستند قرار بگیرند و آرامشی، هی‌ نفرت، منفی‌ بافی، عصبانیت، فحاشی چون دوستان سابق دیگر تحویل نمیگیرند، یا تفکرات قبل شما را حفظ میکنند، عجب حکایتی نسل جدید باید شاهد باشد. آقا نمیخواهی دمکرات باشی‌ بروید به حزب جمهوری خواه، به حزب سبز، به حزب باد، به حزب کمونیست وصل شوید. اصلا کانون جدید بزنید که این نسل هم آنچه در این غرب همه روز شاهدش می‌باشد، در عمل از این سیاسیون ۳۰ ،۴۰ ساله ببیند. خسته شدیم از این دور تسلسل ذهن منجمد که اظهر وجودش در حذف و خرآب کردن دیگران است در زرورق نقد و آزادی. اسیر ذهن منجمد خود، آنوقت بقیه را اسیر میدانیم میخواهیم آنها را رها کنیم. ببندید دکان این سیاست ورشکسته را.
موسی‌ احمدزاده

ناشناس گفت...

آقای موسی احمدزادە! این راه حل خیلی هم شدنی است برادر من . مگر ما ٢٥٠ نفر اعضای تیف همینطور از عراق خارج نشدیم؟ شما می دانید کە بخش عمدەای از نیروها به وسیلەی قاچاقچی و غیر قانونی به عراق بردە شدند . وقتی دولت عراق میگە لەسە پاسە می دم به همەی اعضای لیبرتی معنیش همینە . لیسە پاسە یە برگەی موقتە که تا یک ماه فرصت دارن عراق رو ترک کنن . یک ماه هم زیادە . پول باشە کمتر از پنج روز همەی اونها در کشورهای اروپایی ساکن شدن . بهت قول میدم کمتر از پنج روز . تجربەی ٢٥٠ نفر از اعضای تیف جلوی رومون هست

لقمان

صادق گفت...

موسی می گوید که جمالی و دیگران خود آگاه و ناخود آگاه خواهان این هستند که افراد لیبرتی به دنبال زندگی خودشان بروند. فکر نمی کنم این طور باشد. بی پرده می گویندکه باید انحلال سازمان را اعلان کنند. و در این صورت همه چیز حل است. ولی کار به بیانیه انحلال پایان نمی گیرد. در بست بایستی تسلیم شوند. دیگر اینکه تقریبأ تمامی کسانی که دست از مبارزه سیاسی می کشند به زندگی خود و خانواده می پردازند. معدودی هستند که دست برنمی دارند و به تخطئه گذشته خود و دیگران مشغول می شوند و گاهی نیز مسعود دلداری و یا رسول از آب در می آیند. اینها استثنا هستند و استثنا همیشه جالب توجه است.