دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۳۹۲ اسفند ۶, سه‌شنبه

سیدحسین موسوی تبریزی خشن‌ترین قاضی نظام، مدعی «اسلام رحمانی» ایرج مصداقی

موسوی تبریزی از همان فردای پیروزی انقلاب ضد‌سلطنتی یکی از پیگیران اصلی سرکوب نیروهای سیاسی بود و کوچکترین لغزشی در این رابطه را بر‌نمی‌تابید. وی سخنگوی جمعی بود که به دیدار خمینی با مسعود رجوی و موسی خیابانی در بهار ۱۳۵۸ اعتراض داشت. دیداری که به نوبه‌ی خود می‌توانست از سطح درگیری‌ها بکاهد. خود او در این زمینه در گفتگو با نشریه «یادآور» اعتراف کرده و می‌گوید  ادامه‌ی مطلب...

۳ نظر:

م-ت اخلاقی گفت...

با دود،
موسوی تبریزی جهت فریب افکار عمومی می گوید : «حتی تا قبل از اعلام مبارزه مسلحانه از مجاهدین خلق اعدام و یا زندانی نشده بود. اگر هم در درگیری‌ها یکی دونفر از اعضا آنها دستگیر می‌شدند، پس از چند روز آزاد می‌شدند، فقط آقای سعادتی بود که به جرم جاسوسی دستگیر و ده سال محکوم شد که حکمش را خودم دادم و حتی خیلی اعتراض شد که چرا حکم اعدام ندادیم و اعدامش سال ها بعد بنا بر مسایل دیگری صورت گرفت ولی حکمش در آن زمان ده سال زندان بود.

جهت اطّلاع عموم :

برادران عسکری زاده(عضو یا هوادار تشکیلاتی سازمان مجاهدین)،در فاز سیاسی در شهر قم اعدام شدند،واگر اشتباه نکنم به احتمال زیاد حکم اعدام این دو برادر مجاهد،توّسط موسوی تبریزی صادر شد.در این زمینه مطمئن نیستم.(این خبر در نشریه مجاهد که شماره اش را به خاطر نمی آورم در آن موقع نشر شد)
یکی از برادران عسکری زاده ها به احتمال خیلی زیاد در قید حیاط است،که می تواند توضیحات کامل را در رابطه با اعدام این دو برادر در احتیار هموطنان گذاشته وجهت ثبت در تاریخ بیان کند.

ناشناس گفت...

تا آنجا که بخاطر دارم دادستانی در آبادان بسیاری مدارک بدست آورده بود که دست داشتن آخونده را در فاجعه سینما رکس نشان می داد. بهشتی با عجله بسیار موسوی تبریزی را به ابادان فرستاد .او ضمن خلع مسئلیت از آن فرد و تهدید و فشار بر روی او تمام مدارک مربوطه را در کیسه مرده برای بهشتب در دیوان عالی کشور فرستاد و به این ترتیب تمام رد پاهای روحانیت در آن فاجعه پاکسازی شدند.
آن زمان شنیدم که به دستور موسوی تبریزی آن دادستان راکه به این کار اعتراض کرده بود را با طناب به درختی بسته بودند و مورد ضرب و شتم قرار داده بودند.
فرهاد

ناشناس گفت...

برادران عسگری نه به اتهام سیاسی یا هواداری از مجاهدین بلکه به اتهام قتل اعدام شدند. این دو برادر مظلومانه تاوان هواداری از مجاهدین را پس دادند. محل وقوع حادثه در شیراز بود اما آن‌ها را به قم منتقل کرده و به قتل رساندند. موسوی تبریزی دخالتی در قتل آن‌ها نداشت.

ایرج مصداقی