دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۳۹۳ مهر ۳, پنجشنبه

بزرگداشت عباس امیر انتظام،قدیمی ترین زندانی سیاسی ایران. مبارز آزادی‌خواه و کنشگر حقوق بشر




بزرگداشت عباس امیر انتظام
 مبارز آزادی‌خواه و کنشگر حقوق بشر
هم‌میهنان عزیز در روز شنبه، چهارم اکتبر ۲۰۱۴، مجلس بزرگداشت آقای عباس امیر انتظام با حضور و پشتیبانی عده ای از شخصیت‌های اپوزیسیون ایران و کنشگران حقوق بشر در پاریس برگزار می‌شود. با شرکت خود در این بزرگداشت، از مقاومت‌ها و مبارزات این آزادی‌خواه و طرف‌دار حقوق بشر، که با ارزش‌ترین سال‌های زندگی خود را در مخوف‌ترین زندان‌های جمهوری اسلامی گذرانده است قدردانی کنیم.
برنامه و سخنرانان

اداره جلسه، خوشامد و گشایش بزرگداشت : نیلوفر دُهنی
با سخنان آقای عباس امیر انتظام از تهران
سخنرانان: کمال ارس، ابوالحسن بنی صدر، کورش زعیم، رضا علیجانی، هدایت متین دفتری، روزبه میرابراهیمی، نعمت میرزازاده، پرویز نویدی، فرهنگ قاسمی
شنبه چهارم اکتبر ۲۰۱۴، از ساعت  ۱۹:۳۰ تا ۲۲:۴۵، در سالن بزرگ آژکا
AGECA, 177 rue de Charonne, 75011 Paris

هماهنگ کننده : سایت «جامعه رنگین‌کمان» و «بنیاد آزادی اندیشه و بیان»

۹ نظر:

ناشناس گفت...

درود بر شرف و عزت این مرد بزرگ در چالش با اخوندهای پلید. درود درود
مهناز .ف .م بوخوم

بایرام گفت...

نام و مبارزات این انسان ایراندوست که تمام عمر رن تحمل کرد فراموش نخواهد شد . درود بر او

بوف کور گفت...

درود بر این انسان والا و آزاده

ز پوچ جهان هیچ اگر دوست دارم ترا، ای کهن بوم و بر دوست دارم

ترا، ای کهن پیر جاوید برنا ترا دوست دارم، اگر دوست دارم

ترا، ای گرانمایه، دیرینه ایران ترا ای گرامی گهر دوست دارم

ترا، ای کهن زاد بوم بزرگان بزرگ آفرین نامور دوست دارم

هنروار اندیشه ات رخشد و من هم اندیشه ات، هم هنر دوست دارم

اگر قول افسانه، یا متن تاریخ وگر نقد و نقل سیر دوست دارم

اگر خامه تیشه ست و خط نقر در سنگ بر اوراق کوه و کمر دوست دارم

وگر ضبط دفتر ز مشکین مرکب نئین خامه، یا کلک پر دوست دارم

گمان های تو چون یقین می ستایم عیان های تو چون خبر دوست دارم

هم ارمزد و هم ایزدانت پرستم هم آن فره و فروهر دوست دارم

بجان پاک پیغمبر باستانت که پیری است روشن نگر دوست دارم

گرانمایه زردشت را من فزونتر ز هر پیر و پیغامبر دوست دارم

بشر بهتر از او ندید و نبیند من آن بهترین از بشر دوست دارم

سه نیکش بهین رهنمای جهان ست مفیدی چنین مختصر دوست دارم

ابر مرد ایرانی راهبر بود من ایرانی راهبر دوست دارم

نه کشت و نه دستور کشتن به کس داد ازینروش هم معتبر دوست دارم

من آن راستین پیر را، گرچه رفته ست از افسانه آن سوی تر، دوست دارم

همه کشتزارانت، از دیم و فاراب همه دشت و در، جوی و جر دوست دارم

کویرت چو دریا و کوهت چو جنگل همه بوم و بر، خشک و تر دوست دارم

شهیدان آزاد و فرزانه ات را که بودند فخر بشر دوست دارم

به لطف نسیم سحر روحشان را چنانچون ز آهن جگر دوست دارم

هم افکار پرشورشان را، که اعصار از آن گشته زیر و زبر دوست دارم

هم آثارشان را، چه پند و چه پیغام و گر چند، سطری خبر دوست دارم

همه شاعران تو و آثارشان را بپاکی نسیم سحر دوست دارم

ز فردوسی، آن کاخ افسانه کافراخت در آفاق فخر و ظفر دوست دارم

ز خیام، خشم و خروشی که جاوید کند در دل و جان اثر دوست دارم

زعطار، آن سوز و سودای پر درد که انگیزد از جان شرر دوست دارم

وز آن شیفته شمس، شور و شراری که جان را کند شعله ور دوست دارم

ز سعدی و از حافظ و از نظامی همه شور و شعر و سمر دوست دارم

خوشا رشت و گرگان و مازندرانت که شان همچو بحر خزر دوست دارم

خوشا حوزه شرب کارون و اهواز که شیرینترینش از شکر دوست دارم

فری آذر آبادگان بزرگت من آن پیشگام خطر دوست دارم

صفاهان نصف جهان ترا من فزونتر ز نصف دگر دوست دارم

خوشا خطه نخبه زای خراسان ز جان و دل آن پهنه ور دوست دارم

زهی شهر شیراز جنت طرازت من آن مهد ذوق و هنر دوست دارم

بر و بوم کرد و بلوچ ترا چون درخت نجابت ثمر دوست دارم

خوشا طرف کرمان و مرز جنوبت که شان خشک و تر، بحر و بر دوست دارم

چو دیروز افسانه، فردای رویات بجان این یک و آن دگر دوست دارم

هم افسانه ات را، که خوشتر ز طفلان برویاندم بال و پر دوست دارم

هم آفاق رویائیت را؛ که جاوید در آفاق رویا سفر دوست دارم

چو رویا و افسانه، دیروز و فردات بجای خود این هر دو سر دوست دارم

تو در اوج بودی، به معنا و صورت من آن اوج قدر و خطر دوست دارم

دگر باره برشو به اوج معانی که این تازه رنگ و صور دوست دارم

جهان تا جهانست، پیروز باشی برومند و بیدار و بهروز باشی

مهدی اخوان ثالث

ناشناس گفت...

درود بر او
حتما شرکت کنید
کرامت. الف. آ

حسین محمدی گفت...

درود بر آقای امیر انتظام درود بر ایستادگی اش

ماشالله گفت...

درود بر او که نه گریخت نه به دامان بیگانه پناهنده شد بلکه ایستاد و تمام عمرش را نثار آزادی ملتس کرد.درود

حميد ع گفت...

پيشنهاد ميکنم اين جلسه بزرگداشت را در چند کشور ديگر از جمله امريکا، انگليس، سوئد و آلمان تکرار کنيد.
درود بر امير انتظام که تسليم ظلم آخوند نشد.

حميد ع

ناشناس گفت...

درود بر تمام کسانی که علیه نظام پلید آخوند مبارزه میکنند از دکتر ملکی تا امیر انتظام ازسازمان مجاهدین خلق تا ملیون داخل کشور . به امید اتحاد همه علیه بدترین دشمنان ملت آخوندهای پلید
سیف الله

ناشناس گفت...

بدون شک تسلیم نشدن او به رژیم جنایتکار وسالها در زندان قابل احترام وارج است ولی عیادت او از قاضی القضات جنایتکار رژیم گیلانی محکوم است.