دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۳۹۴ فروردین ۷, جمعه

همنشین بهار.پُلاریزاسیونِ سیاسی و نشستن بینِ دو صندلی Fall between two stools


۳ نظر:

ناشناس گفت...


جناب همنشین
قبل از هر چیز خیلی خیلی ببخشید عزیز دل بد دهنی مرا در اظهار نظرم ولی همانطور که می دانید بنده ذاتا خیلی آدم زشت گو زشت بینی هستم. مخصوصا گاهی هم که از خواندن افاضات بعضی از حضرات که علوم و فنون و هنر و فلسفه را را بی مهابا لگد کوب ترکتازی خویش می فرماییند عصبانی می شوم بدتر هم می شوم .
حالا با این مقدمه و با این پیش معذرت خواهی می پردازم به بحث شیرین پولاریزاسیون .
ببین نازنین بابا این تعریفی که سرکار درباره پولاریزاسیون در فیزیک داده ای خیلی "بیضوی" و غریب و بقول علما در هاله ای از ابهام است و شرط می بندم که غیر از خودت حتی یکی از علمای علوم همنشین ات نیز چیزی از تعریف سرکار دستگیرشان نشده است اما سر کار که باید اعتراف کنم خیلی خوب بلدی که قمپز را طوری در کنی که همه را مرکوب و مرعوب خود کنی و بفرستی دنبال پرتقال فروش از نظر روانی مطمئنا باش که مثل همیشه پیروز هستی و شایسته تجلیل و تبریک .
با این وجود در حاشیه چند توضیح مختصر درباره پولاریزاسیون برای کسانی که هنوز به دانش بی انتهای سرکار ایمان قلبی نیاورده اند را لازم می دانم:
یک اینکه پلاریزاسیون در برق !!! و در مخابرات!! و در آنتن !!! (این یکی خیلی با نمک بود) و غیره همه یک چیز است و در نهایت بر می گردد به پلاریزاسیون امواج که بجز مورد زمین شناسی که در آن معمولا از امواج صوتی استفاده می شود و می دانیم که امواج صوتی پلاریزه نمی شوند سایر موارد دیگر همه از نوع امواج الکترومنیتیک هستند.
همانطور که گفتم امواج الکترو منیتیک (مثل نور ) بر خلاف امواج صوتی دارای خاصیت پلاریزاسیون هستند یعنی می توانند در بیشتر از یک جهت نوسان کنند و ویبراسیونهایی که به آنها جهت می دهند می توانند تقسیم بندی های خاصی از خود نشان دهند. پلاریزاسیون در واقع توضیح و نشان دادن ویبراسیون میدان الکتریکی است. این میدان میتواند در یک جهت باشد (پلاریزاسیون خطی) و یا می تواند به گرد محور پراکنده شدن موح بچرخد که در این صورت از پلاریزاسیون گرد یا الیپتیک می کنیم جهت چرخش ( راست یا چپ) هم یکی از پارامترهای اساسی است که بایستی در محیطی که موج از آن عبور می کند مورد توجه قرار بگیرد.
عیدت مبارک
ح متبسم

همنشین بهار گفت...

دوست عزیز
سلام و از شما تشکر میکنم. اصل منابع مربوط به پلاریزاسیون را که من هم سهم ناچیزی در تحریر آن داشته‌ام، در مقاله آورده‌ام. یکی از آنها این است:

https://en.wikipedia.org/wiki/Polarization_(waves)
...
خواهش میکنم اگر برایتان ممکن است این مقاله و نیز مقاله «قطبش(موج‌ها)» را ویرایش کنید یا اشکالات آن را به آدرس ایمیل من بفرستید تا خودم وارد کنم. بار دیگر تشکر میکنم.
با کمال احترام: همنشین بهار
hamneshine_bahar@yahoo.com

ناشناس گفت...

جناب همنشین
تو با اینهمه مهربانی ات مرا دچار تناقض می کنی عزیز دلم.
من که ذاتا آدم بد جنسی هستم قاعدتا هیچوقت در دام اینطور تناقضات نمی افتم.درباره تو هم همیشه فکر کرده ام که آدم از خود متشکر و خود بزرگ بینی هستی. از این رو هر نقد کوچکی هم که به مقالاتت داشته ام را سعی کرده ام با شدت و حدت تمام و با یک مقدار تحقیر و توهین بر اساس ذات بدجنسم برایت ارسال کنم تا مثلا حالت را جا بیاورم .
اما حالا متناقض شده ام و تا حل این تناقض عجالتا دست از مردم ازاری و اذیت سرکار بر می دارم.
سلامت و موفق باشی.
ح متبسم