دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۳۹۴ اردیبهشت ۱۰, پنجشنبه

جدا جل الخالق!

۱۸ نظر:

شیما - تهران گفت...

آقای وفا
به نظرم خوب نیست این مطالب را در سایتتان میزنید.
من بعنوان یک زن ناراحت میشوم که این مطلب را در سایت شما می بینم.
درسته خامنه ببخشید الدنگ گفته ولی دلیلی نداره شما منتشر کنید.
خواستم اگر میشه حذف کنید

esmail گفت...

شیمای گرامی با سلام
مساله یک مساله تابوی سکسی نیست یک مساله سیاسی و ایدئولوژیک است در رابطه با کسانی که سر نوشت هشتاد میلیون ایرانی را در دست دارند
چرا نباسد بر این مسائل درنگ کرد؟
چرا نباید دیمتاتوریی را شناخت که از یکسو به دار میکشد و می کشد و از سوی دیگربه همه چیز دخالت میکند و فتوا میدهد براستی چرا؟

سیما.فرانسه گفت...

اتفاقا باید اینها افشا شوند تا بدانیم اخوند و مذهب یعنی چی؟

فیل فیلسوف گفت...

این را بخوانی و سعی کنید شاخ در نیاورید ملاها تا کجا رفتن
----
http://www.sonnat.net/article.asp?id=3536
حکم وارد شدن به عورت زن+سند
خدا كند بيگانگان و افراد غير آگاه از فقه و حقوق اسلامى اينگونه فتواها را نخوانند.

أحمد بن محمّد صاوى از فقيهان گروه و فرقه مالكى فتوا مى دهد: اگر شخصى با تمام بدنش داخل عورت زنى بشود نزد ما نصى بر حكم ووظيفه او نيست، ولى جناب شافعى گفته است: اگر اوّل با آلتش داخل شود بر هر دو غسل واجب است و گر نه واجب نيست.



و از آن بدتر تراوشات فكرى اسلام شناس سنّت پيشه ديگر است كه گفته است: اگر مردى آلتش را در آلت مرد ديگرى داخل نمايد بر هر دو نفر غسل واجب مى شود.

حكم شخص يدخل بتمامه في الفرج !

كتب أحمد بن محمد الصاوي / من فقهاء المالكية : ( ... لو دخل شخص بتمامه في الفرج فلا نص عندنا. وقالت الشافعية : إن بدأ الدخول بـ « ذكره » اغتسل و إلا فلا ... حاشية الشرح الصغير على أقرب المسالك للصاوي / ج2 / ص 164 / ط مصر1392 ه / كذلك في حاشية الدسوقي على الشرح الكبير / ج1 / ص5)

كذلك في مصدر آخر : (... ولو دخل شخص فرج امرأة وجب عليهما الغسل ولو أدخل ذكره في ذكر آخر وجب الغسل على كل منهما ... حواشي الشرواني - دار الكتب العلمية / ج1 / ص 259 / كذلك في حاشية السجا - دار الفكر / فصل في موجبات الغسل .

ناشناس گفت...

آقای یغمایی
درود به شما
ببخشیداگر ممکن است بفرمایید منظور از عورت چی هست؟
اصلا این کلمه فارسی است؟ اگر نه ریشه اش از کجاست و در اصل چه معنی دارد و چرا اینجا بکار رفته؟

مرسی
بهروز صادقی

دریچه زرد گفت...

عورت واژه‌ای عربی است و در زبان عربی، به هر چیز آسیب‌پذیر که مورد نگرانی است اطلاق می‌شود. در فرهنگ اسلامی، به نقاطی از بدن انسان که پوشش آن در برابر نامحرم ضروری است، عورت می‌گویند. حدود عورت، در مذاهب مختلف اسلامی متفاوت است.

عورت مرد، بنا به اعتقاد علمای اهل سنت، از ناف تا زانو را در بر می‌گیردو به اعتقاد شیعیان تنها شامل بخش خصوصی بدن می‌شود.

بنا به اعتقاد مالک بن انس، سفیان ثوری، جعفر صادق، تمام بدن زن جز چهره و کف دست‌ها عورت محسوب می‌شود. ابوحنیفه معتقد است که پای زن نیز تا مچ عورت محسوب نمی‌شود. احمد بن حنبل معتقد است که تمام بدن زن بدون استثناء عورت است و باید در برابر نامحرم پوشیده بشود. بعضی از علمای سلفی معاصر چون شیخ ابن عثیمین، شیخ عبدالعزیز بن باز، یوسف بن حکیم، عبدالکریم قلعاد، صدای زن را نیز عورت می‌دانند و معتقدند که شنیدن صدای زن توسط نامحرم حرام است.
عورت در فرهنگ ایران پس از اسلام

در ایران واژه عورت برای اشاره به زنان اهل حرم و دختران جوان به کار می‌رفته‌است.

منظور از عورت، مخرج بول، آلت تناسلی و مخرج مدفوع است که مخرج بول و آلت تناسلی در مردان یکی است و در زنان اگر چه یکی نیست، ولی یکی حساب می شود که با مخرج مدفوع دو عورت حساب می شود، . عورتین یعنی دو عورت جلو و عقب انسان که درباره آن توضیح داده شد.

دریچه زرد گفت...

اطلاعات بیشتر از رساله خمینی
http://www.imam-khomeini.ir/fa/NewsPrint.aspx?ID=3413
مو زدایی و اپیلاسیون کامل بدن بویژه ناحیه عورت، توسط شخص دیگر جایز است یا خیر؟
مو زدایی یا بر طرف کردن موهای زاید، به روش های از بین بردن مو بویژه موی بدن انسان گفته می شود.
اپیلاسیون ( Epilation)‏ واژه ای انگلیسی است که وارد زبان فارسی شده است و به معنایی که گذشت به کار می رود، یعنی به مفهوم از بین بردن موهای بدن در هر قسمتی از آن که باشد و به هر روشی که صورت گیرد.
برای از بین بردن موهای زاید بدن روش های گوناگونی وجود دارد و در آن از مواد مختلفی استفاده می شود از قبیل لیزر (لیزیک)، کرم و اسپری های موبَر، مومک و ...
اپیلاسیون با استفاده از موم داغ رایج ترین روش از بین بردن موهای زاید در بین مردم می باشد.
استفاده از موم سرد روش دیگری است که بیشتر مردم در منزل آن را انجام می دهند.
به هر حال موضوع سؤال این است که آیا یک شخص می تواند به از بین بردن موهای زاید تمام قسمت های بدن یک شخص دیگر حتی موهای شرمگاه او اقدام کند؟
قابل کتمان نیست که عمل مذکور متأسفانه در سال های اخیر علی رغم وجود ...
کد مطلب: 31327 | تاریخ مطلب: 30/05/1392

توضیحات کارشناس:

مو زدایی یا بر طرف کردن موهای زاید، به روش‌های از بین بردن مو بویژه موی بدن انسان‌ گفته می‌شود.

اپیلاسیون ( Epilation)‏ واژه‌ای انگلیسی است که وارد زبان فارسی شده است و به معنایی که گذشت به کار می‌رود، یعنی به مفهوم از بین بردن موهای بدن در هر قسمتی از آن که باشد و به هر روشی که صورت گیرد.

برای از بین بردن موهای زاید بدن روش‌های گوناگونی وجود دارد و در آن از مواد مختلفی استفاده می‌شود از قبیل لیزر (لیزیک)، کرم و اسپری‌های موبَر، مومک و ...

اپیلاسیون با استفاده از موم داغ رایج ترین روش از بین بردن موهای زاید در بین مردم می باشد.

استفاده از موم سرد روش دیگری است که بیشتر مردم در منزل آن را انجام می‌دهند.

به هر حال موضوع سؤال این است که آیا یک شخص می‌تواند به از بین بردن موهای زاید تمام قسمت‌های بدن یک شخص دیگر حتی موهای شرمگاه او اقدام کند؟

قابل کتمان نیست که عمل مذکور متأسفانه در سال‌های اخیر علی رغم وجود منع شرعی و ملاحظات اخلاقی و عوارض اجتماعی آن، امر رایجی شده است، به ویژه در بین بانوان و توسط سالن های آرایش زنان؛ که البته یکی از علل آن را بی‌اطلاعی از موازین شرعی و عدم آگاهی از آثار سوء تربیتی و اجتماعی آن و غفلت از تأثیری که در تضعیف تدریجی حیا و تخریب پایه های عفت عمومی دارد، باید دانست.

از نظر فقهی در این باره با دو مسأله مواجه هستیم یکی حکم بر طرف کردن موهای زاید بدن با قطع نظر از این که توسط چه کسی انجام می‌شود، و دوم انجام آن توسط زن یا مردی که با انسان رابطه زوجیّت ندارد. و همین امر است که مورد سؤال می‌باشد.

در اسلام گاه ازاله و از بین بردن موهای بدن حرام شمرده شده است و آن وقتی است که انسان برای حج یا عمره محرم شده و در حال احرام باشد. (رجوع شود به کتاب تحریرالوسیله امام خمینی ره ج‌1، ص: 401).

و در احکام اعتکاف نیز آمده است که اموری چند مانند مقاربت، بوسیدن و ... بر معتکف حرام می‌باشد؛ و احتیاط آن است که معتکف از دیگر چیزهایى که محرم باید اجتناب نماید، خودداری کند، لیکن بنابر اقوا اجتناب از همه آن‌ها لازم نیست، مخصوصا‌ پوشیدن لباس دوخته و برطرف کردن موى بدن و خوردن گوشت شکار و عقد نکاح، که تمام این‌ها براى او جایز است. (مراجعه شود به تحریرالوسیله؛ ج1، ص: 292).
دنباله دارد

دریچه زرد گفت...

دنباله
گرچه برطرف کردن مو در حال احرام حرام است ، لیکن تمیز کردن بدن قبل از احرام و زدودن موهای زیر بغل و عانه از مستحبات احرام می‌باشد. (رجوع شود به کتاب مناسک حج امام خمینى ره، ص: 98).

بنابر این روش می‌گردد که: برطرف کردن موهای ناخواسته از بدن برای کسی که در حال احرام نیست، فی نفسه بی اشکال بوده و جایز، حتی در مواردی مستحب نیز می‌باشد. اما همان‌گونه که گذشت سؤال ناظر به مو زدایی تمام بدن و نقش و دخالت زن و مردی است که با شخص دریافت کننده خدمت، رابطه زوجیت ندارد.

این عمل یعنی مو زدایی کامل بدن توسط شخص دیگر چون مستلزم نگاه به بدن شخص دیگر بویژه نظر به عورت دیگری است، تابع احکام نگاه می‌باشد.

بنا بر این و با در نظر گرفتن محرمات احرام و احکام اعتکاف و لحاظ قرار دادن موارد جواز و ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های شرعی مربوط به نگاه چنین باید گفت که:

1- مو زدایی و اپیلاسیون همه قسمت‌های بدن از جمله عورت، توسط زن و شوهر و در غیر حال احرام، جایز و بلا اشکال است زیرا زن و شوهر حق دارند به همه قسمت‌های بدن همدیگر نگاه کنند و ازاله مو در غیر حال احرام نیز منع شرعی ندارد.

2- مو زدایی و اپیلاسیون همه قسمت‌های بدن به جز عورت توسط هم جنس (زن توسط زن و مرد توسط مرد) و جنس مخالفی که محرم انسان است، در غیر حال احرام جایز می‌باشد به شرط این‌که مفسده نداشته باشد.

3- مو زدایی و اپیلاسیون هر قسمتی از بدن توسط نا محرم حرام است.

4- مو زدایی و اپیلاسیون عورت توسط هر کسی غیر از زن و شوهر اعم از هم جنس و محرم و نامحرم، حرام است. زیرا هیچ مرد و زنی حق ندارد به عورت شخص دیگر نگاه کند جز در مواردی که ضرورت آن را ایجاب کند و یا بین آن‌ها رابطه زوجیت برقرار باشد؛ و روشن است که ایپلاسیون معمولا امری است غیر ضروری.

5- در تمام موارد پیش گفته‌ای که مو زدایی جایز است، برای معتکف احتیاط مستحب ترک آن است.

دریچه زرد گفت...

از رساله خمینی
حکم معالجه انسان نامحرم دررساله خمینی

اگر انسان براى معالجه كسى ناچار شود كه به عورت او نگاه كند، بنابر احتياط واجب بايد آئينه را در مقابل گذاشته و در آن نگاه كند ولى اگر چاره اى جز نگاه كردن به عورت نباشد اشكال ندارد.

مساله2442)

اگر مرد براى معالجه زن نامحرم ناچار باشد كه او را نگاه كند و دست به بدن او بزند اشكال ندارد ، ولى اگر با نگاه كردن بتواند معالجه كند نبايد دست به بدن او بزند و اگر با دست زدن بتواند معالجه كند نبايد او را نگاه كند. ، مساله 2441

ناشناس گفت...

عورت تنها معانی فوق را (که در ویکیپدیا آمده) ندارد،
گفت تو دانی که این مردم را بر تو حق است ... اگر عورتی آید از ایشان تو اولی تری که بپوشی ... (تاریخ بیهقی).
ای عورت کفر و عیب نادانی
پوشیده به جامه ٔ مسلمانی .
ناصرخسرو
از این کلمه حتی به معنی ناموس نیز استفاده شده است.
...
در زبان فارسی قدیم،اهل شهر شامل اطفال و عورات بوده‌اند.
تمامت اهل اصفهان از صغیر و کبیر و وضیع و شریف و اطفال و عورات… (ترجمه‌ی محاسن اصفهان) …و بر دل اطفال و عورات او که یتیم و بیوه شوند نمی‌بخشاید، … (سندباد نامه) .
...
این واژه در فرهنگ
عربی المنجد الطلاب، معانی زیر را هم دارد:
-شکاف کوه
-جای طلوع و غروب خورشید
-کمینگاه و...
...
در بایبل لاويان – Leviticus هم (سوره ۱۸، آیات ۶ به بعد)
به این واژه اشاره شده‌است. همچنین در پندهای مکتوب بر تاج انوشروان
...
ناصر خسرو نیز آن را در شعر خویش آورده است.
گر شرم نیایدت ز نادانی
بی‌شرم‌تر از تو کیست در دنیا
تو عورت جهل را نمی‌بینی
آنگاه شود به چشم تو پیدا
این عورت بود آنکه پیدا شد
در طاعت دیو ز آدم و حوا
ای آدمی ار تو علم ناموزی
چون مادر و چون پدر شوی رسوا
حضرت آدم تا گندم نخورده بود عورتش معلوم نشده بود
به قدرت انتخاب و آگاهی نرسیده بود....
پرسان

ناشناس گفت...

سپاس از شما آقای یغمایی برای توضیحات مفصل تان درباره عورت و مشکل اپیلاسیون عورت در ایران.
پس یعنی اینطور که من متوجه شدم در قزوین دعوا بر سر لحاف ملا نصر الدین بوده که کار به فتوا کشیده است. جدای از موضوع برخورد حزب الهی ها و فتوای آخوند ها پچیدگی و بغرنجی اجتماعی موضوع در ایران خیلی توجه بر انگیز است. اینکه چرا اپیلاسیون در همه کشورهای دنیا بدون مشکل انجام می شود در ایران اینقدر پیچیده می شود قابل تعمق است. در غرب معمولا کسی برای نوره کشی یا همان اپیلاسیون عورت به سالن های بازار مراجعه نمی کند. انواع و اقسام وسایل برای این کار در فروشگاه ها هست و طرف در حمام خانه اش اینکار را اگر بخواهد انجام می دهد ولی اساسا در غرب اپیلاسیون عورت مشغله فکری کسی نیست و غربی ها دنبال این کار نیستند. مشکل اینجا باز هم توی اسلام و ایران اسلامی است که از یک طرف با فتوا مردم را مجبور می کنند که با نوره و غیره هر هفته موهای فلان جای خودشان را از بین ببرند و بعد یک جوان مدرن بد بختی که برای خوش تیپی و برای استفاده از لوکس قضیه می رود در یک سالن اینکار را بکند با فتوای بعدی مواجه می شود که نخیر اینجا نمی توانی. اگر خوب فهمیده باشم خلاصه داستان این است که نوره کشی یا همان اپیلاسیون عورت بقول امروزی ها بله بشرط آنکه توسط خودت یا همسرت انجام شود که به نظرم عرفی و منطقی است چیزی که در غرب بطور طبیعی هم رایج است و بهمین دلیل نه پاپ برایش فتوا می دهد و نه کشور ها قانون برایش وضع می کنند.

یوسف زمانی

ناشناس گفت...

جناب پرسان
اینهمه که شما نوشته اید تماما در همان تعریف یک سری آقای یغمایی مستتر است.
یغمایی نوشت:
عورت واژه‌ای عربی است و در زبان عربی، به هر چیز آسیب‌پذیر که مورد نگرانی است اطلاق می‌شود

در اصطلاح به کودکان و زنان و بخصوص به زنان عورت می گویند بدلیل همین آسیب پذیری و سوژه نگرانی بودن

مجتبی

شادونه بانو گفت...

چه رهبری داریم چه مذهب خوبی داریم دوسش داشته باشیم با این همه مشکلات به همه چی ماها خانوما توجه میکنه.دستتون درد نکنه آقا سید علی! شوهرامون باید خیلی شما رو دوس دشته باشن که اینطور به این چیزای ما توجه میکنین بهبه چه رهبری چه دینی!!

مش باقر گفت...

من بدجوری از نظر روحی ضربه خوردم از دیروز این کلمه عجیب از زبونم نمی افته به امید روزی که مردم عورت رهبرو بررسی کنن و گزارششو به مردم بدن اون روز دیر نیس

اشرفی سابق گفت...

خدا لعنت کند این خامنه و سایر ملاها را که دست از سر عورت بر نمیدارند ولی من هم در سالهای گذشته در جلسات وضو و غسل و مثلش چندین بار گزارش عورت خودم را نوشتم انقدر خسته شدم که میگفتم ایکاش این عورت لعنتی را نداشتم میخام بگم مساله خامنه نیست

تقی خلع عورت شده گفت...

امان از عورت!هر جا میری مساله مساله عورته! تو آخوندا یا مجاهدین تو رساله خمینی ملعون یا اون جلسات گزارش لحظه همه جا سیمای عورت میدرخشد خدا بدادمان برسد از این دین عورت گیر

jahandid گفت...

ادمى وقتى اين مزخرفات رو ميشنود يه احساس تعجب ميگيره ولى وقتى ميخونه، تا اعماق وجودش احساس تهوع ميگيره! به واقع اگه وسط خوندنم قطع نميكردم، مريض ميشدم. هربار كه اين جور چيزها را در معرضش قرار ميگيرم، تنفرم از ديكتاتورى سلطنتى به اوج ميرسه. اخه اين جور مزخرفات را اينا قرنها ست كه دارن قرقره ميكنند! چرا اين لجن كتابها (رساله ها) ممنوع بودند و اگه كسى اينارو ميخوند ساواك شكنجه ميكرد و ... من مطمئن هستم در اين زمان هر كس بخواند همين حالتى كه به من دست داده (تهوع) به او نيز دست ميدهد. ولى الان با يك تأخير ٦٠ ساله مواجه هستيم! لعنت انرا به چكسى بفرسيم؟

ناشناس گفت...

همه بدبختیهای ملت ما از عورت است
امام راحل