دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۳۹۴ تیر ۳, چهارشنبه

اپیلاسیون هسته‌ای؛ گفتگو با محمدرضا روحانی (۶) محمدرضا روحانی

یک اصل بسیار مشهور فقهی وجود دارد که معروف است به اصل ضرورت. با توسل به این ملاک،‌ فقها اجازه‌ »اکل میته» یعنی خوردن گوشت مردگان را هم می‌دهند. می‌گویند «الضرورات تبیح المحضورات» و یا «الضرورات تتقدر به قدرها» یعنی اضطرار و ناچاری عمل ممنوع را مباح می‌کند .   ادامه‌ی مطلب.....    اپیلاسیون هسته ای 5    اپیلاسیون هسته ای شماره چهار  اپیلاسیون هسته ای شماره سه///  اپیلاسیون هسته ای شماره 2..  اپیلاسیون هسته ای شماره یک

۴ نظر:

ناشناس گفت...

"پژواک ایران : ولی مماشات ادامه دارد چرا؟" مماشات یعنی کوتاه آمدن، همراهی کردن، نرمش، .... و آقای روحانی هم تایید می کنند که جهان غرب در مقابل رژیم کوتاه می آد! "حالا هم از کارتر و ریگان تا اوباما سیاست معالجه سرطان انواع اسلامیست‌ها را با داروی مسکن که ارزان و ظاهراً‌ کم خطر است پیش گرفته‌‌اند...". من می پرسم واسه کوتاه نیومدن امپریالیستها غیر از تحریم بیشتر بیچاره مردم و جنگ و کشتن همون مردم چه داروی پرخطری غیر از جنگ باقی مونده؟


"پژواک ایران:‌ جراحی یعنی جنگ؟
نه نه، به هیچ وجه. امروز در جراحی‌ها هم غالب ابزارهای نرم است." با این حساب آقای روحانی بنظر میاد کودتای امپریالیستی میخواد! اگه اینطور باشه بنظر شما چه تفاوتی بین مالیخولیای جنگ طلبی رجوی رذل و آقای روحانی مخالف سیاستهای رجوی باشرف و پژواک ایران که هیچکدوم از سوالهایی رو که من دارم می کنم از آقای روحانی نمی کنه وجود داره؟!

برمبنای این مصاحبه حداقل از نظر خواست جنگ و کودتا و تحریم که میون رجوی و آقای روحانی و پژواک ایران من تفاوتی نمی بینم، تا نظر شما چی باشه.

مخلص همه جانهای شیفته آزادی و برابری،
رفیق سائل.

irani گفت...

watanforoshiye mojahedin wa hampalegihayeshan ra iraniyan wa tarikh faramosh nakhahad kard.

خدیجه آجیده گفت...

انتقال مزدوران به ليبرتي –شماره6
استقرار مزدوران اطلاعات و نيروي قدس آخوندها زير عنوان خانواده ساكنان، در كنار ليبرتي

مزودران وزارت اطلاعات و نيروي قدس كه زير عنوان خانواده ساكنان به ليبرتي منتقل شده اند، چهارشنبه شب 20خرداد (10 ژوئن) براي اولين بار در ساختماني به نام «بيت بغدادي» در چند متري كمپ مستقر شدند و مأموران عراقي حفاظت از آنها را برعهده گرفتند. اين امر به روشني از طرحهاي رژيم ايران و عواملش در عراق براي شكنجه رواني ساكنان و زمينه سازي براي يك كشتار ديگر خبر مي دهد. اين مزدوران روز 10ژوئن براي دومين روز متوالي توسط سفارت رژيم در بغداد و ماموران كميته سركوب اشرف به ليبرتي منتقل شدند.
در سالهاي 2010 و 2011 نيز مزدوران رژيم آخوندي تحت نام خانواده ساكنان در مكانهايي كه سفارت و نيروهاي عراقي در كنار اشرف براي آنها آماده كرده بودند، مستقر شده و با 320 بلندگو به طور شبانه روزي به شكنجه رواني ساكنان مشغول بودند.
پيش از اين در روز 2 مه 2015 نماينده ساكنان در نامه يي به مقامات آمريكايي و ملل متحد نوشت: «سفارت رژيم به كمك كميته سركوب تلاش مي كند اين مزدوران را در محلي نزديك ليبرتي مستقر نموده تا به شكنجه رواني ساكنان بپردازند...در هماهنگي با سفارت صادق محمد كاظم در روز 29 آوريل بخشي از اموال ساكنان را از اشرف به ساختماني در مجاورت ليبرتي معروف به بيت بغدادي منتقل كرد تا اين محل را براي استقرار مزدوران اعزامي از ايران آماده كنند». وي از دولت آمريكا خواست دولت عراق را «از رفتن در دام رژيم ايران و پهن كردن بساط شكنجه رواني و اقدامات سركوبگرانه عليه ساكنان تحت هر عنواني جلوگيري كند».
در همين حال، چهارشنبه شب 20خرداد، سايتهاي وزارت اطلاعات وقيحانه ضمن اذعان به انتقال اين مزدوران به ليبرتي، براي ساكنان خط و نشان كشيده و از «اولین شب تحصن خانواده ها در جلوی ورودی کمپ ترانزیت لیبرتی» خبر دادند.
در همين روز خبرگزاري حكومتي ايرنا نيز در خبري زير عنوان «تلاش دوباره خانواده ها براي ديدار با فرزندان و بستگانشان در ليبرتي» ضمن يادآوري انتقال مزدوران در ماه آوريل 2015 به ليبرتي و ملاقاتها و هماهنگيهاي آنها با وزير حقوق بشر عراق (وابسته به گروه تروريستي بدر) از هدف اصلي اين نمايشهاي تكراري پرده برداشت و نوشت: «عراقيها با تشكيل پروندههايي در محاكم قضايي اين كشور, سران اين گروهك را متهم كردهاند كه در زمان جنگ ايران و عراق و انتفاضههاي جنوب و كردستان عراق موسوم به انفال، در دهههاي 80 و 90 ميلادي، در كشتارها و قتل‌‌عام هاي صورت گرفته توسط رژيم بعثي صدام مشاركت داشتهاند و اكنون خواستار محاكمه عوامل آن جنايتها شده‌اند».
با توجه به تعهدات مكتوب و مكرر ملل متحد و دولت آمريكا در امنيت و سلامت ساكنان ليبرتي و از آنجايي كه حضور و استقرار مزدوران در ليبرتي نقض وخيم يادداشت تفاهم امضا شده بين ملل متحد و دولت عراق در دسامبر 2011 است كه علاوه بر آمريكا و ملل متحد مورد تأييد اتحاديه اروپا نيز بود، مقاومت ايران خواستار اقدام فوري براي پايان دادن به شكنجه رواني ساكنان تحت عنوان خانواده و دور كردن عوامل رژيم آخوندي از نزديك ليبرتي تحت هر عنواني است.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران-پاريس
21 خرداد 1394 (11 ژوئن 2015)

abcd گفت...

watanforoshha ra bash:

به گزارش خبرگزاری فارس، در گزارش «پالیتیکو» با عنوان «Plan B برای ایران» آمده است: اگر مذاکرات هسته‌ای به سمت بدی برود، آمریکا یک پشتیبان دارد: (باراک) اوباما می‌تواند از "نفوذگر مهمات انبوه" که بزرگترین بمب غیراتمی جهان است استفاده کند».

«نفوذگر مهمات انبوه» یا MOP نام پروژه‌ای از سوی نیروی هوایی آمریکا برای ساخت بمب‌های هدایت دقیق 30 هزار پوندی سنگرشکن است. این بمب به نسبت سنگرشکن‌های قبلی 5 هزار پوندی نفوذ بسیار بیشتری در عمق زمین دارد. این بمب قابلیت نفوذ در سازه‌هایی را دارد که در زیر زمین ساخته شده‌اند.

«فیلیپ کراولی» نویسنده گزارش پالیتیکو با اشاره به احتمال شکست مذاکرات هسته‌ای، نوشته است: «حتی اگر توافق حاصل شود، داستان تمام نشده است. ایرانی‌ها شاید نقض توافق یا تقلب کرده و برای ساخت سلاح هسته‌ای تلاش کنند. به همین دلیل است که حداقل سه بار در سال گذشته بمب‌افکن‌های استراتژیک B-2 از پایگاه نیروی هوایی در میسوری به پرواز در آمد و در نیومکزیکو به زمین نشست. برای چنین ماموریت‌هایی هواپیمای دو میلیارد دلاری مجهز به یکی از بزرگترین بمب‌های جهانی شد. این بمب حامل سیلندری از فولاد خاص با عملکرد بالا به وزن 15 تن است. وقتی این بمب از ارتفاع 20 هزار فوتی انداخته شد، با سرعت مافوق صوت به هدف فرضی در بیابان اصابت کرد و قبل از آنکه مواد منفجره 6 هزار پوندی آن در اعماق زمین منفجر شود، سنگ و سازه‌های بتنی آن را خرد کرده بود».

در مطلب این روزنامه‌نگار آمریکایی آمده است: «این پروازها در واقعی آزمایش‌هایی برای حمله به ایران است تا شاید رئیس‌جمهور باراک اوباما یا جانشینش در صورت ناکامی دیپلماسی در عدم دستیابی ایران به سلاح اتمی دستور چنین حمله‌ای را بدهد».

وی افزود: «شما این را Plan B برای ایران درنظر بگیرید. شکست دیپلماسی شاید منجر به روی آوردن آمریکا به سلاحی که پس از سال‌ها طراحی و آزمایش در نهایت برای اقدام به معنای واقعی کلمه آماده است، شود. MOP نمایانگر دهه‌ها تحقیق نظامی است که در سال‌های اخیر به طرز خارق‌العاده‌ای سرعت یافته و روی مشکل نابودی اهدافی که در در زیر زمین قرار دارند، تمرکز دارد».

روزنامه‌نگار غربی ادامه داد: «این تحقیق زمانی حول محور مکان‌هایی در روسیه، عراق و کره شمالی می‌چرخید اما در سال‌های اخیر با کمک تیمی از تحلیلگران اطلاعاتی، زمین شناسان و مهندسان تمرکز آن بر ایران قرار گرفته است. به طور خاص‌تر این تمرکز روی تاسیسات غنی سازی اورانیوم که در عمق بیش از 250 فوتی یک کوه واقع در جنوب تهران (فردو) است»

نویسنده آمریکایی با ادعای تلاش جمهوری اسلامی ایران برای ساخت بمب هسته‌ای افزود: «تاسیسات فردوی ایران که در آن 3 هزار سانتریفیوژ قرار دارد، بهترین تاسیسات حفاظت شده ایران است. هدف فرضی مورد اصابت MOP در بیابان با شبیه‌سازی تاسیسات فردو ایجاد شده بود. وقتی مقامات دولت اوباما می‌گویند "همه گزینه‌ها روی میز است"، منظور آن‌ها صحبت درباره MOP است».

کراولی نوشت: «این همان سلاحی است که جان کری در مصاحبه اخیرش با تلویزیون اسرائیل اینگونه به آن اشاره کرد که آمریکا "سلاحی طراحی کرده و در اختیار دارد که توان پرداختن و مقابله با برنامه هسته‌ای ایران را دارد".

اشتون کارتر وزیر دفاع وقتی در مصاحبه اخیر شبکه سی‌ان‌ان از او پرسیده شد آیا MOP می‌تواند فردو را نابود کند؟ گفت که "بله این همان کاری است که برای آن طراحی شده است"».