دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۳۹۴ شهریور ۴, چهارشنبه

یاداشت دوم رفیق سابق لر .یاداشتی برای رفیق سابق لر. اسماعیل وفا یغمائی

رفیق سابق لر یاداشت جدیدی در باره دموکراتیک بودن اسلام سیاسی نوشته که در این لینک میتوانید بخوانید  (رجعت دو گروه معاصر به قرون وسطی) من به اندازه کافی در باره محسنات اسلام سیاسی نوشته ام ولی بنا بر دمموکراسی بد نیست یاداشت دوم ایشان را بخوانید و در ضمن احتیاجی به بحث نیست مشک و عنبر اسلام سیاسی چنان آفاق جهان را معطر کرده است که احتیاج به بحث تئوریک نیست و همه دارند میبویند و کیف میکنند.
***
رفیق سابق لری مطلبی نوشته است با عنوان«لینک:افاضات یک پارکابی، درباره گفته خانم رجوی در باره اسلام دمکراتیک» که بنظر میرسد با اشاراتی که کرده منظوراز پارکابی من هستم. خدا والده اش را که بانوی بسیار محترم و دوست داشتنیی بود،چه زنده و چه مرده غریق رحمت کند.... ادامه

۵۶ نظر:

ناشناس گفت...

ساسان
شاعر عزيز اميدوارم روزى برادر لر وكرد ومشهدى وأصفهانى ووووووووووواز شما حداقل درس ادب ونزاكت بياموزند وبه جاى مدل قرار دادن لاتها جاله ميدانى ها شما رو مدل قرار دهند . و فرهنك مسعود ومريم ومهدى وووووووووووو ا فراموش كنند به اميد انروز !!!!!!!!!!!!! آقاى مثلاً ديبلمات اولين شرط ديبلماسى درست صحبت كردن ورعايت أدب است وأولين شرط دموكراسى هم تحمل نظرات سايرين و مؤدبانه برخورد كردن است .

نازنین گفت...

در رابطه با تاریخ ایران خیالتان راحت باشد و شک نکنید که علیرغم مسلمان بودن مردم، تاریخ دارد وارد افق دیگری میشود و متاسفانه شما نمیفهمید و به لحاف پر شپش اجدادی دلخوش داشته اید، تا جائیکه به اعصاب تاریخی ایران و ملت ایران بر میگردد این ادعاهای غیر واقعی اسلام دموکراتیک دارد خودش را به عینه نشان میدهد حالا شما دنبال این جنازه به دلیل نداشتن و ناتوان بودن از ادراکی تازه،باز هم سینه بزنید و در پایه به همان دستاوردهای ملایان و بقال محله آویزان بمانید. تاکید میکنم با توجه به کارکردهای چند جانبه مقوله دین و مذهب ،اسلام بعنوان یک باور شخصی درست یا نادرست باز هم میماند اما اگر کسی فکر میکند در این برهه از تاریخ کسی پای دیگ آش اسلام دموکراتیک بعنوان ایدئولوژیی که حکومتی را رقم زندمنتظر آش است دارد اشتباه میکند.


درود بر شما و این یک حقیقت است

یاسا. ی گفت...

اخرین برق اسلام در ایران بعنوان یک ایدئولوزی با سازمان مجاهدین درخشید بعد از پنجاه سال همه فهمیدند خبری نیست والله اسلام همون خوبه مردم نمازشونو بخونن کاری به دولت نداشته باشن که گند میزنن بخدا همین مردم مسلمون ایران از هرچی سازمان اسلامیه بیزارن خیالتون راحت باشه

فروزنده رحیمی گفت...

درود بر استاد فرهیخته آقای پرویز خزائی و ان قلم زیبا که به دفاع از اعتقادات یک میلیارد و دویست مسلمان همت میکند و مشت یک عده بریده را باز میکند امیدوارم همیشه موفق باشد

دریچه زرد گفت...

هشت نظر و نظراتی که حاوی دشنام به اقای خزائی باشد منتشر نمیشود. لطفا نقد کنید نه دشنام...

ناشناس گفت...

درود بر تمام لرها بخصوص آقای پرویز خزائی
ایرانی

مانوک .الف گفت...

متاسفانه این اخوندهای جنایتکار و پست فطرت از این اشتباهات و اختلافات خیلی سود بردند و هنوز هم میبرند ومتاسفانه ادم با این وضع بیاد شعرهای ی خیام میافتد
ای پیر خردمند پگه‌تر برخیز
و آن کودک خاکبیز را بنگر تیز
پندش ده گو که نرم نرمک می‌بیز
مغز سر کیقباد و چشم پرویز

ناشناس گفت...

این آدم واقعا حقش نیست که با او به این صورت انسانی و مودبانه برخورد بشود. اینها مزدورانی هستند که فقط برای همین کار یعنی پریدن به منقدین مجاهدین نگاهشان داشته اند. شما از این بابا بپرسید طی یکی دو سال اخیر یک مقاله در باره شرایط رژیم نوشته یک مقاله در باره جهنم لیبرتی و وضعیت اسفبار ساکنان آن نوشته، یک تحلیل درست و درمان لیاقت داشته از شرایط بین المللی و رژیم و مجاهدین بنویسد. اینها را نگاه داشته اند پول به آنها میدهند فقط برای این که هر کس مجاهدین را به چالش گرفت اینها مثلا وارد شوند و برای خالی نماندن عریضه مقابله کنند. از اینها بپرسید طی سالیان اخیرا چه کار بدرد بخوری انجام داده اند. چه تاثیری روی واقعیت جامعه ایران گذاشته اند. چه قدمی برای حقوق بشر و دموکراسی برداشته اند. حرف زدن این مردک را ببنید اصلا حیف این که کسی بخواهد به او جواب بدهد واقعا حیف از شما آقای یغمایی که عمرتان را با اینها گذراندید.
مصطفی

منصور لرستانی گفت...

خداوند خیرش بدهد در خدمت انقلاب و میهن و مردم ماند و خواهد ماند درود بر خزائی مرد شریف و مبارز

ناشناس گفت...

جناب یغمائی
نوشته دلسوزانه تان را خواندم ولی حیف از زمان و وقت برای امثال اینها
یک دوست قدیمی

ک. فروردین گیلانی گفت...

در طول تاریخ هیچکسی ادعا نکرده اسلام دموکراتیک است اسلام امد تا گله های انسان را االله پرست کند ودموکراسی یک چیز جدید است این را انسانها کضفش کردند حالا دین میخواهد این را بنفع خودش بگیرد گروهی که ادعای اسلام دموکرات داشت و دارد مجاهدین خلق اند با همینها هم مشخص شد اسلام و دموکراسی رفاقت ندارند مخصوصا وضع تشکیلات و ان چیزهای عجیب نشان داد ه دموکراسی معنایش چی هست

ناشناس گفت...

اسماعیل جان
تو این مرد را میشناسی؟ میدانی چه کارهائی کرده است؟ که اینطور برای مادرش دعا میکنی بخدا من اگر پدرش بودم از خجالت سکته میکردم
محمود400 سوئد

جوجوی خراسانی گفت...

منصور لرستانی اگر این در خدمت انقلاب و میهن و مردم است وای به حال این سه بزودی هر سه تا میزایند

ناشناس گفت...

شماها هرچه مزخرفات بنویسید پشیزی هم ارزش ندارد
ایرانی

ناشناس گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
ناشناس گفت...

ناشناس گفت...

یادداشت شل و ول جناب سفیر کبیر سابق خمینی و کافه گرد و علاف فعلی باند رجوی را خواندم و خندیدم.
خنده از اینهمه راست و دروغ بهم بافتن که بعد از یک تجربه تلخ و غم انگیز سی و شش ساله جناب سفیر کبیر سابق آمده و به ما بچه های بی سواد درس دمکراسی می دهد. اتفاقا اینجا این خود جناب سفیر سابق است که در هیئت آن ملا برای براداران و خواهران آفتابه به دستش نقش مار می کشد.
سفیر باشی در ابتدای افاضاتش نوشته که در ایدئولوژی یک مجاهد (بخوانید رجوی و بانو) معتقد به دمکراسی و جدایی دین از دولت است. واقعا مانده ام که به اینهمه بی شرمی چه باید گفت. از او باید پرسید آخر عمو تو مجاهد بودی؟ تو از ایدئولوژی مجاهدین چه تجربه ای داری؟ آیا جناب امام زمان سر کار را توی دیگ برده با فحش و فضیحت؟ از کارها و خوابهای جنسی ات چند تا یش را توی جلسات شورا تعریف کرده ای عمو؟ تا حالا رجوی ازتو پرسیده اینهفته چند بار... زدی؟ اگر نه پس لطفا دهانت را ببند و برو عشق و حالت را بکن و بنشین توی کافه های اسلو یک قران بده آش و بهمین حیال باش.
از زندانهای شاه سایه خدا نوشته.
آن حکایت معروف عمله ها و میرزا آغاسی را شنیده اید که به می گویند میرزا آغاسی چند تا عمله را آورده بود و هر روز به آنها دستمزدی می داد که در یک محله تهران چاه بزنند تا به آب برسند. عمله ها هر روز می کندند ولی خبری از آب نبود. یک روز یکی از عمله ها به میرزا گفت این چاه برای شما آب ندارد. میزا آغاسی گفت اگر برای من اب ندارد برای شما که نان دارد. حالا باید به جناب سفیر کبیر سابق خمینی گفت اگر شاه برای ما و یک عده دیگر زندان داشت اما حد اقل تو یکی در زیر سایه اش به نان و نوایی رسیدی. در سایه همان شاه و با فلوس های شاه بود که رفتی خارجه پولیتیک خواندی و حالا بعد از آنهمه نمک که در سایه شاه خورده ای نمک دان می شکنی. بگذریم که بعد سفیر خمینی شدی..
واقعا امثال این اقا برای جیفه دنیا چه ها که نمی کنند. همینطور دروغ بهم می بافد که رجوی توی زندان گفت به آخوندها که در اینده جنگ ما با شما آخوندهاست. شما جناب سفیر کبیر چون آن وقتها که سفیر حضرت امام بودی و در فرنگ مشغول عشق و حال بودی خبر نداری که رجوی برای اینکه ذره ای از قدرت را به او بدهند اول از همه به دستبوسی خمینی رفت و امام اعظم و پدر مجاهدین نامیدش ولی خمینی تحویلش نگرفت. پار سال هم همین بازیها را می خواست با رفسنجانی و خامنه ای و خبرگان بکند که باز به بازی اش نگرفتند.
حالا که از محکم و متشابه نوشته ای به حضورت عرض کنم محکم فعلا این است که آقاتان دوازده سال است در غیبت است و متشابه هم همین چرندیات بانو و امثال شما بادمجان دور قاب چین ها درباره دمکراسی است.
جناب سفیر باشی تو یعنی واقعا هنوز معنی اسلام دمکراتیک رجوی را نفهمیده ای که مثال از مرکل و احزاب اروپایی می زنی. سفیر جان من نمی دانم کدام دانشگاهی به تو مدرک داده که دیپلمات بشوی اما همینقدر بدان که معنی "دمکراتیک" در اسلام دمکراتیک همان است که در جمهوری دمکراتیک کیم جونک اون در کره شمالی می بینیم. آرزو می کنم که اینرا زودتر از آنکه بلای شوهر عمه آن بابا به سرت بیاد بفهمی. همچنین بدان که شورا بطور ایدئولوژیکی مطلقا برای رجوی معنی ندارد. حالا چند تا ورق بدست شما ها داده که فکر کنید شورا سکولار است ولی اگر روزی به قدرت رسید معنی سکولار بودنش را وقتی که جلوی سگ انداختت با گوشت و پوستت لمس خواهی کرد.
ملیجک

ناشناس گفت...


اسلام که در قرن هفتم میلادی در عربستان پا به عرصه وجود می نهد، وضغ زندگی دامپروران کوچنده و چادرنشین و گروه های پراکنده کشاورزان مسکون را منعکس می کند، که به سبب کاهش اهمیت تجارت کاروانی، بی زمینی، تحت استثمار بیمارگونه و زیر فشار و ستم از سوی اشراف طوایف و قبایل خود که رو به فئودال شدن گذاشته بودند، قرار داشتند.

1
· محمد در سال 610 میلادی، بمثابه مبلغ مذهبی، «پیامبر» آغاز به تبلیغ می کند.

2
· اسلام آیین پلی ته ئیستی (چند خداپرستی) را با مونوته ئیسم (یکتاپرستی) جایگزین می سازد و به جای خدایان بیشمار، خدای واحدی بنام «الله» را می نشاند و به آموزش تسلیم کامل در برابر اراده الهی می پردازد.

3
· دولت تئوکراتیکی نوین در عربستان، در اسلام از سوئی وسیله ای برای منضبط کردن جنگجویان خود می یابد و از سوی دیگر ابزاری برای تابع ساختن توده ها، بکمک موعظه قناعت و تسلیم بی چون و چرا و تمامعیار.

4
· اسلام به قدرت خلفا جامه ی الهی می پوشاند که جانشین پیامبر می شوند و قدرت مذهبی، نظامی و اداری را در انحصار خود قرار می دهند.

5
· اسلام چند همسری، مقام نازلتر زن و بسیاری از جنبه های روابط اجتماعی جاری و رایج در آن زمان را جایز می شمرد.

6
· اسلام ببرکت جنگ های اشغالگرانه اعراب اشاعه وسیع می یابد و به دین و یا مذهب جهانی مبدل می شود.

7
· اسلام گروهی از کشورها در خاورمیانه، آسیای مرکزی و قفقاز را در بر گرفته و در اندونزی و هند و چین نفوذ کرده است.

8
· در دوران فئودالیسم، اسلام به جریانات مختلفی (سنی، شیعه و غیره) تجزیه می شود که در قسمت های مختلف خلافت اشاعه یافته اند.

9
· بعدها فرقه هائی پا به عرصه وجود می نهند که سودای نوسازی اسلام را بر سر داشته اند.
م.ت

دانای راز گفت...

من فقط میگویم با اراذل و اوباش فاسد مهربانی شایسته نیست همین و بس

ف . کلانتری گفت...

پرویز هرچه هست ولی مهم این است که با تنها نیروی مقاوم علیه اخوندها همراه است درود بر او
با مریم رهائی
درود بر خزائی

ناشناس گفت...

چه بجا گفتید اگر این مردک توی تشکیلات مجاهدین بود الان پرش ریخته و ویزش مانده بود. بر همین اساس از این به بعد او را ویز بنامید بهتر است. چون کاری که در عمرش برای کسی نکرده همه اش علیه منتقدین ولنگاری کرده، اقلا پرش را داده باشد.
مصطفی

ناشناس گفت...

خانومها آقایان منتقدین مخالفین بریدگان جداشدگان مزدوران دشمنان و....
فرض کنیم همه حرفهای شما در مورد چهره خستگی ناپذیر دیپلماسی انقلابی شورا با سی و چند سال تلاش درست است!!!!!!ولی ایا وجود آقای خزائی خاری در چشمان اخوندهای کثیف هست یانه؟؟؟؟ آیا آخوندها هم مثل شماها نمی خواهند خزائی نباشد؟؟؟؟ همین کافی هست که قدر و قیمت این مرد مشخص بشود و حرفهای شماها ارزش نداشته باشد در ضمن شماها همه تان چکتر میکنید؟؟؟ جز لگد زدن به این مقاومت خونبار و سمبلهایش منجمله سمبلی مثل اقای خزائی کاری دارید؟؟؟ بروید خجالت بکشید!! واقعا شرم کنید و حرفهای حق این مرد بزرگ را بفهمید
یک هوادار کوچک شورای ملی مقامت ایران
ماندانا. نیویورک

مش باقر گفت...

بابا جون کی گفته خزائی نباشه؟ خزائی باشه ایشالاه صدوچلسال عمرکنه و به خدماتش !ادامه بده حرف اینه چرادرباره اسلام ... شعر مینویسه و میگه دمکراسیه کجاش دموکراسیه همش زوره و دیگه اینکه چرابه افراد بدو بیراه میگه تازه ما چی خاکی بریزیم سرمون که آخوند پدرسگ خوشحال میشه خب نکنین تا نشه

ناشناس گفت...

پرویز خزایی در این مقاله اش برای مزه پرانی کمی هم شاه سابق را مالیده است.
من می خواهم از خزایی بپرسم اگر شاه نبود مسعود رجوی از طبس با کدام امکانات به دانشگاه تهران را می یافت؟ اگر شاه نبود خزایی چگونه و با کدام امکاننات با شب کلاه و گیوه از دهات پیشکوه به تهران آورده می شد و بعد هم به خارج فرستاده می شد که درس بخواند؟
جناب خزایی شما که از دهات لرستان با بورسیه به فرنگ رفتید حالا بعد خدمات دیپلماتیک به خمینی نشسته ای پول باد آورده رجوی را می خوری و می نوشی و ...و دشمن شاه شده ای؟
جناب خزایی درد ما شاه و خمینی و رجوی نیست درد ما ایرانی ها بی شخصیتی کسانی مثل شماست.

150 سال پیش امیرکبیر گفت من فکر میکردم ملت ایران شاه خوبی ندارد بعد فکر کردم شاید دولت خوبی ندارد بعد به این نتیجه رسیدم که نه ملت ایران فرهنگ خوبی ندارد.
جناب خزایی شما سنبل همین فرهنگ عقب مانده هستی.

تهمینه

ناشناس گفت...

شاهين
خزائى تو رو روح مادرت وجان نوه ات صبح كه تو اينه خودتو ميبينى خجالت نميكشى ؟ قناعت كن به كمتر و خودتو بيش ازاين لجن مال نكن . خودتم ميدونى همه مطلبى رو كه نوشتى بى ربط ودروغه . برو سرم كن

ناشناس گفت...

ساسان
خواهش ميكنم سرى به سايت همبستكى بزنيد و ويدئو جديد مريم رهايى عزادار را ملاحظه بفرماييد . متاسفانه بايد بكم با تمام تاثر براى شهداى جان بأخته با ديدن اين ويدئو از خنده بوده بر شدم . طرف فكر كرده داره تو فيلمهاى قديمى فارسى ًداره بازى ميكنه ببينيد با ًجه لطفى قاب عكسها را نوازى ميكنه اونم فقط قاب عكس خواهران را جون در اسلام دمو كراتيك دست زدن به عكس شهداى مرد غير دموكراتيك است . ببينيد و بخنديد

ناشناس گفت...

اسلام دمكراتيك ؟؟؟؟!!!!! ، شوخي جالبي بود، مرسي، اسلام بيشتر ، زندكي بهتر، خصوصا براي كودكان و بانوان، كوروش

الف شاهدوست گفت...

همین خیانتها به اعلیحضرت بود که مملکت را به این روز انداخت کاش کمی انصاف داشتید بهتر از خاندان پهلوی در تاریخ ایران سراغ دارید حالا بچشید این آخوندهای کثافت بی ناموس و این اسلام دموکراتیک را

م. خسته گفت...

حالا آخرش چی میشه؟

یک لر پدر مادر دار گفت...

پرویز خان نه تو چیزی از اسلام سرت میشه نه اون خانوم برای هردوتاتون نوندونیه خودتونن میدونین بخدا

ناشناس گفت...

پرویز خان
اگر از نزدیک شاهد مناسبات درونی این فرقه نبودم حتما صحبت شما باور میکردم.
اشرفی رها

ناشناس گفت...

پرویز خان
امرا معاش خوبه خوبه ولی اینقدر بی کلاس خودتو مسخره کردی ،مسخره تو از اسلام چه میدونی تو را به اسلام چه دلقک!
اشرفی رها

ناشناس گفت...

خصم ارتجاع اسما عیل وفا یغمایی دورد
پرویز خان کاسب بی کلاس
اشرفی رها

ناشناس گفت...

مهرى
جناب لر ايا يك لقمه نان خوردن به اين همه بى ابرويى مى ارزد؟ والله نه خودتم ميدونى كه دارى دروغ ميكى وميشنوى ولى خوب قابل فهمه تو بايد اين شر وور هارو سر هم كنى والله نميتونى هر شب ًدر رستورانها وديسكوتك ها باشى راهرو ادامه بده دستت جلو همه رو شده هوادار سابق

ناشناس گفت...

اﺳﻼﻡ ﺩﻣﻮﻛﺮاﺗﻴﻚ ﺭا ﺗﺎ اﻳﻨﺠﺎ ﻛﻪ ﺧﻮاﻧﺪﻡ و ﻓﻬﻤﻴﺪﻡ ﺩﺭ اﻳﻦ ﺧﻼﺻﻪ ﻣﻴﺸﻮﺩ ﻛﻪ :
ﻣﻬﻢ ﻧﻴﺴﺖ اﮔﺮ ﻫﺮ ﺷﺐ ﺩﺭ ﻣﻴﺨﺎﻧﻪ ﻫﺴﺘﻴﺪ و... ( اﻟﺒﺘﻪ اﺯ ﺩﻳﺪ ﺧﻮﺩ ﻣﻦ ﻫﻢ ﻋﻴﺐ ﻧﻴﺴﺖ) ﺣﺘﻲ ﻣﻬﻢ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ اﻫﻞ ﺑﺴﺖ و ﻣﻨﻘﻞ ﻫﺴﺘﻲ( ﻻﺯﻡ ﺷﺪ ﺧﻮﺩﻡ ﺑﺮاﻳﺖ ﻓﺮاﻫﻢ ﻣﻴﻜﻨﻢ) ﻓﻘﻄ ﻳﻚ ﻛﺎﺭ ﺯﺷﺖ ﻧﻜﻦ, اﻳﺮاﺩ ﻧﮕﻴﺮ , ﭘﺴﺮ ﺧﻮﺑﻲ ﺑﺎﺵ و ﺣﺎﻟﺖ ﺭا ﺑﻜﻦ
ﺩﻣﻜﺮاﺳﻲ ﻳﻌﻨﻲ ﻫﻤﻴﻦ, ﺑﺮﻭ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻛﻴﻒ و ﺣﺎﻝ ﻭﻟﻲ ﺩﺭ ﺗﺼﻤﻴﻢ ﮔﻴﺮﻱ ﻫﺎﻱ ﺟﺪﻱ ﺩﺧﺎﻟﺖ ﻧﻜﻦ .
ﺩﺭ ﺑﻌﻀﻲ ﻣﻨﺎﺳﺒﺎﺕ ﺩﻣﻜﺮاﺳﻲ ﻋﻴﻦ ﻫﻤﻴﻦ اﺳﺖ, اﻧﺘﻘﺎﺩ ﺑﻪ ﺧﺎﺭﺝ اﺯ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺗﺎ ﺟﺎﻳﻲ ﻛﻪ اﻣﻜﺎﻥ ﺩاﺭﺩ, ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻣﺤﺎﻓﻆ ﺗﻮﺳﺖ, ﻣﻬﻢ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﺧﻮﺩﺕ ﭼﻪ ﻣﻴﻜﻨﻲ.
اﻣﺎ ﺑﻴﭽﺎﺭﻩ ﺑﭽﻪ ﻫﺎﻱ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻛﻪ "" ﻋﻀﻮ "" ﻣﻨﻔﺮﺩ ﺷﻮﺭا ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ.
ﺁﻧﺠﺎ ﺩﻳﮕﺮ ﺩﻣﻜﺮاﺳﻲ ﻧﻴﺴﺖ, ﭼﻴﺰﻱ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﺣﻖ ﻓﻘﻄ ﺩﺭ ﻋﻀﻮﻳﺖ اﺳﺖ, ﻋﻀﻮ ﻫﺴﺘﻲ, ﻛﺎﺩﺭ ﻫﺴﺘﻲ, ﺩﻳﮕﺮ ﭼﻴﺰﻱ ﺑﻪ ﻋﻨﻮاﻥ ﺣﻖ ﻧﺪاﺭﻱ. ﻳﻜﺒﺎﺭ اﻧﺘﺨﺎﺏ ﻛﺮﺩﻳﺪ , ﻣﺤﻜﻮﻡ اﺑﺪﻱ ﻫﺴﺘﻲ, اﺻﻼ ﻫﻢ ﻣﻬﻢ ﻧﻴﺴﺖ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻲ ﻳﺎ ﻧﻪ? ﺁﻗﺎﻱ ﺧﺮاﺑﻲ ﻫﻢ اﺯ ﺑﺨﺶ ﺳﻴﺮ و ﺳﻴﺎﺣﺖ ﺗﺸﻜﻴﻼﺕ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﻣﺴﺎﻓﺮﺕ ﺗﻮﺭﻳﺴﺘﻲ ﻫﺴﺘﻨﺪ, ﺯﺣﻤﺖ ﺑﻜﺸﻨﺪ, اﻟﺘﻤﺎﺱ ﻛﻨﻨﺪ ﻋﻀﻮ ﺧﻮﺩ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺷﻮﻧﺪ ﺗﺎ ﻣﺰﻩ اﺳﻼﻡ ﺩﻣﻮﻛﺮاﺗﻴﻚ ﺭا ﺑﭽﺸﻨﺪ
ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﮔﻔﺘﻨﻲ ﺯﻳﺎﺩ اﺳﺖ و ﺑﻘﻮﻝ اﺳﻼﻡ ﺩﻣﻮﻛﺮاﺗﻴﻚ اﻳﺸﺎﻥ اﺟﺎﺯﻩ اﺭﺗﺰاﻕ ﺭا ﭼﻪ ﻋﻴﻨﻲ و ﻳﺎ ﭼﻪ ﺫﻫﻨﻲ ﺩاﺭﻧﺪ.
اﻳﻦ ﮔﻮﻱ و اﻳﻦ ﻣﻴﺪاﻥ.
ز ﻣﻴﻜﺪﻩ و ﺧﺮاﺑﺎﺕ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺷﻮ
ﭘﺎ ﺑﻪ ﻣﻬﻠﻜﻪ ﺑﺮاﺩﺭ ﮔﺬاﺭ

البانیائی گفت...

درود بر
لر لر تن لر دل لر نژاد
لر آئین لر لر رخ لر نهاد
درود بر خزائی

ناشناس گفت...

همكار سابق
جناب سفير جمهورى اسلامى و شوراى دموكراتيك اسلامى
در صورته كه رهبر عقيدتى يا مريم رهايى به شما اجازه بدهند كه به سيوالات زير جواب بدهيد من هم با همه فك وفاميل أر خودم طرفدار اسلام دموكراتيك شما مى شوم .
١- شما نقل مى كنيد كه دور شوراى كارمندان وزارت خارجه قبل از انقلاب با مجاهدين آشنا شديد. أيا وقتى به مأموريت خارجه رفتيد ارتباط خود را حفظ كرديد؟
٢- اقاى أمير انتظام در سال ٥٨ سفير در كشورهاى نورديك شدند. ايشان ٢٥ سال قبل از ان در سال٣٢ بعد از كودتا عضو شوراى مركزى نهضت مقاومت ملى عضو هيات اجرائى ان بودند شما در سفارت زير دست ايشان كار مى كرديد . هم مجاهدين وهم خمينى دشمن او بودند وقتى او به تهران رفت وبازداشت شد رهبر عقيدتى اعلاميه داد و خواست اورا محاكمه انقلابى كنند . شما در ان سازمان طرفدار مجاهدين بوديد يا جمهوري اسلامى ؟ موضع شما روشن است ؟
٣- در باره سرقت إسناد خصوصى اقاى أمير انتظام از صندوق سفارت فرستاد ن ان به دادسراى انقلاب اطلاعات خود را امروز بيان مى كنيد؟
٤- أيا بعد از توقيف اقاى أمير انتظام إسناد سرقت شده از صندوق سفارت را مجاهدين به جمهوري اسلامى دادند يا سفارتي ها ؟ يا كسانى ديكر ؟
٥- ان كارمند ى كه به كليد صندوق بعد از سفير دسترسى داشت كيست ؟ معاون يا دستيار سفير كى بود ؟
٦- أيا شما بعد از توقيف اقاى أمير انتظام شهادتى داديد ؟ در برابر كدام مرجع ؟ وزارت خارجه ؟ قاضى شرع؟ كتبى يا شفاهى ؟
٧- موضوع شهادت،سوْال ها وجواب ها را تا به انجا كه به خاطر داريد بيان مى كنيد؟
٨- دليل ارتقاى شما بعد از توقيف اقاى أمير انتظام در حالي كه با او همكارى داشتيد را مى توانيد إعلام كنيد؟
٩- شما حداقل سه سال بعد از توقيف اقاى أمير انتظام در مقام جديد با جمهورى اسلامى كار كرديدو بعد به خدمت اقاى رجوى رفتيد. ايا در اين فاصله به تهران احضار شديد ؟
١٠- دليل احضار به تهران را بيان مى كنيد؟ اقاى سفير جمهورى اسلامى وشوراى دموكراتيك اسلامى وهر دو در يك زمان به شما با ركابى خطاب نكردم جرات داريد جواب بدهيد؟
همكار سابق

دوستدار مجاهدین گفت...

اینقدر مزخرفات ننویسید
درود بر این مرد
هماره با خزائی
با مریم رهائی
ای شیر لر خزائی
حقا که با وفائی
مرگ بر آخوندهای خونخوار
درود بر مسعود رجوی

همایون بنی آدم گفت...

هر چقدر بیشتر دفاع میکنید حالم از شما و شورایتان بیشتر بهم میخورد. آنچه لاجوردی با هزار شلاق نتوانست، تو و امثالهم یکشبه کردید. درود بر اسماعیل پاک و با وفا.

طرفدار انصاف گفت...

رفقا فکر کنیم امثال پرویز خزائی بدتر از ان که شما فکر میکنید هستن ولی ایا بودن وفعالیت این افراد به نفع مردم وعلیه اخوندها هست یا نیست یخورده انصاف و مروت داشته باشین وهی همینطوری حکم ندین خدا خوشش نمیاد

طرفدار انصاف گفت...

همچنین اینطور درباره اسلام حکم نکنین همه رو هل میدین طرف ملاها یه کم واقعیتو ببینین لطفا حرف پرویز خزائی از این زاویه درسته اسلام میتونه دموکراتیک هم باشه

مش باقر گفت...

چشم چشم چشم طرفدار انصاف!!

ناشناس گفت...

ساسان
طرفدار ان صاف ميشه آنقدر حرف مفت نزنى مملكت از دست رفت وتو نشستى از اين لر مواجب خور و بى انصاف دفاع ميكنى ؟ خجالت بكشيد وحيا كنيد ولطف كنيد ودست از اين كامنت هاى بى ربطتون برداريد شاعر عزيز خيلى اقائى كه دو بامبى تو سر اين خاينين نميزنى بابا مملكت از دست رفت مملكت از دست رفت دلتونو به اين شير وى يال وكوبال وماه تابان خوش نكنيد اينها والله جائى ًدر ايران وبين ايرانى ها ندارند

ناشناس گفت...

جاويد
آقاى سفير جمهورى اسلامى وشوراى ملى مقاومت اكر جربزه دارى وغيرت جواب سوْال هاى همكارسابقتو بده وبه بادمجون دور قاب حينهاى مريم ومسعود بكو دست شعر وشاعرى ًدر مورد تو كه ابرويى برات نمانده بردارن وخودتان يا جواب بده يا برو خودكشى كن . سفير البته ميدونم سفير نبودى وخودتو سفير معرفى ميكردى خواستم بهت بكم سرم بر تو خوب ابروى نداشته خودتو بردى .

ناشناس گفت...

دست درد نکنه استاد، نوشته خیلی خوب از هر لحاظ. مدارا کردن با آدمی که چک دهنش کشیده مردانگی میخواد.
ولی با اجازه شما یک عیب کوچک لر بودن یا نبودن چه ربطی به اصل مطلب داره؟ چرا پوشش درست میکنی تا بره پشت سر مردم غیور لر جیم بشه قایم بشه ؟ آدم هرچقد هم مخ باشه بایس اینجور موقه بده نوشته را یکی دیگه هم بخونه، دو روز دیرتر جواب دادن بهتره تا بیگدار به آب زدن. البته بیگدار نبود ولی شاید جای دیگه بشه. سلامت باشی و نخسه ولی داش به کسی که شلاقی به آوارت افتاده آوانس نده. رو نوشته یه خورده بخواب بعد پخش کن. می بخشین فضولی بود ولی گفتم شاید بدرد بخوره. حفاظ برای کسی که رحم نداره درست نکن، اگه جوابیه ها رو بخونی دوباره می بینی چی میگم.
در جواب کسانی که ازین پوشش اقلیتی میخوان سو استفاده کنن بگم، کسی که بختیار بیچاره رو گول زد و آدمکشای جمهوری اسلامی را برد داخل قتلگاه هم آشنا بود و بویر احمدی بود (یا یک جای دیگه از غرب مملکت). تو دستگاه ولی فقیه هم فارس هس و هم اقلیتها زیاد هستن لر و کرد هم هس . قانعی فر که داره ساواک را به نفع دولت تطهیر میکنه کرد است.

نوکرت هم هستم اگه عباس داوری چیزی نوشت و کک به جونت افتاد که جواب بدی، لازم نیست بگی طرف آذریه و هی بمالیش سر تاپای نوشته ت. مگه نمیدونی تو چه مملکتی و میون چه مردمی هستی؟ اونوقت یادشون میره که خامنه ای ((و اردبیلی و میرحسین و خیلیای دیگه ) آذری بودن و خر بیار باقله بارکن.

ناشناس گفت...

اینمادر خوب چرا چنین بچه ای را آورد؟؟؟؟؟؟
فضولخان

ناشناس گفت...

ایششششش موش کور بخوره ترا پرویز خان که اینقدر بامزه ولی بیسوادی.

سوسن

ناشناس گفت...

با درود بر استاد یغمایی گرمی‌،

جناب دیپلمات دولت جمهوری دمکراتیک اسلامی در این متن بلند بالا این جمله را می‌نویسند: "برای نگارنده، کتاب مقدس همه مردم دنیا از هر دین و گروه و قومیت و عقیده ای که باشند اعلامیه جهانی حقوق بشر است."

ایشان یا "کتاب مقدس همه مردم دنیا از هر دین و گروه و قومیت و عقیده ای که باشند",
را مطالعه نکرده‌اند و در اینجا تنها ژست فرد مطلع را میگیرند، یا اگر مطالعه نموده‌اند، لطف کنند تنها پنج نمونه از معجزات حقوق بشری و دمکراتیک اسلام عزیز را برای ما مردمان بی‌ اطلاع بر شمارند. ادیان دیگر پیشکش.

لطفا مرحمت نموده و توضیح دهند: ارث نصف زنان، قطع دست و پا، گردن زدن "مشرکین"، غنیمت گرفتن مال "مکشرکین"، آتش ابدی جهنم از برای "مشرکین" قتل همجنسگرین، چند همسری برای مردان، در اختیار گرفتن زنان دشمن، و.....


کدام یک از این نمونه ها بااعلامیه جهانی حقوق بشر همخوانی دارند؟

با سپاس

همایون

ناشناس گفت...

خدا نصیب کنه بخدا اون کتابهای مقدسی که ایشون از تمام ملل دنیا خوندن و میخونن منم بودم اینقدر میخوندم تا جونم در بره ولی افسوس افسوس !!
مرد تنهای شب

همشیره خیر النسا گفت...

میگویند در شهری زنی بود بنام خیر النسا که از جوانی تا پیری مسئول تقسیم واجبی در حمام زنانه بود ودر سن نود سالگی حیر النسا برحمت حق رفت تمام مردم شهر در تشییع جنازه اش سیاه پوشیدند و جماعت زنها شعار میدادند

خدا رحمت کند خیر النسا را

و تمام مردان شعار میدادند

شبای جمعه برق مینداخت ... ارو

این مقاله وزین و زحمتی که ایشان برای روشنگری میکنند مرا به دادن این شعار مجبور کرد

خدا رحمت کند پرویز اقا را
داره برق میندازه دین خدا را

منصور لرستانی گفت...

درود بر پرویز عزیز و روشنگری های مسئولانه ات سلامت و فیروز باشی

ناشناس گفت...

الف لام ه
كفت
مكس با شير نر توى مباله
عبا، عمامه اش كنج جلاله
انكه وَز وَز كند دور زباله
دهان كنديده و شرالرجاله
بابا خير النسا كارش حلاله
كجا اونجاى هر ناكس ميماله

ناشناس گفت...

دورد بر اسماعیل وفا یغمایی
باور کن فکر میکردم از چه واژه برای بیان شخصیت پرویز خان و هم قطاران وی استفاده کنم؟
به این نتیجه رسیدم پا رکابی درست ترین واژه ممکن برای بیان چهره او و سایرین است.
اشرفی رها

مش باقر گفت...

این جناب بره به رفقاش بگه تتمه ابروی اسلام را شماها با کاراتون بردین و نابود کردین هزار تا مثل هم بزنی بخدا فایده نداره اخه کورین نمیبینین چکار کردین دوهزار تا ادم دارن تو لیبرتی رنج میکشن اونوقت این خانم هفت قلم ارایش بکنه و هر روز یه رنگ بپوشه این شد دموکراسی خجالت بکشین بابا روتون بخدا از سنگ پا سفتره

بایرام گفت...

با دیدن لباسها و ریخت و قیافه این خانم رهبر یاد آن سال میافتم که جریان ضد بورژوائی را علم کردند و حتی از چهار جفت جوراب اعضای سازمان دوتا را گرفتند تا انقلابی باقی بمانیم روزگاری هم معلوم میشود این خانم دموکرات مسلمان چقدر خرج لباسهایش کرده است

احمد رضا.ص گفت...

فایده اسلام دموکراتیک این بود که در داخل کشور اخوندا ریدن به همه چیز و تا تونستند کشتند و چاپیدند و در خارج کشور شازده بقایای جوونائی را که جونی در برده بودند یا نفله کرد یا تو این انقلاب همه رو پیر و کور و بدبخت کرد

ناشناس گفت...

دوچرخه
سلام پر-ویز خان سلامی به گرمی باد تیوب های دوچرخه ام و سلامی به سلسلسلسلسه زنجیر دوچرخه ام و سلامی به بوق و فرمان دوچرخه ام
پر-ویز عزیز یک سوال دارم چرا نام خودت را به دیگران میبخشی ای عزیز پارکابی یا چلوکبابی این نام را رهبر مفقود و بانو بر تو نهادند ولی انصاف نیست که این نام را خرج دیگران کنی چرا که مستحق این نام فقط توئی باور کن فقط تو ای پارکابی یا چلوکبابی جانم ای سفیر سابق و اسبق جمهوری اسلامی میخواهم نامی جدید برایت بگذارم اگر پیشنهادی داشتی بگو تا من اسم جدیدت را ثبت کنم یک وقت دیر نشود
دوست همیشگی ات دوچرخه