دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۳۹۴ شهریور ۲۶, پنجشنبه

و خویشتن را بنگر..... اسماعیل وفا یغمائی

فراشدن
     و فراشدن
                تا خداشدن  
بر پلکانی از جمجمه و جسد
و دروغ و دریوزگی و خفت و خطا
بر آخرین پله 
آینه ای ایست اما
فراتر از «جام جهان نما» که  «آینه ی جان نما»
 در آن بنگر
   و خویشتن را بنگر
                         ابلیس را.....

چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۴

۴ نظر:

ناشناس گفت...

آقا این شعر را ما چه جوری باز کنیم؟ باز نمیشه!!!!!

این سایت خیلی اشکال دارد. چرا یک سایت درست نمیزنید؟ هزینه زیادی ندارد!

فرشید

esmail گفت...

فرشید گرامی
این شعر همین چند خط است که میبینی دنباله ندارد
در باره سایت چه میشود کرد عزیز امکانات کم است و وقت
با درود

همایون بنی آدم گفت...

شاعر ملی و مبارز شریف اسماعیل با وفا:

انتقاد دارم. مسعود رجوی را ابلیس خواندن نادرست و از انصاف بدور است. اول اینکه ابلیس همانی است که سی سال است بر تخت ضحاک دوران تکیه زده و مرگ و نابودی را در سراسر منطقه پراکنده و از آرژانتین تا یمن و عراق و سوریه و لبنان و پاریس و رم را بخون کشیده، صدها هزار انسان را به بی خانمانی و آوارگی مجبور. و اگر افشاگری همین مسعود نبود چه بسا جنگ اتمی با اسراییل هم پیش میآورد چنانکه جنگ با عراق و سعودی را باعث شده. ابلیس فرمانده سبزعلی رضایی ها و جعفری ها و قاسمی ها و لاجوردیهاست و نه آنکه بخشی از اصیلترین انقلابیون تاریخ ما امرش را بجان گوش میکنند.

دوم عزیز برادر در این فرهنگ ایرانی من و شما خمینی را در مه دیدیم و بعد از دو سال در قعر جهنم، بختیار را نوکر بی اختیار خواندیم و حالا ناجی ملی، مرحوم رضا و محمد رضا شاهان را نوکر بی جیره مواجب خارجی فرض کردیم و حالا عیان شد که ایشان پیشگامان رنسانس ملی مان بودند، به خیابانها ریختیم و مرگ بر امپریالیسم گفتیم اکنون همه نانخور و مستأجر ش شدیم. تا دیروز مسعود را فرزند خدا میخواندیم و امروز ابلیس. نه به آن شوری شور نه به این بی نمکی.

آیا نباید یکی مان در دوران پهلوی از خدمات و دانشگاهها و مراکز عظیم صنعتی و سپاهیان دانش و بینشش تعریف میکردیم؟ نباید یکی از ما سابقه و شخصیت بختیار را در نظر میگرفتیم؟ حالا هم اجازه فرمایید زنگی زنگ نشویم و اراده و صبر وسازماندهی وسیاست بین المللی استقامت و فدای بیکران مجاهدین را هم ببینیم. و آنرا جبهه شیطان ندانیم. یکبار هم به داده ها و نظریات خود شک کنیم و از مه به چاه نزنیم. مگر غیر از اینست که اینها همه را رجوی ساخته و پرداخته؟

نقد و انتقاد صددر صد اما شیطان خوانندش درست نیست. ارادتمند.

ابلیس گفت...

استاد یغمائی اینقدر بمن بد نگوئید والله من هم مثل شما از زیر بار رهبر عقیدتی و.. یه مالی در رفتم بهم گفتن اطلاعاتی! من این همه تجربه داشتم این ادمو اوردن کردن شورای رهبری و گفتن پاشو ماچ کن نکردم اینقدر تو سر من نزنین من اگر نبودم دنیا سوت و کور بود این رهبر عقیدتی هم هیچ ربطی بمن نداره