دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۳۹۷ مرداد ۱۵, دوشنبه

کلاه از سر بر میگیرم اسماعیل وفا یغمائی

تاریخ تیره و تبار هیچ حیوان و حشره ای
تاریخ جنایت و قساوت و بیرحمی نیست
و تاریخ ما آدمیان هست.
 ادامه شعر

۱ نظر:

ناشناس گفت...

برخلاف داستانهای اساطیری امروزه زندگی شیران رفتار شناسی شده و انطور نیست که دلیر باشد یا فلان و بهمان ... بعضی اوقات براحتی از کفتار شکست میخورد و حتی در جنگ با کفتارها کشته میشود . در حمله و شکار دقیقا ضعیف ترین عضو گله را انتخاب میکند مانند بچه ها یا مریض ها و پیرها ! شاید هیبت و تیپش با عظما باشه با اون یال و ماهیچه سردست و پنجه بزرگ .

شیرها حتی سایر توله شیرهایی را که هم ژن خود نیستند میکشند و شاید بخاطر همین خصیصه سلطان نام گرفته اند . بهرحال همه موجودات در حیطه و اندازه خود دارای نبردهای خونین میشوند از مورچه ها تا شیرها و شاید بیرحمی شیرها سمبل پادشاهان شده باشد . از قدیم گفتن جیگرش اندازه شیره ! یعنی چی ؟ مگه جگر شیر خیلی بزرگه ؟ نمیدانم . فقط اینو میدونم که کارکبد تصفیه سموم بدن هست و به رازهای دیگرش اشنایی ندارم .
خاکزاد