دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۳۹۴ دی ۲۲, سه‌شنبه

اخلاق ماکیاولی و سیاست مروانی آیا تزویر و نادرستی، کوتاه‌ترین راه نیل به پیروزی است؟


۵ نظر:

jahandid گفت...

با درود،
از قلم شما اين رو برداشت ميكنم كه خيلى به نوعى از اسلام منهاى اخوند و خرافات معتقد هستين. البته با حفظ احترام به حق انتخاب براى همه، انچه كه من نوعى برايم قابل فهم نيست اين ميباشد كه مگر چنين چيزى ميتواند وجود خارجى داشته باشد كه انچه كه تا بحال از اسلام و مسلمانى ديده ايم هنوز ان اسلام واقعى نيست؟! ايا واقعاً چنين طرز فكرى بصورت عينى (objective) و نه ذهنى (subjective) ميتواند مطرح باشد؟ شواهد عينى فراوان در اين دوران از ان نوع اسلام كه در تمام كتابهاى "فقها" و از جمله خود قران انها امده است، وجود دارند. بعبارت ديگر تا به امروز فقط يك نوع اسلام را داشته ايم و ديده ايم و همگى نيز مخرج مشتركشان قران و محمد است و ميبينيم كه چه بر روزگار تمام بشر اورده است. ايا ميشود در ذهن هنوز به يك اسلام ديگرى معتقد بود و به دنبالش گشت؟

ناشناس گفت...

آقای جهاندید می فرمائید آنچه از اسلام و مسلمانی دیده ایم و ........
اولا مگر شما چند سال است دارید زندگی میکنید؟ هزاران سال؟ نه حتما هفتاد سال هم ندارید.پس نمیتوانید همه دورانها را دیده باشید. در ضمن نمیتوانید در همه سرزمین ها و کشور ها همزمان زیسته باشید. و تجربه شما به اندازه یک خانهیا آپارتمان از کل سرزمین هاست. آدماهائی هم که با آنها در تماس بوده و مسلمانیشان را آزموده اید از چند ده نفر تجاوز نمیکنند. می بینید که موقع حرف زدن ما بسیار غلو میکنیم. در عصر ها و سرزمینهائی که شما آنجا نبوده اید، مسلمانان بزرگی زیسته اند. نام بسیاری در تاریخ و فرهنگ ما مانده و بعضی نمانده. زیاد راه دور نروید. از مشروطه شروع کنید و نمونه های آنچه را فکر میکنید وجود ندارد، بیابیدو البته اگر دلتان بخواهد. چون چه بسا ساعت تفکرتان را با رسانه های جمعی کوک میکنید و به تفکر شخصی و کلاه خود را قاضی کردن و تجربه های شخصی خود را محاسبه و در باب آنها تفکر کردن بها نمیدهید. اینرا برای جدل نمینویسم. نوشته تان را جزو مد روز هوچی گری بدون تفکر شخصی یافتم. متاسفم مرا بخاطر رک گوئی خواهید بخشید.

کامران

احمد رضا.ص گفت...

کامران تو دبگر چقدر دلبل مبخواهب تا ایلام را بشناسی ولمان کن پدر جان ایلام مال تو همش

ناشناس گفت...

با اسمهای قلمبه سلمبه فقط میشه لاف در غربت زد؛ هر کی بخواد میتونه به حرف درست کامران عمل کنه و یه مقاله ناقابل در رایانشونی زیر بخونه.

http://www.iranglobal.info/node/52651

مخلص همه جانهای شیفته آزادی و برابری،
بر و بچه های اسیر لیبرتی یادتون نره!

رفیق سائل.

jahandid گفت...

با درود،
البته جناب كامران درست ميگويد! در ٣٠ كشور بودن و ديدن، به اندازه اى كه عقل سليم ميتونه كمك بكند، اتفاقات عصر حاضر، اتفاقاتى كه در تاريخ ثبت شده اند، نمونه هاى بسيار زياد مثل عربستان، طالبان، مجاهدين أفغان، بوكوحرام، البغدادى، خمينى، خامنه اى، خلخالى، كاشانى، رفسنجانى، خاتمى، مرتضوى، و هزاران نمونه ديگر از به اصطلاح نوع "مترقى" ان نيز كم نيستند و چون شما ظاهراً نظرتان انها هستند را ميگذارم كه شما نام ببريد. حالا سؤال اين ابشخور فكرى اين هايى كه عرض كردم چيست و از كدام مكتب رهنمود و آموزش و امرزش ميگيرند؟ دستاورد شان براى بشريت چه بوده؟ درست ميگوييد ادمى نميتواند در طول و عرض زمان و مكان همه چيز را ببيند ولى شما تا همان حدى كه ديده ايد لطف كرده و ما را نيز بهره مند كنيد.