دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۳۹۵ فروردین ۱۶, دوشنبه

نسل سوم مهاجرین، ستون پنجم داعش در اروپا فرامرز دادرس

آمار ها نشان می دهند که اسلام گرایان تندرو در سال 2015 میلادی ، نوزده (19)عملیات تروریستی خونبار در جهان انجام داده اند. عملیات تروریستی داعش در فرانسه و بلژیک ضعف دولت های این دو کشور را در مهار و مقابله با این گروه نشان داد. اغلب جوانانی که از اروپا به داعش پیوسته اند فرزندان کارگران مهاجر کشور های مسلمان شمال آفریقا می باشند که به نسل سوم مهاجرین معروف شده اند. جوانانی که تا پیش از ظهور داعش در رده اراذل و اوباش خرده پای محلات حومه شهر های بزرگ اروپا بودند. ادامه‌ی مطلب...

۱ نظر:

منیژه حبشی گفت...

دولتهای اروپائی هنوز هم چشمشان واقعیت ها را نمیبیند. من بیست و چند سال در فرانسه زندگی کرده ام. میدان ندادن به اعراب را در عمل دیده ام. حتی تحصیلکرده هایشان نمیتوانستند براحتی کار پیدا کنند. کسانی که به فرانسوی ها که استعمارگرانه در الجزایر حضور داشتند، خدمت بسیار هم کرده بودند(یا به بیانی دیگر به خاطر فرانسوی ها به کشور خودشان خیانت کرده بودند) و به pied noirs معروف بودند هم پس از دهها سال هنوز بسیاری زیر چادرها زندگی میکردند. هر آخر هفته جوانان آنها دهها اتومبیل را آتش میزدند و این امری روتین بود. ولی بجای درک مشکل و تلاش در جذب آنان، بخصوص نسل جوانشان، سیاست ایزولاسیون و نادیده گرفتن آنها ادامه داشت. من در آنجا دیدم که چقدر ما ایرانی ها کمتر از سایر کشورهای مسلمان، مسلمانیم!! جوانهای عرب که قیافه شان هم اصلا به مومن بودن نمیخورد، ماه رمضان که میشد روزه میگرفتند! اینها بنوعی از نظر من دنبال هویت خود بودند که نادیده گرفته شدنشان در آن جامعه بی هویتشان نکند. معلوم است در این خلاء هر نیروی مخالف دولتهای غربی برنده میدان خواهد بود.
من براحتی از آنها تحسین نسبت به احمدی نژاد میشنیدم! و حتی بعد از اینهمه سال نسبت به خود خمینی !
وضع خارجی ها در آلمان اندکی بهتر است اما همچنان جذب کامل نشده اند. بهترین کاری که دولتهای غربی میتوانستند بکنند که متاسفانه نشانی از آن نیست، ریشه یابی این اعمال تروریستی است. چه میشود که طالبان و القاعده و حال داعش میتوانند از جوانان بزرگ شده در غرب نیرو جذب کنند؟ بجای اینهمه صرف انرژی برای جنگ و کشتار عاقلانه تر نیست که ریشه را بیابند و درمان کنند؟