دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۳۹۵ اردیبهشت ۱۹, یکشنبه

روشنفكر فارس گرفتار مصلحت محمدرضا لوایی

هنوز شخصيت و ديسپلين و محتواى فكر فارسى به آن سطح از انديشه نرسيده است كه بگويد؛ نكش.بعضى اتفاق ها و اتفاق سازى ها به قول كارل ريموند پوپر از تخيل پيشى مى گيرند. واقعيت اين است كه جامعه ى ايرانى قربانى بيهودگى فكرى است. روشنفكرى فارسى گرفتار ايده هاى ناسيوناليستى انسان ستيز، راست كيشى ديگرى ستيز و مبانى جهان گريز است. فساد در جامعه ى چنين روشنفكرى به مراتب بيشتر لانه مى كند. در نظر بگيريد فسادهاى اخلاقى و سياسى اتفاق افتاده در دهه هاى اخير ايران را. تفكرى كه قرار است مفسد فى الارض ها را محاكمه كند.........ادامه

۵۱ نظر:

مش باقر وعیال گفت...

مشتی اگه ستارخان زنده بود به باقر خان میگفت گوشتو بکشه اینا چیه میگی داری آبروی ما ترکا رو میبری

بایرام گفت...

این اقای لوائی گذشته از اینکه مقاله اش بی محتواست و فقط شعار است از زمره کسانی است که هرکس مقاله اش را میخواند از ترس تجزیه ایران میگوید درود بر خامنه ای و جای پای اخوند را سفت میکند من خودم ترک اذری هستم و به این آقا میگویم جواب شما با ترکهاست با فارسها نیست خیالت راحت باشد ما ترکها مثل همه ایرانیها صاحب اصلی ایران هستیم خیالت راحت باشد

سعید لامحمدی گفت...

من نمیدانم طرز فکر واقعی این آقا چی هست ولی یک خبری خواندم که آخوندها دستگیرش کرده اند اصل خبر اینجاست
بازداشت محمدرضا لوایی شاعر و داستان نویس آذربایجانی در تبریز
ساوالان سسی: محمدرضا لوایی شاعر٬ نویسنده و روزنامه نگار آذربایجانی از شب جمعه ۱ آذر در بخش خوجا، از توابع شهرستان اهر، توسط نیروهای امنیتی، بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال داده شده است.
خانواده آقای لوایی علیرغم گذشت ۸ روز از بازداشت ایشان همچنان، از علت بازداشت و محل نگهداری او ابراز بی‌ اطلاعی می کنند. آنها، نگران آن هستند که او در زندان «تحت شکنجه و بد رفتاری» باشد.
پیش تر محمد رضا لوائی، در جریان مراسم ختم غلامرضا امانی از فعالان سیاسی آذربایجان و دو برادر وی در تبریز، توسط مامورین وزارت اطلاعات تهدید به بازداشت شده بود.
لوایی نویسنده چندین کتاب شعر و داستان به زبان ترکی از جمله "گلیرم منی اینان"٬ "درینلیمدی دنیز" ٬ "ترور و آزادلیق" ٬ "گونش سسیندیر باتیر" ٬ "گوزلریم دوغوم گونوم" و "آرباتان" می باشد.
از این شاعر و داستان نویس شناخته شده آذربایجانی آثار داستانی٬ شعر و همچنین مقالات متعددی در نشریاتی همچون٬ امید زنجان٬ پیک آذر٬ نوید آذربایجان٬ شمس تبریز٬ آوای اردبیل٬ یارپاق و... منتشر شده است.
منبع

http://savalansesi.blogspot.com/2008/11/blog-post_29.html

دریچه زرد گفت...

انتقالی از صفحه نظرات ایران گلوبال
فرستاده شده توسط اسماعیل وفا یغمائی در جمعه, 05/06/2016 - 17:48
نظر:
استاد لوائی
نخست درود بر ترک و آذری که من مشکلی با آنها نداشته و ندارم
ولی میخواهم بدانم ایا جای یک مشت آخوند جنایتکار را با روشنفکر فارس عوض کردن درست است
مفسد فی الارض ها را فارسها علم نکردند بل آخوندهای پستی علم کردند و ایدئولوزی و جهانبینی کثیفی اعمال کرد که خون همه ایرانیان را از ترک و فارس و بلوچ و کردو... بر زمین ریخت کدام روشنفکر منظور شماست عزیز
لطفا نام ببرید تا من فارس بدانم منظور کدام است و قبل از آن لطفا روشنفکر را تعریف بفرمائید که کیست
اگر بحث بر سر خون فارس و ترک و ژن باشد و نه اندیشه ای که ستارخان و کسروی را از یکسو ساخت و زرینکوب و خانلری را از سوی دیگر رهبر کنونی ایران ترک تبار است و موسوی اردبیلی دستور اعدام بسا ترک و فارس را صادر نمود و موسوی تبریزی مایه ننگ ترک و فارس است

انتقالی از نظرات ایران گلوبال گفت...

رستاده شده توسط چشم هایش در جمعه, 05/06/2016 - 09:00
نظر:
در مسائل اجتماعی سیاسی برخورد راسیستی نژادگرایانه محکوم ، نجس و کثیف است . عنوان مقاله از نظر زبانی غلط است . روشنفکر ترک / بجای روشنفکر ترکی/ گرفتار مصلحت شونیستی است .

پاسخ دادن

فرستاده شده توسط lachin در جمعه, 05/06/2016 - 09:06
نظر:
استاد عزیز...این طرز فکر فارسیسم را در همان دقایق اولیّه انقلاب شاهد شدیم که در تبریز مردمان با مشت های گره کرده فریاد میزدند که (( سو ایستروخ... برق ایستروخ ... دورد ایلّیک شاه ایستروخ... آب میخواهیم... برق میخواهیم ... شاه چهار ساله میخواهیم )) .. ولی این نوع شعار ها در تهران به (( خمینی عزیزم... بگو که خون بریزم )) تبدیل گشت...

پاسخ دادن

فرستاده شده توسط حسن در جمعه, 05/06/2016 - 09:58
نظر:
باز هم افرین به انصاف یهودی و ارمنی و رحمت خدا بر پدر و مادر یهودی و ارمنی ولعنت شیطان بر نمک نشناس باد .

پاسخ دادن

فرستاده شده توسط Anonymj در جمعه, 05/06/2016 - 11:01
نظر:
لشکرکشی فحاشان فارس و کرد به صفحه ‫#‏دی‌کاپریو‬
این روزها لشکر پارس که در برابر فراگیرشدن نام ‫#‏خلیج_عربی‬ دچار درماندگی آموخته‌شده* گشته ـ و حتی نسبت به درج آن در پیشنویس قطعنامه کنگره امریکا واکنش خاصی نشان نداد ـ دنبال سوژه‌های جذابتری است اما؛ حمله به صفحه ‫#‏ساسی‬ بر سر ماجرای دوست‌دختر سابقش، و صفحه اینستاگرامی هنرپیشه معروف هالیوود، لئوناردو دی کاپریو، بر سر مطلبی درباره

پاسخ دادن

انتقالی از نظرات ایران گلوبال گفت...



فرستاده شده توسط ملا نطرالدین در جمعه, 05/06/2016 - 13:01
نظر:
استاد، تا شما هستید ما غمی نداریم. استاد اگر روزی دکترای افتخاری هاروارد را به شما پیشنهاد کردند آنرا قبول نکنید که تنها باعث دردسرتان خواهد شد. ما توورکان به مقالات شما، همانطور که تریاکیها به تریاک، احتیاج داریم. اگردکتر افتخاری را دریافت کنید، دیگر وقتی برای نوشتن این مقالات با ارزش که با فلسفه کانت موازی است نخواهید داشت.
نمایش ادامه نظر

پاسخ دادن

فرستاده شده توسط حسن جداری در جمعه, 05/06/2016 - 16:03
نظر:
در برخورد به مسئل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دو دید، دو نوع طرز تفکر وجود دارد . شق سومی وجود ندارد . یک منتقد قلم در دست، یا از دید ماتریالیستی به مسائل و معضلات اجتماعی نگاه می کند یا از دید ایده آلیستی . نظرات کلی و پراکنده ای که آقای محمد رضا نوائی در نگارش مقاله " روشنفکر فارسی گرفتار مصلحت" مطرح ساخته است از دید ایده آلیستی نوشته شده است و بهمین جهت نیز واقعیت های ملموس اجتماعی در این نگرش مورد توجه جدی و درخور قرار نمی گیرد. دید ایده آلیستی به مسائل اجتماعی، همواره دیدی غلط انداز، یک بعدی و غیر واقعی می باشد . در حالیکه دید ماتریالیستی، پدیده های اجتماعی را بطور علمی و همه جانبه مورد بررسی قرار میدهد، دید ایده آلیستی برخی جوانب یک پدیده را منظور داشته، جوانب دیگر آن را در نظر نمی گیرد. آنچه عمدتا در نوشته های آقای نوائی مورد توچه قرار نمی گیرد،
نمایش ادامه نظر

پاسخ دادن

فرستاده شده توسط علی در جمعه, 05/06/2016 - 16:08
نظر:
خیلی جالب است اسمت حسن باشد و برای یهودی رحمت بفرستی

پاسخ دادن

فرستاده شده توسط ایستا در جمعه, 05/06/2016 - 16:39
نظر:
پانترکهای بیولوژیک چون محمدرضا لوایی ، حسن جداری و لاچین به یاد نیای خونخوار خود چنگیزخان مغول هرروز به لشکرکشی جدیدی در ایران گلوبال میپردازند. عکسهای لوایی و جداری بخوبی ریشه درد این نژادپرستهارا با آن صورت مغولی و چشمهای ریزکشیده بیان میکند. کاش عکس بقیه شان هم اینجا چاپ میشد تا همه ببینند این "هویت طلبان" درجستجوی کدام هویت هستند! با هویت مغولی چنگیزی برای آذربایجانی ایرانی نسخه هویت میپیچند. خیال تجدید حکومت خون و کشتار مغولهای چنگیزی با ماسک کارل پوپر و کارل مارکس از قلم این نژادپرستان بیرون زده است!

پاسخ دادن

فرستاده شده توسط قدم خیر لرستانی در جمعه, 05/06/2016 - 16:45
نظر:
آفرین براروم دقیقا موافقم، ما لرستانیها بزرگترین ضربه را از دست همین ناروشن فکرهای فارس خورده ایم. تا حرف می زنی با گرز و گوپال ایرانیستی کذب شروع می کنند به گوبیدنت. بابا فارسهای روشنفکر اگر کشاورزی و صعنت ترکها، معادن و کشاورزی کُردها، نفت و گاز عربها نبود، شما با کویر یزد کرمانتان چی می کردید؟!

پاسخ دادن

فرستاده شده توسط تورک سرافراز در جمعه, 05/06/2016 - 17:19
نظر:
ایستا، کاش میشد قیافه تو هم ببینیم! من حدس میزنم که خیلی خوش قیافه و زیبا باشی. شاید شبیه جیمز دین یا آلن دلون باشی. ما مشتاق دیدن صورت نورانی حضرتعالی هستیم.

پاسخ دادن

آذر آذری گفت...

در طول تاریخ سالیان سال آذری ها بر کل ایران حکومت کردند و همواره
این کشور را از خطر تکه تکه شدن نجات دادند.
حکومت صفویه و قاجار نمونه بارز این مدعای من است چه کسی ایران
تازه مسلمان را شیعه کرد؟
آیا این شاه اسماعیل صفویه نبود که مذهب شیعه را در ایران رسمی
کرد و بعد از رسمی شدن مذهب تشیع در ایران دشمنی امپراتوری
عثمانی(ترکیه) با ایران شروع شد.
آیا من آذری زبان، شهروند دوم در ایران به حساب می آیم؟
آیا یک آذری نمی تواند در تهران و اصفهان و شیراز خانه بخرد؟
آیا یک آذری نمی تواند در بندرعباس صاحب شغل شود؟
آیا آذری ها از نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری محروم هستند؟
آیا آذری ها حق و حقوقی ندارند؟
شهروندهای فارس زبان کدامین حق را در ایران دارا هستند که ما آذری
ها از آن بی بهره هستیم؟
چند نفر از وزاری حال حاضر احمدی نژاد آذری زبان هستند؟
آیا می دانید معاون اول احمدی نژاد آذری است؟
آیا می دانید معاون پارلمانی احمدی نژاد آذری است؟
آیا می دانید سه نفر از وزرای احمدی نژاد آذری است؟
آیا می دانید در همه دوره های ریاست جمهوری های پیشین همواره
وزیر آذری زبان داشته ایم.
آیا می دانید در حال حاضر رهبر ایران آذری زبان است!
پس درد ما چیست؟
حرف حساب ما چیست؟
چرا هی راه میریم و داد می زنیم هرای هرای من ترکم.!!!
آخه من کی ترک بودم! من ترک نیستم. من آذری هستم.
البته من فارس هم نیستم . عرب هم نیستم. بلکه من فقط و فقط
آذری هستم. و اهل آذربایجان.
پس چرا می خواهیم از ایران جدا شویم؟
جدا شدن از ایران چه پیامدهایی را می تواند داشته باشد؟
فکر می کنید چند نفر در آذربایجان بیمه دارند؟
اصلا فکر کردی اگر از ایران جدا بشیم حق و حقوق این افراد بیمه شده
چی میشه؟
نکنه می خوای بگی دولت تازه تاسیس آذربایجان حق و حقوق آنها را
میده!!!
نه عزیزم دولت تازه تاسیس آذربایجان نه توانایی اش را داره و نه این
کاره را می کنه.
خیلی ساده می گه شما به دولت ایران خدمت کردید پس حق و
حقوق خودتان را از او بگیرید.
اصلا فکر کردی اگه از ایران جدا بشی دیگه گاز نخواهیم داشت! چیه
نکنه می خوای بگی تبریز گاز داره !! هیچ فکر کردی که اگه از ایران جدا
بشیم دیگه نفت نخواهیم داشت. اصلا فکر کردی اگه از ایران جدا بشیم
همه شاغلین دولتی باید شغلشان را از دست بدن و ........ نکنه فکر
میکنی دولت تازه تاسییس آذربایجان که هیچ ساختار زیر بنایی ندارد
همه این مشکلات را حل خواهد کرد.
آیا پان ترکیسم ها به این سوال ها جواب دارند؟؟؟؟؟؟
http://alirzamohammadzade.blogfa.com/

م.ح فرانسه گفت...

این اقا بشدت فردوسی ستیز هم هست و در این مورد هم نوشته است و در این مورد دقیقا مثل آخوندها فکر میکند در یک کلام نوشته های این آقا بشدت بوی ارتجاع میدهد ایران سه هزار سال وطن ما بوده باز هم خواهد بود و انگولکهای انطرف مرز دردی دوا نمی کند

ایزانی گفت...

مزخرفات رژیم پسند

ناشناس گفت...

سایت مجاهدین خلق
https://www.mojahedin.org/news/168809/%D8%A7%D9%86%D9%87%D8%AF%D8%A7%D9%85-%DB%8C%DA%A9-%D8%AA%D8%A7%D9%86%DA%A9-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%86%D8%B7%D9%82%D9%87-%D8%AE%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D9%88%D8%B4%DA%A9-%D8%AA%D8%A7%D9%88
رزمندگان سوریه فیلمی منتشر کردند که انهدام یک تانک نظامیان اسد را در منطقه خان تومان در حومه جنوبی حلب نشان می‌دهد. جبهه خان تومان در چند روز اخیر شاهد شدیدترین درگیریها بوده است.

آذر گفت...

اول اینکه هر کس قلم بدست گرفت و چند خطی نوشت نه استاد است و نه نویسنده و این آقا که صددرصد ضد فردوسی و هویت ایرانی و اقوام ایرانی است از همان دسته عناصری است که داریوش سوم را در حمله اسکندر مقدونی به ایران کشتند و به ملت و مملکت خودشان برای خوش خدمتی به دشمن تهاجم کننده خیانت کردند و اسکندر هم خیلی جالب گفت :«کسانیکه پادشاه بکشند با من چه خواهند کرد؟» وای بر ملت ما که استادش چنین موجودی باشد ،مگر حسن الهیکل مصری نگفت :«اگر مصر یک فردوسی داشت زبان ما عربی نمیشد.»پس کسیکه آنقدر بی مایه و حقیر است که قدر و ارزش و حد فردوسی را نمی شناسد اساساً قابل احترام نیست ، مگر در همه دنیا ،فرانسه،آمریکا،آلمان و... یک زبان رسمی برای تدریس و همزبانی همه اقوام آن ممالک وجود ندارد؟ چرا ایران و ایرانی باید از این قاعده مستثنی باشد؟ بهرحال برای آقای لوایی یا نوایی با این سطح فکر پائین و افکار درهم و ناپخته سخت متاسفم.

انتقالی از نظرات ایران گلوبال گفت...

فرستاده شده توسط ناسرناثري خدمت ... در جمعه, 05/06/2016 - 18:32
نظر:
بإسلام واحترام خدمت شاعرمردمي جناب يغمايي,آنطوريكه من ازنوشته آقاي لوايي برداشت كردم منظورازروشنفكران فارس تماميت خواه است كه اززبان تحميلي ودولتي كه به پشتيباني سرنيزه هاي رضا شاهي وجمهوري فارسي اسلامي زبانهاي ملييتهاي ديگررابحاشيه رانده است.شاعرارجمندخامنه اي وموسوي اردبيلي وهرجلادديگري ازحاكميت درخدمت فارس وفارس پرستي است.به گفته هاي مامون اي درستايش زبان فارسي مراجعه فرماييد.

انتقالی از نظرات ایران گلوبال گفت...

فرستاده شده توسط محمدرضا لوایی در جمعه, 05/06/2016 - 19:43
نظر:
جناب اسماعيل وفا يغمائى گرامى
صحبت يك مشت آخوند نيست. در نظر داشته باشيد كه هنوز بخش بزرگى از مصرف كنندگان انديشه در ايران به روشنفكرى دينى تمايل دارند. حالا بگذريم كه اصولاً روشنفكر دينى يك واژه ى دست ساخت آخونديسم است و من اعتقادى به آن ندارم. اما على شريعتى ها و سروش ها كسانى بودند و هستند كه مصرف كنندگان داخلى دارند و كيست نداند كه سهم على شريعتى در انقلابى كردن نسل جوان كم از خود خمينى نبود.
سواى آخوندها همان جهان بينى مورد نظر شما، در شاهنامه و در ذهن نژادپرستى آريايى غوغا مى كند. همه ى كسانى كه از شاخه هاى فكرى گرد زبان فارسى مى پلكند و به توليد نظر و كلام مشغولند مدنظر من است. من با تضادها و همرنگى هاى اين شاخه هاى فكرى در اين مقال كارى ندارم. نتيجه ى اين كليت جامعه اى را ساخته و پرداخته كه اميدى برايش نيست.
بحث من
پنهان کن ادامه نظر
ادامه نظر...:
در خصوص مانقوردها با شما زمين تا آسمان فرق دارد. مانقوردهايى كه زبان خويش وا نهادند و در ديگرى ستيزى از خود پان فارسيسم جلو زدند.
مى فرماييد رهبر ايران ترك تبار است و بعضى ديگر از فاشيسم. در تاريخ خيلى ها تبر بر تبار خويش زده اند. اين كه دليل نمى شود. ترك تبارى كه در منابع فارس تبارى هضم مى شود آى دى جديدى دارد. شناسنامه ى جديد كه بگيرى شناسنامه ى قبلى فاقد اعتبار خواهد شد و اگر از آن استفاده كنى تقلب و خلاف و همان سوء استفاده محسوب مى شود.
بنده به مبانى خويش اعتقاد دارم و شما نيز بهتر است كمى هم از مبانى ما تصوير برداريد تا تصورتان نسبت به ما فقط از دريچه ى زبان و مبانى فارسى نباشد.
با احترام

انتقالی از نظرات ایران گلوبال گفت...



فرستاده شده توسط ملا نطرالدین در جمعه, 05/06/2016 - 20:07
نظر:
از این توضیح هات جامع و استادانه من که کلی لذت بردم.

انتقالی از نظرات ایران گلوبال گفت...

رستاده شده توسط بهمن موحدی(بامدادان در جمعه, 05/06/2016 - 18:35
نظر:
به آقای حسن جداری
شما از طبقانی بودن جامعه ایران واز ماهیت بورژوا ومدافع طبقه سرمایه دار رژیم ضد بشری جمهوری اسلامی سخن گفتید که کاملا درست می گویید وحقیقت امر را به روشنی بیان کردید. اما شما، آنجا که گفتید در مناطق فارس نشین ایران فقر ومحرومیت نسبت به مناطق غیر فارس نشین کمتر است به راست زده وبیراهه رفتید. خلق ایران به یک اندازه تحت ستم این رژیم اهریمنی قرار دارد وفقر و محرومیت وخفقان وتبعیض وسرکوب برای تمامی خلق ایران است اما از آنجایی که ما در ایران ستم مذهبی داریم در مناطق سنی نشین ایران مثل بلوچستان وکردستان وترکمن صحرا ، رژیم به طور سیستماتیک، ستم وفقر ومحرومیت وتبعیض بیشتری را به آنها تحمیل می کند فقط به جرم اینکه این هموطنان شریف ما سنی هستند. در ایران ستم مذهبی وجود دارد و به هیچ وجه ستم ملی وجود ندارد و امکان ندارد فردی به این علت که فارس نیست مورد ستم قرار گیرد ولی اگر همان فرد
پنهان کن ادامه نظر
ادامه نظر...:
مسلمان نباشد ویا شیعه مذهب نباشد در معرض انواع تبعیض ها وآزار واذیت قرار می گیرد.آقای جداری آدرس غلط ندهید وسخنان غیر واقعی را بیان نکنید، بگذارید مثالی بزنم، استان کرمان یک استان فارس نشین است وشهر تبریز غیر فارس نشین، استان فارس نشین کرمان جزء یکی از فقیر ترین استانهای ایران است، در این استان فارس نشین فقط یک بیمارستان فرسوده وکوچک به نام پاستور در شهر کرمان وجود دارد!!! حال وضعیت کرمان را با تبریز مقایسه کنید آنوقت همه به دروغ آقای جداری پی خواهند برد.وضعیت رفاهی شهر تبریز حتی از تهران نیز بهتر است وانواع سرمایه گذاریها در آن شهر می شود. البته بنده قصدم از مقایسه شهر تبریز با شهرهای فارس نشین ایران اینست که دروغهای حسن جداری را برملا کنم وگرنه من هیچ گونه خصومتی با هموطنان شریف تبریزی خود ندارم در تبریز هم فقیر زیاد داریم، بنده همان عشقی که نسبت به هموطنان شیرازی وگیلک واصفهانی خود دارم به همان نسبت به هموطنان شریف تبریزی خود دارم، هموطنان شریف تبریزی ما روحیه ظلم ستیزی ومبارزه جویی دارند نقش آنها در انقلاب مشروطه بی نظیر بود در مبارزه با رژیمهای شاه وشیخ نقش قابل توجه ای داشتند دراوایل انقلاب ودهه شصت سازمان های مردمی ومترقی مثل چریکهای فدایی خلق ایران ومجاهدین خلق ایران در تبریز طرفداران زیادی داشتند.
در آخر باید بگویم که چرا آقای حسن جداری به همه مثل نقل ونبات شوونیست می گوید ولی هیچ گاه به شوونیست تمام عیاری مثل محمد رضا لوایی شوونیست نمی گوید!!؟

انتقالی از نظرات ایران گلوبال گفت...

ظر:
منم بابک خردم دین از آذربایجان :آقا گرگه" لوایی" لغت روشنفکر یا انقلاب و بسیاری ازاین لغتها از چپ وطن فروش و راست وطن فروش بسیار در گردش است.این لغتها تولید اندیشه میکنند.همین لغت انقلاب که از چپ آمد وخود چپ رکاب گیر قاطر آخوند شد. آخوند که انقلاب نمی دانست چیه با یک نگاه به گذشته میتوان پی به این روند کرد.اما زنده یاد نادر نادر پور این لغت روشنفکر , منورال فکر را حلاجی کرده.حالا روشنفکر ترک که به سیب زمینی میگه هویچ به هویچ هم میگه خیار به لوایی میگه استاد خنده خنده .خلاصه مطلب اینکه تمام سیاه روزی و بد بیاری مصبب آن تسلط ۹۰۰ساله ترکان مدنیت بر انداز و بی فرهنگ با آداب منهد شان است همه ما ایرانشهریان در عذاب و رنجیم. این عزمت ایران است که معجزه آسا با داشتن پادشاهان بی لیا قت ترک هنوز سر پا ست و خواهد ماند. حالا شما ترکان هم دیر آمده زود هم میخواین برین عجب ....!!!!
پنهان کن ادامه نظر
ادامه نظر...:
تاریخ راهمیشه زورمندان وبرنده گان نوشته اند اما حقیقت واقعی را سینه به سینه انتقال میدهند و حقیقت راه خود را سینه به سینه می پیماید ما آذر بایجانیان شما ترکان را خوب میشناسیم .
بخون که چه کسی امازاده بازی را در ایران بره انداخت ؟ از امام زاده ترکی لوایی ها میان بیرون نه روشنفکر
نخستین کسی که بر آرامگاه امام هشتم شیعیان رضا، گنبد برافراشت و موقوفه به گنبدش اختصاص داد، یک ترک سنی متعصب و بسیار ستمگر، به نام ابوالفضل سوری، از سرهنگان محمود غزنوی بود. ابوالفضل بیهقی در تاریخ بیهقی، در بارۀ ستم های این مرد، نمونه هائی آورده است. ترکان سنی درزمان سلجوقیان بربنای این گنبد افزودند. سپس مغولان مسلمان شده سنی، بنا را نوسازی کرده، وسعت دادند.گوهرشاد خانم، که یک ترک سنی بود، بنا را تبدیل به مسجد بزرگ و مدرسه و گنبد طلاکاری با شکوه کرد، و موقوفاتی که زمینهای مصادره شده از ستم دیدگان ایرانی بود را به این دستگاه اختصاص داد. در واقع رسم پیرپرستی، مرده پرستی و گنبدسازی که درفرهنگ ایرانی شناخته شده نبود، و با سنت های ایرانی به کلی بیگانه بود، توسط ترکان حاکم شده در ایران رواج داده شد، و به مرور بسیاری ازایرانیان ساده اندیش وکم آگاه نیز بدان خو گرفتند.
ابن فضلان که یک جهانگرد بوده است و به سرزمین ترکستان سفر کرده می نویسد. دین ترکان الت پرستی است. یعنی انها مجسمه چوبی به شکل الت مردانه را به گردن خود می اویزند و در مقابل ان سجده می کنند و ان را می پرستند و انها شپش تن خود را می خوردند .برای اطلاع بیشتر در گوگل سرچ کنید سفرنامه ابن فظلان و دین ترکان.
بخون چه کسی پا ی منحوس اینگلسی ها را به ایران باز کرد؟ از حکومت داری ترکان لواییها میان بیرون نه روشنفکر نه کسانی که دلشان برای مردم بطپد.
تصرف هرمز هشت ماه پس از جنگ چالدران صورت گرفت (که جنگ چالدران، خود انديشه مداخله ديپلماتيک اروپاييان در ايران و تشديد دشمني ايران نسبت به عثماني را تقويت کرده بود ـ نفاق مذهبي). رخنه اروپاييان به خليج فارس، شاه اسماعيل صفوي (شاه وقت از خاندان درويش ها) را دچار اندوهي عميق كرده بود، زيرا كه فاقد قدرت دريايي موثر بود تا از قلمرو خود دفاع كند و پرتغالي ها با استفاده از همين ضعف ايران (نداشتن توپ و كشتي توپدار)، ظرف شش سال (تا سال 1521 ميلادي) بسياري از جزاير ايراني خليج فارس از جمله بحرين را تصرف و به گمبرون (بندر عباس) دست اندازي كردند و دولت صفويه، در آن زمان توپ هاي پرتغالي باروي قلعه هاي ايران را مي شكافتند و از كمان قلعه بانان ايراني در برابر آتش تفنگ نظامی پرتغالي كاري ساخته نبود. دولت صفويه (شاه عباس يکم)بعدا با انگلیسی ها متحد شد و پرتغالی هارا از خلیج فارس بیرون راند و با این عمل، «بدتر» را جانشین «بد» کرد. مسائل آسیای غربی برخاسته از همین اشتباه صفویان بوده است زیرا که انگلیسی ها در منطقه ماندگار شدند. بیا بی معرفت به درد مردم برس بیا ببین فقر تو بلوچستان چه میکنه بیا به درد کو لبر کرد برس انسان با انسان هیچ فرقی نداره زبان ابزار است.به سیب زمینی بگو سیب زمینی به هویچ بگو هویج .

انتقالی از نظرات ایران گلوبال گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
انتقالی از نظرات ایران گلوبال گفت...


فرستاده شده توسط حسن جداری در جمعه, 05/06/2016 - 20:25
نظر:
آقای بهمن موحدی چون شما و کسانی از قماش شما افرادی بی منطق و غرض ورز هستید و در راپطه با مخالفین سیاسی خود در رابطه با ستم ملی در ایران، شیوه سفسطه گری تهمت زدن و ترورشخصیت را دنبال میکنید هر گونه بحث سیاسی با شما چیزی جز تلف کردن وقت نیست . همین. لطفا .... "دروغ " های مرا در این رابطه که ستم ملی، ستم طبقاتی را تشدید میکند، افشا کن!

ناشناس گفت...

تنها چیزی که ما فهمیدیم این است که آقای لوایی کتابی از کار پوپر را خوانده است و یک جمله از آن را هم حفظ کرده است. خوشحال بحالشان چون ما کتابی از پوپر نخوانده ایم و چیزی از آن را هم حفط نکرده ایم

احمد

انتقالی از نظرات ایران گلوبال گفت...



فرستاده شده توسط پرویز در ش., 05/07/2016 - 03:29
نظر:
تمام این مقالات و عوامل دولت ترکیه میخواهند بگویند که بخشی از ایران یعنی استان اذربایجان باید از ایران جدا شود وسپس با اران یکی و سرانجام با دولت ترکیه و سرزمین ترکیه عثمانی متحد و دولت بزرگ ترک ایجاد شود . ما به این خاست تجاوز کارانه دولت ترکیه و روشن فکران وابسته ترک نه خواهیم گفت و با تمام قدرت شاه اسماعیل وار هر گونه تجزیه طلبی را سرکوب خواهیم کرد.اگر به ستم ملی باور دارید باید جریان چپر ا مورد پرسش قرار دهید که از جنایات دولت روس در اران تحت عنوان سوسسیالیسم دفاع میکند. سرنوشت پیشه وری و کیانوری و رجوی و اخری احسان طبری که مدافع و نظریه پرداز خلقها وارتجاع سیاه بود در انتظار شماست .

انتقالی از نظرات ایران گلوبال گفت...



فرستاده شده توسط ع.ب.تورک اوغلی در ش., 05/07/2016 - 05:18
نظر:
السلام علیکم -صبح زیبای شمابخیر وخوشی .من فکرمیکنم بعضی ازافراد،اگردستشان به مخترع اینترنت وکامپیوترمی رسید،همچون داعش وبدترازآنهااین مخترعین رابابمب منفجرمیکردند.
فضای مجازی ومخصوصا تلگرام دراین یک سال واندی بدجورتعدادی رادیوانه کرده است .آنها دراین صدسال اززبان اسلحه وزندان وکتاب های کنترل شده ورادیو وتلویزیون بامجری ساواکی وپان ایرانیست گرادن حرف می زدند ومخالف را حتی بخاطرحرف زدن درخانه ومدرسه وقهوه خانه باقل وزنجیربه اسارتگاه برده ونابودشان میکردند،ولی دراین یکی دوسال
فضای مجازی وجابجایی اطلاعات وایجادتشکل های فرهنگی وادبی وسیاسی وموسیقی این حاکمان نژادپرست درلفافه دین ووطن وناسیونالیسم کورودگرستیز وطرفداران رنگارنگ چپ وراست هنوزخوابیده دریخبندان های سیبری رابدجوری کلافه کرده است.
این متحجران جمودفکری نمی توانند کاری بکنند،شروع به فحاشی وتهمت زنی ودرآوردن به استخوان های هزارسال
پنهان کن ادامه نظر
ادامه نظر...:
پیش ازنوع گلی ومنگلی وببخشید ببخشیدآلت های شمائیست هابرای داشتن سند ونگهداری آن درخانه برای اثبات نادانی های خوددرعصرمدرنیسم کرده ومیخواهندبافرافکنی وچرندگویی جلوی پیشرفت های اجتماعی وعلمی راسد کنند.
این دوستان خودبدترازآخوندیسم برای جنایت فرهنگی واجتماعی میخواهند بادستاویزقراردادن کارهای انسانهای ابتدایی برای جنایت خودتوجیح درست کنند.
انگارکه دریک کشوری ازابزارسنتی گاوآهن استفاده کنندوکشاورزی مدرن وتراختوروکشاورزی مدرنیسم را بعلت تغییرنیافتن مغزرشدنیافته خود با پتک وچوب وچماق بشکنند.
این دوستان عقب گردکن ما سعی میکنندنام بزرگان رابرای خراب کردن فرزندان آنهانیزخراب وباخوددر لجنزارتفکرخودمدفون نمایند.
اگرنوشته های این بابک خرمدین ! راتوجه فرمایید دقیقا همان کاررامیکند.نوشتجات متفکران سوسیالیسم تمامیت خواه تورک این سایت وزین هم میخواهندجبهه متحدفرزندان انقلابی آزربایجان را همچون انقلاب مشروطه وانقلاب 57 فرش زیرپای متحدان استعماری فارس سازند.
آقایانی که دوست دارندماراچماق ویاپله زیرپای تمامیت خواهان کنند،کورخوانده واین ماییم که باید آنهارادرزیرپروبال خودباتفکرانسانی وجهانی وبرابری خواهی بگیریم .
پس شماها نخواهیدکه اشتباهات گذشته تکرارشود.ماخودازهرتفکری بهترین وبلاترین برنامه رادرمدیریت اجتماعی داشته نیازی به دوستی خاله خرسی نداریم.
اگرسوسیالیت.سوسیال دموکرات.فاشیست .اصلاح طلب.ملی مذهبی هم هستی برای جبهه خودتلاش کن که روی چشم ماجای دارید ،والا این بارازشماعذرمیخواهیم وشمارادرراستای جاده صاف دشمن میتوانیم قراردهیم.

انتقالی از نظرات ایران گلوبال گفت...

رستاده شده توسط اسماعیل وفا یغمائی در ش., 05/07/2016 - 10:52
نظر:
آقای لوائی گرامی. با سلام و تشکر از پاسختان . امید اینکه فرصتی پیش اید و بطور دقیق تر نظر خود را در رابطه با نوشته شما بنویسم. این کار را در فرصتی نه زیاد دور خواهم کرد . با تشکر

پاسخ دادن

فرستاده شده توسط اسماعیل وفا یغمائی در ش., 05/07/2016 - 11:12
نظر:
درضمن من مقاله شما و مجموع نظرات را روی وبگاه خود دریچه زرد گذاشتم تا قشر وسیعتری از نظرات شما و دیگران اگاه شوند

انتقالی از نظرات ایران گلوبال گفت...



فرستاده شده توسط lachin در ش., 05/07/2016 - 12:14
نظر:
آقای بابک خرم دین... در زمان انقلاب مشروطیّت تعداد مساجد بیش از چهار تا پنچ هزار تا نبود. موقعی که پهلوی دوم از ایران فرار کرد در ایران بیش از 45 هزار مسجد بود و گنجایش تمام دانشگاه ها و مدارس عالی بیش از 32 هزار نبود. و هر دانشگاه هم یک مسجد داشت...تنها خبر خوشی که دارم این است که بعد از استقلال آزربایجان , خوزستان و کردستان , شما ایران شهریان دیگردر نه عذاب خواهید بود و نه در رنج..(.یر کوکی) را هویج خواهید گفت و ( یر آلما و یا قار توپی ) را سیب زمینی...تنها سوال من این است که اگر ترک ها 900 سال حکومت کردند و بنا بر بعضی از کامنت گذاران که قدمت ایران شهریان را 12 هزارساله میدانند , پس شما ایران شهریان دراین چندین هزار سال در کجا تشریف داشتید؟ مسلمانانی که در اسپانیا بیش از 700 سال مستقر بودند مذهب کاتولیک جای اسلام را گرفت. چرا این دگر اندیشی در ایران صورت نگرفت؟ آیا ترک ها
پنهان کن ادامه نظر
ادامه نظر...:
سلمان ( ترک) داشتند که یاور حضرت محمد باشد ؟ یا اینکه ایران شهری ها بودند که (( سلمان فارس)) داشتند که مسلمان بمانند......

انتقالی از نظرات ایران گلوبال گفت...



فرستاده شده توسط lachin در ش., 05/07/2016 - 12:23
نظر:
آقا و یا خانم ایستا..... از اولین رصد خانه هائی که در شرق ایجاد شد و این رصد خانه به یک مرکز تحقیقاتی علمی از جمله نجوم تبدیل گشت و دانشمندان دور و نزدیک را به خود جلب کرد , رصد خانه مراغه بود که در زمان (( هلاکو خان )) از نواده های چنگیز خان بود...

انتقالی از نظرات ایران گلوبال گفت...



فرستاده شده توسط يوسف آذربايجان در ش., 05/07/2016 - 12:56
نظر:
قبلا بگویم که از تعارف و تمجید خوشم نمی آید ولی در این نوشته آقای لوائی حقایق را بشکل دلنشین روی کاغذ آورده که من مجبور به بایگانی کردن این نوشته شدم .ببینید اگر ما یک مقطعی را برای بررسی تفکرات روشنفکر و یا چپ جامعه فارس زبان را در نظر بگیریم که این روشنفکر و چپ چگونه شکل گرفته و خمیر مایه اش از کجاست آنوقت به نتیجه مطلوب میرسیم مثلا از ١٣٣٢ به این طرف را اگر در نظر بگیریم و دو تشکیلات چریکها و مجاهدین را که از سالهای 40 ببعد شکل گرفتند و افراد و گروههائی که حول و حوش این جریانات شکل گرفتند .خوب بینانگذاران چریکها برای مثال بیژن جزنی و بینانگذار مجاهدین محمد حنیف نژاد الف بای سیاست را از جبهه ملی و بعدا در رابطه مجاهدین از نهضت آزادی یاد گرفته اند یعنی بیناد تفکر این جریانات از یک تشکیلات ناسیونالیزم و پان ایرانیست نطفه گرفته و هر آنچه که این تشکیلاتها و تفکرات بعدا به خود گرفته ولی
پنهان کن ادامه نظر
ادامه نظر...:
گرفته ولی پایه و اساس از ناسیونالیزیم فارسی و پان ایرانیست نشات گرفته است و بهمین علت این روشنفکران و چپ ها نتوانسته با نژاد پرستی و پان ایرانیزیم مرز بندی کند و حتی در مقاطعی به دفاع و حمایت نیز بر میخیزد مثال لغزش چپ و روشنفکر فارس در مقابل تفکرات فردوسی حتی فمنیزم فارس ایرانی نمی تواند در مقابل فردوسی موضع بگیرد و زیر سیبلی از مسئله رد میشود و فرق اساسی بین روشنفکر و چپ آذربایجان است که الف بای سیاسی را از ستم ملی و حرکت فرقه دموکرات آذربایجان یاد گرفته اند برای مثال بهروز دهقانی ، صمد بهرنگ و مناف فلکی و یا غلامحسین ساعدی که معلم و رابط اینها دکتر فرزانه بود

آیدین مرندی گفت...

شما صبر بکنید انشالله موقع انتخاب در ایران بی ملا برسد خود ترکها و آذریها جواب اینطور افراد را میدهند واقعا باعث خجالت و شرم است خوب چرا فلسفه میبافی برو سر اصل مطلب بگو میخواهی ایران راتکه پاره بکنی ولی کارل پوپر میبافی مسئله ترک چه ربط دارد به یک مشت خارجی که دولتشان خون ما را ریخته توی شیشه من خودم آذری هستم ولی ایران بخواهد لطمه بخورد میجنگم برای تمام ایران خیالت راحت باشد

هه هه هه هه هه گفت...

اصلا این ایران باید کلا قسمت قسمت شود بلوچستان و سیستان مال پاکستان خراسان را باید بدهیم افغانستان اذربایجان هم باید بچسبد به اذربایجان شمالی کردستان برود به کردستان عراق خوزستان و جنوب هم بشود عربستان این وسط تکلیف فارسها روشن میشود که سی قرن است همه را چزانده اند بله آقا پدر این فارس پدر سوخته را باید آورد پیش چشمش تا دیگر دیگر آزاری نکند

منیژه حبشی گفت...

فکر فارس؟!!!
روشنفکر فارس؟!!!
این حرفها چه معنائی دارد؟ اگر کسانی هستند که به دیگران بدهکارند همانا ترکها هستند نه «فارس» های نامشخص! من که جد اندر جد تبریزی هستم ، از تمام ظلم هائی که خامنه ایِ آذری و موسوی تبریزیِ جنایتکار و موسوی اردبیلیِ قاتل و ... که سالهاست خون مردم را به شیشه کرده اند و همچنین از قرنها حکومت حاکمان خونریز ترک مانند صفویه و قاجاریه و... از تمامی مردم ایران زمین به سهم خود درخواست بخشش میکنم!
شرم آور است این افکار. اتفاقا آذری ها بیش از همه سایر اقوام ایران همیشه در قدرت بوده و همیشه هم وضعیتشان بسیار بهتر از همه سایر اقوام ایران بوده. اعراب خوزستان (که بر روی منابع نفت نشسته و در شرایط بسیار بدی هستند) و یا کردها که همیشه سرکوب شده اند و بلوچ ها که محروم ترین مردم ایران زمین هستند و ... واقعا تهران را میتوان شهر «فارس» ها نامید؟۱۱
شرم خصلتی انسانیست.

انتقالی از نظرات ایران گلوبال گفت...



فرستاده شده توسط یاد آوری در ش., 05/07/2016 - 14:36
نظر:
این سایت ایرانی فارسی زبان برای مبارزه در راه آزادی وعلیه آخوندیسم است و نه اینکه نجزیه طلبان آذری مفت و مجانی و با کما ل بیشرمی علیه مردم ایران و فارس و غیره ،طالالات راسیستی ترویج کنند و از اردوقان و گرگ و اسرائیل دفاع کنند . اینها که مدام به زبان فارسی توهین میکنند در اینجا در خانه میزبان بزبان فارسی دروغ مینویسند و توانایی راه انداختن یک سایت ترکی مغولی برای خود ندارند و از استقلال و هویت حرف میزنند ولی در اینجا میکوشند با آلت دیگران داماد شوند بقول پارسی گویان . و مدام با چاپلوسی هندوانه زیر بغل هم میگذارند . اگر اینقدر جالب مینویسند چرا هیچ سایت دیگری ، حتی سایتهای ترکی کردی بلوچی ، جعل و تحریف و چخوانهایشان را درج نمیکند ؟ !

ناشناس گفت...

خانم منیژه حبشی، درود بر شما ولی درخواست بخشش لازم نیست، اگر در یک سو اینهمه جنایتکار از تمام ملیتهای ایران هست، در دیگر سو هم از تمام ملیتها قهرمانانی داریم، و از آذریها قهرمانان و یلانی چون ستارخان و باقرخان، خیابانی، و.... وتا حنیف و... بنابراین بحث برسر مبارزه ای خونین بر سر آزادی تمام ایران است که همه باهم چون خانواده ای بزرگ در رنجها و شادیهایش شریکیم، این سخنان هیچ پایه و اساسی در تاریخ ایران ندارد و تنها در مقطعی هدیه شوم مارکسیسم استالینی بود و الان هم مطمئن باشید از اتاقهای فکر متعفن وزارت اطلاعات با هدف عقیم کردن جنبش آزادیخواهی مردم ایران برمیخیزد،
درود بر همه مردم ایران، اعم از ترک و کرد و لر و بلوچ و عرب و ترکمن...
جواد

انتقالی از نظرات ایران گلوبال گفت...

رستاده شده توسط رستگار در ش., 05/07/2016 - 14:59
نظر:
اقای اسماعيل وفا يغمائى گرامى. از شما تعجب میکنم که یک ویرانگر اجتماعی مانند لوائی را استاد خطاب میکننید. اینکه ایشان استاد چه دانشگاهی هستند برمن روشن نیست ولی انچه روشن است ایشان از طیف چپ تجزیه طلب به تمامیت ارضی ایران نگاه میکند و هدفی جز تجزیه ازربایجان از ایران ندارد . توجه دارید که تاریخ مصرف قجر ها به پایان رسیده بود و کارنامه این سلسله برابر چشمان ماست . کاری به هزار سال گذشته ندارم همین 140 سالی که قجر ها در ایران حاکم بودند این کشور اگر امکان پیشرفت میداشت اساسن نیازی به انقلاب مشروطه نبود چرا که شاه قجر امیر کبیر را به قتل رساند . شما نیر میدانید که این بساط خیمه شب بازی چپها پیش از جنگ دوم از سوی عوامل روسی توده ای به جامعه ایران تزریق شد و تا پیش از ان این تخم لق وجود نداشت . جریان چپ توده ای یکی
پنهان کن ادامه نظر
ادامه نظر...:
از بی اخلاقترین حزب تحمیلی دولت روس بر جامعه ایرانی است و استاد واقعی این حزب یعنی شادروان احسان طبری به گرنش و سرسپرده گی ارتجاع سیاه رفت بدون توجه به سرنوشت سیاه مردم ایران .این حزب با شعار عوام فریبانه خلقهای تحت ستم در حقیقت به تجزیه ایران در شگل فرقه پیشه وری و پایان غم انگیز ان کمک کرد . جریان چپ اساسن جریانی تروریستی و مخالف ازادی و لیبرالیسم در ایران است و از قضای روزگار همین مخالفان سرمایه داری جهانی به همین غرب امپریالیستی پناهنده شده و بسیاری از انها جیره خوار امپریالیسم جهانی و از استسمار طبقه کار گر غربی بهرمند هستند.شاد کام باشید .

انتقالی از نظرات ایران گلوبال گفت...



فرستاده شده توسط علی در ش., 05/07/2016 - 16:35
نظر:
خانمی در کانادا قسمتی از داستان زندگی اش را این طور می گفت
در ایران اوایل انقلاب از شور انقلاب 57 هر کس برای هواداری یک سازمانی را انتخاب می کرد
منهم سازمان راه کارگر را انتخاب کردم و در این سازمان با یکی از فعالین سازمان اشنا شدم بعدان ما با هم ازدواج کردیم
شوهرم فارس زبان بود و اهل تهران منهم ترک زبان بودم ولی هر دو از فعالین سازمان راه کارگر
بعد از مدتی که ما صاحب یک پسر بچه شدیم در فاصله ای کوتاه هم من و هم شوهرم دستگیر شدیم چونکه بچه شیر خوار بود ان را در زندان تحویل من دادن و بچه در زندان با من بزرک شد. تا اینکه بعد از سالها ازاد شدم بعد از مدت کوتاهی شوهرم هم ازاد شد. وقتی شوهرم از زندان امد خانه نتوانست با پسرش صحبت کند جون پسرم در زندان با من بزرگ شده بود و فارسی بلد نبود
شوهرم گفت اگر پسر من تورکی حرف بزند سرش را می برم و سر همین برنامه ما از هم طلاق گرفتیم و من و پسرم
پنهان کن ادامه نظر
ادامه نظر...:
امدیم کانادا. بعد از چند سال پدر پسرم شماره تلفن ما را پیدا کرده بود از ایران زنگ زد پسرم گوشی را برداشت گفت ماما یگ نفر پشت خط است نمی فهمم چی می گویید گوشی را گرفتم دیدم پدر پسرم است و دلش برای پسرش تنگ شده بود و می خواست با پسرش صحبت کند گفتم می توانی با پسرت صحبت کنی اما او فارسی بلد نیست یا باید ترکی حرف به زنی یا انگلیسی و پدر بچه ام هیچکدام از این زبانها را بلد نبود

انتقالی از نظرات ایران گلوبال گفت...

رستاده شده توسط Anonymous در ش., 05/07/2016 - 17:39
نظر:
در اولین فرصت باید سیاست توزیع سهمیه ای مهاجران خارجی (عمدتا ترک و مغول و عرب ) در کشور اجرا شود ) (مثل اروپا) در آنصورت سهم آذربایجان1 تا 2 میلیون مهاجر میشود همین یک کار پایانی بر رجز خوانیهای پان اتراک است. ( در تمام این سالها اقامت مهاجرین خارجی در آذربایجان و تمام مناطق قومی ممنوع بوده در کرمان رسما می گویند 20 درصد جمعیت مهاجر خارجی است در آذربایجان 5 نفر حق اقامت ندارند!)
مهمترین رانت این قزلباشان این است که بیگانه هایی مثل خود را به مناطق تحت اشغال راه نمی دهند کسی هم جرات اعتراض ندارد بعد می گویند مملکت دست فارس است.

انتقالی از نظرات ایران گلوبال گفت...



فرستاده شده توسط خیر النسا اردبیلی در ش., 05/07/2016 - 18:08
نظر:
آقای لوائی سلام عرض میکنم البته مقاله شما جالب است ولی یک مقداری بنظرم تند روی میکنید بخصوص که حکیم فردوسی شاهنامه را به امر سلطان محمود غزنوی نوشته که سلطان محمود هم اصالتا ترک بوده است امیدوارم توجه بفرمائید

انتقالی از نظرات ایران گلوبال گفت...

رستاده شده توسط حسن جداری در ش., 05/07/2016 - 20:43
نظر:
این شوونیست های بی منطق و دشمن آزادی بیان، متا سفانه امکان نمیدهند بحث دموکراتیک و متمدنان ای بین نکته نظر های مختلف در زمینه مساله ملی در سایت ایران گلوبال پیش برود. دیروز مطلبی نوشتم در نقد نوشته اخیر آقای نوائی و میخواستم امروز هم مطالبی به آن نقد اضافه کنم . اما این شوونیست ها و پان ایرانیست های .... با کامنت های موهن و توهین آمیز خود چنان آتمسفر را آلوده میسازند که امکان هرگونه بحث وگفتگوی آزاد و دموکراتیک از بین میرود . هدف شوم این دشمنان خلق های تحت ستم ایران از این بد و بیراه گفتن ها و ترور شخصیت کردن ها این است که در سایت ایران گلوبال مانع هر گونه اظهار نظری در باره ستم ملی در ایران باشند. این شوونیست های قسم خورده، در مخالفت آشکار با آزادی بیان، بجای شرکت فعال در بحث و گفتگو و رد نظرات مخالفین از طریق ارائه
پنهان کن ادامه نظر
ادامه نظر...:
ادله و براهین، ازاسلحه پوسیده تهمت و توهین و دروغ استفاده کرده و کسانی را که از نقطه نظرهای سیاسی مختلف و متفاوت علیه ستم ملی سخن میرانند و مقاله می نویسند ، کینه توزانه مورد حمله قرار میدهند. اینگونه برخورد دشمنانه و غیر منطقی به نحو آشکاری عجز و زبونی کامل عناصر شوونیست را در مقابله با مخالفین فکری خود نشان میدهد. این .... شوونیست باید بدانند و آگاه باشند با تهمت زدن و شانتاژ و ترور شخصیت بهیچ وجه قادر نخواهند بود فریاد های خشمی را که علیه بیدادگریهای موجود در ایران و از آنجمله ستم ملی بلند شده است، در سینه ها خفه ساخته و در خارج از کشور نیز جلو آزادی بیان و اندیشه را بگیرند . زبان فارسی نود سال تمام است از جانب رژیمهای شوونیست حاکم به ملت های غیر فارس ایران تحمیل میشود . 90 سال تمام است ملت های غیر فارس ایران در معرض انواع ستمگریها و حق کشی ها و توهین ها قرار دارند . این قابل تحمل نیست که شوونیست های دشمن آزادی بخواهند در خارج از کشور نیز جلو هرگونه اعتراضی را علیه این ستم آشکار بگیرند.

انتقالی از نظرات ایران گلوبال گفت...



فرستاده شده توسط Anonymous در ش., 05/07/2016 - 21:09
نظر:
جناب جداری گرامی، نخست اینکه این آقای استاد لوایی است و نه نوائی. دوم اینکه خودتان یک سرشماری ساده کنید و محتوای کامنهای هم کیش خود را بخوانید تا بدانید از چه فرهنگ گفتگویی سخن میفرمائید. سوم اینکه اگر شما میخواهید در مورد مقاله استاد لوایی قلم بزنید، پس بفرمائید. به عروس گفتند عروس عزیز شما بفرمائید در مجلس عروسیتان برقصید، اما چون او رقص نمیدانست گفت که اتاق کج است و من در اتاق کج نمرقسم. حالا جناب استاد جداری شما اگر مرد گفتگو هستید و بجز این دو واژه شوونیست و پان ایرانیست چیز دیگری در چنته دارید، خسته نباشید و هر چه دل تنگتان میخواهد بگوئید.

آذر گفت...

اینها افرادی هستند که ناآگاهانه و یا آگاهانه در خدمت وزارت اطلاعات رژیم هستند و خیلی واضح و روشن میگویند :«چرا فردوسی علیه اعراب شعر نوشته است؟»و بنای فحاشی به او را میگذارند و در بحث بطور واضح میگویند این رژیم خیلی بهتر از پهلوی است .اینها که با مالیات ملت ایران از همه اقوام امکان تحصیلات عالیه بدست آورده اند و نامی بهم زده اند فکر میکنند حق دارند هرچه در هر زمینه میخواهند میتوانند بگویند،غافل از اینکه در زمینه سیاست و حکومت و ...بی نهایت بیسوادند ،و فقط ابزارکار وزارت اطلاعات رژیم آخوندی شده اند.

منیژه حبشی گفت...

جواد گرامی، منهم چون شما معتقدم که خوب و بد، انسان مبارز و شریف و یا جنایتکار لئیم در میان همه اقوام و اقشار وجود دارد ولی راستش این اراجیف طلبکارانه برخی از این همولایتی ها برایم غیرقابل تحمل است و به کنایه طلب بخشش را من دربرابر طلبکاریهای بی پایه این جماعت آوردم که اگر طلبکاری در این میان باشد با درقدرت بودن ترکها در طول سلسله های متوالی و با جنایاتی بیشمار، سایر مردم باید از ترکها طلبکار باشند که نیستند.
ایران با اندکی غفلت و اشتباه میتواند بدامان جنگهای قومی وحشتناکی بیفتد. باید این افرادِ از نظر من خائن نسبت به مردم را طرد و زهرشان را با آگاهی دادن نسبت به بی پایه بودن دعاوی آنان خنثی کرد.
موفق و سرفراز باشید.

انتقالی از نظرات ایران گلوبال گفت...

فرستاده شده توسط یکنفر در ش., 05/07/2016 - 21:50
نظر:
من در تعجبم انسان چقدر می توان یک بعدی فکر کند که پس از اینهمه تحقیر و توهین از طرف فارسها باز طرفدار فدرالیسم و قصه های کمونیستی در مورد برابری طبقاتی باشد. آقای حسن جداری واقعا چه فاجعه ای در آزربایجان جنوبی باید اتفاق افتد که شما و امثال شما بالاخره به فکر فرو رفته و این طناب های پوسیده ایران و کمونیسم را ول کنید. یقین دارم حتی ایده های کودکانه و رویایی شما فقط و فقط در آزربایجان جنوبی مستقل می تواند محلی از اعراب داشته باشد نه در کشور استعماری با اندیشه های شونیستی مثل عیران. ملتی که استقلال نداشته باشد پرچم نداشته باشد دولت نداشته باشد و سرزمینهایش توسط هندی زاده های کویر نشین پارس اشغال شده باشد از کدام قصه های مارکسیستی - لنینیستی مانند برابری طبقاتی می تواند دم بزند.

انتقالی از نظرات ایران گلوبال گفت...



فرستاده شده توسط حسن جداری در ش., 05/07/2016 - 22:50
نظر:
آقای یک نفر ! بر خلاف نظر شما من هیچوقت طرفدار فدرالیسم بورژوائی نبوده ام . در حقیقت چنین فدرالیسمی را در ایران امکان ناپذیر میدانم . مرا خوب نه می شناسی. عقاید کمونیستی بهیچوجه رویائی و کودکانه نیستند . سرمایه داری جز غارت و دزدی و جنگ و جنایت ارمغان دیگری ندارد . وجود منحوس همین رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی بهترین گواه بر تباهی و فساد و بیدادگری رژیم های سرمایه داری است . بشر برای رهائی از چنگ ظلم و استثمار و جنگ و جنایت، چاره ای جز مبارزه با نظام های سرمایه داری و کوشش در جهت تحقق سوسیالیسم ندارد. به نظر من حل مساله ستم ملی در ایران در گرو سرنگونی سلطه رژیم جمهوری اسلامی توسط کارگران و توده های زحمتکش است. تنها در چنین شرایطی است که خلق های تحت ستم ایران و از آن جمله خلق آذربایجان امکان خواهند یافت که سرنوشت خود را آزادانه بدست خودتعیین کنند .
پنهان کن ادامه نظر
ادامه نظر...:
آقای یک نفر! شما اگر راه حل دیگری دارید لطفا نشان دهید. این گوی و این میدان.

انتقالی از نظرات ایران گلوبال گفت...



فرستاده شده توسط بهمن موحدی(بامدادان در ش., 05/07/2016 - 23:18
نظر:
به رستگار گرامی
عزیز من، شما نباید بدین گونه غیر منصفانه در باره جنبش چپ ایران قضاوت کنید، شما می فرمایید محمدرضا لوایی از طیف چپ تجزیه طلب به تمامیت ارضی ایران نگاه میکند که البته اشتباه می کنید وبه هیچ وجه بدین گونه نیست. البته قبول دارم عدۀ معدودی از چپها از سر عدم آگاهی ونه از سر دشمنی شعار های تجزیه طلبانه می دهند، اما عده ای از تجزیه طلبان هستند که با پوشش چپگرایی قصد دارند اهداف شوم تجزیه طلبی را پیش ببرند که در واقع این افراد چپ نما هستند. اما شما باید بدانید محمد رضا لوایی جزء هیچ کدام از این دو دسته نیست این فرد یک راست گرای به تمام معنا ویک شوونیست تمام عیار ویک پان ترک قهار است که حتی به استقلال به قول خودشان آذربایجان جنوبی هم راضی نیست ودر سر رویای تشکیل امپراطوری ترکستان بزرگ را می پروراند این فرد در یکی از مقاله هایش علناٌ اظهار داشت از ایالت سین کیانگ چین تا کشور ترکیه
پنهان کن ادامه نظر
ادامه نظر...:
یک خط هویت ترکی است واز ضرورت تشکیل امپراطوری واحد ترکستان بزرگ سخن گفت. هم میهن گرامی ، می شود بفرمایید محمدرضا لوایی در کدام یک از نوشته هایش از سوسیالیسم وکمونیسم سخن گفته؟ شما از نوشته های این فرد یک سطر هم نمی توانید پیدا کنید که حتی بوی چپگرایی بدهد.
هم میهن گرامی، شما باید بدانید اکثریت چپهای ایران مخالف تجزیه طلبی هستند وخواستار حفظ تمامیت ارضی ایران، با اینکه در بین آنها هستند کسانی که ملیت ملیت می کنند وحرف از خودمختاری بعضی از مناطق می زنند اما به هیچ وجه خواستار تجزیه ایران نیستند وبه تجزیه طلبان می گویند ناسیونالیستهای کوتولۀ قومیتگرا و ولایت گرا. به طور مثال حزب کمونیست کارگری ایران، این واژه ملیتها را برای ساکنین ایران استفاده نمی کند و همچنین اعتقاد دارد که زبان فارسی باید زبان رسمی وآموزشی باقی بماند وصد البته به حق تحصیل به زبان مادری ساکنین غیر فارس ایران نیز اعتقاد دارد.
هم میهن گرامی، شما می فرمایید که چپها در پی تجزیه ایران هستند واز حزب توده نام بردید، من برای شما ماده اول مرامنامه حزب توده را می آورم که متوجه شوید آنطور که فکر می کنید نیست وحزب توده به هیچ وجه در پی تجزیه ایران نبوده است
البته باید عرض کنم که بنده به هیچ وجه عملکرد ومواضع حزب را از مقطع کودتای 28 مرداد تا به امروز قبول ندارم وحزب توده نسبت به رژیم های شاه وشیخ سیاستی رفرمیستی از خود نشان داده است وحتی در بین سالهای 57 تا 62 به سازمانهای چپ ایران خیانت کرده است. ماده اول مرامنامه حزب توده می گوید:«"حفظ استقلال وتمامیت ایران ومبارزه بر علیه هرگونه سیاست استعماری نسبت به کشور ایران بر طبق اصل معروف آزادی واختیار ملت ها در تعیین سرنوشت خویش"»
هم میهن گرامی، شما می فرمایید جنبش چپ ایران جریانی تروریستی و مخالف آزادی بوده است!!! جنبش چپ ایران از انقلاب مشروطه تا به امروز بیشترین هزینه ها را برای آزادی وبرابری وسعادت خلق شریف ایران پرداخت کرده است، جنبش چپ ایران در مبارزه با رژیم های شاه وشیخ جریان اصلی مقاومت بوده است، سازمانهای مارکسیستی ایران وسازمان چپگرای مجاهدین خلق ایران در دهه خونبار 60 بیش از 50 هزار شهید به خون خفته را در راه آزادی وبرابری وسعادت خلق شریف ایران تقدیم کرده است. چپهای ایران هدفی جز خوشبختی وسعادت ایرانیان ندارند.

انتقالی از نظرات ایران گلوبال گفت...



فرستاده شده توسط بایرام در ی., 05/08/2016 - 11:30
نظر:
بنظر من مقاله بسیار مستدل و منطقی هست و من واقعا از مطالعه آن لذت بردم بنظرم آقای لوائی باید البته در مورد ستم ملی کوشا باشند ولی توجه بکنند انچنانکه تاریخ میگوید و حکومتها انجام داده اند این یک حرف اشتباه است که می خواهند سرکوبها را همه بر سر فاس بیاندازند در هر حال خیلی جالب است که اینگونه مباحث انجام بگیرد و بجای این مسئله فارس و ترک که واقعی نیست روی ستم جمهئوری اسلامی به تمام مردم قکر بکنیم

رشید ایرانی گفت...

اینها مثل عالیجنابان جداری و لوائی مشکلشان ترک نیست مشکل اینها تجزیه طلبی است بجای اینکه درست و حسابی بگویند هی میزنند توی سر فارس والله اگر خوب فکر کنیم تمام مردم ایران طلبکار ظلم و جوری هستند که حکومتهای ترک کرده حالا اینها طلبکار شده اند تا بدهکار نشوند پدر جان شما تجزیه طلبید و مطمئن باشید یک سانتیمتر از خاک ایران را ما ایرانیها چه ترک چه فارس چه لر چه عرب باج نمیدیم خدا روزیتان را جای دیگه حواله کند

ناشناس گفت...

اروند گفت: 1
با سلام حضور شما باید عرض کنم؛ من به نحوه انتشار نوشته آقای لوایی انتقاد دارم، به نظر من با منطق و اصول دمکراسی هرکسی آزاد است که هر موضع و زاویه ای که داشته باشد، مستقلاً نظرات اش را حتی از موضع مردم ستیزی، کشور ستیزی و دشمنانه و .... انتشار دهد، اما سزاوار نیست ( به باور من) در حالیکه هیچگونه نشانی از نقطه اشتراک فکری با امثال ایشان دیده نمیشود، نوشته ایشان مستقیماً در معرض بازدید کنندگان شبکه های اینترنتی ایران گلوبال و دریچه زرد قرار بگیرد.
به باور من، بسیاری از بازدیدکنندگان از شبکه های اجتماعی و سایت های ایتنرنتی بر اساس شناخته شدگی و اعتماد به موضوعات و مطالب آن شبکه به آن رجوع میکنند. همچنانکه باز هم به عقیده من، دمکراسی هم باید بر اساس قواعد و فرمول و چارچوب های خودش در هر جا اجراء شود، هر کسی میتواند با نقد عقاید و مطالب دیگران و تنها با ارائه آدرس مورد نقد در صفحه (و نه لینک مستفیم سایت مزبور) هم دمکراسی را اجرا کند و هم نشان دهد که به اصول و پرنسیب هایی پایبند است و بازدید کنندگان سایت هم چنانچه خواستند خودشان مستقلاً به سایت مورد نقد رجوع می کنند.

به نظرم؛ برای اشخاص محترمی همچون آقای لوایی نبایستی ایجاد هویت و اعتبار نمود و بدون هیچ نقد معینی مطالبشان را مستقیماً انتشار داد. بگذارید ایشان مطالبشان را خودشان در سایت شخصی خودشان و همفکرانشان انتشار دهند و اگر خود ایشان هم لازم دبدند میتوانند ستون نظرات برای نوشته هایشان درست کنند.
اینروز ها صدای اعتراض خیلی ها از نحوه انتشار بعضی مطالبِ بخش فارسی بی بی سی، رادیو فردا و صدای آمریکا بالا رفته، روشن است؛ ایجاد این شبکه ها برای بالا بردن آگاهی من و شما نبوده و نیست و نخواهد بود، این شبکه ها بدون کمترین پرنسیبی صرفاً بر اساس منافع مادی خودشان عمل کرده تا جایی که حتی در ستون نظراتشان شدیداً اعمال سانسور می نمایند.
خیلی ها خوب بیاد دارند که در عصر قرن بیستم با توجه به وسعتِ کمِ شبکه های ارتباط جمعی آن زمان، حتی در بین کسانیکه فرا تر از انگشتان دست متون مبارزاتی را مطالعه نکرده و از اصول مبارزاتی چندان آگاهی نداشتند، تحت تاثیر فضای بین المللی حاکم، انقلابیگری، سوسیالیسم و کمونیسم مد روزشده بود و هر بی مایه ای هم در اینجا و آنجا برای اظهار فضل چند فاکت هم از مارکس و لنین و چگوارا و رهبران جنبش های آزادیبخش لق لقۀ زبانش بود.
عرضه مقوله ای بنام ملیت در حواشی جوامع عشیره ای و قبیله ای در اقوام مختلف در آن اوضاع، جهت ایجاد تنش در جوامع آن روزگار با اهداف خاص و با سردمداری اتحاد جماهیرشوروی سابق "سوسیالیسم موجود" جهت توسعه و گسترش مناطق تحت نفوذ خود دررقابت در برابر سرمایه داری جهانی به سردمداری آمریکا بیشتر دامن زده میشد. قبل از آن نیز رقابت بین دولتهای اروپایی از یک سو و روسیه تزاری از سوی دیگر تا توانستند با اشکال گوناگون به سرزمینهای دیگران چنگ انداخته و تا توانستند غارت کردند.

ناشناس گفت...

اروند گفت: ادامه2
امروزه سرعت، گسترش و پیشرفت های تکنولوژیکی خصوصاً در زمینه ارتباطات جمعی بطور سرسام آوری تمامی شئونات زندگی مردم را اشغال و دگرگون نموده. درچنین شرایطی بسیاری در حالیکه از چنین امکاناتی بهره می برند در عین حال کمترین دگرگونی در اعمال و کردارشان ایجاد نشده، بلکه امکانات جدید تکنولوژیکی را در خدمت اهداف گذشته خود قرار داده اند.
امروزه در جاییکه مدارس و مؤسسات آموزشی از عواید امکانات شبکه های ارتباط جمعی بهره میگیرد، هر کودک فراری از درس و مشق هم در سایتهای اینترنتی مشغول کسب و کار خودش است،
این فقط باند های مافیایی نیستند که با هَک کردن حسابهای بانکی دیگران از طریق ایتنرنت غارت میکنند، این فقط هَکَر های حرفه ای نیستند که با دزدیدن اطلاعات خصوصی دیگران و فروش آنها به باند ها و دولتها کاسبی میکنند، در این آشفته بازار شبکه های اجتماعی، بعضی ها نیز با دزدیدن آثار هنری و نوشته جات و کتابهای دیگران و انتشار مجدد بنام خودشان هم پولی به جیب میزنند و هم ضمن عقده گشایی های درونیشان تلاش میکنند اسم و رسمی برای خود درست بزنند.
و قبل از همه، این جنایتکاران حاکم بر ایران هستند که با دست اندازی و کنترل تحرکات زندگی روزانه مردم کشورمان از طریق شبکه های اجتماعی و نت ورکنیینگ و با ایجاد جنگ روانی از سوی عوامل رنگانگشان در شبکه های اجتماعی به حیات پلیدشان ادامه میدهند.
به اعتقاد من نوشته آقای لوایی با تمامی عرض و طولش در چند کلمه خلاصه میشود؛
ایرانیان (به گفته ایشان فارس ها) چرا علیه بیگانگان مبارزه کرده و میکنند، پس خشونت طلب هستند. و نه اهل مروت و مدارا.
عین مطلب ایشان:
(در طول ساليان سال بيهودگى، تقريباً مروت و مدارا از گفتمان ايران فارسى حذف شده است)
و یا در سطور دیگر:
(هنوز شخصيت و ديسپلين و محتواى فكر فارسى به آن سطح از انديشه نرسيده است كه بگويد؛ نكش )
و یا در جای دیگر:
(حاكميت ها در گذشته و حال بارها خواسته اند كه به سمت اصلاح و اعتدال بپيچند اما هرگز نتوانسته اند، چون زمين و محصول چيز ديگرى است. در نتيجه فقط به نمايشى از اعتدال و مدارا بسنده كرده اند )
و باز در سطر دیگر:
(واقعيت اين است كه جامعه ى ايرانى قربانى بيهودگى فكرى است. روشنفكرى فارسى گرفتار ايده هاى ناسيوناليستى انسان ستيز، راست كيشى ديگرى ستيز و مبانى جهان گريز است.)

جواب:
مردم ایران و نه فقط فارس زبان ها، از دوران حمله و اشغال کشورشان توسط اعراب و بردگان ترک و مغول ها همواره با شمشیر آخته روبرو بوده اند و جنگ و مبارزه علیه بیگانگان تحمیلی و اجتناب ناپذیر بوده و برای نجات کشور و مردم از دست اشغالگران بوده است.
پس از حمله اعراب ایرانیان هرگز فرصت اصلاحات در کشورشان (حتی از نوع فرمالیستی) را بدست نیاورده اند. هرنوع اصلاحاتی (حتی از نوع فرمالیستی اش) منوط به کاهش سرکوب در آن جامعه است ( نمیگویم دمکراسی).
در نتیجه اجناب لوایی تلاش میکند که بگوید؛ مقصر اصلی نه اشغالگران تیغ بدست، و نه حکومتگران جنایتکار بلکه این ایرانیان فارس زبان و مقدم بر آنها روشنفکران فارس هستند که زبان فارسی را رها نمی کنند. خودشان نیز در سرگردانی و بیهودگی بسر میبرند.
قضاوت درست خوب چیزی است. براستی اینگونه نوشته ها چه کسانی را تبرئه و تیغ هایشان را برعلیه مردم تیز تر میکند.
مطلب آخر اینکه، جناب لوایی؛ با کمال احترام به هموطنان آذری ام میگویم: دورۀ قوم و قبیله بازی تمام شده، رجب طیب اردوغان فعلاً بین ترکیه آتاتورکی و ترکیه عثمانی پاندول مبزند، بعد از گذشت قرن ها از پایان بردگی ترکان، ترکیه برای اعراب عربستان و متحدینش لُنگ پهن کرده و تلاش میکند قوانین اسلامی را در ترکیه جاری کند، در سوریه و عراق هم دوران آموزشی و آزمایشی خودش را برای رد گم کردن با نام داعش انجام داد، اینرا هم دولتهای منطقه میدانند و هم آمریکاییها و هم اروپایی ها.
اگر امثال این آقایان بواقع علاقمند به فعالیت برای رفع محرومیت از بخش هایی از کشور ایران هستند، رهایی از محرومیت اقوام گوناگون در ایران جدا از آزادی و دمکراسی برای همه ایران و ایرانیان نیست. با شعار و گزندگی کلمات ( خواه با توجیحات تئوریک و فاکت ها دهن پُرکُن و چه آبکی و نیشدار) شاید به لحاظ رونشناسانه در کوتاه مدت مقداری تسکین روحی باشد، اما راست است که به کژ راهه میروند و جز خواست رژیم جنایتکار، سر بسوی سراب میبرند.
صاحبان اصلی سرزمین ایران با تمامی تاریخ و جغرافیایش و با همه خوبی ها و کاستی هایش تمامی مردم ایران هستند، حکومتگران فعلی ایران و کارگزارانشان حمال ها و بارکش های بد صفت و جنایت کار تاریخی ای بیش نیستند.
اروند

انتقالی از نظرات ایران گلوبال گفت...

فرستاده شده توسط علی اکبر هنرورز در ی., 05/08/2016 - 11:54
نظر:
برای توجیه پان ترکیسم شما تا میتوانید بکوبید توی سر فارس واقعا تعجب دارد همینطور بی دلیل و مدرک قلم بر میدارند و می نویسند ولی خیالتان راحت باشد ایران تجزیه پذیر نیست.وقتی هم ترکهای ترکیه آمدند تبریز را گرفتند مردم تبریز بالاخره بیرونشان کردند در باره دموکراتها هم وضع همین بوده شما نمی خواهید بفهمید خیلی متاسفم شما موفق نمی شوید ولی اگر میشدید و ایران تجزیه شدنی بود همین نوع مقالات است که باعث میشد ایرانی بر علیه ایرانی اسلحه بکشد ولی نمیشود

انتقالی از نظرات ایران گلوبال گفت...

فرستاده شده توسط به موحدی در ی., 05/08/2016 - 13:02
نظر:
پس این لوایی میخواهد شرق الاوسط را به مغولستان وصل کند تا یکراست از باکو تا اوران باتون پیش اجدادش شنا کند . بزودی در هر فرودگاه ایران طی آزمایشات دو دقیقه ای نژاد زرد مغولی ضد ایرانی و ضد فارس را شناسایی و به جزیره کیش یا با اوبغورستان نزد حاج ربیع چینی شوت خواهند کرد . کینه اینگونه افراد بقول شاعر - نیش عقرب نه از ره کین است بلکه ذات طبیعتش اینست . دولت حال و آینده ایران باید به سبک ....خودشان با تجزیه طلبان برخورد کند یعنی آزمایش خون و اعزام به اردوپاههای ترک زدایی و ضد راسیستی یا تعویض آنان با مغولستان و اسکیموهای نژاد زرد . در دراز مدت باید آذربایجان شمالی به کشور مادر یعنی ایران ملحق شود چون ترکهای سنی در طول تاریخ از پذیرش آذری شیعه سر باز زده اند .

انتقالی از نظرات ایران گلوبال گفت...

رستاده شده توسط سیروس فرهادی در ی., 05/08/2016 - 17:25
نظر:
اقای لوائی شما ادعا میکنید که روشنفكر فارسى خوف از ذوب شدن در حقيقت جهان و كوچكتر شدن مرزهاى مصلحت و انديشه اش را دارد. شما که یک روشنفکر ترک خودتان را میدانید در چه چیزی ذوب شده اید امیدوارم به شما بر نخورد بنظر من شما در اندیشه پان ترکیسم ذوب شده اید و از تمام جهان همین قسمت تبلیغ میکنید اگر اینطور نیست شما باید دقیق توضیح میدادیدکه چطور به این نتیجه رسیده اید کشتن دیو سفید توسط رستم و یا جنگهای یک قهرمان قصه ها با کشتارهای آخوندها یکی هست مردم چه فارس و ترک مشکلشان ستم طبقاتی و ملی هست که بر بیشتر ساکنان ایران اعمال شده است ولی شما از این وسط چه چیزی را توضیح میدهید

حسن ابهری گفت...

من با خواندن کامنتهای رفقای آقای لوائی تازه دارم بوی پان ترکیسم را اسنشاق میکنم قبلا نمی فهمیدم یعنی چه. تشکر از آقای لوائی و رفقا که آگاهمان کردند

محمد حسن متین تبریزی گفت...

درود بر اروند هزار درود ولی نباید نگران بود جواب اینگونه افراد را خود مردم آذربایجان میدهند اینها یک افرادی هستند که هیچ منطق درستی بر حرفشان حکومت ندارد همینطور میبافند و فکر میکنند ایران عزیز ما کیک عروسی است که تقسیمش کنند ولی از حرفهای شما واقعا لذت بردم
درود بر ترک و فارس و همه ایرانیان
مرگ بر تمام حکومتهای ستمگر
زنده باد دموکراسی و آزادی در چهار چوب حاکمیت ملی و تمامیت ارضی

صمد هراتی زاده گفت...

این فارس بدبخت چکرده جز خدمت و بدبختی کشیدن خجالت بکشید و به یک جمع از هموطنان خودتان که تاریخ نشان میدهد هیچوقت حکومت نکرده اند اینقدر بد نگوئید واقعا شرم و حیا هم خوب چیزی هست هرچه ما هیچ چیز نمی گوئیم شما شلوغش میکنید آخر این فارس بیچاره اگر خدمتی کرده گناه کرده؟ همه تاریخ را شما گرفتید ولی هی میگید فارس پان فارسی و از این مزخرفات خدا به تمام ملت ایران از فارس و ترک رحم کند که یکروز امثال شماها به حکومت نرسید که دست آخوند و رضاشاه را میگیرید میبندید تمام مقاله این آقا جز تهمت بی دلیل نیست هی میگوید ستم ملی بمن چه آقاجان ستم ملی را یک قرمساقی که حاکم بوده کرده تو میکوبی توی سر بنده بنده همه زندگیم با دست این حکومت کثافت بر باد رفته نه ترک بدادم رسیده نه فارس اونوقت تو همینطور میبافی اولین مشکل شما جماعت اگر خوب ادمهائی هم باشید همین کمسوادی و تکبر شماهاست که بسیار احمقانه است نه تاریخ را میشناسید نه ترک را نه فارس را هوای نفس برتان داشته که انگار خر را بانمد دغغش میکنند یک چیز گیر شماها بیاید نخیر خبری نیست خیال سرکار راحت باشد اخوند پدر سگ میرود و این ملت کنار هم زندگی خوبی میکند مطمئن باشید