دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۳۹۵ آذر ۲۳, سه‌شنبه

گزارش پنتاگون دربارۀ وزارت اطلاعات ایران

media

وزارت دفاع آمریکا، با انتشار یک گزارش ٦٤ صفحه‌ای دربارۀ وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران نوشته است که سرویس‌های اطلاعاتی این کشور دارای ٣٠ هزار عضو است و در انواع فعالیت‌های مخفیانه از جاسوسی و سرقت فنون گرفته تا تدارک و انجام سوءقصدهای تروریستی دست دارند.وزارت دفاع آمریکا، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران را از فعال‌ترین سرویس‌های اطلاعاتی منطقه توصیف کرده
است. گزارش وزارت دفاع آمریکا تصریح می کند که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران انواع کمک‌های مالی، نظامی و تجهیزاتی را در اختیار سازمان‌های حماس، حزب الله لبنان، شبکۀ القاعده در عراق و افغانستان و همچنین سایر گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد.
همین منبع، اضافه می کند که سرویس های اطلاعاتی ایران در تمام زمینه ها و در کشورهایی که جمهوری اسلامی دارای منافع است فعالیت دارند. برخی از این کشورها عبارتند از: عراق، افغانستان، آذربایجان، کویت، لبنان، آسیای مرکزی، آفریقا، کروآسی، اتریش، فرانسه، گرجستان، آلمان، ترکیه، بریتانیا، کشورهای آمریکای جنوبی و ایالات متحد آمریکا.
گزارش وزارت دفاع آمریکا، فعالیت‌های سرویس‌های اطلاعاتی ایران در اکوادور، ونزوئلا، برزیل و آرژانتین را نگران کننده خوانده و گفته است: هدف از تشدید فعالیت‌های سرویس‌های اطلاعاتی ایران در آمریکای جنوبی، گسترش شبکه‌های اطلاعاتی و عملیاتی در حیاط خلوت آمریکا بشمار می رود. برای این منظور وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران از سپاه قدس که نیروهای برون‌مرزی سپاه پاسداران ایران است و همچنین از حزب الله لبنان استفاده می کند.
پنتاگون، در گزارشش تصریح می کند که اسرائیل مهمترین هدف وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی است و پشتیبانی از حزب الله لبنان مهمترین هدف سرویس‌های اطلاعاتی ایران است.
وزارت دفاع آمریکا، تأکید می کند که سرویس‌های اطلاعاتی ایران، تحت کنترل مستقیم آیت الله خامنه ای عمل می کنند و کلیه وزرای اطلاعات ایران از میان روحانیان برگزیده می شوند. با این حال وزارت اطلاعات ایران، کارمندان خارجی از جمله شهروندان انگلیسی و یهودیان اسرائیلی را نیز استخدام می کند. گزارش وزارت دفاع آمریکا تصریح می کند که برای نمونه سعید امامی که تا مقام معاونت وزارت اطلاعات ایران ارتقا رتبه یافت در اصل یک یهودی‌زاده بود.
وزارت دفاع آمریکا، در گزارشش افزوده است که در پی حملۀ سایبری به تأسیسات اتمی و حساس ایران به وسیلۀ ویروس "استاکس‌نت" وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ستاد ویژه ای را در زمینۀ دفاع و حملۀ سایبری تشکیل داده است؛ با این حال وزارت دفاع آمریکا معتقد است که امکانات فنی ایران در زمینۀ اطلاعاتی هنوز بسیار محدود است.
گزارش می افزاید که وزارت اطلاعات ایران در یک رشته سوءقصدهای تروریستی در دهۀ ١٩٩٠ که واکنش غرب را در پی داشت دست داشته و در اوایل دهۀ ١٩٩٠ روسیه در آموزش اعضای سرویس های اطلاعاتی ایران دخالت داشته است. به گفتۀ پنتاگون همکاری های اطلاعاتی روسیه و ایران به قصد محدود کردن نفوذ آمریکا در آسیای مرکزی و پیش گیری از آشوب‌های قومی در این منطقه صورت گرفته است.
سرویس های اطلاعاتی روسیه صدها نفر از اعضای وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران را آموزش داده اند و شماری از اعضای سرویس های اطلاعاتی روسیه در وزارت اطلاعات ایران و به منظور مجهز کردن سلول ها و شبکه‌های این وزارتخانه در مناطق و محلات مختلف ایران فعال بوده اند.
گزارش وزارت دفاع آمریکا، تصریح می کند که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران با القاعده در عراق و افغانستان همکاری کرده است و همکاری آنان بر اساس مخالفتشان با آمریکا شکل گرفته است.
گزارش دولت آمریکا همچنین اضافه می کند که سرویس های اطلاعاتی ایران به دو طریق اقدام می کنند: شیوۀ اول اقدامات این سرویس ها عبارت است: از عملیات خرابکارنه، جاسوسی و بمباران برخی اهداف. شیوۀ دوم عملیات سرویس‌های اطلاعاتی ایران قتل مخالفان سیاسی در داخل و خارج از کشور است.
گزارش، از سپاه قدس به عنوان اهرم اصلی عملیات سرویس‌های اطلاعاتی ایران یاد می کند و در عین حال می افزاید که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران و سپاه قدس همکاری تنگاتنگی با یکدیگر دارند.
به نوشتۀ پنتاگون، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران همچنین از طریق شبکه‌ها و انجمن‌های دفاع از پناهندگان، در میان ایرانیان خارج از کشور فعال است. همین منبع می افزاید که سرویس‌های اطلاعاتی ایران افرادی را در خارج از کشور ربوده و به ایران منتقل کرده و سپس به قتل می‌رسانند.
وزارت دفاع آمریکا در جای دیگری از گزارشش تصریح کرده است که علیرضا عسگری از فرماندهان نظامی و اطلاعاتی ایران، پس از فرار از کشور، اطلاعات ارزنده‌ای در خصوص فعالیت‌های وزارت اطلاعات ایران در لبنان و سوریه در اختیار غرب نهاد و به یاری کمک‌های اطلاعاتی او، برای نمونه تأسیسات مخفی اتمی سوریه شناسایی و توسط اسرائیل نابود شد.
همین گزارش می‌افزاید که دولت آمریکا موفق شد با فروش تجهیزات فنی ناقص به ایران در فاصلۀ سال‌های ٢٠٠٠- ٢٠٠٣ به برنامۀ غنی سازی اورانیوم این کشور لطمه وارد کند. 
منبع
http://fa.rfi.fr/%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d8%b4-%d9%be%d9%86%d8%aa%d8%a7%da%af%d9%88%d9%86-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%db%80-%d9%88%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%a7%d8%b7%d9%84%d8%a7%d8%b9%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-20130104/%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86
 

۳ نظر:

ناشناس گفت...

The link is not right. It shows sth irrelevant

دریچه زرد گفت...

سلام
روی ادامه مطالب کلیک کنید تمام مطلب را میخوانید

ناشناس گفت...

اروند گفت:
این وزارت دفاع آمریکا با آن طول و عرضش و با آن اسم دهن پر کنش با این گزارشش عجب شق القمری کرده، بسیاری از ایرانی ها خیلی بیشتر از اینها از وضعیت و فعالیت های جاسوسی و جنایات اطلاعات جمهوری آدمخوار اسلامی و سپاه قدسش میدانند، آیا براستی اینگونه گزارش ها صرفا قصدشان آگاهی رسانی دیگران است؟