دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۳۹۵ بهمن ۲۶, سه‌شنبه

محمد علی جابرزاده چشم از جهان فرو بست . عاطفه اقبال

  محمد علی جابرزاده از اعضای اولیه مجاهدین، ساعتی پیش در بیمارستانی در پاریس در سن 68 سالگی چشم از جهان فرو بست. او زندانی سیاسی و شکنجه شده زمان شاه بود و شش سال را در زندانهای شاه بسر برده بود. سالها با او در بخش تبلیغات مجاهدین بودم. او تا مقطع دومین انقلاب ایدئولوژیک مجاهدین یعنی - طلاقها و جدایی ها - در موضع مسئول بخش تبلیغات قرار داشت ولی بعد......ادامه مطلب »

۲۷ نظر:

محمود گفت...

خانم اقبال با احترام
اگر شما در تشکپلات سازمان بوده اید، حتما نقش آقای جابرزاده (برادر! قاسم) را در تهیج و تحریک و خط دهی (شخصا فقط فحاشی چارپادای ایشان را نوشیده ام ولی هستند قربانیانی که نقش مستقم او در شکنجه و ضرب و شتم را هم گزارش کرده اند) بر علیه مخالفان و درخواست های ناجوانمردانه اش برای اعدم همرزمانی که جرمی جز انتقاده به شیوه های سرکوبگرانه تشکیلات نداشتند، را باید به یاد داشته باشید.
اگر هم نبوده اید احتمالا از قربانیان این فرقه شنیده اید.
نطر شما را در مرگ رفسنجانی هم خواندم... نظرتان بود و از نظر من هم مشکلی نیست.
ولی چرا به جنایتکارانی مثل جابرزاده که میرسید از مرگش متاثر میشوید!؟
رفسنجانی حداقل در اواخر عمرش به ظاهر هم که شده باشد از گذشته اش فاصله گرفت.
ولی جابزاده و امثال آن تا آخرین لحظه هم از جرم و جنایتهای خود باخبر بودند و آگاهانه به آن برای منافع تشکیلاتی و فردی و قدرت طلبانه ادامه داده و میدهند و در اثر آن علاوه بر به خاک و خون کشیدن معترضان تشکیلات، محضول خون و جان و عمر و مبارزه صدها هزار انسان و صادق و فدارکار را به انحراف و نابودی بردند.
لطفا نفرمائید که شخصی مثل جابرزاده که از اعضای اولیه دفتر سیاسی سازمان بوده و سایه به سایه رجوی از ابتدا بوده ناآگاهانه و صادقانه این همه جرم و جنایت را هدایت و سازماندهی و در خوش باروانه ترین حالت با آن سازش کرده و علیه آن اعتراض نکرده!؟
روشنفکران لازم است که مسئولیت افراد را در جامعه و کارکرد سیاسی آنها به درستی در نظر گرفته و با توجه به جرائمشان در مورد آنها اظهار نظر کنند.
در غیر اینصورت این حق برای هر ناظری محفوظ است که علت این نوع در بردن افرادی که نقش در جنایت علیه بشریت داشته اند را از خود بپرسند.
این طور نیست؟
این راه و روش دفاع از خود در برابر اتهامات ناجوانمردانه سازمان نیست.
مگر اینکه برای پوشان این اتهامات باشد و کمتر کردن حمله سازمان. در این صورت دوستانه توضیه میکنم خود را کنار بکشید و اصولا خود را وارد معرکه نکنید تا مجبور به حق و ناحق کردن موضوعات شوید.
اگر سردمداران رژیم جنایت کردند و به حق هم نباید این جنایتها را فراموش کرد، همین در مورد جنایات سازمان و بخصوص سردمداران آن هم صادق است.

ناشناس گفت...

مشکل روشنفکر ایرانی خودکم بینی مفرط بخصوص در مقابل قدرت است. همین مشکل بوده که فهیمترین افراد را در سازمان خیانتکار مجاهدین به دریوزگی و تملق و چاپلوسی در مقابل مسعود و مریم و نهایتا به بدبختی کشاند. نقش جابرزاده که فی الواقع هم جابرزاده و هم جابر بود در ایجاد فسادی که سراپای مجاهدین را درنوردید کاملا آشکار است. جای تعجب دارد که خانم اقبال از این جرثومه جنایت و تنفر و کینه کشی علیه افراد مجاهدین به عنوان فردی آرام یاد میکند. و برای مردن او غمگین میشود. باید پرسید جابر جابرزاده دیگر چه باید میکرد و مرتکب چه جنایتی میشد تا شما در مرگ او غمگین نمیشدید. فراموش نکنید که تمام آن مستهجنات شرم آوری که به نام محمد اقبال علیه شما منتشر ساختند همین جابر جابرزاده نوشته و یا حداقل ادیت و کم و زیاد کرده است.
کاربر

ناشناس گفت...

اطلاعیه درگذشت جابرزاده رو در نشونی زیر:
http://www.hambastegimeli.com/%DA%AF%D8%B2%D9%8A%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1/68211-%D8%AF%D8%B1%DA%AF%D8%B0%D8%B4%D8%AA-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D9%87%D8%AF-%DA%A9%D8%A8%DB%8C%D8%B1-%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF-%D8%B9%D9%84%DB%8C-%D8%AC%D8%A7%D8%A8%D8%B1%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D9%87
اگه بخونین، از جمله نوشته: "رئیس جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی، با تسلیت به مردم اصفهان و خانواده بزرگ مقاومت و اعضای شورای ملی مقاومت ایران، و به ویژه با تسلیت به همرزمان این مجاهد کبیر و صدیق در سازمان مجاهدین خلق ایران و ارتش آزادیبخش ملی، فقدان او را بطور خاص به «مسعود» تسلیت گفت و افزود: ... براستی ۵ دهه وفا و یاری با مسعود در خطیرترین آزمایشهای تاریخ معاصر ایران جای تهنیت و تبریک دارد."

آیااین جملات یعنی اینکه تشکیلات رجوی باشرف واسه سواستفاده های زیر داره فیل زنده کردن مسعود رو هوا میکنه؟

تاکنون در مواردی که من برخوردم توی تشکیلات هوادارای سازمان، خبر مرگ رهبر خاص الخاص رو بعنوان تاکتیک حفاظت از رجوی باشرف دارن توجیه می کنند!

یه نکته قابل تامل دیگه هم اینکه بخصوص حالا که بروبچه ها پاشون به حاشیه دنیای دمکراتیک تر رسیده، هر لحظه میتونن در دادگاه برعلیه رجوی و دارودسته ش اقامه دعوا کنند، این فرقه هم با هوا کردن فیل مرگ رجوی ... یه لایه حفاظتی دیگه دور اون مردک باشرف کشیده و الخ.... فرقه رجوی واسه عملی کردن منویاتشون، در هزار اشرف/اردوگاه های آلبانی و ... هم همونطویکه قبلاً گفته بودم بااین فیل جدیدی که هوا کردن دوباره مثل انقلاب ایدئولوژیک و طلاق بازی و ... همه رو دارن بدهکار رجوی ... می کنند و با بروبچه های طلبکار هم "صفر-صفر" کردن و اینجور بازیها ... راه انداختند.

متاسفانه برخلاف آرزوهای ما رجوی باشرف و دارودسته او بخوبی میدونن که هیچ راه بازگشتی واسه خودشون باقی نگذاشته اند و شوربختانه جاده سنگلاخ لعنت تاریخ رو سوار بر خر وقاطر شیطان و در رکاب رجوی ... تا به آخر خواهند رفت!


اما تا اونجاییکه به وظیفه انسانی ما بر می گرده، اگه واقعاً دلمون واسه اون جانهای شیفته آزادی و برابری که رجوی باشرف در حیات و ممات در قل و زنجیر تحمیق و ناآگاهی حالا دوباره پشت دیوارها و پنجره های تاریک و آهنی اردوگاهای هزار اشرف و آلبانی اسیر کرده و قصد سربه نیست کردن اون برگهای زنده حافظه تاریخی معاصر سرزمینمون رو داره، می سوزه؛ دوستان و رفقای شفیق، من فکر می کنم از همین امروز باید واسه نجات رفقامون از حصارهای اردوگاه های جدید هزاراشرف/آلبانی و ... کاری بکنیم. لطفاً تا دوباره به قیمت جون چند صد نفری دیگه دیر نشده، کاری کنیم!

مخلص همه جانهای شیفته آزادی و برابری،
بر و بچه های آلبانی و هزار اشرف یادتون نره!

رفیق سائل.

کوچک مصدقی گفت...

رفیق سائل من دیگه شک ندارم که تو یک مزدور بیشرف هستی نامرد یک انسان والا فوت کرده که عقیده اون با تو فرق داره باید اینها را بنویسی جدا خاک بر سر تو و آن امام بیشرف پفیوزت خمینی تو تمام کوششت این هست مجاهدین را بدهی دم تیغ اخوندها این ارزو را بگور ببر بیشف نامرد

ناشناس گفت...

خداوند او را رحمت کند واقعا یک عمر برای ازادی مردم کوشش کرد انشالله با انبیا و اولیا محشور باشد
سیف الله

کورش پارسی گفت...

درود بر شهید کبیر برادر مجاهد جابر زاده و تسلیت به خانم رجوی و خانواده بزرگ مجاهدین خلق تنها امید برای ازادی ایران عزیز

پروانه .ک.ن گفت...

خدا رحمتش کند

ناشناس گفت...

بهشت بر این سردار مبارز که علیه آخوندهای پست و پلید تا آخرین نفس مبارزه کرد گوارا باد روحش شاد
افشین آذر پور خرمشهری

م. حاج رضا گفت...

مثل همه مسئولین سازمان در پیشرفت خط غلط جناب رجوی خیلی کوشش کرد ولی حالا که رفته خداوند او را بیامرزد و روحش را غرق ارامش کنددر هر حال فکر میکرد کارهایش بنفع مردم و ازادی است

ناشناس گفت...

baray raftegan doa koid dasteshan az donya kotah ast koda beyamorzadash
hajar

ناشناس گفت...

بذون شرخ
خلخالی هم فکر می گفت ؛ اینهایی که؛ به جوخه ی نیرباران سپردیم ، اگر اشتباه کردیم آنها به بهشت می روند؛ واگر هم اشتباه نکردیم آنها به جهنم می روند.

ناشناس گفت...

مهمان
نکته بسیار بسیار مهم این است نزدیکترین یار این اقا جناب رهبر عقیدتی بود ولی هیچ چیزی نگفته نه تسلیت گفته نه سلام و تهنیت اخه این رسم کدام طایفه است یک پیام تسلیت توسط رجوی مگر چه میشود که نمی دهد شما بگید واقعا که سیاست پدر و مادر ندارد خاک بر سرت کنن مسعود رجوی

احمد اشرفی گفت...

خلخالی گه خورده فکر کده اخوند قرمساق بیشرف قاتل

ناشناس گفت...

مسعود رجوی چی مثلا مونده بگه که همه از قبل ندونند؟ می خواید اعلانیه بده باز بگه یا لیتنی....؟ خوب این لا ینتنی را همه حفظ اید یا بگه سلام به جابرزاده روزی که متولد شد روزی که اسلحه کشید روزی که غلاف کرد و روزی که رفت؟
کلا اگه منفعت امثال جابرزاده برای مردم را توی یه کفه ترازو و ضررشون را توی یه کفه دیگه ترازو بذارین می بینین که کفه ضررش سنگینی خواهد کرد. همه این جابرزاده ها جز پیروی از رجوی هنری نداشتند. نه تئوریسین بودن نه قلم خوبی داشتن نه سواد درست و حسابی.امروز کلا همه این جابرزاده ها متعلق به موزه مبارزه اند و امروز نه فقط باید به جابرزاده نماز کنید بلکه به همه کادر های قدیمی سازمان هم نمرده به فتوای من نماز کنید.
لطفعلی زندی

ناشناس گفت...

شهادت مجاهد کبیر محمد علی جابر زاده یار صدیق و با وفای مسعود و مریم و موسی و خادم مصدق گونه خلق را تسلیت گفته وخدای عشق و معرفت را بابت این هدیت گرانبها به ایران و ایرانی شکر میگویم. بدینگونه است که انسان مقدس و خداگونه میشود و اسطوره زمان خویش.

رضا صدوق

کوچک مصدقی گفت...

روحش شاد و تاریخ قضاوت خواهد کرد بروید نظرات بریده مزدوران را در سایتهای امثال عنترلنگ بخوانید تا بدانید دشمن مردم چه شادیی دارد و خاک بر سر نفهمی و بیشعوری

ناشناس گفت...

درود هر آزاده
بر قاسم جابر زاده
روحش شاد
برزو چوبدار

اشرف گفت...

جابرزاده خوب یا بد رفت. بقیه هم می روند. ابریشمچی. داوری. محسن رضایی و امثالهم..کاش یکی شان غیرت این رو داشته باشد که قد علم کند و از سی و هشت سال اشتباه سخن بگوید و اینکه چگونه این سازمان هرز رفت و کسانی را که برای مبارزه با آخوند ها و دیکتاتوری مذهبی آمده بودند را به هرز برد. بله خوب گفت آن کوچک مصدقی در کامنت بالاتر تاریخ قضاوت خواهد کرد آنهم چه قضاوتی! گرچه بسیاری از همین حالا قضاوتشان را کرده اند.

الف اصفهانی گفت...

گور پدر تاریخ اینقدر تاریخ ماریخ نکنید قضاوت همین جا انجام میشود برای مردی که پنجاهسال عمرش را گذاشت برای ازادی . بهشت بر او گوارا باشد و تف بر دشمنانش و لعنت بر خمینی و ال خمینی

ناشناس گفت...

سپیده
اقا یا خانم اصفهانی با شما کاملا موافقم تاریخ ماریخ را ول کنیم همین جا را بچسبیم کسی که امده بود برای ازادی بجنگد اما متاسفانه شکنجه گر از اب در امد باور کنید حقیقت است حقیقت محض توضیح بیشتر نمی دهم اما اینها کمتر از لاجوردی نبودند بخدا به پیر به پیغمبر همین است و بس ازادگانی که سرانجام شکنجه گر شدند حیف و صد حیف به جنگ حقیقت نروید بپذیریم که این دسپخت رهبر عقیدتی برادر وخواهر رئیس جمبور بوده است

الف اصفهانی گفت...

حالا من هم اگر که ادعا کنم سپیده خانم دلاک حمام است مردم باید باور کنند . چطور شما همینطور بی مدرک و سند و فقط به اتکا به حرف وزارت اطلاعات و مزدوران رژیم میگی که این شهید کبیر شکنجه گر بوده خجالت نمی کشی؟

ناشناس گفت...

سپیده
اقا یا خانم اصفهانی عزیز من عزیزم دلاک نیستم و درست میگوئید که بدون سند نباید حرف زد من کاملا با شما موافق هستم خوب راه حل چیست چگونه بفهمیم که این اقا که فوت کرده اند برخلاف نظر بنده و صدها شاهد دیگر شکنجه گر نبوده اند و از طرفی خوب باید یک تعریف از شکنجه هم داشته باشیم مثلا از نظر شما کسی که مخالفینش را تهدید به مرگ میکند و از او بازجوئی میکند و میگوید اگر جدا شوی میکشیمت و یا .....بنظر شما این فرد چکاره است از دو حالت خارج نیست یا ما دیوانه شده ایم یا او نفر مخاطب ما است که شکنجه گر شده و فرمان کشتن صادر میکند حالت دیگری در کار نیست همینطور عرض کنم راه دیگری برای اثبات نظر شما وجود دارد و من به شما و سازمان مجاهدین خلق پیشنهاد میکنم برای زدن توی دهن تمام مزدوران رزیم و اطلاعاتی های رزیم و برای نشان دادن چهره واقعی این اقا بهتر است برادر مسعود وخواهر مریم یک فیلم از صحبت های این اقا که فوت شده اند را در نشست هائی که مدعیان اعلام کرده اند این شکنجه گر بوده را سازمان نشان دهد انوقت روشن میشود که این اقا شکنجه گر نبوده است همینطور با این کار سازمان مجاهدین مشت محکمی به دهان تمام مزدوران و اطلاعاتی ها میزند که دارند دروغ میگوین اقا یا خانم اصفهانی فک کنم پیشنهاد منطقی باشد هیچ زیانی برای سازمان ندارد که هیچ بلکه باعث تبلیغ بیشتر برای شخصیت این فرد میشود خوب این گوی و این میدان ببینیم که چه کسی دروغ میگوید چه کسی حقیقت در ضمن اقا یا خانم عزیز که به من میگوئید حجالت بکش دوست من از رفتار و کردار شما که یک هوادار ساده هستید میتوان پی برد که اون بالا بالا ها خیلی وضع خراب تر بوده و این حرف که این فرد شکنجه گر بوده را بیشتر به واقعیت نزدیک میکند
شاد باشید

ناشناس گفت...

آقای اصفهانی درست میگن. چرا آب به آسیاب دشمن میریزید. لطفا اسم ببریید یک نفر را که بوسیله این قهرمان شکنجه شده باشد. بسر جدتان قسم اگر کلی گویی کنید و ازجواب دادن طفره برویید. برمایید اسم و فامیل تاریخ محل و نوع شکنجه را ذکر فرمایید.

رضا صدوق

ناشناس گفت...

سپیده
دوست عزیز و گرامی رضا صدوق من که علم و غیب ندارم اما یکی از اقوام نزدیک ما که خود در این مناسبات بوده است و از انها هم جدا شده و دیگه کاری هم به سیاست نداره این حرف رو تائید میکرد اما خوب راه حل که ساده است مگه چی میشه یکی از اون فیلم هائی که این اقا در اون حضور داشته و سخنرانی میکرده رو پخش کرد منظور نشست های طعمه نداریم است خوب راه حل به این سادگی اسب اماده است فقط باید دندانش را شمرد نمی شه که حرف بزنیم و بگیم اسب چند تا دندان دارد سر راست بریم دندونهای اسب رو بشموریم غیر ممکن است فیلم های مربوط به اون نشست ها نباشد حتما هست خوب ایشان هم در ان نشست ها سخنرانی کرده است خوب خدا پدرت را بیامرزد یکی از اون فیلم ها رو پخش کنند به همین سادگی تازه وقتی فیلم ها رو پخش کنند باعث تبلیغ برای مجاهدین میشود و گرامی داشت این اقا که فوت شده اند یعنی نه تنها ضرر برای سازمان ندارد بلکه خوب هم هست مگر انکه شما بگید که نمیشه اون فیلم ها رو پخش کرد این دیگه یه حرف دیگه است حالا چرا نمیشه پخش کرد نمی دونم خدا داند
اگر شما راست میگید با پخش اون فیلمها بزنید توی دهن هرکس که میگوید مجاهدین شکنجه گر هستن

محمود گفت...

تاریخ آلمان را بخوانید
شخصی مثل جوزف گوبلز که درجایی نخوانده ام که شخصا کسی را شکنجه و یا کشته باشد ولی یکی از منفورترین افراد نازیسم است.
چرا مغلطه میفرمائید؟ تمام افرادی که در سازمان بوده اند در تمام نشتستها چه بزرگ و چه کوچک و در هر سطح تشکیلاتی یکی از منفورترین افرادی که شکنجه و قتل و سرکوب و انحراف رجوی از تمام اصول نقلابی و انسانی را توجیه و تئوریزیه میکرد همین شخص بود. شخصا تا بخواهید از ایشان فحش های چارپاداری و تهدیدهای اعدام (این را از طرف یکی از مهر های تصمیم گیرنده سازمان شوخی نگیرید) و فضا سازی و فرمان و تحریک اعضای پائین (همانند بسیجی های بی ترمز حزب الله) برای کتک زدن و تحقیر و و ضرب و شتم تا حد بیمارستانی شدن طرف را هیمن فرد هدایت میکرد را دیده ام. اگر شهادت دهها و صدها انسان برای شما دلیل نیست حرف دیگری است. چون کسی که خود را به خواب بخواهد بزند را نمی توان بیدار کرد.
اگر دوستان از اعضای عراق نرفته سازمان هستند، لطف کرده و اظهار نظر نفرمایند ولی اگر فردی شخصا در عراق حضور داشته و عملکرد این فرد را دیده و هنوز منکر نقش ایشان در سرکوب و شکنجه و قتل افراد میشود به طور نامردانه و هدفداری دروغ میگوید.
آقای جابرزاده را شخصا در بین مسئولین سازمان یکی از پیشگامان تئوریزه کننده شکنجه و قتل و سرکوب میدانم و ایشان را یکی از تاثیرگذارترین افراد برای جریم شدن رجوی در قتل و شکنجه اعضایش بوده است.
دوستان با دروغگویی و ماستمالی کردن نقش افراد مشکلی حل نمیشود.
اگر شهامت دارید به نقش ایشان در این موضوع اعتراف کنید و بعد هم مدعی شوید که معترضان سازمان حق شان کتک و شکنجه و زندان و قتل و انوغ تضییع حق بوده. این را بهتر میتوان فهمید ولی لطفا روی حقایق خاک نپاشید.

ناشناس گفت...

به این خانم عاطفه اقبال بگین که آدم باید مازوخیست باشه تا به جونوری مثل جابزاده بگه آدم آرام و خندان. از شما بعیده این جور حرفها خانم.
سیروس

ناشناس گفت...

اولن جونور خودتی که به یمک مجتهد میگی جون.ر دومن به تو چی که خانم اقبال چی میگه اون نظرشو نوشته من با خانم اقبال مخالفم چون او هم بریده گذاشته رفته ولی چون پا رو حق نمیذاره درود بر اون و خاک تو سر تو
ایرانی