مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۳۹۷ تیر ۲, شنبه

مقام گربه در احادیث .

تعجب نکنید درحدیث و روایت   گربه ها از اهل بیت هستند روایت زیر جز روایات ﺻﺤﻴﺤﻪ ﻣﻌﺎﻭﻳﺔ ﺑﻦ ﻋﻤﺎﺭ و صحیح میباشد :
[۵۷۹] – ۱ ﻋﻦ ﺃﺑﻲ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﻪ ) ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ ( :
ﻓﻲ ﺍﻟﻬﺮﺓ ﺃﻧﻬﺎ ﻣﻦ ﺃﻫﻞ ﺍﻟﺒﻴﺖ ﻭﻳﺘﻮﺿﺄ ﻣﻦ ﺳﺆﺭﻫﺎ .
[۵۸۳] – ۵ ﻋﻦ ﺃﺑﻲ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﻪ ) ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ (
ﺃﻥ ﻋﻠﻴﺎ ) ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ ( ﻗﺎﻝ : ﺇﻧﻤﺎ ﻫﻲ ﻣﻦ ﺃﻫﻞ ﺍﻟﺒﻴﺖ .
۲ ـ ﺑﺎﺏ ﻃﻬﺎﺭﺓ ﺳﺆﺭ ﺍﻟﺴﻨﻮﺭ ﻭﻋﺪﻡ ﻛﺮﺍﻫﺘﻪ
ﻭﺳﺎﺋﻞ ﺍﻟﺸﻴﻌﺔ )ﺁﻝ ﺍﻟﺒﻴﺖ( – ﺍﻟﺤﺮ ﺍﻟﻌﺎﻣﻠﻲ – ﺝ ١ –
ﺍﻟﺼﻔﺤﺔ ٢٢٧ – ٢٢٨
ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ   ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﮔﺮﺑﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩ : ﺍﻳﻦ ﺣﻴﻮﺍﻥ ﺍﺯ ﺍﻫﻞ ﺧﺎﻧﻪ ﺑﻪ ﺷﻤﺎﺭ ﻣﻰ ﺁﻳﺪ ﻭ ﻣﻰ ﺗﻮﺍﻥ ﺑﺎ ﺁﺑﻰ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻧﻮﺷﻴﺪﻩ , ﻭﺿﻮ ﮔﺮفت
در صحيح الجامع الباني امده است:
 ۳۶۹۴ – « السنور من أهل البيت  وإنه من الطوافين أو الطوافات عليكم» .
  (صحيح)  … [حم] عن أبي قتادة. صحيح أبي داود ۶۷٫
گربه از اهلبیت است زیرا بر شما رفت و امد دارد.
 صحيح الجامع الصغير وزياداته جلد ۱ صفحه ۶۸۸٫
ملاحظه کنید البانی میگوید صحیح است.
♦️پس دلیل اهلبیت معرفی شدن گربه بیان شده است و آن نیز رفت و امد زیاد گربه به خانه است.♦️
و همچنین در مصنف عبدالرزاق امده است:
 ۳۵۸ – عَبْدُ الرَّزَّاقِ، عَنْ مَعْمَرٍ، عَنْ قَتَادَةَ، وَأَيُّوبَ، عَنْ عِكْرِمَةَ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ: «الْهِرُّ مِنْ مَتَاعِ الْبَيْتِ»
 ابن عباس گفت:گربه از متاع خانه است.
 مصنف عبدالرزاق جلد ۱ صفحه ۱۰۲٫
 ۳۶۰ – عَبْدُ الرَّزَّاقِ، عَنِ الثَّوْرِيِّ، عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عُبَيْدِ اللَّهِ، عَنْ إِبْرَاهِيمَ قَالَ: «السِّنَّوْرُ مِنْ مَتَاعِ الْبَيْتِ».
 مصنف عبدالرزاق جلد ۱ صفحه ۱۰۳٫
به حدیث مسند احمد دقت کنید:
 ۲۲۶۳۷ – حَدَّثَنَا مَعْمَرُ بْنُ سُلَيْمَانَ هُوَ الرَّقِّيُّ، حَدَّثَنَا الْحَجَّاجُ، عَنْ قَتَادَةَ، عَنْ عَبْدِ اللهِ بْنِ أَبِي قَتَادَةَ، عَنْ أَبِيهِ أَنَّهُ: وُضِعَ لَهُ وَضُوءٌ فَوَلَغَ فِيهِ السِّنَّوْرُ، فَأَخَذَ يَتَوَضَّأُ فَقَالُوا: يَا أَبَا قَتَادَةَ قَدْ وَلَغَ فِيهِ السِّنَّوْرُ فَقَالَ:  سمِعْتُ رَسُولَ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ: ” السِّنَّوْرُ مِنْ أَهْلِ الْبَيْتِ ، وَإِنَّهُ مِنَ الطَّوَّافِينَ، أَوِ الطَّوَّافَاتِ، عَلَيْكُمْ ”
 گربه از اهلبیت است…
و محقق کتاب میگوید این حدیث صحیح است هرچند این سندش ضعیف است.
 مسند احمد جلد ۳۷ صفحه ۳۱۶٫
سنن ابن ماجة جلد ۱ صفحه ۱۳۱٫
و باز در کتب اهلسنت امده است که رسول الله ص با ته مانده ی گربه نیز وضو گرفته است.
 ۷۶ – حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ مَسْلَمَةَ، حَدَّثَنَا عَبْدُ الْعَزِيزِ، عَنْ دَاوُدَ بْنِ صَالِحِ بْنِ دِينَارٍ التَّمَّارِ، عَنْ أُمِّهِ، أَنَّ مَوْلَاتَهَا أَرْسَلَتْهَا بِهَرِيسَةٍ إِلَى عَائِشَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهَا، فَوَجَدَتْهَا تُصَلِّي، فَأَشَارَتْ إِلَيَّ أَنْ ضَعِيهَا، فَجَاءَتْ هِرَّةٌ، فَأَكَلَتْ مِنْهَا، فَلَمَّا انْصَرَفَتْ أَكَلَتْ مِنْ حَيْثُ أَكَلَتِ الْهِرَّةُ، فَقَالَتْ: إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: «إِنَّهَا لَيْسَتْ بِنَجَسٍ إِنَّمَا هِيَ مِنَ الطَّوَّافِينَ عَلَيْكُمْ»، وقَدْ رَأَيْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَتَوَضَّأُ بِفَضْلِهَا
__________
[حكم الألباني] : صحيح
 داود بن صالح از مادرش نقل میکند که مولایش مادرش را فرستاد تا حلیم برای عایشه بفرستد.او دید که عایشه نماز میخواند.پس اشاره کرد که آن(حلیم) را بگذارم.پس گربه ای امد و از آن خورد.پس وقتی عایشه نمازش تمام شد از همان که گربه خورده بود خورد.پس گفت رسول الله ص فرمودند نجس نیست زیرا نزد شما رفت و امد دارد.و رسول الله ص را دیدم که به ته مانده ی غذای گربه وضو میگرفت!!!
 سنن ابی داود جلد ۱ صفحه ۲۰٫
بله رسول الله ص با باقی مانده ی غذایی که گربه خورده است وضو نیز گرفته است.
بنابراین معنی حدیث مورد استناد وهابیون واضح است و معنای طاهر بودن و نجس نبودن گربه است.
 نتیجه:
 روایتی که در کتاب شیعه استناد کردند به معنی این است که میتوان با نیم خورده ی گربه وضو گرفت.

هیچ نظری موجود نیست: