دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۳۹۷ مرداد ۸, دوشنبه

بدانیم

چرا جمهوری اسلامی قادر به قبول مذاکره به شیوه ترامپ نیست؟
شبح «ابر تورم» بر فراز اقتصاد ایران
تنگه‌های پر مخاطره جمهوری اسلامی در برابر تهاجم آمریکا

آیا جنگ در گذرگاه‌های نفت جدی است؟

قدرت خرید کارگران، ۷۲ درصد کم شد، نرخِ سبد معیشت به ۵ میلیون تومان رسیددرخواست جبهه ملی ایران برای برگزاری انتخابات آزاد؛ دیدگاه کورش زعیم
افشاگری های جنجالی آخوند ممنوع التصویر، خیلی عالی حرف حساب زد
لحظه به لحظه با دلار: پول ایران در عرض ۳ ساعت ۱۵۰۰ تومان سقوط کرد
مرگ مشکوک حسابدار دانشگاه تهران، مسومیت یا خودکشی؟
هوشنگ امیر احمدی: ۳ یا ۶ ماه دیگر گفتگو‌های ایران و آمریکا شروع می‌شود
رای الیوم: محور افشا نشده مذاکرات پوتین - ترامپ، گفتگوی مستقیم با آمریکا
حسین راغفر: تصمیم‌گیران نظام ۴۰۰ نفرند که هیچ گاه عزل نمی‌شوند، هدف از کودتای اقتصادی، براندازیست
جبهه ملی ایران: جمهوری اسلامی در معرض فروپاشی قرار گرفته است
سکسی ترین کلیپ در تاریخ صدا و سیما!
افسر جزیی به نام صیاد شیرازی و عمله ای به نام قاسم سلیمانی؛ ف. م. سخن
غول تورم این بار قشر فقیر و طبقه متوسط را به پایین می کشد
!

۳ نظر:

ناشناس گفت...

امروز تورم در اقتصاد ایران ساعتی است و اگر شاخص ان را در اقتصاد وابسته ایران را با قیمت دلار مقایسه کنیم ظرف دو ماهه گذشته بیش از ۳۰۰ درصد تورم داشته ایم . عاملی که میتواند مسئولین هر حکومتی را به استعفای دسته جمعی بکشاند ! بیش از ۸۰ درصد پروژه های عمرانی به علت عدم تخصیص بودجه های عمرانی متوقف است ویا به علت عقب افتادگی ۸ تا ۱۵ ماهه حقوق پرسنل و عدم بنیه مالی پیمانکاران با تعطیلی مواجه شده . همراه با تورم شدید نیز افزایش بیکاری گسترش یافته و اثار فقر و درماندگی به اقشار متوسط نیز سرایت کرده و پیوسته تسریع میگردد . نیمی از جمعیت کشور رسما نمیتوانند گوشت و مرغ را در سبد غذایی خود داشته باشند و جمعیت بسیاری نیز در طول تابستان حتی قادر به خرید میوه نیز نمیباشند . مگر چند درصد از مردم میتوانند گیلاس کیلویی ۴۰ تا ۵۰ هزارتومان خرید کنند ؟! قدرت خرید مردم در همه زمینه ها بشدت کاهش یافته . پایه حقوق کارگری در ایران یک میلیون و صد هزار تومان است یعنی ۹۱ دلار !!! از انجا که اکثریت شاغلین و بازنشسته های مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی بطور نرم دارای خانواده ۴ نفری هستند و درامد دیگری برایشان متصور نیست لذا با ۹۱ دلار بایستی یک خانواده ۴ نفره را با ۹۱ دلاردر طول ماه اداره کنند !!! و این درحالی است که مسئولین حکومتی ( اعم از اصولگراها و اصلاح طلبان ) علاوه بر داشتن رانت و امکانات مالی مرتبط از حقوقهای نجومی حداقل ۲۵ میلیون تومان برخوردارند( و گاها از چند جا با سمت های مختلف ) و درک و مفهومی از فقر و درماندگی و گرسنگی اکثریت قریب به اتفاق جامعه ندارند و فقط برای دین و ائمه تبلیغ میکنند ! فاصله طبقاتی در حد ناباورانه و اندوهناکی روبه گسترش است . امروز بی عدالتی توام با خفقان به همراه سرکوب ، ظالم ترین حاکمیت را برای مردم به ارنغان اورده است .
امروز جامعه کاملا دریافته است که خامنه ای به عنوان نماد تصمیمات ظالمانه و روحاتی به عنوان نماد فریبکاری در اتحاد با یکدیگر مسبب همه نابسانانی های اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی هستند و طبعا هرکدام یک دوجین چهره هایی را به عنوان جاده صاف کن با خود یدک میکشند . امروز حتی چهره های فریبکاری مانند خاتمی در بین مردم عوام نیز اعتباری ندارند چه برسد به اقشار روشنفکر و دانشجو . همه جناحهای رژیم در برحه های تاریخی امتحان خود را پس داده و دستشان روست ! اصولگراها که تکلیفشان مشخص است حتی امروز مردم خاتمی را نماد فریب و همکار روحانی تلقی میکنند و دریافته اند که همگی انها در مقابل خشم مردم برای حفظ رژیم متحد استراتژیک هستند . اعتصابات ، تظاهرات ، مبارزه زنان ، مسئله روسری سر چوب کردن دختران ، مقاومت وکلای مبارز در زندان ، جوانان عاصی کف خیابان همه جناحهای رژیم را متحد کرده و چهره شان را به مردم شناسانده است . امروز بیش از هرچیز نیاز به وحدت داریم اما برخی از اپوزوسیونهای انحصارطلب بمثابه عامل تفرقه مآلا در خدمت رژیم هستند ( مانند انواع اصلاح طلب های خارج نشین و مجاهدین خارج نشین ) که بعضا خوراک موجودیت خودرا از سیاست های راهبردی وزارت اطلاعات میگیرند اما اقیانوس جامعه طوفانی است و مرتجعین بترسند از روزی که امواج بهم بپیوندند و به سونامی براندازی تبدیل شوند .
خاکزاد

ناشناس گفت...

در حالیکه مسئولین نهادهای مرتبط خط فقر را ۳ میلیون تومان اعلام کرده اند دستمزد تصویبی مجلس برای کارگران ۱/۱ میلیون تومان است ! با این وجود بیش از ۵۰ درصد کارگران بیکارند و حتی توان خرید نان راهم ندارند و این درحالی است که اختلاس های پی درپی و نجومی از سوی مسئولین حکومتی سربه فلک گذاشته . چه کسی تا این حد ظلم و ستمگری در تاریخ خوانده یا شنیده است ؟ وقتی کارگر معترض را در مقابل درب کارخانه تعزیر و شلاق میکنند چه روایتی و یا چه واژگانی میتواند چنین ظلمی را انطور که هست به تصویر بکشد و به گوش جهانیان برساند ؟ فقط مانده که گیوتین برپا کنند واگرچه جرثقیل برپاست . پدیده عجیب و غریبی که از صبح تا شب روضه عدالت میخواند اما در اعمال ظلم از هیچ شرمی کوتاهی نمیکند ! از اصلاح طلب تا اصولگرایش همگی بر این پایه اند .

ناشناس گفت...

این ازمایشات موشکی التیماتوم به هیچ کشوری نیست ... فقط توپ و تشر و قدرت نمایی برای مردم فقیر و عصیان زده داخلی است ولاغیر .
خاکزاد