دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۳۹۷ شهریور ۳۰, جمعه

عهدنامه‌های ایران در عصر قاجار (۲)

سِرهارفورد جونز» در کتاب خاطراتش با اشاره به عهدنامهٔ مُجمَل می‌نویسد: [حین مذاکرات] میرزامحمد شفیع گفت: [ببینم] آیا شما به اینجا آمده‌اید که سرِ ما کلاه بگذارید؟ من از جایم بلند شده و گفتم: تو پیرمرد خرفت کله خراب چطور جرأت می‌کنی چنین سخنی به من بگویی که نماینده پادشاه انگلستان هستم؟ اگر به خاطر احترامی که برای سرورت شاه ایران قائل هستم نبود، مغزت را از سرت بیرون می‌ریختم البته اگر داشته باشی. بعد او را با خشونت به طرف دیواری که پشت سرش بود هُل دادم و لگدی به شمع‌ها زدم و در تاریکی از اتاق خارج شدم و بدون اینکه هیچ‌ یک از ایرانیان جرأت کند جلوی مرا بگیرد سوار اسبم شدم و به اقامتگاهم برگشتم.
عهدنامه‌های ایران در عصر قاجار (۲)
Preliminary Anglo-Iranian Treaty قرارداد مُجمَل (عهدنامهٔ مقدماتی)
مقاله
http://www.hamneshinbahar.net/article.php?text_id=549
فایل صوتی
http://www.hamneshinbahar.net/mp3files/The_1809_treaty.mp3
ویدئو
https://www.youtube.com/watch?v=-TmQ7-KuzvU

۱ نظر:

ناشناس گفت...

من فکر میکنم اگر همنیشن بهار با انرژی و هوش و حافظه ای که دارد،روی آینده پژوهی کار کند و روی تحقیقات و اثاری که در همین زمینه منتشره شده لااقل مقداری از انرژی خود را بکار بگیرد، استفاده بیشتری هم خودش از توان و انرژی خودش خواهد برد و هم کاربران فضای مجازی. منظورم از آینده پژوهی کارهایی مثل کار آلوین تافلر و هانتینگتون است. مخصوصا الان این مساله هوش مصنوعی،و اثراتی آتی آن در کل روابط اجتماعی و بین المللی است.مثلا آلوین تافلر در کتاب جنگ و ضد جنگ که توسط شهیندخت خوارزمی به فارسی ترجمه شد، ارزیابی اش این بود که در آینده قابل رویت،خطر جنگ های بزرگ کاهش یافته و اماجنگهای منطقه ای اتفاق خواهد افتاد که تا حدود زیادی درست بود یا همچنین نظرات هانتینگتون در موردجنگ تمدنها که با مساله داعش و این اسلام ضد غربی ارتجاعی بخشا درست از آب در آمده است.چون اگرچه تاریخ را باید خواند اما مساله این است که شتاب رویدادهای این جهان در هم فشرده چنان است که جای خیلی زیادی برای استفاده از تاریخ نمی گذارد
بهرام