دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۳۹۷ آبان ۹, چهارشنبه

*بت پروری بت پرستی م-ت اخلاقی

۶ نظر:

بهروز شانه چی گفت...

با تشکر از همرزم سابق جناب اخلاقی. هیچ سند و مدرکی و هیچ کتابی که سر سوزنی از واقیعات شخصیتی کورش کلمه ای گفته باشد در کل جهان وجود ندارد. هر چه هست تعریف گمانه زنی دیگران است. تمام ادعاها که بهم میبافیم دروغ محض و مطلق است. اگر مدرکی و یا کتابی و سنگ نبشته ای موجود است و سراغ داریید با ذکر نام و نویسنده آدرس دهید.

کورش نامه که قدیمی ترین اثر در مورد کورش است صد سال پس از مرگ کورش توسط گزنفن یونانی نگاشته شد. این اثر تخیلی را نویسنده جهت ارشاد شاهان و حکمرانان یونان نوشته و بمانند افسانه رستم شاهنامه بیشتر مدح است تا فاکت. این کتاب همانند کتاب "پرنس" ماکیاولی نصایح گزنفون به حکمرانان یونان بود که وی جهت اثبات نظراتش آنها را به کورش وصل کرده بود. این عدل و آزادی خواهی و رای مردم همه میراث تمدن غرب است که توسط این نویسنده به نگار آمده و هیچ ربطی به واقعیات زندگی شاه شاهان که جهان را با زور شمشیر فتح کرده بود و خود را دوست فرستاده از طرف خدای بابل میدانست ندارد. (این مطلب در منشور کورش نوشته شده)

در کتاب تورات هم ذکر از کورش آمده همچنان که از مکالمات سلیمان با حیوانات و یا کشتی نوح که جهان انسان و حیوان و نبات را به دوش کشید و نجات داد.

واقعیت حمله و فتح بابل به اینصورت است. بعد از اینکه اورشلیم فتح و خراب شد و تمام اشراف و بزرگان به تبعید برده شدند حکومتی از افراد معمولی ونه اشراف با صلاحدید بابل به سرکار آمد و به ترویج آیین واقعی و به اصطلاح انقلابی یهود پرداخت. مالیاتها و خراج و فساد ولایت علما از بین رفت. اشراف ساکن بابل از این مسئله نگران و برای نجات دین ولایی دست به اقداما بسیار زدند و یکی از این قدوم نامه به کورش که آوازه اش بعنوان یک رهبر شورشی بر زبانها بود نوشته و بعد از چند سال فتنه و تعریف وچند سال توطئه کردند و آنقدر از جواهرات و طلا و گنجینه های بابل گفتند تا در نهایت با قول بازکردن دروازه های بابل از درون کورش را به طمع پول و زن به لشگری کشی کشاندند. و اوهم بدون جنگ بابل را فتح و حاکم شد.و گنجینه بابل سرمایه وی شد برای لشگر کشی و فتح جهان.

منشور کورش که به تحقیق به اندازه یک کارت پستال است کلامی از حقوق بشر نگفته. تنها گفته که مردم را به سرزمینهاشان آوردم خدایانشان را ماحترام گذاشتم. که این از زمان حمورابی مرسوم بوده. هر حاکمی که سرزمینی را فتح میکرد این عمل را به کمک تبعیدیان که توسط حاکم قبلی از سرزمین خود بیرون شده بودند انجام میداد.

اولین قانون مکتوب که توسط حمورابی که هزار و دویست سال قبل از کورش میزیست نوشته و تدوین گشته و در آن به دیوار و خانه وحق مالکییت که در مجموع حقوق بشر نامیده شدند اشاره کرده است.

کورش که در شروع کار پسر حاکم چند دهات و یک شهر بود در هنگام مرگ حاکم بلامنازع جهان متمدن بود و اولین امپراطور و شاه شاهان. سپاهیان او برای غنائم و زن و برده و اسب و ذره و شمشیر جنگیدند و دهها هزار را کشتند و سرمایه های فکری و هنری شان را به یغما بردند. تخت جمشید معماری هخاامنشی و زبان و خط میخی و فرهنگ تماما از آشور ایلام گرفته شده. آخه می فرمایید تمامی این مردمان آمدند و از روی اختیار مال و زمین و ناموس خود را تقدیم کردند؟ بفرمایید در مغولستان فعلی و ببینید عین همین حرفها را در باره چنگیز میگویند و وی را فرستاده خدا میدانند که برای ریشه کن کردن ظلم و ستم آمده بود!

چهل سال پیش دخیل بستیم به سر بریده اما سخنگوی حسین و صورت دجال را در ماه دیدیم. حالا که مراد نداده اند و از آن امامزاده معجزی نرسید دست بدامان کورش کبیر و حقوق بشرش و قلب تپنده جهان متمدن شده ایم. نمیدانم این از کرامات شیخ است یا از ذلت ما.(بر گرفته از صفحه فیسبوک بهروز شانه چی)

ناشناس گفت...

اهااای بهروز شانه چی
برای تو و امثال تو مدرک و سند فایده اولماز !
خواب نیستی ... خودتو به خواب زدی !!
با سندو مدرک بیدار بشو نیستی .
شماره ۱۸

آذر گفت...

اگر کمی در مورد خاورمیانه تحصیلات کلاسیک دانشگاهی داشتید بی شک در مورد شاه شاهان ایران و عدالت و قوانین مترقی کارگری و متخصصین آن و جهان گشایی او و همچنین در مورد داستان فتح بابل و آزادسازی یهودیان هم اطلاع داشتید.البته در غرب او را سیروس مینامند و با همین نام هم تدریس می کنند.
پس بهتر است اول مطالعه کنید آنهم کلاسیک .

ناشناس گفت...

با درود به همگی
گویا نوشته های هرودت را که نظامی بوده و خودش در ارتش خدمت کرده و همدوران کورش را کسی نخوانده است . البته متوجه هستم که دیگر دخیل بستن به مارکس و لنین و مخصوصا رهبر کبیر و مردمدوست و تجلی انسان کامل و نوک و ته تکامل بشری حضرت ژنرالیسم استالین خیلی خیلی کبیر از مد افتاده و در دنیای مدرن دیگر کسی حاضر نیست حتی داوطلبانه به گولاک برود و خدمت به خلق کند .
بله بابل فتح شد و دروازه های آن گشوده شد ولی هنگامی که کورش آب فرات را منحرف کرد و از مسیر آب قبلا وارد شده بود . ولی چرا به کورش که به زعم شما کدخدای چند تا دهات بوده نامه دادند و نرفتند به یونان یا روم بگویند، حتما دلیلی دارد . حالا شما ناراحت نباشید ، پیشنهاد میکنم از طرفدران کورش جدی بخواهید موازین و قوانین او را پیروی کنند تا اینکه چماق بردارید و بر بدن متوفیی بزنید که حداقل آبرویی برای ایران خریده است . منهم مخالفم که میروند تخت جمشید و سجده میکنند ، خب شما به سجده جلوی استالین و مارکس و لنین اعتراض کردید؟
شما که کاری نکردید ( نه اینکه زندان نبودید و شکنجه نشدید ) بگذارید شاید همان قوانین کورش مردم را به حرکت در آورد و اجرا شود .
بهزاد

ناشناس گفت...

الان صفحه سازمان مجاهدین را نگاه کردم .
"به مناسبت روز بزرگداشت کورش بیانیه ده ماده ای مریم رجوی منتشر شد" .
هاهاهاهاها رهروان پاکباز مولی متقیان و .... روز کورش !!!!!!
این پیشرفت مثبت را مریم رجوی تبریک میگویم . یک عذر خواهی از آقای پهلوی و ملت ایران بزنید تنگش با بولتون هم انقلاب ایدئولوژیک کنید ، ایران میشود ملک پدربزرگتان مرحوم غضدالدوله قاجار .
هاهاهاهاها
بهزاد

ناشناس گفت...

جناب یغمایی

در کلیپی که سال ۹۶ باعنوان " پیام اسماعیل یغمایی به مسعودرحوی در رابطه با پیام های پنج گانه " منتشرکزده اید به نظر میاد هنوز تحت مغزشویی اقای رجوی هستید و ایشونو خیلی دست بالا گرفتید ! خصوصا که در تایم ۳۲ درباره شهرام طوری صحبت میکنید که واقعا فکر میکنید ایشون از بیرون اومده شریف واقعی رو کشته و رفته !( یعنی همون مزخرفاتی که اقای رجوی تو کله شما و بقیه کرده متاسفانه )

اقاجان ! جناب یغمایی !

تقی شهرام از اعضای قدیمی سازمان بوده و از پس از فرار بی نظیرخود از زندان در مرکزیت سازمان محاهدین قرارگرفت و تا ۵۷ رهبر سیاسی - ایده الوژیک بلامنازع سازمان بود و اتفاقا در اوج عملیات نطامی سازمان رهبری را برعهده داشت و با روی کارامدن خمینی و پریدن مجاهدین مذهبی برسازمان توسط خمینی یعنی راست ارتجاعی تیرباران شد و ایستاده و سرافراز جان باخت .

شما طوری درباره ایشان صحبت میکنید که گویا اراجیف اقای رجوی و شاهسوندی مبنی بر کودتا و خیانت و غیره را قشنگ کردید توی مغز مبارکتان . هنوز دروغ های رجوی فرصت طلب توجیب ریز در درباره بهرام و شهرام در ذهن شما وجودداره درحالیکه رجوی به شهرام و بهرام حسادت داشت و علیه انان دروغ میبافت . قتل شریف اشتباه بود اما شهرام رهبر بلامنازع سازمان در دهه ۵۰ بود .

لطفا درباره بزرگان کوچک صحبت نکنید .

رجوی بیوگرافی تحریف شده کرد تو کله جوانان چون میخواست خودشو مطرح کنه . بروید بدون حب و بغض تاریخ سازمان را مطالعه کنید و صحبتهای اقای رجوی را ملاک قرارندهید چون از ایشون بزرگترو مطلع تر وجود داشت ... مطالعه بدون غرض بکنید تا همه چی دستتون بیاد

 متشکرم

خاکزاد