دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۳۹۷ آبان ۲۲, سه‌شنبه

جدید.......شاهزاده رضا پهلوی . شرایط کنونی بسیار مناسب تغییرات کلی است باید استفاده کرد

۶ نظر:

ناشناس گفت...

توضیح یک احساس :

چندسال پیش وقتی مصاحبه ها ی رضاپهلوی را گوش میکردم بهم نمیچسبید چون ایشونو پسرشاه میدیدم و یجورایی هرانچه که بوی فیدل کاسترو نمیداد پذیرش ان برام یک تابو بود ... خودمم متوجه اشتیاهم بودم اما در فرهنگ و ادبیات مثلا چریکی دهه ۴۰ غرق بودم درواقع تو باتلاق  ایده الوژی چنان فرورفته بودم که بوی گندشو متوجه نمیشدم چون از شروع نوجوانی و جوانی دنبال کون  افرادی بودم که درمیانسالی وقتی ردپای سیاسی - ایده الوژیک انها را ارزیابی کردم متوجه شدم  انها هیچی نبودن بلکه من و امثال من اونا رو گنده میکردیم ضمن انکه بعدا متوجه شدم چیزی هم جز ادعا درچنته ندارن و فقط دست به تهمتشون خوبه ! تهمتهای انقلابی با شور و شعف ایده الوژیک !!!

امروز اگرچه سلطنت طلب نیستم اما صحبتهای رضاپهلوی را صرف نظر از اینکه روزی ولیعهدبوده یا نبوده ... بسیار مترقی و مدرن میدانم و اتفاقا به هر دلیل دارای پایگاه مردمی نیز هستند .

واقعا باید مریض باشم تا نسبت به ایشون دافعه نشون بدم خصوصا که از این دافعه فقط و فقط  حکومت اخوندی جمهوری اسلامی سود میبره و هرکس غیرازاین فکرکنه یا خودشو داره فریب میده ویا مردم را . امروز رضاپهلوی به مثابه انتی تز جمهوری اسلامی در قلب بخش وسیعی از مردم و نسل جوان ریشه گرفته و مطرح است .

خاکزاد

ناشناس گفت...

وقتی ایشونو با برخی مدعیان اپوزوسیون مقایسه میکنم میبینم از زمین تا اسمون تفاوت وجودداره ... رضا پهلوی از همشون چندسروگردن بلندتراست .
اولیش اینه که ایشون خلبان هواپیمای جنگی است و اگر کل رهبران مرادعای اپوزوسیونو جمع کنید قادر به راندن یک موتورگازی باک جلو ترکبنددار هم نیستند !
در زمینه سایرتوانایی ها هم به همین ترتیب و ازهمه مهمتر حرفهای صادقانه و دلنشین ایشون هست که دقیقا با روح وروان عدالت و آزادی ادا میشود . ایشون یک دموکرات هست و قطعا به انچه میگه اعتقادداره و به تنها چیزی که فکرنمیکنه کیش شخصیته و نظائران واگر از جدایی دین و دولت میگه راست میگه و قطعا دغدغه ایده الوژی اسلامی و حجاب و روسری و سرداب امام زمان و تفسیرقران و اهن و تلپ و شعارهای پوشال نداره ... بساییم از او حمایت کنیم ... از بختیار حمایت نکردیم پاشو خوردیم واگر از ایشون حمایت نکنیم دوباره پاشو میخوریم ... اشتباه کاری دیگه کافی است .

خاکزاد

ناشناس گفت...

حمایت از رضا پهلوی بعنوان یک آلترناتیو واقعی بمثابه ضرورت تاریخی درمبارزه برای آزادی ایران و نفی حکومت دینی !

با نگاه مختصری به تاریخ ایران طی ۱۴۰۰ ساله گذشته غالب حکومتهایی که در ایران فرمان رانده اند عمدتا مسلمان با کنیه عرب و یا مغول بوده و تنها با روی کارامدن دوران پهلوی جامعه بسمت مدرنیته حرکتهایی داشته است که با رویکارامدن اخوند مسیر مدرنیته و پیشرفت مسدود و جامعه به سمت سیر قهقرایی و فقر رفته و میرود .

مهمترین اپوزوسیونهای مدعی علیرغم اختلافی که با رژیم دارد اما از جنبه ایده الوژیک با رژیم همجنس بوده ولذا فاقد اقبال اجتماعی اند . در چنین شرایطی تمایل سیاسی جامعه به نوعی هویت طلبی و بازگشت به عنصر ایرانیت کاملا مشهوداست و اقای رضاپهلوی نیز به هردلیل شایسته طلایه دار تمایل جامعه به سمت عدالت و آزادی با نفی کامل جمهوری اسلامی است واین امر با استناد به آمارهای واقعی و شعارهای سراسری معترضین نقطه امید اتحاد ملی بشمارمیرود . اینکه ایشان تاچه حد و تا چه موقع بتواند پرچم این  اتحادرا  بردوش بکشد  اینده نزدیک نشان خواهدداد اما انچه که اثبات شده است سایر اپوزوسیون و مهمترین ان یعنی مجاهدین فاقد قابلیت حمل پرچم اتحادند  و تجزیه و تحلیل و علت یابی ریشه ای ان در حوصله این کامنت نیست . امروز رژیم از خصوصیت ضد اتحاد مجاهدین با بزرگنمایی ان برعلیه اتحاد ملی و سرکوب جوانان نهایت استفاده را میبرد .

شرایط جهانی نیز در حالت خوشبینانه به نفع مردم است اما باتوجه به سیاست ابرقدرتها در حفظ منافع ملی خودشان حساب کردن بیش از حد روی حمایت جهانی چندان عقلانی نیست . باید خودمان حرکت کنیم و از حمایت جهانیان بهره مندشویم و رضا پهلوی بعنوان یک فرد باتجربه و مسلط به اوضاع جهانی میتواند در کمک به مبارزین داخل کشور که چهره های متعددی را شامل میشود مثمرثمرباشد

حسین

ناشناس گفت...

 شرایط کنونی و رضاپهلوی

میگن روشنفکران هنوز درگیر این هستن که مصدق چکارکرد و چکارنکرد عافل از اینکه ماعم هنوز درگیر اسن هستیم که سی خرداد ۶۰ یک ضرورت بود یا نبود ! بابا ۷۰ سال از اون گذشته و ۴۰ سال از این !  به اندازه کافی مسائل روز وجودداره که نیازی به پرداختن به قرون ! گذشته نیست .

الان انچیزی که رومیزه سه تا آلترناتیوه

اول رضا پهلوی

دوم جریان سبز

سوم مجاهدین

چهارم کمونیستها

چهارمی که ول معطله و اگرچه ادعای رهبری جنبش طبقه کارگررا داره اما بلوف وقیحانه ای  بیش نیست و صرفا کشک .

سومی در داخل هیچ پایگاه اجتماعی نداره واگرچه ادعای رهبری اعتراضات مردم را داره ولی این ادعا بیشتر از سوی وزارت اطلاعات دامن زده میشه تا جابیافته و اهدافی را هم بدنبال داره که علت ان را بخش آگاه جامعه بخوبی میدونه و نیاز به توضیح نیست .

دومی طیف بندی های مختلفی در نزدیکی و دوری از حاکمیت داره وان بخش سرنگون طلبش در اعتراضات خی و حاضر ایستاده و بخش میانیش مذبذب و بخش تحتانیش  همون استمرار طلبان را شامل میشه که مورد نفرت مردم هستند .

اولی جریانی است که پایگاه وسیع مردمی داره اما بدون سازماندهی و شدیدا با عنصر ایرانیت بدنبال عدابت و آزادی است و تلویحا به رضاپهلوی سمپاتی داره واینکه ایشون چه نقشی ایفاخواهدکرد اینده نشان خواهدداد .

طبعا غرب و شرق و سازمانهای بین المللی از این طیف بندی ها و مدعیانش بخوبی اگاهی مبتنی برآمار دارند .

ما به حمایت جهانی و کمک انان نیازداریم و رضاپهلوی میتونه واسطه این امرباشه .

انچه مشخص است اینها رفتنی هستند و مردم برای این لحظه بی تاب .

صدها مبارز سرشناس و شکست ناپذیر در داخل کشور شناخته شده اند و مورد اعتماد نسل جوان هستند و جالبه بدانید که اکثر قریب به اتفاق انان بر علیه رضاپهلوی موضع ندارند و گاها به ایشون سمپاتی نیز دارند .

این بود سیمای واقعی شرایط داخلی .

بقیه مطالب ای توشه و حرف مفت که اینروزها از دهان خارج نشین های کشک و توجیب ریز میادبیرون و برای دل خوش خنکی خودشون و خوشحالی وزارت اطلاعات اخوندی است .

باورکنید مطالب فوق عین حقیقتی است که چون خورشید انکارناپذیر است .

بهلول

ناشناس گفت...

با درود به همه
من از داخل ایران مینویسم و با توجه به اینکه میانسال هستم و در انقلاب هم نقش داشتم و در جریانات سی خرداد و ... هم بودم میبینم و در جامعه ( از یک روستا مینویسم یعنی هم با جامعه شهری و متوسط و طبقه بالا و هم با کشاورز و کارگر سرو کار دارم ) زندگی میکنم به حکم تجربه عملی میگویم که طرفداران آقای رضا پهلوی در نهان حتی بیشتر از جنبش سبز هستند و دلایل آن مشخص است :
1- رضا پهلوی فرزند و نوه کسانی است که ایران نوین را پایه گذاری کردند و مردم کوچه و خیابان خاطرات شیرینی از خانواده پهلوی دارند .
2- هیچکس خطاهای پدر و پدر بزرگ را ( اگرچه با گندی که حکومت اسلامی زده است و دست گروههای سیاسی در جنایات انجام شده رو گشته و شاه و رضا شاه رو سفید در محضر تاریخ هستند ) به پای ایشان نمینویسد .
3- ایشان نه به زبان قلوس و قیصر تشکیلاتی سخن میگوید و نه در زمینه تشکیلات تا به حال رسوایی نداشته ( دهکده قارنا از جناح چپ و چریک فدایی و زندان دبس و .. مجاهدین )
4- خواسته های ایشان همراه با دخالت در امور شخصی افراد نیست ( ذوب شدن و غسل و گزارش راجع به کوچکترین زوایای روحی یک انسان که تجاوز به افکار دیگران است )
5- خواسته های ایشان اگرچه همانند اکثر نیروهای اپوزسیون است ولی حداقل وقتی راجع به آزادی های فردی سخن میگوید ، خودش شکل حرفهایش است ( وقتی مریم رجوی از آزادی زنان حرف میزند ، اولا حجاب خودش ناقض است چون نخواهد توانست به چیزی که اعتقاد ندارد پایبند باشد [ نه اینکه فردا اگر حجاب ملغی شد صد در صد جامعه چادر را کنار بگذارد خیر اما مردم به کسی که خودش روسری دارد و قول آزادی میدهد میگویند دو رو و دغلکار ] ) اما حرف آقای پهلوی را پذیرفته اند چون خودش و خانواده اش شکل حرفهایش میباشد .
6- همه میدانند که مجاهدین و چپ ها خواستار چه سیستم اقتصادی هستند و باور ندارند که مالکیت خصوصی حتی در مورد گاو و گوسفند رعایت شود . شاید برای ما خنده دار باشد ولی برای دهقانی که چهار گاو دارد مالکیت آنها برایش سرنوشت ساز است .
6- وقتی آقای پهلوی از برابری جنسی سخن میگوید قابل باور است چون نه به مردان لقب آلت تناسلی متحرک میدهد و نه به زور و تو سری مردان را سرکوب میکند ( کاری که مجاهدین کردند و مردان واقعا توانمند را فقط به جرم مرد بودن حتی از زندگی ساقط کردند )
7- جامعه ایران بر خلاف عقاید مجاهدین و چپها نیازمند چالش های جدید طبقاتی و جنسی نیستند ، جامعه به دنبال آرامش میباشد ، مردم عادی که اکثریت مطلق جامعه هستند به دنبال زندگی راحت تر ، آرام تر و بهتر میباشند و به همین دلیل میدانند با ورود مجاهدین و چپها دوباره آرامش ( میدانم که متهم به خرده بورژوازی و بدتر بورژوازی میشوم ) از میان میرود و دوران بحران و جنگ اجتماعی شروع میشود . درگیری ها بیشتر میشود و فرزندانی که در دوران تلخ و سخت با مشقت بزرگ شده اند قربانی تیوریهای سیاسی مریم و مسعود و تقوایی و... خواهند شد .
8- سرکوب هویتی ملی ایرانیان توسط چپها و مجاهدین ادامه خواهد یافت چرا که با جهان وطنی دوباره منافع ملی ما قربانی حمایت از عرب و فلسطینی و ... به عنوان خلقهای زیر ستم خواهد بود چون تفکر و قلب آنها متعلق به ایران نیست و مردم ایران فقط وسیله اشاعه تفکرات جهان وطنی میشود ، حال آنکه مردم ایران در حال حاضر نیازمند دستهای مهربانی هستند که نوازش را ارزانی کنند و یاری و راهنمایی کنند و آقای رضا پهلوی میتواند نماد ایرانی بودن ما باشد نه مسلمان بودن ، نه حامی خلقهای ستمدیده ، نه نماینده خدا و نه نماینده فقط طبقه کارگر بلکه نماد همه ملت ایران .
9- رهبران جنبش سبز در کشتار 68 صاحب سمت بوده اند و سکوت کردند .اگر چه تمام قربانیان از مجاهدین و چپها بوده اند ولی آقای رضا پهلوی مقصر نبوده . یعنی سه در میان سه طیف قربانی ، صاحب منصب و دیگران ، خانوا ه ها ممکن است هوادار جریان خود باشند ولی تعداد آنها بخش کوچکی از جامعه است و طرفداران پهلوی بیشتر است .
خب ممکن هست گفته شود جمع میتواند خطا کار باشد ولی با سیستمی که آقای پهلوی معرفی کرده ، کنترل مردمی به روی آن ممکن است ولی سیستمهای مجاهدین و چپ یکه تاز میدان خواهند بود .
بهزاد

ناشناس گفت...

مردم چی میگن ! اپوزوسیونها چی میگن !

یا مردم عاصی و جان به لب امده از مظالم جمهوری اسلامی توباغ نیستند ویا آلترناتیوهای مدعی ! واقعا کدامیک توباغ نیستن ؟

ظاهرا هردو جناح تو باغند منتهی تو باغ همدیگر نیستند و توباغ خودشونن !

چرا ؟

به این دلیل واضح که مردم از آلترناتیوهای خارج نشین کشک به رهبری مسعودتوجیب ریز همیشه به لحاظ زمانی جلوترند ! چون یکیار نشده که آلترناتیو اول فراخوان بده بعد مردم انجام بدهند ! همیشه مردم در داخل کشور انجام میدهند و گرفتاریهایش را قهرمانانه با آغوش باز میپذیرند و بعدا آلترناتیو درخارجه ازخواب بیدارمیشه و فراخوان به انحام میده ( البته بدون هیچ پذیرش خطروگرفتاری !)

واین پدیده جدید در تاریخ قیامهای مردمی واقعا بینظیره و باید به حق توگینس ثبت بشه !

تنها کشوری که مردمش اسیر یک نظام ایده الوژیک  جهل و جورو فساد و سرکوبگر شده اتد و هرروز کف خیابان به مبارزه با ان میپردازند و آلترناتیوهایش در خارجه کف اطاق خواب در آرامش کامل با شکم سیر و زندگی اشرافی "قهرمانانه" ! فراخوان میدن ! عجب قهرمانانی واقعا تو خارج داریم و قدرشونو نمیدونیم !

جالبه که هم به مردم فراخوان میدن و هم در مقالات مشعشع خود علیه "رضاشاه " با تمام قدرت قلم میزنند ! ( جمهوری اسلامی رو ول کردن نوک تیزحمله را گذاشتن روی رضاشاه که ۶۰ سال پیش فوت کرده رفته پی کارش )

این آلترناتیوهای خارج نشین کشک ما برای خود مرده پرست  و برای مردم مرده خراب کن نیز هستن ! و شیخ هم درپایتخت نشسته و از تاکتیک خارج نشینان کشک عشقشو میکنه و منافعشو میبره تا بقایش با تضمین مفت و مجانی تحقق پیدا بکند !  راستی نکنه این آلترناتیوهای خارج نشین کشک توجیب ریز نااگاهانه و بدون انکه خودبدانند توسط وزارت اطلاعات راهنمایی میشن ؟؟؟

اخه کدوم خری وارد جنگ اضدادمیشه و بنفع میرنده اصلی با سایر اضداد میجنگه ؟؟؟ ( در خوشبینانه ترین حالت میتونم بگم نااگاهانه و نابخردانه و ابلهانه )

بابا از تو باغ خودتون بیایید بیرون و بروید تو باغ مردم ... البته میدونم که بعلت بعد مسافت از ایران تا اروپا امدن تو باغ مردم کارساده ای نیست چون میدونم که جربزه اینکارهارا ندارند ... شما به رهبرانشان نگاه کنید ... فقط ۶۰۰ تا دفترودستک میخواد تا از اطلق خوابش بیادبیروت و لباساشو ست کنه ! بعد باید چاپلوسان دست به سینه بیایند و از عطسه و دهن دره و سرفه و "فراخوان " رهبر نت برداری کنند و کف بزنند و تا بخوان اینکارها را بکنند هواپیما خالی پریده رفته !

واقعا عجب گیری کردیم ما که باید شاهد پدیده هایی باشیم که تاکنون تاریخ بشری به خودندیده است .

وقتی میشنوم که مردم کف خیابان پشت رژیم را لرزانده اند حالم جامیاد اما وقتی میشنوم که این الترناتیوهای کشک خارج نشین توجیب ریز ( رنگ و وارنگ) بصورت ریموتی ! زر مفت میزنن حالم گرفته میشه که چرا زر مفت زدن جاشو با مبارزه پراتیک و تنگاتنگ با مبارزات مردم عوض کرده ؟ نکنه مده و ما خبرنداریم ؟

ازاونا بدتر تلویزیونهای ماهواره ای - اینترنتی معلوم احال و مشکوک الحال هستند که در شرایط کنونی کارشون شده روزی ۲۴ ساعت بحث و سخنرانی برعلیه رضاشاه ! اخه چرا ؟ این چیزارو میبینم که متوجه میشم رژیم رفتنی است وگرنه خارج نشینان برای حفظ جمهوری اسلامی و اخوند به تکاپو نمیافتادن و دست وپا نمیزدند .

اگه مردم جان برکف خیابان برعلیه رضاشاه شعاردادند شماها هم بدید ولی وقتی برعلیه اخوندها شعارمیدهند چرا شما برعلیه رضاشاه مینویسید ؟ یا ماموریته ! یا معذوریت !  وگرنه اینقد هول نمیکردند .

حالا جالبه بعضی میگویند اگر اکثریت مردم اشتباه کنند ما نباید بکنیم ! اینم تو این اوضاع و احوال ازاون حرف های عجیب و غریبه ( نمیخوام بگم رژیمی !) چون ممکنه یه ژست روشنفکری باشه اما قطعا اشتباه به وسعت تاریخ .

متاسفم که بگم امروز کلیه الترناتیوها و منتقدین جمهوری اسلامی فرمون اصلیشونو رژیم میچرخونه ! مهم نیست که خودشون میدونن ویا نمیدونن ... مهم اینه که رژیم برای بقای خودش درخارج همه کاری میکنه تا مبارزات درداخل با موفقیت و پیروزی همراه نشه .

اگه این مطلب ساده را میفهمیدید خیلی خوب بود .

اتشفشان