دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۳۹۹ آبان ۱۴, چهارشنبه

هزار و چهارصد سال ترور. از مدینه تا پاریس. مانی....اسماعیل وفا یغمایی

 

۲ نظر:

مسعودعالمزاده / پاريس گفت...

۱۵ آبان ۲۵۷۹ ايرانى ۵ نوامبر۲۰۲۰ مسعودعالمزاده پاريس / ۱

****پای اصلی تروریسم در اقتصاد است و شبکه های تبهکاری ، نه در مذهب و ایدئولوژی.

برنامه بسیار بسیار جالبی بود و با سپاس از هرسه این بزرگواران.
اصطلاحی در زبان روزمره فرانسوی هست بنام (terre à terre) زمین به زمین : عینی دیدن مسائل و نه ذهنی بازی، پستانک ایدئولوژی را تف کردن. این نه به معنای نداشتن ارزش و اخلاقیات (éthique) است، اما بجای جزمی گری، ریشه های امری را دیدن و بویژه روی میز گذاشتن "داو" (enjeux/deals) هاست.

و نیز بجای قطعی دانستن ــــــ یک مورد ــــــ مشخص (با تحلیل ایدئولوژیک)، روی میز گذاشتن ــــــ چند فرضیه ــــــ (با درنظر گرفتن داوها).
این رفقای مارکسیست، لنینیست، تروتسکیست، مائوئیست و کمی هم استولیپینیست اینرا بلغور می کنند "تحلیل مشخص از شرایط مشخص".اگر اینها رو برای نابغه ما میگن، که نیازی بهش ندارند. اگر برای مامیگن که راستش ما چیزی دستگیرمون نشد. درک واقعی در نمونه هاست. ریاضی را همه "یاد میگیرند" و نمره میگیرند، اما ریاضی را فیزیکدانها "می فهمند"، چون در مورد مشخص بکار می برند.

جالب بودن این "داو" هم اینه که باید حسابی و حتا روزمره در جریان ریز رخدادهای دنیا بود، این داوهارا بالاوپایین کرد (درست مثل بازار بورس) تا برخی جریانات رو فهمید.در سالهای ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۰ مسائل دوروبر "نفت" می چرخید. این داو اصلی بود. چند روز پیش از فروشگاه بزرگی رد میشدم، در ورودی یک ماشین مدل الکتریکی برای نمایش گذاشته بودند، به قیمت نازل با قسط ۲۹ یورو در ما، کمتر از یک یورو در روز. یعنی .... دوران نفت به عنوان داو اصلی به سر آمد. اینهایی که با پول نفت مست می کردند و عربده صدور انقلاب می کشیدند فاتحه شون خونده است.

مسعودعالمزاده / پاريس گفت...

۱۵ آبان ۲۵۷۹ ايرانى ۵ نوامبر۲۰۲۰ مسعودعالمزاده پاريس / ۲

پیوند این با تروریسم اسلامی چیه ؟

۱ در بیست سال آینده بهای نفت سقوط آزاد خواهد کرد. تولید هر بشکه کم و بیش ۱۵ تا ۲۰ دلار هزینه دارد و اگر بهای نفت به زیر ۲۵ تا ۳۰ دلاربرسد، تولیدش صرفه ندارد. از این گذشته، گرمایش زمین از حد آستانه تحمل کره زمین گذشته و عواقب یکی یکی رو میاید. جنبش حفاظت از محیط زیست دیگر لوکس روشنفکری نیست، کل دنیا رفته تو لبه پرتگاه. غولهای نفتی دارند سرمایه گذاری هایشان را از نفت به سوی انرژی های دیگر سمت میدهند. تا بیست سال دیگر خود سازمان ملل بنام دفاع از طبیعت دست بکار خواهد شد و نخستین اقدام بستن مالیات بروی فراورده های نفتی خواهد بود و این در هر کشوری با دادن سوبسید به انرژیهای جایگزین به این شتاب خواهد داد.

۲ باد رژیم ایران، ونزوئلا، شیخ نشین های خلیج فارس، کویت و عربستان خواهد خوابید. پولی درکار نخواهد بود برای اسلامگراها، آخوند جاکش شیعه و مفتی مفت خور سنی. این + انترنت + شبکه های اجتماعی + موج مدنیت نو نتیجه اش (که از همین اکنون آغاز شده) می شود : یخرجون فی دین الله افواجا !

۳ این وحشیگری های اخیر نه نشانه قدرت، که جمود نعش است. این آخرین تقلا هاست. همه دارند رک میگن "کدوم خدا ؟ الله چی کشک چی ؟ بسه مفت خوری ! پول میخوای ؟ بروکارکن". همین هم خواهد شد. وقتی پولی برای آخوند نباشه، بقیه اش مثل دومینو یکی یکی میافته. بعد میرسه نوبت پوتین که غیر نفت چیزی نداره. حدود بیست سال پیش یکبار برای چند هفته نفت را بروی اروپا بست. ده سال دیگه باید بیفته دنبالشون التماس کنه بفروشه. فکر میکرد با این نفت میاد تو اتحادیه اروپا. زرشک !

۴ خب. اگر داو نفت بخوره زمین، از کجا بیارن بخورند ؟
من این جریانهای ترور و تروریستی اسلامگراها را در عمق خودش نه با انگیزه مذهبی چند تا ابله پایین دست، که برای دفاع از منافع میلیارد میلیاردی آنهایی می بینم که در اون بالا بالا ها سر نخ اینها را در دست دارند و "ده تا" رو اینها سرمایه گذاری می کنند تا "ده هزار تا" از جای دیگر بردارند.
نمونه : دو هفته پیش در پاریس و نیس سوء قصد انجام شد. پریروز در وین. تو ایتالیا هم بود. اینها از قطب های بالای توریستی اند. جریان کووید این بستن جریان توریسم را تشدید می کند. خب، این میلیارد میلیاردی که این جا ها خرج نمی شود، کجا میرود ؟

بد نیست چند تا از این فرصیه ها را بی ایدئولوژی، با "داو" بگذاریم روی میز و تحول اش را پی بگیریم.

یک نکته جالب در جامعه فرانسه این است که کمتر روزنامه میخوانند ... بیشتر هفته نامه. برعکس انگلستان و آمریکا که روزنامه های جنجالی یخش بیشتر میگیرد. روزنامه خبر میده، هفته نامه تحلیل و موشکافی میکنه. اینها بطور مستمر موارد گذشته را از آرشیوهابیرون می کشند و به اصطلاح آقای یغمایی "کالبد شکافی" می کنند. یک مورد یادم میاد : قتل آلدومور نخست وزیر ایتالیا بدست بریگادهای سرخ گروه چریکی تروریستی کمونیستی. جریانش مفصله. تو دوخط، آلدومور که چپ بود، داشت ائتلافی از گروههای چپ و کمونیستی درست میکرد که به احتمال قوی به قدرت میرسید. این به مذاق آمریکا خوش نمیامد که از طریق دستگیری و سپس برگرداندن یکی از این بریگادها، آلدومورو را ربودند و کشتند. این کار زیر سر سیا بود.
حالا وقتی از چریک بریگاد سرخ میشه اینجوری استفاده کرد، نمیشه چارتا حزب اللهی ابله رو با خیال ۳۶ تا باکره و رفتن به بهشت خر کرد ؟ لیتویننکو (Litvinenko) را برای چه کشتند ؟ چون گفته بود ایمن الظواهری شماره دو القاعده را در داغستان تمرین میدادند ؟ کی روسها و همون دوستان لیتویننکو.
ظاهر قضایا فریبنده است.