دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۴۰۰ اسفند ۲۴, سه‌شنبه

بیست و چهار اسفند زاد روز رضا شاه گرامی باد




۴ نظر:

ناشناس گفت...

ظاهرا « جوگیر» شده اید!!
قربون دارند « خر داغ » می کنند.

مسعودعالمزاده پاريس گفت...

۲۵ اسفند ۲۵۸۰ ايرانى ۱۶ مارس ۲۰۲۲ مسعود عالمزاده پاريس / ۱

یادمون نره که رضا شاه پل ورسک را با بستن مالیات اندکی روی قندوشکر بدون استقراض خارجی با بیل و کلنگ داد ساختند. این بنا که جزو شاهکارهای معماری دنیاست هنوز پا برجا و در استفاده است. اما بباور من شاهکار بنیادین رضا شاه نه این بناها که کوتاه کردن دست آخوندها بود. محمدرضا شاه فقید نیز خدمات بسیاری به ایران کرد اما تحت تاثیر مادرش که بسیار خرافی بود تربیت شده بود. رضاشاه دورخودش را با افراد فرهیخته پرکرد، از آنها آموخت از فرهنگ مذهبی فاصله گرفت، شاهنامه خوان شد و آخوندهارا با دگنگ فرستاد توی پستوی حوزه ها. محمدرضا شاه درابتدا دورش پربود از ادبا، اما بتدریج از آنها فاصله گرفت و چاپلوسها، آخوندها و بادمجان دورقاب چین ها دورش را پرکردند. همین هم به جامعه منتقل شد.رضاشاه فرزند دوران مشروطه بود، شاه نه. یاد هردو با تمام اشتباهاتشان گرامی باد. باشد که از این درس بگیریم و پیش از شروع سازندگی، نخست بندنافمان را از اسلام جداکنیم. اگر این کاررانکنیم، سازندگی راه به جایی نخواهد بردو این بار بجای آخوند عمامه دار، یک آخوند فکلی مثل شریعتی شیاد یا یک شیاد توحیدی دیگه سوارگرده مان خواهد شد. اگر آخوند سوارمان شد برای این بود که ما دولا بودیم.
ده دوازده قرنی است که ما تو مهره های گردن و کمرمون اشکالی داریم که نمی تونیم راست واستیم. بباور من این امر بیشتر از جنبه پزشکی و بالینی، مشکلی روانی است که رفته تو محاوره های رروزمره : چکر تیم و نیکر تیم و میخلص تیم، کنیزتیم و غلام تیم، کوچیک تیم.
به این باید فکر کنیم. کتابی هست در فرانسه بنام دائرهٔ المعارف زبانها (Dictionnaire des langues) که توش ویژگی بیش از چندصد زبان اصلی دردنیا رو نوشته با آمار و ارقام و شاخه زبانی و چند نمونه گرامری و ... تو این کتاب نوشته که فارسی و ژاپنی دوزبانی هستند که برای صرف افعال و جمله سازی باید در ابتدا مشخص بشه که این جمله رو به چه کسی گفته میشه و مشخصا سلسله مراتب (پایان نقل قول به مضمون). و این درسته. چون زبان مادری ماست متوجه اش نمیشیم.
درعربی و انگلیسی شما نداریم انت است و you. در فرانسه و آلمانی تو و شما داریم اما شاه، رییس جمهور، وزیر یا رییس شرکت و فرد پایین دست یکدیگر را ... شما... خطاب می کنند. تو مال دوفرد آشناست. اگر رییس شرکت به فرد مرئوس بگه تو، او هم همین رو میگه.
در فارسی حتا در ترجمه این توچشم میزنه. عربها میگن ...قال الله... و به ندرت ... قال الله تعالی... همین جمله رو ما ملت کاسه از آش داغ تر ترجمه می کنیم چی ؟ .. ذات باری تعالی می فرماید.. اونها میگن قال رسول ما میگیم حضرت رسول صل الله علیه و اله وصلم فرمودند. تریلی بیار بارکن.
تو انجیل می نویسه عیسا گفت. خود پاپ در مراسم رسمی تو بالکن کلیسای واتیکان که برای چند میلیارد نفر پخش میشه میگه ... عیسا گفت ... به ما بگن چی گفت میگیم گفت حضرت عیسی بن مریم سلام الله علیه فرمودند. اینارو از کجا آوردی چسبوندی ؟

کجای دنیا سراغ دارین که برای اشغالگری چون اسکندر که زیروزبرمون رو یکی کرد چند قرن بعد ازمردنش و جمع شدن دفترودستک باقی ماندگانش کتاب اسکندرنامه بنویسند و تا مقام پیغمبری بالا ببرندش که گویا برابر الدنگی بنام خضر بوده ؟ اگر لشگر مغول و چنگیزوتیمور هنوز تو ایران بود میشد گفت از ترسه، اما همین امروز تو ایران مردم اسم بچه هاشون رو میذارند تیمور و اسکندر و چنگیز و محمد و علی و حسین و باقر و بی قر و فاطی.
صدبار دیگه هم تکرار میکنم اگه شما یه یهودی پیدا کردین که اسم بچه اش رو گذاشته باشه آدولف بیایین گردن منو بزنین. ما نیاز به روانکاوی داریم شاید این مهره های گردنمون صاف بشه. اون وقته که بجای خودزنی باصدای ضجه که مال برده هاست، صدامون کلفت میشه، بعد جرئت می کنیم خودمون رو با ... دیگران ... برابر بدونیم. بعد میتونیم صاف تو چشم آن کسانی که خیال می کنند بالاترند نگاه کنیم و بی رودرواسی رک حرف بزنیم اون هم از موضع بــــــر ا بــــــر و شهروندی.
روانکاوی این جریان مهره های گردن درکش زیاد سخت نیست. نیازی به داشتن درجه دکترای روانشناسی اجتماعی از سوربون نداره. برمیگرده به ترس از اون الله پشمک دوزاری و این دین برده ساز و در دنبال اش ایلغار مغول و نادر واژه های مغولی در فارسی : نوکر، کتک، آقا، خانم.

وقتی به این رسیدیم که ... نه خدا نه آقا بالاسر...، مهره های گردنمون یواش یواش راست میشه، کمی بعد هم مهره ی میانی کمرمون و میشیم انسان راست قامت : Homo erectus

... وگرنه، تا ما دولا هستیم، یکی سوارمان خواهدشد.

مسعودعالمزاده پاريس گفت...

۲۵ اسفند ۲۵۸۰ ايرانى ۱۶ مارس ۲۰۲۲ مسعود عالمزاده پاريس / ۲

و یادی از زنده یاد ژاک شیراک رییس جمهور سابق فرانسه که برای فرانسوی ها رییس جمهور بسیار خوبی بود.تکیه کلام های بسیار خوبی داشت، رک بود و جرئت میکرد صاف تو چشم فرانسوی ها نگاه کنه و نقاط ضعف شون رو بهشون بگه و روی حقوق شون تاکید کنه. از جمله :
... خانم ها آقایان فرانسوی، من کارمند شما هستم، شما کارفرمای من اید
... خانم ها آقایان فرانسوی، دوران استعمار به سر آمده {{داشت می فهماند که دیگه اون پولهایی که میرسید نمیرسه باید کمی بیشتر کار کنید. این چپ ها بودند که طرح سفیهانه کار ۳۵ ساعت رو به فرانسویها فروختند و کمر اقتصاد فرانسه رو خم کردند. حزب سوسیالیست هم که این کار رو کرد از ۳۲ درصد رسیده زیر سه درصد}}
... شیراک روی نیروگاههای اتمی کوتاه نیامد، سارکوزی هم کوتاه نیامد. هردو جلوی چپ ها که میخواستند نیروگاههای اتمی را منحل کنند ایستادند. آلمانها زیر فشار سبزها نیروگاههای اتمی شان را منحل کردند. نتیجه اینکه امروز وابستگی فرانسوی ها به روسیه ۱۲ درصده، مال آلمانها حدود ۶۰ درصد.
... طرحی هست بنام ITER برای پژوهش در زمینه انرژی هسته ای که حدود بیست تا سی سال دیگه جواب میده و بر مبنای آن با یک بطری آب میشه انرژی یک ماه یک شهر رو تامین کرد. این طرح قرار بود بیفته دست ژاپنی ها. تموم بود. نمیدونم شیراک چه جوری این کار رو کرد، پاشد رفت ژاپن و اینور اونور این رو از حلقوم ژاپنی ها کشید آورد فرانسه. این از اون کارهایی بود که جز شیراک کسی جربزه اش رو نداشت. بیست سال دیگه فرانسوی ها خواهند فهمید شیراک چه کاری برایشون کرد.
شیراک رابطه عاشقانه ای با مردم فرانسه داشت. رییس جمهور خوبی برای ژاپنی ها نبود. برای فرانسوی ها، چرا.

مسعودعالمزاده پاريس گفت...

۲۵ اسفند ۲۵۸۰ ايرانى ۱۶ مارس ۲۰۲۲ مسعود عالمزاده پاريس

جناب برادر ناشناس ناشناس نی ناش ناشناس،
اینجا که داروخونه نیس. برو داروخونه محله تون داروی ضد سوختگی بخر برای اون دوتا رهبر پفتالت.
چیه، چی شده ؟ با این همه پولی که اینور اونور دادین، تمام فحش و توهین ها و وصله ها کارگر نشد که هیچ، خورد تو پوز رهبر و نشمه اش ؟
صبر کن نتیجه دادگاه نوری بیفته، کشیده های آبدار پاف پاف پاف میخوره تو پک و پوز اون دوتا راه بر خودخوانده ات.
آره ارواح پدرشون. شکمشون رو صابون مالیده بودن که رژیم مثه یه سیب رسیده بیفته تو بغل شون. سیب اسلام سیاسی گندید و افتاد تو حلقتون. نونوش جوجونتون !

مشتی،تو برو دنبال مجاهدهٔ کردن. "پرچم اسلام" رو صفت بگیر دستت با شعار .... پیش بسوی جامعه بی طبقه توحیدی ... !
اگه یه وقت خسته شدی، (پرچم رو) بده اون دستت داداش.