دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۴۰۱ مهر ۱۷, یکشنبه

گذار از جمهوری اسلامی – چگونه؟ -احد قربانی

 

گذار از جمهوری اسلامی – چگونه؟جستارگشایی
شعارهایی نظیر «زن، زندگی، آزادی»، «حجاب بهانه است، اصل نظام نشانه است.»، «جمهوری اسلامی، نمیخوایم، نمیخوایم» و «این دیگه اعتراض نیست، شروع انقلابه» نشان می‌دهند که مردم عزم خود را جزم کرده‌اند که از جمهوری اسلامی گذار کنند. چگونه می‌توان از جمهوری اسلامی گذار کرد؟
جمهوری اسلامی یک رژیم فاشیستی و تمامیت‌خواه است. برای بقای خود دست به هر جنایتی می‌زند. برای سرنگونی حکومت اسلامی باید ببینیم نیروهای ما در کجاست و چگونه می‌توانیم این نیروها را هم‌جهت کنیم؟
یک نیروی مادی را باید یک نیروی مادی قوی‌تر و منسجم‌تر از میدان بیرون کند. چگونه ما می‌توانیم قوی‌تر از حکومت اسلامی شویم؟

ادامه......گذار از جمهوری اسلامی – چگونه؟ -

۱ نظر:

مسعودعالمزاده پاريس گفت...

۱۹ مهر ۲۵۸۱ شاهنشاهی ۱۱ اکتبر ۲۰۲۲ مسعود عالمزاده پاريس

هم میهن گرامی آقای احد قربانی دهناری،

راستش من تو زندگی این رو فهمیدم که مسایل پایه ای آنهایی است که بسیار بسیار ساده طرح شده. برای همین هم هست که ژرف ترین موضوعات نه در کتابهای کت و کلفت فلان فیلسوف که خیلی ساه توی داستانهای کودکان نوشته شده. نمونه اش هم داستان خاله سوسکه و آقا موشه است که توش این خاله سوسکه است که میره دنبال پیدا کردن یار زندگی اش بدون اینکه تو پستو بشینه به انتظار شهزاده ی زرین کمر. آخه شهزاده ی زرین کمری که تمام زنها به پاش می افتند چرا باید همه اینها رو ول کنه از کاخش بیاد بیرون سوار اسبش بشه ده فرسخ راه رو تالاپ تالاپ تالاپ بزنه بیاد تو پستو دنبال تو ؟ بعد خاله سوسکه یکی یکی به بقال و چقال میرسه و رک میگه که دنبال یار زندگی اش میگرده و از اونها هم که آب از لب و لوچه شون راه افتاده یه سوال ساده میکنه : اگه یه روز دعوامون شد تو چه میکنی ؟ (یعنی رک اگه یه روزی من رفتم با کس دیگه ای لاس زدم تو چه میکنی ؟) بقال میگه با سنگ قپون میزنم و بقیه هم از این قبیل حرفها. خاله سوسکه به هرکدام میگه : آی (زنت) نمیشم، وای نمیشم، اگر بشم کشته میشم. تا میرسه به آقا موشه که میگه ... اگه یه روزی دعوامون شد، با این دم نرم و نازکم میزنمت ! از این واضح تر ؟ اگه دیدی طرف داره با بقیه لاس میزنه، باید بهش برسی اونهم تو رختخواب. بی خجالت بیجا و بی رودرواسی !

با احترام به شما، من چیز ساده ای از استاد یغمایی یاد گرفتم که آویزه ی گوشم کردم : نباید تو بند شاخ و برگ بود، باید پرداخت به ریشه ها. اینهایی که شما نوشته اید، نه اینکه درست نباشه، هست اما یه چیز کوچولوی کوچولوی کوچولوی ساده ی ساده ی ساده جا افتاده که همون ریشه است : این قدرت جمهوری اسلامی از کجا میاد ؟ از قدرت رهبری شه ؟ نه ! از فرهنگ حکومت اسلامی است ؟ نه ! برنامه و سازماندهی ای داره ؟ نه ! از کجاست ؟ از خود اسلام و جهل ناشی از آن. به همین سادگی. پس گذر از جمهوری اسلامی دردی از ما دوا نخواهد کرد اگر از .... اسلام .... گذر نکنیم.
قصد توهین ندارم، اما آخوند جماعت خدای فریب و نیرنگه. شعار گذر از جمهوری اسلامی دست پخت خود آخوندهاست و با همینه که چهل ساله دارند سر همه ماروشیره میمالن.
اگه از اسلام گذر نکنیم، همون بازی اصلاح طلب، اصول گر را سرمون در خواهند آورد، این بار با اسلامی بدون جمهوری اسلامی. اسلام رحمانی، اسلامی با چهره ی انسانی، اسلام دموکراتیک، اسلام کوفت و زهر مار. این اسلام رو نیگر دار، هر پسوند و پیشوند و میان وندی میخوای بهش بچسبون. تا ریشه در لجن است، امید نکبتی هست !
رک، بی رودرواسی، اگه قراره این جمهوری نکبت اسلامی بره، جمهوری نکبت دموکراسیک اسلامی بیاد سرکار من یکی میگم نه ! درد ما نه آخونده، نه جمهوری اسلامی، درد ما خود اسلامه.تا این قانقاریا هست، ما آب خوش از گلویمون پایین نخواهد رفت. اگه قراره جمهوری نکبت اسلامی گورش رو گم کنه، ما بریم دنبال اسلامی که توحیدش ناب تره، بقول ترکها ... بیز خدافظ !
اسلام رحمانی، اسلام دموکراتیک، اسلام منطبق با دنیای مدرن نداریم. اگه بود دیده بودیم. کمونیسم همونی بود که ما تو شوروی و چین و آلبانی و کوبا و ویتنام و هفتاد جای دیگه دیدیم. اسلام هم امویان، عباسیان و خلفای بغداد بود و امروز داعش و طالبان و همین جمهوری اسلامی.
پیش از هرچیز، پیش از اینکه سرمون رو به استراتژی و رهبری و سازماندهی بند کنند، باید این اسلام رو بندازیم تو کاسه مستراح و سیفون رو هم بکشیم ..... د و بـــا ر !
تا این کار رو نکردیم، نه اینکه کلاه سرمون میره، کلاه انقدر گشاده که داریم توش با اسب می تازیم !
کمونیسم یعنی استالین و مائو با ۱۱۰ میلیون جسد. نازیسم یعنی هیتلر، اسلام هم یعنی حکومت خلفا، داعش، طالبان و جمهوری اسلامی.
نه آقا، کمونیسم خوبه، استالین بد بود. نازیسم هم خوبه، هیتلر آدم پدرسوخته ای بود. اسلام بذات خود ندارد عیبی، عیبی که در اوست از مسلمانی ماست !
ماست ؟ کدوم ماست ؟ از اون ماست کل عباس ؟
اگه کسی دنبال اسلام رحمانی میگرده، یک ...... فــــــــــــقــــــــــــط ..... یک نمونه بیاره که داعش، طالبان، جمهوری اسلامی و خامنه ای کاری کردند و می کنند که خود مولای متقیان حضرت علی علیه السلام نکردند و حضرت رسول ختمی مرتبت صل الله علیه و آله و صلم نفرمودند.

نخستین ولی فقیه خود محمد بود، دومی اش علی. نکنه کسی ادعا داره که از محمد موحد تره و از علی شیعه تر ؟
به ایران خوش آمدید. بیخود نیست که این چپ های شیعه وطنی به برژنف می گفتند رویزیونیست چون کمونیست واقعی اینها بودند نه برژنف !

سیفون ..... د و بـــا ر !