دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۴۰۱ دی ۱۶, جمعه

یاد رضا شاه و هفده دی گرامی باد


 

۵ نظر:

مسعودعالمزاده پاريس گفت...

💚 زن
🤍 زندگی
❤️ آزادی

۱۷ دی ۲۵۸۱ شاهنشاهی ۶ ژانویه ۲۰۲۳ مسعود عالمزاده پاريس / ۱

چند هزار نفر تا اینجا کشته شدن و چندین هزار دستگیر و شکنجه فقط برای اینکه تو خیابون فریاد زدن ... مرگ بر دیکتاتور... این تازه برای پاک کردن بخشی از مخ خوری گروههای چپ و کمونیست بود که سالها ... دیکتاتوری پرولتاریا... رو تو زرورق و با شکلات و آب نبات به خورد مردم نا آگاه دادن. رمز پیروزی غرب در یک جمله خلاصه میشه که عمدتا از تفکرات دکارت میاد :

چـــرا کـــار بـــه ایـــنـــجـــا کـــشـــیـــد و چـــه کـــنـــیـــم تـــا دیـــگـــر بـــار روی نـــدهـــد ؟

قصد به هیچ وجه مچ گیری نیست، اما بدون ریشه یابی، بیرون آمدن ما از این چاه ویل ناممکن است. نسل سالهای ۵۰ داشت کم کم از خرافات بیرون میامد و کشور رو به علم و صنعت کشیده میشد که از یک سو کمونیسم دو آتشه روسی و چینی و از سوی دیگر اسلام سیاسی مثل دوالپا افتاد روی جامعه. نمایندگان این دوتا هم فدایی ها بودند و مجاهدین که دیکتاتوری پرولتاریا و جامعه بی طبقه توحیدی رو تو مخ نسل جوان و نا آگاه کردند. اینها مخ سه نسل مردم ما را از درون پوکاند.
بهترین نماد پوسیدگی اینها هم در اسفند ۵۷ بود که زنها با شهامت بیرون ریختند و جلو این ارتجاع ددمنش ایستادند. اگر این جماعت چیریک با هم پشت زنها را می گرفتند، جامعه سمت و سوی دیگری می گرفت و خمینی ماست اش را کیسه می کرد. این جماعت جنگ چیریکی، سکوت نکردند که هیچ، همه با هم زدند تو سر زنها. تا اینجا هم هیچکدام شان لام تا کام یک کلمه نگفتند و به شیوه انقلابی و توحیدی قضیه رو زیرسبیلی در کردند و ماله کشیدند. حالا دو قورت و نیم شان هم باقی است.
سالها و سالها پیش از نکبت بهمن، من هم از پدرم و هم از پدربزرگ و مادربزرگم بارها و بارها شنیدم که بدون انگیزه سیاسی، تنها برای درد دل به ما می گفتند : اگه بدونین شماها چقدر خوشبخت این. ما سالهای جنگ و قحطی و نا امنی و اشغال رو دیدیم. شماها همه چی دارین : رفاه، امنیت. شماها ندیدین که مردم تو خیابونا دسته دسته از گرسنگی مرده بودن و کسی نمیامد خاکشون کنه.
اینها از رهبران تاریخی خودشان قدیس درست کردن که کسی جرات انتقاد هم نداره. اگر انتقاد درستی هم به شاه یا رضاشاه باشه، کارهای نادرست اونها توجیه نمیشه. خشونت ساواک معلول جنبش چریکی بود. میشد که ساواک به این درجه از وحشیگری نرسه. این با خشونت حیواناتی چون خامنه ای و خمینی فرق داره. اینها وحشیگری و خشونت تو ذاتشونه. شاه در پیوند با آزدای زنان نشان داد که طبع دموکراتی هم میتونه داشته باشه. نه مجاهدین نه فدایی ها هیچکدام حتا امروزهم جنبش ماوراء ارتجاعی پانزده خرداد رو محکوم نکردند که هیچ، آنرا پایان دوران رفرمیسم و توجیهی برای جنگ مسلحانه میدانستند. من به این کار ندارم که محمد حنیف نژاد خودش آدم خوبی بود. نمره اخلاقش بیست. اما این بزرگوار با چندتای دیگه شش سال تمام قرآن و متون اسلامی رو خوندند تا به این نتیجه برسند که اسلام رهایی بخش و در چپ مارکسیسم است. این یعنی اوج بی نظمی فکری و عدم صداقت روشنفکری. دیدی و نفهمیدی ؟ یا فهمیدی و ماله کشیدی ؟ بقول برشت، ما داریم بهاش رو می پردازیم پس حق داریم جمع بزنیم. یعنی چی به شهید توهین نکن. شهید چی کشک چی ؟ اون گلسرخی شوت آمد اعلام کرد که سوسیالیسم را از علی آموخته و حسین سرور آزادگان است. چرا اینهایی که از اینها بت ساختند دوباره اینها را تایید نمی کنند ؟ هنوز که هنوزه این شوت و بقیه شده ن سمبل و بت.یکی از پایه های ارتقاء اروپا دوران نمادشکن ها بود (iconoclastes). اینها میامدند و در کلیساها و معابد مجسمه ها و نقاشی هارا تخریب میکردند با این تفکر که ... خدا در شکل مجسم نیست... بواقع اینها از شرطی شدن انسانها جلوگیری کرده آنها را به فکر وا می داشتند. ما اینرا نداشتیم و وا اسفا ! تفکرات محمد حنیف نژاد که یکی از الگوهایش نواب صفوی بود از همان ابتدا ارتجاعی بود. بسیار هم ارتجاعی بود. حمله به پاسگاه سیاهکل کاری بیشرفانه بود. ترور فرسیو باعث بالا آمدن نفوذی های توده ای در دادرسی ارتش شد. حمید اشرف سر مرز پول، سلاح، مواد منفجره و اطلاعات را از یک توده ای سابق و مامور کا گ ب میگرفت.جزنی و یاران به اعدام محکوم شده بودند و با تقاضای عفو ملوکانه ابد گرفته بودند. از بیرون از زندان اطلاعات میامد توی زندان. اینها طرح ترور می ریختند ومیدادند بیرون. نوارهای همنشین بهار (که بهش وصله ساواکی بودن و مزدور رژیم بودن نمی چسبه) اینها رو توضیح داده.

مسعودعالمزاده پاريس گفت...

۱۷ دی ۲۵۸۱ شاهنشاهی ۶ ژانویه ۲۰۲۳ مسعود عالمزاده پاريس / ۲

مگر نه اینکه رضا رضایی به خانواده اش نامه می نوشت که ... آن روزی که به قدرت برسیم چنان حمام خونی بپا کنیم که انقلاب و انقلابیون در آن تطهیر شوند... این تنها از مغز معیوب یک بیمار روانی خطرناک بیرون میاد. مهدی رضایی شاگرد تنبل ۱۶ ساله چی از دنیا فهمیده بود که داشت تئوری می بافت ؟ گرامشی فروتنی بالاتری داشت و اینجوری حرف نمیزد. سعید محسن که در دادگاه در دفاعیاتش از مائو اسم می برد میدونست یا نه که مائو بزرگترین جنایتکار تاریخ بشره که ۷۶ میلیون نفر یعنی چهاربرابر هیتلر آدم کشته ؟ آخه کسی که چنین ساختمان هشتاد طبقه ای رو تو ده متری اش نمی بینه، برای چی ما باید بریم دنبال پس مونده هاش ؟ چون شهید شده ؟ همین جناب که تو زندان سینه زنی راه می انداخته با یاد عباس و حسین و علی میدونست که اینها از قتل عام کنندگان مردم ما بودند ؟ جنگ مسلحانه زمان شاه بالاخره درست بود یا نادرست. رفتین امضا دادین به بزرگان. ما از سیا هم نامحرم تریم که نباید بدونیم ؟ اینها رو که ازتون بگیرن چی باقی میمونه ؟ ایدئولوژی کشک، استراتژی کشک، رهبری کشک اندر کشک.هرکی هم یه کلمه بگه مامور وزارت اطلاعاته !
اینهایی که می رفتند فلسطین و برمیگشتن با خیال اینکه کسی خبرنداره، نمی دونستند که عرفات تمام اطلاعات شون رو میداد به روسها ؟ اونها چه میکردند ؟ با لو دادن اینها نفرات شون رو تو دستگاههای اطلاعاتی و سیاسی شاه نفوذ میدادند. مضاف براینکه چون ساواک صددرصد متمرکز شده بود روی جنبش چریکی، بناچار گاردش برای نفوذ عوامل خارجی بویژه روسها باز شد و دیدیم چه شد.برای مقابله با جنبش چریکی بود که نفرات ساواک تو چهارسال سه برابر شد : نفوذ از همه طرف. از سوی دیگه شاه که هیچ حمایتی از سوی نسل جوان نمی دید چون چیریک بازها مخ شون رو زده بودند، به ناچار رو آورد به آخوندها که گنده هاشون آخوند توده ای بودند.
بجز چند نفر معدود و انگشت شمار کدامشان آمدند اینها رو بگن ؟ اینها شیادند بی هیچ رودرواسی.
جاهای درست و حسابی وقتی گند میزنند، ازش فیلم درست می کنند، کتاب و مقاله می نویسند تا مردم آگاه بشن. سازمان پیکار و اون بخش م.ل. با تمام بلاهتی که داشتند دست کم این رو فهمیده بودند و وقتی چیزی پیش ساواک لو میرفت، خودشان آنرا پخش میکردند یعنی مردم نامحرم تر از دشمن (آنها) نیستند. برای پس مانده های این جماعت چیریکی و توحیدی مردم نامحرم اند. رژیم خبر داره، شرق و غرب عالم خبر دارند، عربستان خبر داره، طالبان خبردارند، صدام خبرداشت ازشون ثانیه به ثانیه فیلم هست.هندوراسی ها و بنگلادشی ها هم تو جریانند؛ خواجه حافظ نیز ! اما وقتی کسی یک کلمه حرف میزنه میشه مامور وزارت اطلاعات. وقتی هم که چیزی برای گفتن ندارن، یقه رضاپهلوی رو می چسبن که بیا پولها رو تحویل بده. آخه مردک ابله، زنک بی معنی، مگه شماها پولهایی رو که از خلق قهرمان عراق دزدیدین، پولهایی که برای سرکوب مردم عراق گرفتین رو به خلق عراق پس دادین ؟ مجیدرضا رهنورد پیش از جاودانه شدن زیروبالای توحید و نبوت و معاد و نماز و این مزخرفات رو به گند کشید، حالا تو میخوای با کمک پس مونده های رژیم و آخوندای بوگندو به قدرت برسی ؟ ای تف به شرف نداشته ات. شماها که هیچگونه باورمدهبی ندارین و از اون بخش م.ل. (که شما میگین اپورتونیست های چپ نما) هم بی دین ترین، پس همه این شامورتی بازیها برای تیغ زدن ارتجاعی هاست و پس مونده های رژیم برای پریدن رو اسب قدرت ؟

این گندهایی که شما زدین هم تقصیر شاه و رضا شاه بود ؟ خدای نبوده پدرشون رو بیامرزه که بهانه ای شدن برای فرافکنی گندکاری شماها.

یک پای این نکبت امروز ما همین ها هستند.

ناشناس گفت...

*خیز برداشتن خمینی وار رضا پهلوی برای تصاحب انقلاب مردم ایران ایرج شكری

ناشناس گفت...

چقدر خوب می‌شد مقاله پر محتوی و با ارزش جناب ایرج شکری را در صدر دریچه قرار میدادید ؛ ایشان نگاه بسیار نافذ؛ تاریخی و آینده نگرانه ای دارند!
درود بر ایشان و امیدوارم بیشتر از وجود ایشان طی انتشار نظراتشان در این برهه حساس و تعیین کننده بهره مند شویم!💐🙏💐 از مخالفین استبداد سلطنتی و ساواک جهنمی ‘ عالم دیده

esmail گفت...

عزیز دل درود من ایرج شکری را دوست دارم واو انسان محترمی است ولی به دو دلیل مقاله اش را منتشر نمی کنم نخست اینکه با نظر او مخالفم و اگر منتشر کنم باید نقد کنم و نمی خواهم این کار را بکنم دوم اینکه مخالفان جناب شمری ممکن است با کامنتهای خود این انسان شریف را بیازارند بنابر این در میگذرم مقاله او در سایت پژواک قابل دسترسی است و در میهن تی وی دوستداران میتوانند ببینند با سپاس