دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۴۰۲ شهریور ۱۸, شنبه

ایران آینده؛ امکان‌ها و فرصت‌ها (با حضور شاهزاده رضا پهلوی)(فیلم)

 

 ایران آینده؛ امکان‌ها و فرصت‌ها (با حضور شاهزاده رضا پهلوی)(فیلم)
* پیام شاهزاده رضا پهلوی درآستانه فرا رسیدن روز مهسا - هفتم سپتامبر ۲۰۲۳(فیلم)
*گفت‌وگو با شاهزاده رضا پهلوی، تلویزیون من‌وتو، جمعه ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ / اول سپتامبر ۲۰۲۳(فیلم)
*رضا پهلوی عفو وآشتی، رابرت مالی واپوزیسیون سازی، رژیم وجنگ

۱ نظر:

مسعود عالمزاده (شیعه ی سابق و کافر به اسلام) گفت...

💚 زن
🤍 زندگی
❤️ آزادی

۱۸ شهریور ۲۵۸۲ شاهنشاهی ایرانی ۹ سپتامبر ۲۰۲۳ مسعود عالمزاده (شیعه ی سابق و کافر به اسلام) پاريس

من بی دین لامصب دُعا مُعا سرم نمیشه. دعا بدرگاه کی ؟ خدا ؟ خدای چی کشک چی ؟
اما ... از صمیم قلب آرزو دارم که شاهزاده رضا پهلوی با تمام انتقاداتی که بهش می کنند (و بالای ۹۹% اش مزخرفه)، تندرست و سلامت بمونه تا بیاری مردم دخل این رژیم رو بیاره.
افراد شرکت کننده در این نشست وزنه های سنگینی اند و بحث خیلی سطح بالا بود و حتا مباحث ریزی چون (Carbon credit).
چند تا نکته بسیار عالی توش بود.
** یکی اینکه برخلاف بارقبل با اون جمع نامتجانس، این بار هرکسی در جای خودش بود. یعنی تکنوکرات ها خودشون را جای شاهزاده نگذاشتند، خودشان را با او هم سطح ندانستند و نخواستند از او تکه ای بکنند و به خودشان وصله کنند. جامعه ی ما هنوز به آن سطحی نرسیده که همانند اسطوره ی شاه آرتور، شاه با دلاورانش دور یک میزگرد با هم برابر بنشینند. باید به این سو رفت، اما بقول ترکهای خودمون ... اللّهمَ بیر بیر ! (فعلا عجله ای نیست، یکی یکی)

تا به آنجا نرسیده ایم باید اصل (distanciation républicaine) پایه باشد. شاه یا فرد راهبر باید همّ و غمّ اش سعادت مردم باشه اما نه تا آنجا که بره با سپور محله (که فرد شریفی است) یخنی بخوره. باید مردم را آموزش داد تا به سطح بالا برسند، اون بالایی نباید خودش رو پایین بیاره. بقول امپریالیست های آمریکایی و انگلیسی (که دموکراسی را اختراع کردند) ... پل رو ببر بالا، رودخونه رو نیار پایین...
سر یک میز نشستن شاهزاده رضا پهلوی با دیگران (هرچند والامرتبه و شایسته باشند) کار درستی نیست و این سر سوزنی پیوندی با خودگنده کردن ندارد. شاهزاده رضا پهلوی به اندازه ی کافی بزرگ هست. در بین ۹۰ میلیون ایرانی او تنها کسی است که در تمام وزارت های خارجه، مجلس ها و حتا سازمان ملل برویش باز است. فرد دومی درکار نیست. چنین کاری تعادل فردی دیگران رو هم به هم میزنه، خودشون رو گم میکنند فکر می کنند علی آباد هم شهری است.

** دوم اینکه شاهزاده بجای دمخورشدن با سلبریتی ها (که آدمهای بدی هم نیستند) هرچه بیشتر و بیشتر به سازندگان، برنامه ریزان و متفکران نزدیک میشه. شاه فقید نتونست اینکار رو بکنه بیشتر بدلیل اینکه فرد خودش (با تمام ضعف ها و اشکالاتش) یک سروگردن از بهترین ها بالاتر بود. جامعه داشت بالا میامد که این لجن هایی که (بقول استاد یغمایی) ... ما چهارده قرن توش خیس خورده بودیم ... را در ۲۲ بهمن "شکوفه" زدیم و غثیان کردیم.

** سوم اینکه بجای شعروشعار، این جلسه امید واقعی به مردم میده. من خودم، سه چهارم نگرانی هام رفع شد. امید واهی نبود، طرح کارشده ای بود. دست مریزاد.

** چهارم اینکه رک شنیدیم که ... برای شروع هرکاری، اول از همه این رژیم باید بره.

** و دست آخر، بین شرکت کنندگان، من لچک به سر ندیدم. این رو باید رک و پوست کنده از همین الان جا انداخت که در ایران آینده کسی بر مبنای اعتقاداتش (ولو ارتجاعی باشد) تحت آزار نخواهد بود. اما برای بالا رفتن از مدارج علمی و فرماندهی، نمیشه حزب اللهی بود. سکولاریسم خط پایه است. کسی که با برابری زن و مرد، با برابری شهروندی، با نبود مذهب رسمی، با عدم دخالت مذهب در امر شهروندی، با خزعبل امر به معروف و نهی از نـــکیرومنکر، با تحمیل کردن هپروت اشکال داره، در سطح فرماندهی جایی نخواهد داشت و این با تبعیض یکی نیست. اینها حداقلهای قابل قبول دنیای امروزه. یعنی اگر مردم میهن ما اراده کردند یک زن بهایی زاده ی مرتد یا یهودی، ارمنی، زرتشتی، سنی عمری یا بی دین را به عنوان رییس جمهور انتخاب کنند، باید پوزه ی کسی که بخواهد جلوی اراده ی مردم ایجاد سد کنه را له کرد. بقول ملک الشعرا ... آن دست که پیش آرزوی دل، دیوار کشد به خام در گیرم.... تمام شهروندان ایران ۱۰۰% با هم برابرند. چرا ؟ زیرا ! نقطه سر خط.

با آرزوی تندرستی برای شاهزاده و پیش بسوی شرکت هرچه وسیع تر در سالروز جان باختن مهسای ایران !