دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۴۰۲ دی ۲۷, چهارشنبه

پنجره ای رو به خانه پدری چهارشنبه 27 دی 1402

 

۳ نظر:

ناشناس گفت...

طاهره

یاران موافق همه از دست شدند
در پای اجل یکان یکان پست شدند

مسعود عالمزاده (شیعه ی سابق و کافر به اسلام) گفت...

💚 زن
🤍 زندگی
❤️ آزادی

۳۰ دی ۲۵۸۲ شاهنشاهی ایرانی ۲۰ ژانویه ۲۰۲۴ مسعود عالمزاده (شیعه ی سابق و کافر به اسلام) پاريس / ۱

طاهره ی گرامی، با تو صد در صد موافقم. یاد اون مهدی دریوزه می افتم که اون از هرجانه بدترش رو باز کرد و هرچی لایق خودش، نشمه اش و دارودسته اش بود رو حواله استاد یغمایی کرد. این جماعت پست فطرت تنها و تنها رابطه ی تعادل قوا سرشون میشه. تنها چیزی هم که عقربه های قطب نماشون رو می جنبونه قدرته و پول. از قرار معلوم بزودی رسما مرگ مسعود رجوی رو اعلام می کنند، همه کاسه کوزه ها رو تو سرش می شکنند و سفید مثل برف ... روز از نو روزی از نو.
دوره ی کودکی گذشت. آن دورانی که با دوتا شعر از خیام، سه تا شعار آبدوغ خیاری و چارپنج تا دروغ میشد عضوگیری کرد. یک ضرب المثل انگلیسی خیلی گویاست اما ترجمه اش به فارسی مشکله :
Brother, Lulu brought that mameh
به فارسی کم و بیش میشه : داداش، اون ممه رو لولو برد !
اون دوران گذشت که هرکسی هرغلطی میخواست میکرد و میزد زیر قالی و شتر دیدی ندیدی. قالی رسیده زیر سقف و دیگه جا نداره.تک تک اعمال انجام شده باید بیاد روی میز و به تک تک شان باید پاسخ داد. ...من نبودم دسم بود تقصیر آستینم بود... و ...ماله کشی ...آرشیو شد. اگر چه ما از دید فلسفه ی نوین (بویژه اروپایی) بسیار در فقر فرهنگی بودیم و هنوز هم هستیم، اما افکاریک فیلسوف شهیر بلژیکی دست کم هشتادسالی هست که بر تارک ادبیات، فرهنگ و بویژه عرف سیاسی روشنفکران ایرانی با شگفتی می درخشد : ژان باتیست ماسمال (Jean-Baptiste Masmal) و تئوری فلسفی اش معروف به ماسمالیزاسیون.
این فلسفه دو محور اساسی داره : رودرواسی و ماله کشی.
حنای این فلسفه پیش نسل نوین ایران رنگ نداره. جوانهای امروز نه با کسی رودرواسی دارند، نه ماله کشی می کنند. مو رو هم از ماست می کشند.
من نوارهای استاد یغمایی را با دقت پی می گیرم. اما ارزش اساسی در کارهای این بزرگوار پژوهشهای تاریخی نیست، هرچند با ارزش. کارهای استاد یغمایی داوطلبانه است، اما در دنیا بسیارند کسانی که پول میگیرند و بررسی پژوهشی می کنند که کار بدی هم نیست. خیلی ها هم از شرکت های سیگارفروشی پول های کت و کلفت میگیرند تا ثابت کنند که سیگار برای بدن مضر که نیست هیچ، نفع هم داره ! بی شوخی، در جریان کووید، بررسی ای نشان داد که ویروس کووید به نیکوتین حساسه و سیگار کشیدن باعث نجات خیلی ها شده !
ارزش اساسی کار استاد یغمایی اینه که تجربه ی شخصی خودش را برای نسل جوان تشریح میکنه تا آنها با سر در چاهی شیرجه نروند که نسل ما در آن تکه پاره شد و سه نسل بعد از خودش را نیز به این ورطه کشاند
اما این کارافشاگری، نوندونی و دکان بقالی خیلی ها رو تخته میکنه. دکان همان شیادها : آخوند های بهشت فروش و فروشندگان هپروت : جامعه ی کمونیستی، جامعه ی بی طبقه ی توحیدی، فلسطین فروشی، سینه زنی و روضه خونی (آخوندی، توحیدی یا کمونیستی).
پدیده ی جالبی رخ داده. مردم دیگه تک تک مثل نورونهای مجزا فکر نمی کنند، دارند مثل شبکه های عصبی، جمعی فکر می کنند. دست رژیم رو می خونند، بدل میزنند. در جریان جنبش سبز، دارودسته های رژیم مثل آب خوردن و دسته جمعی تو مخالفین رژیم (که تعدادشن در بهترین حالت ۱۵% بیشتر نبود) نفوذ میکردند و اینها رو از درون می پاشاندند. نه اینکه امروز نکنند، اما امروز این هزینه بر شده. بعضی کلک های رژیم بعد از بیست سال رو میشد. امروز به یک هفته نمی کشه. بچه های ده کوره های بلوچستان دارند جوری حرف میزنند که خیلی از کله گنده ها تو سال ۵۷ جربزه ش رو نداشتند.
مردم یاد گرفته ن هدف اصلی رو بزنند. پیشتر ها آخوندها سیبل بودند، امروز مردم به درستی اسلام رو هدف گرفته ن.

مسعود عالمزاده (شیعه ی سابق و کافر به اسلام) گفت...

۳۰ دی ۲۵۸۲ شاهنشاهی ایرانی ۲۰ ژانویه ۲۰۲۴ مسعود عالمزاده (شیعه ی سابق و کافر به اسلام) پاريس / ۲

من از این یک خط شعر زیر :
یاران موافق همه از دست شدند / در پای اجل یکان یکان پست شدند

این رو می فهمم که ... اوهو، اوهو، اوهو، مامان جون، یکی دوست ما بوده، حالا دیگه با ما نیست. تکامل ای هست و پیکان تکامل ای و ما نشستیم سرش و هرکی باما نباشه زرت تکاملی یه و تهدید و خالی بندی هایی از این دست که ... با آل علی هر که در افتاد ور افتاد ...
اگر اسمت واقعی باشه، خواهر کوچک من، به این فکر کن که محمد حنیف نژاد که یک جنبش چریکی با این عظمت رو راه انداخت و ایران رو به نابودی کشاند، یک بار قرآن رو از سرتاته نخونده بود. اینها شش سال کارشان مطالعه بود تا ایدئولوژی انتخاب کنند. دهشاهی نه از چپ و کمونیسم و سوسیالیسم و لیبرالیسم چیزی سرشان می شد، نه حتا از اسلام.خیلی باید پررو بود تا با این حد از بیسوادی، به چهار اصل داروین اصل پنجمی رو اضافه کنه : هدفداری تکامل. اگر در کل تاریخ بشریت ده نفر رو بشه نام برد که دنیا رو متحول کردند، داروین جزو اینهاست. اگه اینی که تو میگی درسته، چرا خود داروین نفهمید ؟ اینها حتا متوجه نشدند که این واژه ی تکامل، برگردان نادرستی است از (evolution). تکاملی در کار نیست. بعد از این واژه ی قرم قارمیش نادرست ... تکامل ... این طور نتیجه گرفتند که ... اگر تکاملی هست و سمت و سویی داره، پس این سمت و سو بجز از الله چی میتونه باشه ؟ پس خدا ثابت شد ! پس ما باید این اراده ی الله رو در زمین پابرجا کنیم.
بابا جمعش کن بساطت رو.
تو این دوران عشق مائوی ابله یابو همه رو کشته بود. همان بزرگترین جنایتکار تاریخ بشریت محسوب با ۷۶ میلیون قتل. سعید محسن در دفاعیاتش برای عن قلابیون چینی گریبان چاک میده. مهدی رضایی، شاگرد تنبل ۱۶ ساله در دفاعیاتش میگه ... رژیم شاه خائنه چون ساواکی ها در خانه ی حضرت آیت الله العظمی خمینی رو آتش زده ن و ... به اسب شاه گفته ن یابو.
ای خاک بر سر ساواکی ها که خود حضرت آیت الله العظمی خمینی رو آتش نزدد

به اینها باید جواب داد.اینکه محمد حنیف نژاد آدم خوبی بوده دردی از ما دوا نمیکنه. مسئولیت سیاسی و تاریخی نکبت ۵۷ با کسانی است که نسل جوانی که داشت از نکبت اسلام فاصله می گرفت را دوباره کشید تو جرگه ی ارتجاع سیاه. بعد هم با پل زدن بین اسلام و مارکسیسم فاتحه ی نسل ما رو خوند. موش به دیوار کمونیستی نمی رفت، جاروی توحیدی به دنبش بستند.
جواب این جماعت اینه ... گله هات به سرم، عروسی پسرم... بذار ما به قدرت برسیم، ارتش و ساواک و دستگاه بگیروببندمون رو جا بنددازیم، بعد هرچی تو میگی درست.
تو ایران شعار نویسی به نفع شاهزاده داره اوج میگیره، فشارهای جهانی داره رژیم رو در منگنه میذاره. اینها (دارودسته ی رجوی) میخوان با کمک آخوندهای پس مانده ی رژیم بپرند رو اسب قدرت و حاجی حاجی مکه !
ز ز ر شششششششششششششششششششششششک !
مـــا مـــجـــاهـــد یـــن رو نـــمـــی خـــواهـــیـــم. با یا بی عمامه، با یا بی لچک.
نفی مطلق اسلام سیاسی. آزادی اعتقاد، آری. آزادی مذهب از هرنوع، آری. وظیفه ی حاکمیت برای حراست از این آزدای، حتما. مذهب سیاسی و بویژه اسلام و بطور مشخص شیعه، جرم قانونی.

آ ز ا د ی مـــــذهـــــب آ ر ی.
تـــــرویـــــج مـــــذهـــــب ســـــیـــــاســـــی جـــــرم قـــــانـــــونـــــی.