دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۴۰۲ دی ۲۴, یکشنبه

پهلوی ستیزان و پهلوی ستایان؟ - رزم و بزم با اسماعیل وفایغمایی، دکتر اسماعیل نوری علا، دکتر الهیار کنگرلو -

 

۲ نظر:

مسعود عالمزاده (شیعه ی سابق و کافر به اسلام) گفت...

💚 زن
🤍 زندگی
❤️ آزادی

۲۲ دی ۲۵۸۲ شاهنشاهی ایرانی ۱۲ ژانویه ۲۰۲۴ مسعود عالمزاده (شیعه ی سابق و کافر به اسلام) پاريس / ۱

این برنامه جالب بود با سطح بسیار بالا. یک نکته ی با ارزش در پیوند با این وب لاگ (دریچه ی زرد) اینه که کامنت ها کیلویی نیست. برخی از کامنت ها برمیگرده به پنج و گاه ده سال پیش. هرچند یکبار با برگشت دوباره روی همان موضوع میشه نوعی تطور را در دیدگاهها دید. ده سال پیش بحث ها آبکی بود. امروز به یمن کار فرهنگی و افشاگرانه ی بسیارانی چون استاد یغمایی سطح تئوریک گفتارها بالا رفته. نقاط درشت اشکالات و نقایص فرهنگی تقریبا جا افتاده و این کاری است سترگ و تحسین برانگیز.
اینجا باید به یک اشکال فرهنگی که چپ در ایران به شکل ابلهانه ای باب کرد اشاره کنم و آن هم رد و نفی مزورانه پول و ثروت است. اگر اینها با پول و جامعه ی مصرفی بظاهر مخالفت میکردند و آروغ کمونیستی و توحیدی میزدند عمدتا برای این این بود که شکمشان سیر بود. به محض اینکه دست شان به نیمچه قدرتکی رسید دیدیم که دست هرچی سرمایه دار و امپریالیست بود رو از پشت بستند. تو کردستان همدیگه رو سر رییس بازی به گلوله بستند. همه رو مجبور کردند زنهاشون رو طلاق بدن و .. امکانات .. رو بفرستند .. بالا .. !
تمام این رفقا به شاه می گفتن مزدور امپریالیست ها. با بالا رفتن نسبی قیمت نفت، کشورهای غربی بهای کالاهای صنعتی شان را سه برابر کردند. شاه که رهبر واقعی اوپک بود، بهای نفت را شش برابر کرد. این شاه امپریالیست، جلوی آنها ایستاد و چوبش را خورد.

اما رفقای زرت امپریالیست حتا یکی شون هم پا نشد بره کوبا و ویتنام.همه شون هوار شدن تو کشورهای امپریالیستی. پاشون که به اینجاها رسید، اکثرشون که اهل کار و زحمت نبودند، جیره خور همین امپریالیست ها و دستگاههای جاسوسی شان شدند. البته چندتایی هم مثل اون چماق نگهدار اول چکمه ی کا گ ب رو لیسیدن، بعد اومدن اینور. هم از توبره خوردند، هم از آخور.

سال گذشته برخلاف آنچه برخی میخواستند وانمود کنند، سال شکست نبود، سال پیروزی مرحله ای بود : دست خیلی ها رو شد و دست کم مردم تفاوت ... اشتباه ... و ... خیانت ... رو دیدند. شاهزاده رضا پهلوی یک دو تا اشتباه در ارزیابی اش داشت، اما روی این تاکید کرد که اگر یک وجب از خاک ایران کم بشه این دیگر ایران من نیست.
اما مهتدی حتا حاضر به این نشد که مقوله ی تمامیت ارضی در یک بیانیه ی مشترک ذکر بشه. بلوچ و خراسانی که جای خود داره، حتا مردم کردستان به روی چنین کسانی تف هم نخواهند کرد.
ارزیابی من از سال گذشته بسیار مثبت و پرباره. سال گذشته بود که دنیا به این اذعان کرد که ... مردم ایران و رژیم خامنه ای یکی نیست. مجیدرضا رهنورد میخی درشت بر تابوت این رژیم کوبید. برخورد شرافتمندانه ای که مردم در رسانه ها با آقای ثابتی کردند، بسیار گویا بود. حرف آقای ایرج مصداقی که گفت ... گفتمان ۵۷ شکست خورده ... کاملا درسته. حکم حمید نوری تثبیت شد. کدوم شکست ؟
بسیار کسانی با صداقت از خودشان در پیوند با شرکت شان در سقوط نظام پادشاهی انتقاد کرده ن. این دستاورد کمی نیست.
درست یک ماه به سالگرد این نکبت بهمن مونده. دوست دارم ببینم این ابله هایی که هنوز که هنوزه برای دزدیده شدن عن قلاب حسین حسین می کنند چه خزعبلی خواهند گفت. من شیشکی ها رو آماده کرده م ردیف آماده ی ارسال !
دیگه کسی جرئت نمیکنه بدون مچل و مضحکه شدن از ابله هایی چون شریعتی و خسرو گلسرخی نام ببره، یا برای بیماران روانی ای چون رضا رضایی شههههههههههید شههههههههههید کنه. این بابا در نامه ای که به خانواده ش نوشته بوده و خود مجاهدین چاپش کردن می نویسه ... آن روزی که به قدرت برسیم، چنان حمام خونی بپا کنیم که انقلاب و انقلابیون در آن تطهیر شوند ....
حـــمـــام خـــون و تـــطـــهـــیـــر
این نامه و این جمله اش رو بدین یه روانشناس ببینین چی میگه. در کشورهای پیشرفته ی امپریالیستی (و نه کشور عقب مانده ای مثل روسیه و آلبانی) اگر کسی از این حرفها بزنه می فرستندش برای معالجه. شاه بیخودی اینها رو می فرستاد زندان قصر، اینها باید بستری می شدند. بعضی ها بستری بودند از جمله خود خلخالی که در بیمارستان روانی چهرازی بستری و تحت نظر بود که اون دیوانه ی زنجیری (خمینی) آمد گذاشتش دادستان عن قلاب و ما خلمدنگ ها هم یا کف زدیم یا با بی غیرتی زیر سبیلی در کردیم.
بیاد مادربزرگم که می گفت ... کرور کرور شکر ..، بدرگاه اون الله هپروتی نبوده کرور کرور شکر که (psycopathe) هایی چون رضا رضایی و احمد رضایی ومهدی رضایی به قدرت نرسیدند. وای به حال ما با مسعود رضایی و مریم رضایی !

مسعود عالمزاده (شیعه ی سابق و کافر به اسلام) گفت...

۲۲ دی ۲۵۸۲ شاهنشاهی ایرانی ۱۲ ژانویه ۲۰۲۴ مسعود عالمزاده (شیعه ی سابق و کافر به اسلام) پاريس / ۲

اما چند تا چیزی هم بود که سال گذشته در ابهام موند و من دوزاریم جا نیفتاد.

اول اینکه میگن اگه مردها نظافت پایین تنه شون روبیشتر رعایت کنن، زنها کمتر سرطان رحم میگیرن. ربطش کجاست، من نفهمیدم ! !
بقول اصفهانی ها ... آ باز نفهمیدُم و نفهمیدُم کوجا به کوجاس و نقلی کوجاس زن پسرعمه ...

دیگه اینکه چرا حماس به سندروم پوتین دچار شد ؟ پوتین پنج شنبه به اوکرایین حمله کرد. رفته بود زلینسکی رو ورداره، یک عروسک جاش بکاره برگرده دوشنبه تو کرملین ودکا بزنه تو رگ. فعلا که تا خرخره تو گه گیر کرده. حماس هم گروگان گرفت به خیال اینکه هر یکی شون رو (با تئوری اقتصادی محسن رضایی) با هزار تا عوض میکنه و سر ده روز اسراییلی ها رو میریزه تو دریا. این فکر ابلهانه نبود " توحیدی " بود. فعلا که حماسی ها دسته دسته دارن میرن بهشت. امیوارم حوری کم نیاد. چندهزار تا حماسی ضربدر۷۲ حوری باکره (شاید هم بی کره). دارن تولید سری می زنند !
شنیدین که میگن ... لباس بعد از عید واسه گل منار خوبه ... ؟ کادوی نوئل هم همینطوره. درست یکی دو هفته پیش از نوئل حوثی ها تنگه ی باب المندب برای گذر از کانال سوئز رو نا امن کردند. کشتی ها مجبور شدند آفریقا رو دور بزنند از آفریقای جنوبی رد بشن که کلی پول به جیب زد برای رساندن خدمات به اینها. کالاها (که بیشترش کادوی نوئل بود) به وقت نمیرسید، روس ها و چینی ها کلی پول به جیب زدند برای انتقال از مسیر جاده ی ابریشم. حوثی ها رو کی تحریک کرد ؟ امام خامنه ای. حماس فکر نمیکرد سنبه تا این حد پرزور باشه و افتاده به خنسی. دو تا از خرکله هاش هم کتلت شدند. محمود عباس ده متر اونور تر نشسته هیچی نمیگه، کشورهای عربی هیچی نمیگن زیپ، زیپ، زیپ در دهن شون رو گل گرفته ن. کشورهای اسلامی زیپ، زیپ، زیپ. رژیم که زیپ اندر زیپ. حزب اللهی ها و عرعرزشی های وطنی طومار دویست هزار تایی امضا کردن اما یکی شون خایه نکرد بره غزه. کی رو تیر کردند برای شارلاتان بازی تو سازمان ملل ؟ آفریقای جنوبی رو که نه کشور اسلامیه، نه عربه نه ربطی به این دوتا داره.
من که ربط بین رژیم و پول به جیب زدن روسیه و چین و آفریقای جنوبی و حوثی ها و زیپ، زیپ، زیپ محمود عباس و کشورهای اسلامی و عربی و قطعنامه ی آفریقای جنوبی در سازمان ملل رو نفهمیدم !
و دست آخر هم تو دو ماه گذشته، چندتا از خرکله های پاسدارهای انقلاب اسلامی که هیچ ربطی به ایران ندارن، کتلت شدن. دو سه روز بعد از سیدرضی، یازده تای دیگه کتلت شدن. کتلت برای باز شدن اشتها خوبه، اما غذای درست و حسابی سبزی پلو با ماهی است !
این یکی هم مشخص نشد کار کیه. نه تنها کسی نمیدونه، هیشکی هم کوچکترین شک و حدس و ظنی در باره ی کسی که آشپز بوده نداره. قبلا تو ماهی تاوه می پختند، حالا سینی سینی میاد بیرون. به امید تولید انبوه !
ما که خبر نداریم کار کی بوده، اما .........
.... ســـر آ شـــپـــز جـــو ن د ســـتـــت د ر د نـــکـــنـــه !
بقول کردها ... دایکا، دستی ته شینه !
دســـت پـــخـــتـــت مـــحـــشـــره ...