دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۴۰۲ اسفند ۲۷, یکشنبه

شاهزاده رضا پهلوی در مصاحبه با خبرگزاری ژاپنی «کیودو»: تنها راه‌ حلِ ثباتِ خاورمیانه «تغییر رژیم» در ایران است

شاهزاده رضا پهلوی در مصاحبه با خبرگزاری ژاپنی «کیودو» تنها راه حل ثبات خاورمیانه تغییر رژیم در ایران است 


۵ نظر:

صدیقی گفت...

آقای یغمایی، به جناب ایرج خان مصداقی، بفرمائید بعضی وقتها پشت کله را نشان دهند شاید اثرات کیپا را بتوان دید. آیا پیشینه یهودی دارد؟ یا تنها اطلاعات و دستورات می رسد؟ این همه سینه چاکی برای اسرائیل نوبر است. راست ترین جناح ها در اسرائیل را هم انگشت به دهان میکند(انسانهای شریف در اسرائیل جای خود دارند که البته ایرج خان آنها راه هم خائن به اسرائیل میداند)! اگر این آقا واقعا میهن پرست و البته و مهمتر اینکه، کمی باهوش باشد، باید بداند، اصلی ترین حامی و حتی بنبانگذار جمهوری اسلامی خود اسرائیل است(کسی که تاریخ دهه شصت میلادی و الی کوهن در سوریه را خوانده باشد، باید درس گرفته و بداند، فحاشی شداد و غلاظ و غیر عقلانی، نه تنها دشمنی نیست، بلکه عملا یک تقسیم کار و اتحاد استراتژیک است). طی چهل و پنج سال گذشته، منافع اقدامات و شعارهای جمهوری اسلامی برای اسرائیل بنا بر گفته خودشان با صدها میلیارد یا بیشتر هم قابل خریدن نبوده. حالا شما بفرمائید ضرر استراتژیک و عملی جمهوری اسلامی برای غربی ها و اسرائیل دقیقا کجا بوده؟! تنها و تنها و تنها بازنده این بازی کثیف جهانی با بازیگری جمهوری اسلامی، مردم بینوای ایران بودند. همه چیزشان غارت شد و ثروتشان به تارج رفت و بهترین نسلشان نابود شد. دهها سال از توسعه فرهنگی و اقتصادی عقب افتادند. در مقابل، بقیه دنیا بخصوص غربی ها و بیشتر از همه اسرائیل منافع کلان سیاسی ومهمتر از آن اقتصادی برده اند. با فاصله بسیار، بعد از آنها کشورهای مثلا چپ به عنوان ورشکستان سمت دیگر تاریخ، (از طغار شکسته و ماست ریخته) بهره برده و می برند که البته از نظر من، سهم استخوان آنها از شکار بزرگ بوده. این آقای همه چیزدان! فکر می کند هر چقدر غربی ها را نوازش کند و به قول خودش به کشورها و تفکرات چپ یورش ببرد، ضربه مهلکی برعلیه جمهوری اسلامی زده است! حقیقتا با آن همه ادعا، این همه کودکی سیاسی تعجب آور است(البته این یک روی دیگر هم ممکن است داشته باشد، آن هم درک درست تعادل قوا است و بلند کردن بادبان در جهت باد است)! با شناختم از آقای مصداقی، بعید است ولی غیر ممکن نیست. هر کسی تا امروز این را متوجه نشده باشد، بهتر است برود کنار خیابان لبو بفروشد. چنانچه کتابخوان و روشنکفر بعد از چند دهه، متوجه سمت درست منافع مردم نشده باشد، بهترین کار برایش استفاده از کتاب برای لبوفروشی است.
ایشان با این نگاه از شاهزاده رضا پهلوی حمایتهای دوپهلو نکنند بسیار لطف میکنند. از نظر من شاهزاده رضا پهلوی با این نگاه به شدت راست و در خدمت دشمنان مردم ایران، فاصله زیاد دارد.
این آقا در همان حوزه مجاهدین اظهار نظر کنند بهتر است. تا حدودی، هم کاسبی براه است و هم کمتر دچار تناقض گویی های مکرر میشود.

از فردا مصداقی-الهی ها می ریزند بیرون.
خودش هم کامنت خواهند گذاشت "این مامور پلید اطلاعات". "این مهره کثیف امنیتی". البته این به خاطر همنشینی با برادران و خوهران مجاهد است. مرض مسری است. جناب مصداقی زحمت شما را کم کردم.
تو را به جدتان جمع کنید این بچه بازی ها و کاسبی ها و دکان های دونبش سیاسی را. میهن و مردم از دست رفتند. بلاهت از همه سو تا کجا؟!

دوست نداشتی منتشر نکن اصلا مهم نیست(ده نفر بخوانند یا نخوانند چیزی را عوض نمیکند، مشکل عمیق تر از این هاست). ولی در صورت امکان حتما به بدستشان برسد.

esmail گفت...

جناب صدیقی درود عزیز دل آقای مصداقی نظر خود را دارد و شما داوری خود را... بگذارید اینده روشن میکند حکایت چیست ولی من وشما و دیگران نمیتوانیم در نظر پیرو همدیگر باشیم شما تلاش خود را بفرمائی و دیگران نیز زنده باشید

صدیقی گفت...

آقای یغمایی گرامی درود.
بنده نه تنها برای زنده بودن دیگران حتی برای زنده ماندن دشمنان "سیاسی" خودم، هم تلاش کرده ام وخواهم کرد. نقد من به هیچ وجه تلاش برای حذف آقای مصداقی نیست. نقد تندی است از بابت نیشتری به ایشان، "تا چه قبول افتد و چه در نظر آید". از نظر من آقای مصداقی جزو انگشت شمار افراد نسبتا صالح در کل علاف های خارج کشور است. اما برخی مواضع به شدت راست ایشان به ضرر خودشان است. نقد تند من صرفا از سر دلسوزی است. باورم کنید صرفا از سر دلسوزی.
به عنوان مثال ایشان به همه نقد میکنند ولی هرگز به خودشان در رابطه با تایید و لابی کردن مسیح علینژاد که چند سال قبل بسیار مایه گذاری کردند، از خود انتقاد نمیکنند. اصرار دارند که کار خوب را باید تشویق کرد. برای پروژه کردن یک نفر معلوم است که قبلش یک فعالیت و ایده به ظاهر خوبی در ابتدا باید برایش مهیا کنند. مگر شوخی یا بازی است. قرار است چشم مردم را کور کنند. ولی آدم باهوش سیاسی و با تجربه که نباید خام شود. در حالی که از همان ابتدا هم روشن بود که این خانم یک پروژه مشترک جمهوری اسلامی و غرب برای به انحراف بردن مبارزات مردم ایران است. هر گردی که گردو نیست. خود آقای مصدقای هم علنا میگویند. مشکل ایشان این است که به جهان غرب بیش از اندازه اعتماد دارد. تنها دعوا در دنیا سر پول و قدرت و منافع است. خیلی ساده است. به این معادله چگونه می توان اعتماد کرد؟! در جهان امروز هر آدم دوریالی بدون هیچ سابقه ای را که رسانه ها از فرش به عرش می برند، قبل از هرچیز باید به ماهیت و اهداف و شرافت آن فرد تردید کرد. مبارزه در رسانه ها نیست. قیمت مبارزه را انسانهای شریفی داده اند که امروز هیچ کس حتی نام آنها را نمیداند! چرا؟ چون رسانه ها و قدرتهای جهانی انسانهای شریفی که حاضر به معامله شرافتشان نیستند را بایکوت و در نهایت حذف و دق مرگ میکند.
پاینده باشید.

esmail گفت...

جناب صدیقی درود انسان اشتباه میکند گاهی من سالها از رجوی سرودم در خارج دو سه بار از جناب هالو و همین خانم مسیح حمایت کردم ولی اشتباه بود الان دقت بیشتری دارم ولی ممکن است اباز هم اشتباه بکنم.. انسانم و نه خدا بنابراین مجموعه تلاشها را باید دید که مثبت بوده یا منفی جناب مصداقی را من میشناسم انسانی است بسیار دلسوخته پر کار و رزمنده علیه تباهی ولی خدا نیست... و مطلق نیست .لی یک تنه کار ده نفر را در مبارزه و افشای سیاهی رنگارنک ایفا میکند... در هر حال باید به مجموع براوردها اندیشید زنده باشید و نوروزتان خجسته باد

صدی گفت...

درود و نوروز خسته عزیز.
روح شاه مهین دوست گرامی باد. دیروز مجددا داشتم سابقه ها را مرور میکردم باز هم این جمله ایشان نظر و توجه مرا جلب کرد. خود این جمله نشان از آگاهی سیاسی و مسئولیت و میهن دوستی ایشان در آن دوران داشته( علرغم انتقادات بیشماری که می توان و باید به ایشان و حکومتشان داشت).
این بزگوار بعد از یک مسافرت به شوروی گفتند: ما در تمام دنیا تنها هستیم. نه غرب دوست ماست و نه شرق. ما باید به تنهایی همه کارهایمان را بکنیم. ما دوست و دشمن ابدی نداریم. چقدر ابله بودند سیاسیون و روشنکفران کافه ای آنزمان که بیشتر بدنبال جلب توجه مطابق مد روز بودند تا منافع حقیقی مردم و میهن. همان مرضی که امروز هم گریبان روشنفکران و فعالان سیاسی را گرفته.
هیچ کس توجه ندارد، تمام روایت ها خبرها و مفسرین چند ده هزار تا چند صدهزار دلاری، مدیای جهانی را باید ریخت فاضل آب و تنها با تکیه بر اندیشه و منطق و متوجه شد داستان چیست. در غیر اینصورت روشنفکران وظیفه خود را در پیشگام بودن فراموش کرده و همیشه باید دنبال توده ها حرکت کنند. و فقط پز نقل چند جمله از چند کتاب روخوانی کرده را بدهند و باد در غب غب بیندازند و سر کیف پیک شان را سر بشکند.