دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۴۰۳ فروردین ۳۰, پنجشنبه

گفتارهائی پیرامون شاعران برجسته ایران. مولانا .یغما جندقی. - متن و اجرا اسماعیل وفا یغمایی. نماهنگ مهدی دربهانی



۱۳ نظر:

ثریا ریگی گفت...

بسیار عالی و آموزنده منتظر قسمتهای بعد هستم. با درود به شما

بایرام گفت...

همیشه از برنامه های تاریخی و ادبی شما استفاده میکنم خیلی تشکر بخاطر زحمات ادبی و تاریخی شما

ناشناس گفت...

ostad arjomand aghay yaghmahie dastetan dard nakonad besyar jaleb hast az shoma tashakor mikonim
behroz.pyman.bahar

نازنین گفت...

مثل همیشه پربار و آموزنده

حنیف حیدرنژاد گفت...

اسماعیل عزیز تبریک بخاطر کار جدید. گفتارهای کوتا، تحلیل و تفسیر کلام و اشعار و مقایسه های تاریخی آنها به من کمک می کند تا با وجود آنکه از شعر و هنر چیزی نمی دانم، ارتباط آن را با جامعه و فلسفه ی زمان خودش و حتی زمانه ی خودمان بهتر درک کنم. ممنون بخاطر این کار با ارزش. و تشکر از آقای مهدی دربهانی بخاطر همراهی و کیفیت کارشان.

esmail گفت...

حنیف عزیز
ممنون از محبتت امید که مفید افتد و به امید آنروز که در ایرانی دموکراتیک و جارو شده از خرافه و خفت و تاریکی اخوند و مکتب و مذهبش ادبیات ایران بتواند برآمده از نمایندگان ادبی ملت ایران در کنار مردم نور بیفشاند و انسان بسازد و اگاهی دهد. من به آنروز چشم دارم و نسلی که در حال روئیدن است وملتی که از زیر بار یک تاریخ دروغ و خفت ارتجاعی - مذهبی برمیخیزد

ناشناس گفت...

اقای یغمائی . هزار درود بر این اندیشه نکته یاب و پوینده شما.من در باره مولانا خیلی خوانده بودم ولی صحبتهای شما واقعا دریچه ای را برای من باز کرد که تا بحال هرگز از ان مولانا را ندیده بودم سلامت باشید و ثمر بخش باز هم درود
ب. ترکمان دوستدار شما

یک دوست همرزم قدیمی.ف.غ گفت...

درود اسماعیل عزیز. یاد بحثهای ارزشمند تو در سیمای ازادی افتادم سفر سیمرغ، شاهنامه و چیزهای دیگر ایکاش قدر شناخته میشد و تو صدایی از صداهای جنبش مردم بودی ولی دریغ ..امیدوارم همچنان پویا بمانی

ناشناس گفت...

جناب یغمائی با درود بخاطر گفتارهای نغزتان و میخواهم عرض کنم مفسد فی الارض را باید در آسمان پیدا کرد البته اسمان آخوند و اسمان دین و مذهبشان که واقعا با احکام خودش زمین را به فساد کشانده
پیروز باشید
محمد رضا فرحمند زارچی

ثریا ریگی گفت...

روح یغما در شما و در مبارزه با ملایان پلید زنده باد.درود بسیار عالی

همایون بنی آدم گفت...

با عرض معذرت و از آنجا که ایمیل های قبلی که از طریق آدرس مندرج در دریچه ارسال کرده بودم نرسیده بود از این طریق لینک مربوطه را خدمتت ارسال میکنم با این استدعا که خود دیده و برای اطلاع همچو خرانی مثل من در دریچه نشر فرمایید.

بنده از مجاهدین سابق در سن شصت و اند سالگی تازه این مطالب را می بینم. خاک عالم بر سر همچو روشنفکرانی چو من. زندگی و مرگ رضا شاه کبیر ناجی ایران. کاش حنیف و جزنی هم میدیدند و بعد انقلاب میکردند.

https://www.youtube.com/watch?v=MFCSoySOhCU&nohtml5=False

esmail گفت...

اقای بنی ادم با سلام
من منظورتان را نفهمیدم روشنتر در همین قسمت کامنتها بنویسید با تشکر

همایون بنی آدم گفت...

عرض کردم لینک ارسالی را در صورت موافقت در دریچه چاپ فرمایید فیلم مستندی است در مورد رضا شاه.