دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۳۹۷ آذر ۵, دوشنبه

نظر سنجی رادیومانی در بارۀ شاهزاده رضا پهلوی. بخش نخست شهناز مصلحی، حنیف حیدرنژاد و جهانگیر لقایی

۲ نظر:

ناشناس گفت...

ببینید ! درحال حاضر صف دشمنان آلترناتیو رضا پهلوی خیلی طولانیه ! شامل رژیم + مجاهدین + حزب توده + اکثریتی ها + نایاکی ها + مشکوکی ها ....

حالا سعی میکنم علت مخالفت هریک را اجمالا توضیح بدهم اما قبل از ان تاکیددارم که به رضا پهلوی جدا از پیشینه خانوادگی و فامیلی خاص ایشان و صرفا به دعاوی سیاسی و دیدگاهایش توجه بفرمایید ضمن انکه ایشلن تاکید داشتند بهیچوجه خواهان نظام سلطنتی نیستند و جمهوری را ترجیح میدادند و یا از نوع نظام حاکم بر نروژ که پارلمان و نمایندگان اصلی مردم در راس تصمیم گیری ها قرارداشته و پادشاه بدون دخالت درامور صرفا بصورت نماد باشد ( مانند سوئد و نروژ و انگلیس و ژاپن و ...)

و اما زاویه مخالفت مخالفین با ایشان :

رژیم : طبعا رژیم اخوندی به دلیل دشمنی  آشتی ناپذیر و تضاد ذاتی خود با دموکراسی و موازین حقوق بشری و عدالت اجتماعی  بعنوان مانع تراش اصلی ایشان محسوب میشود و این در تمام عرصه ها اظهر من الشمس است .

مجاهدین : مجاهدین بعنوان گروهی که گرفتار ادبیات دهه ۴۰ است و هنوز امثال فیدل کاسترو و لنین مراد انان تلقی میشود طبعا نمیتوانند از رضا پهلوی حمایت کنند اما بدلیل خواستگاه ایده الوژیکشان و اینکه به معجزه برخی سناتورها چشم دوخته اند کماکان در توهم خود آلترناتیوی سیر میکنند  همچنین انها بدلیل بافت تشکیلاتی و وجود رهبر که درواقع بت تشکیلات محسوب میشود اختیاری در تصمیم گیری اعضا محتمل نیست ولذا در انکار و  نفی آلترناتیو رضاپهلوی استراتژیک - ایده الوژیک در مسیر موازی با رژیم قراردارند و ضپنا مجاهدین به وجود و حضور الترناتیو رضا پهلوی سخت حسادت ورزیده و پیوسته در تمسخر او قلم فرسایی میکنند ! در جماعت مجاهدین تنها رهبر مقبولیت دارد و اعضاء کاملا نقش فرمالیته و چرخ پنجم درشکه بحساب امده و در شکل تشکیلاتی مانند رژیم از ولایت برخوردارند .با

حزب توده : حزب توده به عنوان کارگزار شوروی درایران و فرمانبر بی چون و چرای ان از زاویه منافع و سیاست های کلی روسیه طبعا دشمنی  بسیار روشنی با آلترناتیو رضا پهلوی دارد که برهمگان مشهود است .

اکثریتی ها : اکثریتی ها به عنولن بخشی از دنبالچه های جریان استمرارطلب در مسیر موازی با اهداف استراتژیک حزب توده عمل کرده و طبعا از مخالفین سرسخت الترناتیو رضا پهلوی بشمار میایند .

نایاکی ها و مشکوک ها : اینان عوامل رنگ وارنگ رژیم در خارج کشورند و وظیفه اصلی شان حفظ رژیم است که متاسفانه کاملا شناخته شده نیستند و بیشتر در گروه ها و موج های سیاسی به منظور تغییر مسیر نفوذ میکنند و طبعا خواهان براندازی نبوده و نیستند و از دشمنان پیچیده رضا پهلوی محسوب میشوند .

امروز که رژیم جامعه را به سمت جنگ میبرد و فقرو خفقان و فساد و چپاول را بر جامعه حاکم کرده بهترین گزینه حمایت از الترناتیو رضا پهلوی به منظور براندازی است .

غیرازاین صرف بیهوده انرژی است .

اتشفشان

ناشناس گفت...

نظر سنجی

درحال حاضر در ایران به چنددلیل رضا پهلوی پایگاه اجتماعی دارد

اولا مردم با حسرت از رژیم قبلی یاد میکنند ( بحث کار ، ارزان بودن دلار، ابروی جهانی ، ازادی های اجتماعی زنان و ازادیهای شخصی ( غیرسیاسی ) ، موزیک ، ارامش و امنیت و غیره ..

دوما در اعتراضاتی که صورت گرفته مردم رسما و عامدا به نفع رضا پهلوی شعارسرداده اند .

سوما بسیاری از مبارزان نامدار داخلی مخالف ایشان نیستند

چهارما از اخوند و حکومت اخوندی واقعا ذله شده و خواستار رژیمی غیر مذهبی هستند.

واما محاهدین :

اولا در بین مبارزین نامدارداخل کشور طرفدار ندارند

دوما دربین مردم نیز طرفدارندارند

سوما چون اسلامی هستند بعضا مورد تنفر نیز هستند

من بدفعات در خیابان و تاکسی و بازار تجربه کرده ام که مخالفینشان اصلا به جنبه سیاسی کاری ندارند ولی با حس خود میگن اینا هم مثل اخوندا هستن ! چرا ؟ نمیدانم ولی مشخصه که خودشان به این حس رسیده اند و دست جمهوری اسلامی در کارنیست رژیم هیچوقت نمیاد اینطوری برعلیه مجاعدین تبلیغ کنه که به ضد خودش تبدیل بشود !

مردم خودشون با حس خود موضع میگیرن و این حس را طبعا در فعالیت اجتماعی خود از دیگران کسب کرده اند .

و اما تجزیه طلبان :

هیچیک از مردم طرفدار تجزیه نیستند حتی اقوام ایرانی هیچکدام خواهان جدایی نیستند و این حس غالب است .

واما رژیم :

بخش اعظم قاطع مردم خواهان رژیم نیستند و حتی بسیار متنفرند و خواهان تغییر . حتی بعضی چهره های رژیم مانند احمدخاتمی یا علم الهدی یا جنتی و نظایر ان واقعا مورد نفرت مردم هستند و بی اندازه از وجودانان نفرت دارن ..



رضا