دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۴۰۰ بهمن ۴, دوشنبه

هندوانه زیر بغل مردم نگذاریم. اسماعیل وفا یغمائی. باز نشر بمناسبت خروج محمد رضا شاه و ورود خمینی و نزدیکی انقلاب 22 بهمن و جمهوری اسلامی با ایران

۱۳ نظر:

ناشناس گفت...

اقای یغمایی
ضمن تایید حرفهای شما که حرف دل ماهم هست فقط یک سوال دارم و واقعا کنجاوم تا جواب بدی .
چرا آرم این برنامه تدریجا بزرگ میشه تا بعد بحث شما آغازبشه ؟ نمیخوام به چیزی اشاره کنم چون احتیاط میکنم ولی از این نوع آرم ( تدریجا بزرگ شدن) یکی دوجا دیگه دارن استفاده میکنن که ماهیت جالبی ندارن . ایا این آرم را خودتون انتخاب کردین و چرا ؟
ممنون اگر جواب بدین .

esmail گفت...

درود
من متوجه نشدم کدام آرم . آرمی وجود ندارد. دقیقتر بنویسید لطفا

ناشناس گفت...

قبل از اینکه تصویر شما بیاید .
متن و موضوع صحبت شما بصورت نوشته میاد . اما سوال مت اینه که چرا این نوشته بتدریج بزرگ میشه ؟ چرا ثابت نیست ؟ ایا این انتخاب و سایقه خودتونه ؟

ناشناس گفت...

یعنی از فونت کوچیک تدریجا بصورت متحرک به فونت بزرگ تبدیل میشه . چرا ؟
ایا انتخاب و سلیقه خودتونه ؟

esmail گفت...

در مویز میکر برای تیتر زدن چند انتخاب هست یکی همین است که میبینید من دقت میکنم شاید انتخاب دیگری هم باشد ولی این مربوط به سیستم یوتیوب است و ساختن فیلم برای یوتیوب موفق باشید

ناشناس گفت...

مرسی از پاسخگویی . نمیدونستم .

ناشناس گفت...

ایا حمله نظامی متصوراست ؟

مهم نیست که حمله بشه یا نشه بلکه دوراه بیشتر وجودنداره یا جمهوری اسلامی باید ۱۲ ماده پمپئو را قبول کنه که یعنی حذف تدریجی ویا باید مقاومت کنه که بازم یعنی حذف تدریجی بنابراین حمله نظامی متصور نیست .

ترامپ پیمانکار حرفه ایه و پیمانکار حرفه ای از نظر اجرایی  همیشه دنبال آیتمی است که کمترین هزینه و بیشترین سودرا داشته باشه ! وقتی میتونه با تحریم گسترده تا مرحله خفگی کامل گلوی جمهوری اسلامی را فشاربده مگه احمقه که زیربار هزینه سنگین حمله نظامی بره !؟

منم بودم نمیرفتم .

حالا سوال اینه که با حذف جمهوری اسلامی وضعیت ایران یکپارچه ما چه خواهد شد ؟ به نطر من به هرلحاظ خیلی خیلی بهتر از وضع موجود خواهدشد .

اصولا حذف نیروی بیگانه و ضدمردمی درهرشرایطی به نفع منافع ملی کل ملت ایران هست .

حداقلش اینه که اینهمه دزدوغارتگر حذف میشوند و کسی نیست تا برطبل تفرقه میان اقوام برای بقای حکومت غارتگرخود بکوبد .

طبعا با حذف رژیم مزایای بسیارزیادی نصیب ملت بزرگ ایران خواهدشد ولاغیر

بهلول



ناشناس گفت...

برتولت برشت میگوید حقیقت خودش به تنهایی بیرون نمیاید بلکه با تلاش باید ان را به بیرون آورد ( نقل به مضمون)
بنابراین باید ضمن مبارزه با رژیم حقیقت را که توسط برخی اپوزوسبونها خاکمال شده است انرا با تلاش و دست بیرون آورد .
اگر هدف شما رسیدن به عدالت و آزادی است پس از افشای اپوزوسیونهای فرصت طلب تفرقه پراکن و محورطلب فروگذار نبایدکرد زیرا هرنوع تفرقه به هرشکل توسط هرگروه با هرادعایی جز درخدمت رژیم نیست .

بهلول

ناشناس گفت...

درسته که مردم مذهبی هستند اما جامعه ایران جوان است و بخش بسیار وسیعی ازجوانان ایران که در اعتراضات بدفعات شرکت کرده و میکنند ویا در زندان هستند ازنظر خانوادگی مذهبی اند اما بهیچوجه مشخصات یک فردمذهبی راندارند امثال ستاربهشتی ها و دختران فعال سیاسی حقوق بشری یا محیط زیستی و اقشاردانشجویی و نظائران حتی در اعتراضات خود از شعارمذهبی نیز دوری کرده اند و میکنند اگرچه مشتی لات و مداح و لات - مداح درمحرم درمحلات افراد مذهبی را دورخودجمع میکنند و درخیابانها دسته و سینه زنی و یا حسین راه میاندازند اما اینها همه جمعیت جوان کشورما نیستند ... همیشه و درهرشرایطی مشتی خرافی و پامنبری وجوددارد که اسیر منبر و اخوند و مداح هستند اما نه همه . قصد هندوانه گذاشتن زیربغل ملت را ندارم اما میتوانم ادعا کنم که فقط لایه های پایین سنتی دارای فرهنگ عاشورایی و سینه زنی و مداح بازی و قمه زنی و غیره هستند درحالیکه خیلی از جوانان اصلا اینگونه نیستند البته ولتر نیستند اما امام حسین هم نیستند و اصولا اهل اخوند و اخوندبازی و هییت و تکیه و نظایران نیستند . من همیشه دردادن آمار به کل فامیل خود نگاه میکنم چون مشت نمونه خرواراست .نصف بیشتر جوانان فامیل من "مسلمان شناسنامه ای و ضد دین" هستند و این پدیده عجیبی است . بیشترشان سبک زندگی غربی را دوست دارند و از اخوندو مذهب بیزارند و عین ریگ فحش میدهند از اختلاس و غارت و اخوندو نمازجمعه و ایده الوژی تا مغز استخوان متنفرند حتی به اپوزوسیونهای مدعی ایده الوژی اسلامی افتقادی ندارند گرچه افراد مورد علاقه انها امثال نسرین ستوده ها و نظایران است .
جالبه با یکی ازجوانلن فامیل بحثی دررابطه با مجاهدین داشتم و درباره مریم رجوی صحبت کردم نه گذاشت ونه برداشت و گفت برنامه سالی "تاک من و تو" هزاربرابر مریم رجوی است !!! از این حرف خیلی تعحب کردم . البته من خودم معتقدم که یکساعت حضور یک دختر درخیابانهای تهران و سرچوب کردن روسری با عواقبی که میداند بهمراه دارد میارزه به ۲۰ سال شعروشعار خلنم رجوی اما دیگه با سالی تاک مقایسه نشنیده بودم .
جالبه اصلاح طلب ها دوریال دربین جوانان اعتبارندارن و به همراه اصولگراها در یک جبهه تعریف میشوند .
برنامه تبلت خانم مسیح علینژاد کلی دربین جوانان دختروپسر طرفدارداره ...
من واقعا تعجبم که مجاهدین چرا اینهمه پول و ثروت و دلار و امکاناتشان را درسراسر دنیا درمسیر یک نستالوژی خورده بورژوایی هدر میدهند بجای انکه دست از ایات و اسلام بکشند و به سمت گرایش غالب جوانان بیایند .
به نظر میاد بیشتر سازمان بازی میکنند تا مبارزه .
بیشترین انگیزه ای که برایش عین رودخونه دلار خرج میکنند کیش شخصیت و فردپرستی است که خودشان بادش کرده اند حتی باد کردن رهبر خودشیفته شان را مدیون بریده چاپلوسان فعلی که درحال همکاری با رژیمند نیز هستند . الان ما مجاهدین زیادی داریم که از شیفتگان و کشته مرده های رهبر عقیدتی بودند اما امروز از شیفتگان و کشته مرده های جمهوری اسلامی و خامنه ای هستند بدبختی اینه که یکی دوتا هم نیستند و بیشمارانند و این نشان دهنده این است که همین بریده چاپلوسان فعلی رهبرعقیدتی پس فردا میتوانند از بریده مزدورهای رژیم بشوند و این یک واقعیته که در طول عمر سازمان سابقه نداشته و این پدیده بریدگی و مزدوری از زملنیکه مسعودرجوی و شرکاء درسازملن قدرت پیداکردند بوجودامده یعنی پس از ۵۷ و جالیه که نسل جوان بدون اینکه این چیزهارابداند مایل به حتی شناختن سازمان نیستند انها میگویند اخوند اخونده !
بهرحال فکر میکنم از دوران جوانی من بیشترمیفهمند !و همین یک نقطه امیداست که جمهوری اسلامی توسط نسل جوان ایران به همراه کلیه مردم زجرکشیده از ظلم رژیم بزودی کله پا خواهدشد فقط کافی است از مواضع امریکا برعلیه رژیم نیز با درایت و توجه تمام و با هوشمندی در جهت کله پا کردن جمهوری اسلامی بهره گیریم .


ناشناس گفت...

نون بربری بمثابه قدرت سیاسی اینده

اپوزوسیونها بمثابه مشتری درصف



مواضع و اظهارات قوی ترین کشور جهان (امریکا) درباره ایران دارای وجوه چندگانه است ازیکسو به نظر میرسد قصد امریکا تحمیل تعییررفتار جمهوری اسلامی است وازسوی دیگر ضعیف کردن تا مرحله احتضارو کفن و دفن و شایدهم شق سومی یعنی گذراندن شرایط در خاورمیانه به همین منوال یعنی گهگاهی توپ و تشر علی گلابی !

تلیته امیداست که به سمت احتضارو کفن و دفن باشد اما فعلا اینده نگری سخت دشواراست اما جالب وضعیت اپوزوسیونهاست که درصف نون بربری قدرت سیاسی اینده تو سروکله هم میزنند و از شاطر خودرا استحقاق دریافت نون بربری میدانند و شاطر فعلا توجهی به مشتریان ندارد و سرگرم پختن نان است البته با کنجد !

درصف نون بربری اپوزوسیونهای رژیمی هم حضوردارند و خلاصه بلوایی است اما شاطر خود میداند که سرانجام نون خودرا به چه کسی خواهدداد ! و اگرچنانچه مشتریان از نیت شاطر مطلع بودند شاید بیخودی توی سروکله هم نمیزدند و سعی میکردند اولا مشتریان رژیمی را شناسایی و از صف به بیرون پرتاب کنند و دوما سعی کنند باهم رفیق باشند و نون را عادلانه و بصورت انسان متمدن درمیان خود تقسیم کنند و دست از منم منم بازی بردارند واگر به چنین رشدی از حس وحدت و صمیمیت برسند شاید شاطر زودتر نون را ازتنور دربیاورد .

اما ظاهرا صف ارایی و رجز خوانی اپوزوسیون برعلیه هم واقعیتی است سخت تر از نون بربری و میترسم از انکه این نون نصیب شکم های سیر اپوزوسیونهای رژیم گردد یعنی شاطر در انتخاب خود دست به انتخاب بدوبدتر بزند نون را بدست اصلاح طلبان فریبکاربدهد ! اگر چنین شود مطمئن باشید که شاطر مقصر نیست بلکه ما مقصریم و تاریخ دراینده ازما بعنوان خائنینی یاد خواهد کرد که زجرو شکنجه و گرسنگی و سرکوب ملت خودرا میدیدیم اما منم منم و رییس طلبی را به اینده یک ملت ترجیح دادیم .

امیدوهرم چنین نشود و اپوزوسیون متحد بتواند نون را بدست ملت گرسنه خویش برساند اما شرط ان وحدت و دوری از تفرقه و شناسایی و طرد اپوزوسیونهای آبکی رژیمی است ولاغیر .

جتی اپوزوسیونی که رژیمی نیست اما در مسیر وحدت گامی عملی برنمیدارد بی تعارف درخدمت رژیم است حال هرادعایی که میخواهد داشته باشد . وقتی دختران در داخل ایران با سرچوب کردن روسری دقیقا به مغزو هویت ۱۲۰۰ ساله اخوند شلیک میکند و هزار تهدید و صرب و شتم و زندان را به جان میخرند واقعا خجالت آوراست که اپوزوسیونها در خارجه بجای حرکت به سمت وحدت منم منم گویند و با شعارهای حماسی توختلی روزگار سپری کنند و عمر به بطالت و چاپلوسی و نوکری و کلفتی و کف و سوت  برای" پوچ " بگذرانند . همین روشها را پی گرفتیم که سازمانهای امنیتی رژیم با ساختن چهارتا اپوزوسیون هرازچندگاهی جو سیاسی خارج ازکشوررا بازی میدهند !

برای انانکه درد را میفهمند و دغدغه آزادی ملت ایران را دارند این یک کابوس است .



ناشناس گفت...

یک کلیپی دیدم از بسیجی ها که رفته بودند در منطقه سیل با لودگی و مسخره بازی بر علیه مسیح علینژاد فیلم گرفته بودند و در کشاکش رنج و درد سیل زدگان دنبال لودگی و مسخره بازی خودشون بودند انگار اینها رگ و غیرت انسانی ندارند یا مانند رهبر بزگوارشان خمینی دارای هیچ احساس انسانی نیستند .
اعتقاددارم اگر یک نفر در یک کشور ناحق کشته شود جامعه باید خجالت بکشد و با دیدن کلیپ لودگی و مسخره بازی های بسیجیان به این رسیدم که حتی اگر یک لوده بی احساس هم در جامعه پیدابشود واقعا باید به حال ان جامعه گریه کرد که چنین کثافتهای مسخره بیرحمی را درخود دارد . کثافت ها معلوم نبود از داعش بودند یا حشدالشعبی اما هرچه بودند کثافتی از جنس ولایت بیش نبودند . اخه فکرشوبکن تا چه حد باید افکار سقوط کرده باشد و در لجن بی هویتی و بی احساسی فرو رفته باشد تا برود در میان درد و رنج سیل زدگان کلیپ لودگی و مسخره بازی تهیه کنند ... مانند نوحه خوانی پاسدارها و اخوندها در سیل ! به جای کمک به مردم میروند برای امام حسین سینه میزنند . جقدر سقوط ؟ چقدر بی احساسی و لودگی ؟ چقدر بیشعوری ؟ چقدرجهالت و سنگدلی ؟ چقدر چاپلوسی برای رهبر مورد ادعا ؟ چقدر کثافت ؟
باورکنید اگر سنگ کلیپ های لودگی و سینه زنی اینارو در میان سیل زدگان ببینه از درد میترکه .
انسانها کجایید ؟ انسانیت را این احمق های جاهل دارند سر میبرند و قهقه میخندند .
وای برما ... وای برما

ناشناس گفت...

چرا رهبران اپوزوسیونهای مدعی برای یک راه پیمایی اعتراضی فراخوان نمیدهند تا وزن سیاسی خود درجامعه را تخمین بزنند ؟ ازچه وحشت دارند ؟
بنده مطمئنم که فراخوان رهبران اپوزوسیون هیچکدامشان در ایران طرفدار قابل توجه ندارند اما امثال نسرین ستوده ها و همسویان تیشان اگر برای راه پیمایی اعتراضی فراخوان بدهند بخش وسیع و قابل توجهی از کارگران ، دانشجویان ، معلمین ، روزنامه نگاران و اقشار متوسط و تحصیلکرده جامعه ، هنرمندان و دختران و زنان شجاع ایران حتما جواب مثبت به فراخوان ایشان خواهندداد . ملت محاله از یک حکومت مذهبی اهل شعروشعار به فراخوان قهرمانان قلابی خارج از کشور توجه کنند . اگر همه ادعای اپوزوسیون درخارج شعارهای تیزشان است که از فاصله ۴۰۰۰ کیلومتری چاپ میکنند و سرمیدهند امروز جوانلن در کف خیابان هزارمرتبه تیزتراز ان را سرمیدهد و پا میکوبد انهم نه از اروپا بلکه از ایران درمحاصره اشغالگران فاشیست اسلامی .

ناشناس گفت...

امروز کاملا مشخص شده که جمهوری اسلامی برای ایران و هویت ملی ایران در حکم دشمن است چراکه بدنبال املقرای اسلام است و دقیقا اگر ۴۰ ساله که دارند ایران و ملت ایران و فرهنگ ایران را لطمه میزنند فقط به علت هدف اصلیشون یعنی امالقرای اسلامند و وجود دهها فرد با ملیت عراقی در حکومت نیز موید این مسئله است . روزبروز در جهت نابودکردن فرهنگ ایران قدم برمیدارند و بدنبال ویرانه کردن ایران هستند واگر در حذف و بیرون کردن اشغالگران اخوند تعلل و یا کوتاهی کنیم به بهانه کمک به سیلزدگان تمام نیروهای خارجی خودمانند گروههای تروربستی ارتجاعی حشد الشعبی و زینبیون و فاطمیون و دیگر گروههای شبه داعشی را وارد ایران میکنند تا مقابل مردم ایران بایستند . اینها پفیوزهای اخوند فقط دنبال انجام ماموریت خود یعنی نابودی ایران و فرهنگ ملی ایران هستند وذره ای عرق میهنی و مردمی ندارند و به ایران بعنوان غنائم اسلام و به ملت ایران بعنوان اسیر نگاه میکنند . اگر متوجه عمق این فاجعه نشویم و کاری برعلیه ان نکنیم مورد نفرت نسلهای اینده خواهیم بود که شرف و ملت و فرهنگ و ازادگی مان را تاراج کردند اما ما حرکتی نکردیم .
این پفیوزها چنان سعی در تفرقه اقوام ایران دارند که در اوج تفرقه دونه دونه سرمان راببرند و بقیه هم خاموش باشند تا بتوانند سربقیه راهم ببرند . اسلام ابزار ایده الوژیک اخوندها برای تحمیق و تحمیل فقرو بدبختی به ملت ایران است و غیراز این توهمی لبش نیست .
امیدوهرم در سطح گسترده ملت بپاخیزد .