دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۳۹۸ فروردین ۲۲, پنجشنبه

دولتمردان عصر رضاشاه (۲) علی‌اکبر داور، نماد مدرنیته اداری در ایران


خانم‌ها و آقایان محترم، دوستان دانشور و فرهنگ‌ورز، سلام بر شما. سلامی پُر از گرما و امید. در قسمت نخست این بحث، به سیدحسن تقی‌زاده، یک مرد فکور در هیئت یک مرد عمل، اشاره شد. در این بخش به علی‌اکبر خان داور که او هم از رجال سیاسی دورهٔ رضاشاه بود می‌پردازم. متأسفانه بسیاری از ما با او و کار بزرگی که در ایران به انجام رساند، آشنا نیستیم و کارنامهٔ درخشان و سرگذشت غم‌بارش، کمتر برجسته شده، یک دلیلش این است که «ویرانگران عدالت خانه» و مرتجعین بازگشته به دستگاه قضا، دل خوشی از امثال او ندارند.
دولتمردان عصر رضاشاه (۲) 
علی‌اکبر داور، نماد مدرنیته اداری در ایران 
مقاله
فایل صوتی 
ویدئو

۳ نظر:

ناشناس گفت...

یک نکته ای وجودداره که معمولا در تحلیل مورد نظر و اهمیت قرار نمیگیره و ان این است که تمام مسئولین کلیدی در جمهوری اسلامی دهرای اصل و نصب و شناسنامه عراقی هستند و بیشترشان نجفی هستند و لذا هیچگونه عرقی به ایران ندارند و بیخود نیست که در لبنان و عراق از پول نفت و گاز ایران خانه سازی میکنند و جاده و بیمارستان و مدرسه و غیره میسازند وحتی درلینان ماهانه نقدی هم پرداخت میکنند ! از اجنبی چه انتظاری داریم ؟ اینها اشغال گرند و باید به قیمت خون با تیپا ازقدرت خارج و محاکمه شوند ولاغیر . الیته جوانان درداخل کشور چنین پتانسیلی را دارند و هزاران نفراز انان در میدان و زندانند .
زنده باد نسرین ستوده ها و نرگس محمدی ها
زنده باد عدالت و آزادی
مطمئنم پیروز خواهیم شد .

ناشناس گفت...

مقایسه دولتمردان عصر رضاشاه با دولتمردان عصر خامنه ای یعنی مقایسه انسان تکامل یافته با میمون . البته به حق بایدگفت میمون از دولتمردان خامنه ای پیشرفته تراست چراکه میمون جنایتکارنیست .

ناشناس گفت...

ما فقط به هویت ملی نیازداریم مانند اکسیژن درحالت خفگی .
اگر این امر تدریجا تحقق پذیرد طبعا تدریجا ارتجاع ضعیف و نابود میشود .
از آغاز نابودی ارتجاع جامعه بسوی عدالت و آزادی میرود ( البته این سه مولفه باهم اتفاق میافتد) بنابراین باید یکباربرای همیشه خط بطلان روی ایده الوژی وارداتی اسلام بکشیم . واردکنندگان این ایده الوژی منحوس اخوندبوده است و جاایه که از داخل این ایده الوژی فاسد سیاسیون هم تحت عنوان " مبارز و مجاهد" تولید شده اند و خلاصه شرایط بقدری کهنه و پیچ درپیچ بوده که سرنخ گم شده و مسیرها و تلاشهای انسانهای صادق به بطالت رفته .
اگر خمینی ۵۷ نمیامد و چهره خودرا نشان نمیداد و اگر امثال داعش و حشدالشعبی ظهورنمیکردند هنوزم توباغ نبودیم و تعجبم که با وجودی که گند و کثافت و چرک و خون این ایده الوژی ضدبشری درامده هنوزم بعضی ها دنبال تفسیر سوره بقره و مریم دچار شوروشعف میشوند !!!
واقعا باید چی بگیم ؟
درد و بدبختی که یکی دوتا نیست .