دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۳۹۸ اردیبهشت ۷, شنبه

,قسمتی از کتاب توپ مرواری: صادق هدایت ....و انچه اسلام به ایران داد

ما که عادت نداشتیم دخترانمان را زنده به گور کنیم ، ما برای خودمان تمدن و ثروت و آزادی و آبادی داشتیم و فقر را فخر نمیدانستیم همه اینها را از ما گرفتند و بجاش فقر و پشیمانی و مردهپرستی و گریه و گدائی و تأسف و اطاعت از خدای غدار و قهار و آداب کونشوئی و خلأ رفتن برایمان آوردند، همه چیزشان آمیخته با کثافت و پستی و سودپرستی و بیذوقی و مرگ و بدبختی است.چرا ریختشان غمناک و موذی است و شعرشان چس ناله است چونکه با ندبه و
زوزه و پرستش اموات همهاش سر و کار دارند.برای عرب سوسمار خوری که چندین صد سال پیش به طمع خلافت ترکیده، زندهها باید به سرشان لجن بمالند و مرگ و زاری کنند.در مسجد مسلمانان اولین برخورد با بوی گند خلاست که گویا وسیله تبلیغ برای عبادتشان و جلب کفار است تا به اصول این مذهب خو بگیرند. بعد این حوض کثیفیکه دست و پای چرکین خودشان را در آن میشویند و به آهنگ نعره مؤَذن روی زیلوی خاکآلود خودشان دولا و راست میشوند و برای خدای خونخوارشان ورد و اَفسون میخوانند.

عید قربان مسلمانان با کشتار گوسفندان و وحشت و کثافت و شکنجه جانوران برای خدای مهربان و بخشایشگر! است خدای جهودی آنها قهار و جبار و کینتوز است و همهاش دستور کشتن و چاپیدن مردمان را میدهد و پیش از روز رستاخیز حضرت صاحب را میفرستد تا حسابی دخل امتش را بیاورد و آنقدر از آنها قتل عام بکند که تا زانوی اسبش در خون موج بزند.

تازه مسلمان مومن کسی است که به امید لذتهای موهوم شهوانی و شکمپرستی آن دنیا با فقر و فلاکت و بدبختی عمر را بسر برد و وسایل عیش و نوش نمایندگان مذهبش را فراهم بیاورد. همهاش زیر سلطه اموات زندگی میکنند و مردمان زنده امروز از قوانین شوم هزار سال پیش تبعیت میکنند کاری که پستترین جانوران نمیکنند.

عوض اینکه به مسائل فکری و فلسفی و هنری بپردازند، کارشان این است که از صبح تا شام راجع به شک میان دو و سه استعامنه قلیله و کثیره بحث کنند.

این مذهب برای یک وجب پائین تنه از عقب و جلو ساخته و پرداخته شده. انگار که پیش از ظهور اسلام نه کسی تولید مثل میکرد و نه سر قدم میرفت، خدا آخرین فرستاده خود را مامور اصلاح این امور کرده!

تمام فلسفه اسلام روی نجاسات بنا شده اگر پائین تنه را از آن حدف کنیم اسلام روی هم میغلتد و دیگر مفهومی ندارد. بعد هم علمای این دین مجبورند از صبح تا شام با زبان ساختگی عربی سر و کله بزنند سجع و قافیههای بیمعنی و پر طمطرق برای اغفال مردم بسازند و یا تحویل بدهند.

سرتا سر ممالکی را که فتح کردند، مردمش را به خاک سیاه نشاندند و به نکبت و جهل و تعصب و فقر و جاسوسی و دوروئی و دزدی و چاپلوسی و کون آخوند لیسی مبتلا کردند و سرزمینش را به شکل صحرای برهوت در آوردند.

اما مثل عصای موسی که مبدل به اژدها شد و خود موسی از آن ترسید این اژدهای هفتاد سر هم دارد این دنیا را میبلعد. همین روزی پنج بار دو لا راست شدن جلو قادر متعال که باید بزبان عربی او را هجی کرد، کافی است تا آدم را تو سری خور و ذلیل و پست و بیهمه چیز بار بیاورد.

مگر برای ما چه آوردند؟ معجون دل به هم زنی از آرا و عقاید متضادی که از مذاهب و ادیان و خرافات پیشین ، هول هولکی و هضم نکرده استفراغ و بیتناسب بهم در آمیخته شده است، دشمن ذوقیات حقیقی آدمی، و احکام آن مخالف با هر گونه ترقی و تعالی اقوام ملل است و به ضرب ششمشیر به مردم زورچپان کردهاند. یعنی شمشیر بران و کاسۀ گدائی است، یا خراج و جزیه به بیتالمال مسلمین بپردازید یا سرتان را میبریم. هر چه پول و جواهر داشتیم چاپیدند. آثار هنری ما را از میان بردند و هنوز هم دست بردار نیستند؛ هر جا رفتند همین کار را کردند.

کتاب توپ مرواری صادق هدایت کلیک کنید و بخوانید
 

۵ نظر:

ناشناس گفت...

هدایت یک روشنگر ۶ دانگ بود و مطالب بسیارارزنده ای در شناخت واقعی اخوند و اسلام بجا گذاشت اما مردم اورا با بوف کور و خودکشی کردن و این چیزها معمولا میشناختند .
ایکاش اورا همه حانبه میشناختیم او روشنگر بسیار ارزنده و ضد اخوند و جهل و خرافه و استبداد دوره خویش بود .
ایکاش تفکرات این مرد بزرگ را بیشتر میشناختیم .

ناشناس گفت...

هدایت یک روشنگر ۶ دانگ بود و مطالب بسیارارزنده ای در شناخت واقعی اخوند و اسلام بجا گذاشت اما مردم اورا با بوف کور و خودکشی کردن و این چیزها معمولا میشناختند .
ایکاش اورا همه حانبه میشناختیم او روشنگر بسیار ارزنده و ضد اخوند و جهل و خرافه و استبداد دوره خویش بود .
ایکاش تفکرات این مرد بزرگ را بیشتر میشناختیم .

ناشناس گفت...

از نشان دادن تصویر مریم رجوی در کنار مجسمه " حضرت مریم" ! و یا تفسیر سوره مریم توسط مسعود رجوی و نظائر ان چه چیزی را میخواهند در ذهن بسته پامنبری های مجاهدین القاء کنند ؟
اگر ذهن خلاقی مانند صادق هدایت میداشتیم در این قیاس چنان به نکته های جالب هدفدارخرافی سازمان اشاره میکرد که هفتادتا توپ مروارید از بغلش بیاد بیرون .
راستی یادمه عباس جدیدی بخاطر سلفی گرفتن مضحکه عام و خاص شده بود و مریم رجوی هم بخاطر فراخوان دادن ! در رابطه با اتش سوزی کایسای نوتردام هم به مردم فرانسه فراخوان داده !
این حاج خانم گویا عشق فراخوانه !
مگس میپره فراخوان میده ! نکنه خودشیفتگی آقا به خانم هم سرایت کرده ؟
من میخوام چندتارمان کوتاه بنویسم اسماشو بزارم :
آقا و خانم خودشیفته در پاریس !
کادر رهبری سازمان در مکه معظمه !
پامنبری و حضرت مریم !
تخم دوزرده و تخم یک زرده در فروشگاه مجاهدین !
ادم فروشی انقلابی یا فروش ادم انقلابی !
اگر عمرم کفاف نداد شما زحمتشو بکشید . مچکرم

ناشناس گفت...

رژیم با دروغ بعنوان کمک به باز سازی مناطق سیلزده داره پولاشو در دنیا نقد میکنه که بفرسته به عراق و لبنان و سوریه و یمن .
خیلی حرومزاده هستن

ناشناس گفت...

یکی از عوامل فساد چاپلوسی است .
در جمهوری اسلامی فراوان و در سازمان مجاهدین نیز فراوان . هردوهم ادعاشون به فلک میره اما هیچ پایگاهی تو مردم ندارند .
جامعه مدرن و سکولار چاپلوسی ورنمیداره ولاغیر