دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۳۹۸ خرداد ۱۲, یکشنبه

استعفای رهبر حزب سوسیال دمکرات آلمان؛ دلایل و پیامدهای احتمالی

۱۲ نظر:

ناشناس گفت...

سردار معروف سعید قاسمی گفته ما به ذائقه سیاسی مردم کاری نداریم بلکه هدف ما ذائقه سازی است از مجاهدت های حسین این علی و فرهنگ عاشورایی !
حالا باید به این سردار گفت اگر ملتی نه فرهنگ عاشورایی بخوان نه مجاهدت حسین وته شماهارا ! تکلیف اون ملت چیست ؟ والیته ایشون تلویحا درجواب گفته ملت غلط میکنن !!!
مشکل ملت نباید گرانی باشد بلکه عشق به حسین و فرهنگ عاشورا باید باشد !!!
ایده الوژی کشته اینهارا ...
امان از روزیکه تیپای سنگین بخورند و خواهندخورد .
ان روز نزدیک است .

ناشناس گفت...

واقعیت اینست که هیچ شک و شبهه ای در ماهییت فاشیستی - ایده الوژیک رژیم نیست ( یعنی هم سرکوب میکند وهم فرهنگ عاشورایی را تبلیغ میکند ) و طبعا مسئول قتل و غارت مردم ایران خصوصا قتلهای دهها هزار جوان در دهه ۶۰ اما این بدان معنی نیست که نقش بی لیاقتی  ، توهم و ایده ابوژی مشترک رهبری اینگونه سازمانها با رژیم نادیده گرفته شود و متاسفانه بعداز گذشت ۴۰ سال هنوزهم نادیده گرفته میشود !

شما به جنبشهای شهری و اعتراضات پراکنده درگوشه و کنارشهر توجه کنید که چه خواست و مطالباتی دارند و چگونه بازداشت و سرکوب میشوند و ماهیت مطالبات دختران جوان با شکل و شمایل اسلامی و محجبه مدعیان آلترناتیو ! مقایسه کنید ... ایا سنخیتی بین مطالبات این نسل و رهبران الترناتیوهای خودساخته و بعضا رژیم ساخته میبینید ؟؟؟  ایا سنخیت مشترک میان دختری که با شعار علیه رژیم اسلامی روسری خودرا سرچوب میکتد با بانوان روسری به سری که سفت روسری خودراچسبیده و ادعای رهبری نیز دارند قابل مشاهده هست ؟؟؟

این یکی روی خودش حساب میکنه و اون روسری به سر روی بابا بالاها !!! وگرنه که از زاویه فرصت طلبی روسری از سر میانداختند .

پس چیزی بهتراز فرصت طلبی وجوددارد ! اما این هم توهمی بیش نیست .

به قیام مردم و مطالبات دموکراتیک نسل جوان حاضردرمیدان و زندان بپیوندید واگر جرات و شهامتش را ندارید ظاهرخودرا متصاد نسل عاصی با روسری و لباس متحدالشکل بزک نکنید .

بگذارید رژیم زودتر سقوط کند .

یک دردمند .

ناشناس گفت...

موضع کاملا انسانی و صحیحی است .
بهلول

ناشناس گفت...

همه اپوزوسیون مدعی درخارج یکطرف !

جنبش اعتراضی در داخل یکطرف !



برغم ادعای رهبری مردم که از سوی اپوزوسیونهای رنگارنگ درخارج مطرح میشود جنبش اعتراضی در داخل کشور در هیچ بخشی هیچگونه وابستگی به هیچ اپوزوسیونی ندارد و تنها در بخش مبارزه با حجاب و کشف روسری شاید مسیح علینژاد تا حدی اثرگذاربوده است و درسایر بخشها هیچ که البته اینهم کم نیست .

وقت اپوزوسیونها در خارج کشور بیشتر در دوزمینه صرف میشود

۱/ متلک گویی ، کنایه و تحقیر اراده گرایانه ذهنی یکدیگر .

۲/ طرح بلوف های پوشال و القاء "وابستگی و رهبری" اعتراضات داخل کشور !



اما نکته انکارناپذیر بعنوان فاکت قوی اینست که در جنبش اعتراضی اقشار مختلف تاکنون هیچ شعار شاخصه ای مربوط به اپوزوسیون از سوی مردم نه تنها سر داده نشده بلکه برعکس به سردادن شعارهایی اقدام نموده که علاوه بر رژیم  اپوزوسیون را مات و مبهوت نموده است !

پشت به دشمن روبه میهن در مقابل نمازجمعه !

دشمن ما همینجاست دروغ میگن امریکاست !

اصلاح طالب اصولگرا دیگه تمومه ماجرا !

و دهها و صدها شعارهای تندوتیز برعلیه کلیت جمهوری اسلامی و این اعتراضات برغم بازداشتها و زندانها و خودکشی داده شده ها  تا حصول نتیجه حتما که ادامه خواهد داشت .

اما بهتراست اپوزوسیونها فکری به حال خود بکنند و با متلک گویی و تحقیر یکدیگر با هر ادعایی که دارند بیشتراز این درخدمت جمهوری اسلامی نباشند .

درخانه اگر کس است یک حرف بس است .



بهلول

ناشناس گفت...

بالاخره جنگ میشه یا نمیشه ؟

هرروز با اخبار متناقض مواجه هستیم امریکا مرتب از تغییر رفتار و علاقه مندی به مذاکره با اخوندا صحبت میکنه و اخوندا نیز مرتب از نه جنگ ونه مذاکره همراه با تحریک امریکا درباره ازسرگیری غنی سازی و خروج از برجام روسیه و ژاپن و انگلیس هم به اخوندا میگن مبادا پاتونو از برجام بیرون بزارید و خلاصه تهدیدهای طرفین تدریجا بخاطر تکرار مکررات درحال تبدیل به موضوعات لوس و بی خاصیت میشه انگار امریکا دنیارو گذاشته سرکار و اخونداهم ملت ایران را !  و اپوزوسیونها هم دلخوش به اخبار روزانه !

این درشرایطی است که اعنراضات درگوشه وکنار ایران روبه افزایش است همراه با بحث اعتراض به حجاب اجباری که به محیطهای دانشگاهی نیز سرایت کرده و اخوندها شدیدا به هراس افتاده اند بطوریکه علم الهدی گفته بی حجابی بدتراز اختلاس است ! یعنی بی حجابی دشمن ایده الوزی اسلامی است و یک دشمن بسیارموثر !

قشر کاسب و غیرحقوق بگیر هنوز به خیابان کشیده نشده است ضمن انکه کاسب جماعت درایران از قشر سنتی نیز بشمارمیرود و با امام زمام رودرواسی دارد !!! البته نه همه کاسبها ولی کاسبهای نزدیک به قشر بازاری که در سال ۵۷ از فعالین مساجدو ازطرفداران خمینی بودند . این بافت سنتی بازاردرایران پاشنه آشیل ترقی خواهی بوده و هست و بیشتر مراسم عاشورا و تکایا و روضه ها توسط همین قشر ارتجاعی بال و پر میگیرد به همین خاطر من صراحتا میگویم بخشی از مردم که بافت سنتی بازاری را تشکیل میدهند کاملا ارتجاعی بوده و نمازجمعه میروند ویا روضه ها توسط اینان برپا میشود بازار محرم و عاشورا با این بخش ارتجاعی گرم میشود و تکیه گاه اجتماعی رژیم برای سرکوب سایر اقشارهستند .

ما خیلی مشکل داریم بنابراین مبارزه برای ازادی و عدالت جدا از مبارزه با اسلام نیست وگرنه راه بیهوده رفته ایم .

ناشناس گفت...

مسیح علینژاد با همه نقاط ضعف و قوتش خواب را از چشم سه بخش ربوده است :
اول رژیم اخوندی
دوم رهبرعقیدتی
سوم توده ای و اکثریتی
امیدوارم موفق باشه چون واقعا حساسیت ایده الوژیک و خط سرخ اخوند را به اتیش کشیده !
بهلول

ناشناس گفت...

اگر میدانستم که مسیح علینژاد در ادامه مبارزه کم نمیاورد قطعا نهضت اورا تا مرحله جان برکف حمایت میکردم دوستان میگویند اگر درکنار مبارزه برای آزادی زنان به سایر جنبشهای داخل نیز توجه بیشتری داشته باشد واگر پتانسیل کل مطالیات دموکراتیک و جنبش های اعتراضی را یکجا داشته باشد بسادگی میتواند زلزله سرنگونی بپا کند و حداقل رژیم را تا مرحله پرتگاه سوق بدهد ... ایکاش چنین پتانسیلی دراو باشد و شایدهم باشد گرچه در محدوده خود نیز سنگ تمام گذاشته . امیدوارم تا اخر موفق باشد .

ناشناس گفت...

زندگی سیاسی درگذشته !

من ۴۵ساله هستم .

عموی من یک دوست قدیمی توده ای داشت که درسن ۹۰ سالگی عمرشو داد به شما . او همیشه از قهرمانیهای رهبران حزب توده میگفت از شاخه نظامی ان از اینکه کیانوری در چندین تعقیب و گریز مسلحانه شرکت داشته  و زندان رفته و در سخنرانی  درحضورکارگران شورآفرینی کرده و از اینجور داستانهای هزارویک شب ،من میشنیدم و درجواب میگفتم این چیزهایی که میگویید صرف نطر از پیاز داغش و راست و دروغش و بزرگنمابیش تا اونجایی که من اطلاع دارم و سنم قدمیده این حزب را من با مشخصاتی که شما میگویید نمیشناسم بلکه امروز این حزب ان چیزی نیست که شما تعریف میکنید واو میگفت سنت قد نمیده ! منم به او میگفتم بودم بودم را ول کن چه هستم چه هستم را بچسب ( بروزن داشتم داشتم مهم نیست دارم دارم مهمه !)

قدیمیا درمقابل کسانی که منم منم میزدن  به کنایه میگفتن  اول دمبه ات را نشان بده بعد بع بع کن !!!

امروز سازمان مجاهدین برای نسل جوان چنین شرایطی را دارد جوانان چشم باز کردند مشتی رهبر واداده بریده در خارج دیده اند که مشتی چاپلوس گنده گو و رجزخوان دراطراف خود دارند و مدام از گذشته میگویند اما وصع امروز خودرا نمیبینند که مانند کلیه دستجات فرمالیستی همه مبارزه شان شده مقالات تند و منم منم زدن و رجزخوانی درحد سلامی فرمانده سپاه و به رخ کشیدن گذشته ای که بهیچوجه متعلق به انان نیست اما نون  ان را میخورند و دلخوش به ان هستند مانند پیرمرد توده ای که قبلا عمرشو داد به شما !

ظاهرا مجاهدین درتوهم هستند و رهبران ۶۰ تا ۷۰ تا ۸۰ ساله انان فکر میکنن نسل جوان ۲۰ ساله باید مانند انان فکر کند و رجز بخواند ! غافل از انکه یک جوان ۲۰ ساله فقط ۲۰ سال گذشته انهارا دیده که درخارج جز رجز خوانی و اویزون شدن به دیپلماتها هنر دیگری نداشته اند .

گیرم پدرتوبودفاضل

ازبهرپدر توراچه حاصل

الان که دمبه درکارنیست پس بع بع برای چیست ؟

بنابراین توصیه میکنم تغییر ایده الوژی واقعی بدهند و به جنبش ملت بپیوندند و این رهبربازی مضحک و رجزخوانی بسیجی گونه راهم از ادبیات خود حذف کنند که بازار رجزخوانی فعلا دردست سلامی است ! فشنگ بدون خرج هرگز شلیک نمیشود .



پرنده میانسال



ناشناس گفت...

به هر معلم ریاضی که گفتم صد روی صد یعنی همه چیز ! گفت جون مادرت از خودت حرف درنیار برو ایده الوژی بخون به ریاضی کاری نداشته باش تا به گند و شعار کشیده نشه .

ناشناس گفت...

داستان فعالیتهای کانونهای شورشی ! ایروریزی در مبارزه !
درجایی که پیک موتوری وسط خیابان درمیان مردم و پلیس فریاد مرگ بر خامنه ای سرمیدهد انوقت دریک خیابان خلوت در یک روستای متروکه اسپری زدن به تابلوی بیسج ۴۰ ×۴۰ سانتیمتر هنر است ؟!
این مجاهدین ابروی مبارزه را برده اند ! ادعای رهبری هم دارند ! ان پیک موتوری خیلی رهبرتراز رهبران پرمدعاست !
چهارتا ادم تن پرور فرصت طلب با عده ای چاپلوس بادمجان دورقاب چین انهم درخارج با کلی ادعای بزرگ و عمل کوچک درحد هیچ ! چیزی نمانده که بگم شاید اینها ادمهای جمهوری اسلامی برای ضایع کردن مفهوم مبارزه اند .

ناشناس گفت...

اگر عملیات نظامی ضربتی و غیرفرسایشی علیه جمهوری اسلامی صورت بگیره بهترین کمکی است که جهان به جنبش مردم ستمدیده کرده است . ولی آیا جهان چنین پتانسیلی دارد ؟
رضا

ناشناس گفت...

بالا اوردن یکی دو تا پلاکارد برعلیه مسیح علینزاد در جریان اعتراض به حجاب کاری بود صددرصد اشتباه و شاید  اقدام خامی بود ازسوی دوسه نفرکه تجربه سیاسی نداشتند . اینگونه حرکات به نفع رژیم تمام میشود و یا مورد بهره برداری رژیم میتواند قراربگیرد که میگیرد . خانم مسیح علینژاد درحال حاضر رهبری یک جریان اجتماعی برعلیه حجاب اجباری را بردوش میکشد و هرگونه شعاربرعلیه ایشون خاک پاشیدن به مبارزات هزاران دختر شجاعی است که بهرحال درمبارزه با حجاب اجباری با ایشان همسو هستند .

لطفا کاری نکنید که رژیم و جریانات سکت بخیل و حسود خوشحال شوند .

مطالیات دموکراتیک مشترک یکدیگررا در مسیر وحشتناک هژمونی طلبی نیاندازید زیرا که سودش را رژیم میبرد .

رضا