دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۳۹۸ شهریور ۲۳, شنبه

ازشعرهای شباب. اسماعیل وفا یغمائی


ازشعرهای شباب
از روزگار نوجوانی و جوانی من جز دو دفتر شعر چیزی باقی نماند. دوستی پس از سالها این دو دفتر را که سالها در کنجی خاک حورده بود به من رساند. نگاهی انداختم. به یاد سالهائی که تن پر از نیرو وزیبائی بود و جان پر از شورها... شماری را نشر میدهم از سرودن برخی از این شعرها نیم قرن گذشته است.
___________ شعر یکم:ای پرندگان
___________
پروازتان بلند
ای خیل مرغکان مهاجر که از زمین

تا دامن سپید سحر پر کشیده اید
ایا بر این زمین. این جایگاه کینه و طغیان و خشم و خون
یکدم ز روی مهر و وفا سر کشیده اید
پروازتان بلند
پروازتان بلند
مهر 1347
و آنان که از انان شعر آموختم
استاد ابوالقاسم طغرا یغمائی
بسیار کسان بمن آموختند و اینک به سفر رفته اند. یادی از آنان سپاسگزاری لازم شاگردیست نسبت به استادان. استاد ابوالقاسم طغری یغمائی خویشاوند پر مهر و ادیب توانا از کسانی است که تاثیر او در سالهای 2347 و 1348روی شعر و زبان باز کردن اولیه من به شعر غیر قابل انکارست. او رئیس آموزش و پرورش خور و در عین حال کشاورز و محقق و مصنف و شاعری توانا بود. تشویق و مهر او همراه با جرقه عشقی زود هنگام نخستین شعرهای مرا زاد.فرزند برومندش استاد حکمت یغمائی نگذاشت تا جای پدر تهی ماند او نیز در هنگام تحصیل در دانشگاه و بجای پدر گاه آموزگار جدی عهد شباب من و ما در دبیرستان هنر یغمائی در خور بود.ی
برخی از آثار قلمی عبدالکریم حکمت یغمائی
حکمت یغمائی
  • جندق روستایی کهن بر کران کویر (انتشار توس ١٣٥٣)
  • ذوالریاستین فضل بن سهل، وزیر ایرانی مأمون (انتشارات اداره نگارش فرهنگ و هنر ١٣٥٦)
  • جندق و قومِس در اواخر قاجار«مولف: اسماعیل هنر(معتمد دیوان) - تصحیح و توضیح: عبدالکریم حکمت یغمایی» (انتشارات تاریخ ایران ١٣٦٢)
  • بر ساحل کویر نمک (انتشارات توس ١٣٧٠)
  • شهد شورستان (انتشارات گستره ١٣٨٠)
  • با کاروان عشق «نوحه ها و مراثی ابوالقاسم یغمایی - مقدمه ام‍ی‍رم‍ح‍م‍ود ان‍وار، ع‍ل‍ی‌ آ داود، ع‍ب‍دال‍ک‍ری‍م‌ ح‍ک‍م‍ت‌ ی‍غ‍م‍ای‍ی‌» (انتشارات مگستان ١٣٨٠)
  • خور در آینه زمان «یادداشت های تاریخی - اجتماعی ابوالقاسم طغرا یغمایی - به کوشش عبدالکریم حکمت یغمایی» (انتشارات مگستان ١٣٨٩)
  • اخلاق طهماسبی «مولف: ماجد بن محمّد حسینی بحرانی - تصحیح عبدالکریم حکمت یغمایی» (انتشارات مگستان ١٣٨٩)
  • از خور و روزگاران، طغرا نوشت «یادداشت های ابوالقاسم طغرا یغمایی - به کوشش عبدالکریم حکمت یغمایی» (انتشارات آذر کلک ١٣٩٢)
  • پی سپار کوچه های کودکی (انتشارات آذر کلک ١٣٩٥)
  • ادامه دارد
 

هیچ نظری موجود نیست: