دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۳۹۹ آبان ۱۱, یکشنبه

آيا لائيسیته فرانسوی مشوق اسلام‌هراسی است؟

۲ نظر:

مسعودعالمزاده / پاريس گفت...

۱۲ آبان ۲۵۷۹ ايرانى ۲ نوامبر۲۰۲۰ مسعودعالمزاده پاريس / ۱

با درود به خانم شفیق،

مقاله تان متین است، اما گاه تیتر مقاله بدون خواندن تمام آن می تواند ایجاد شبهه کند. اینهایی را هم که در زیر می نویسم، انتقاد به شما نیست.

واژه "اسلام هراسی" واژه ای است که در درون خود تناقض و دربردارنده شارلاتانیسم است. اسلام هراسی یعنی چه ؟ اسلام هراسناک هست. آیا می توان نکته ای را در اسلام پیدا کرد که هراسناک نباشد ؟ اگر نه، پس این اسلام است که هراسناک است.

تجربه خو دمن در فرانسه (کم و بیش ۳۸ سال سال) برخلاف این پیشداوری است که گویا فرانسویها راسیست و نژاد پرست اند و این مسلمانهای بیچاره زیر شکنجه نظامی استعماری اند. به هیچ رو چنین نیست. من ۷ سال و نیم در شهر سانلیس (Senlis) در استان (Oise) در شمال پاریس بودم. سانلیس شهری است کوچک اما بسیار مهم در تاریخ فرانسه. سلسله پادشاهی فرانسه با تاجگذاری هوگ کاپه (Hugues Capet) در سال ۹۸۷ در سانلیس بنیانگذاری شد.شهری است سنت گرا که ۳۰ درسد به ماورا راست رای میدهند، بیش از نیمی به راست و با درسد بسیار پایینی چپ. شاید فکر کنید که اینجا مقر رایش سوم است و همه نژاد پرست. باور کنید تو این ۷ سال و نیم من یکبار هم با یکی از اهالی شهر حتا یک درگیری لفظی نداشتم. تو همین شهر این "عزیزان مهاجر مسلمان" جان مرا به لب رساندند و زندگی را برای من جهنم کردند.یقه منو چسبیده بودند که تو چرا نمیایی با ما نماز بخونی، چرا نماز نمی خونی ؟ شکایت هم که میکردم ژاندارمها طرف اونها رو میگرفتند که "شما ایرانی ها نژاد پرست و ضد عرب اید".اشکال فرانسوی ها اینه که با اینها ریادی تا کرده اند،زیادی از اصول شان بدلیل منافع اقتصادی یا سیاسی کوتاه آمده اند.اسم "محمد" شده جزو ده تا نام اولی که به روی بچه ها میگذارند.۴۵% عرب تبارها در فرانسه رک اعلام کرده اند که بین قوانین فرانسه و قوانین اسلام،قوانین اسلام را ارجح میدانند. با پول قطر و عرابستان ۸۰% ساندویچ فروشی هارا خریده اند و گوشت خوک و آبجو سرو نمی کنند طوری که شاخه اقتصادی "گوشت خوک" بزودی خواهد افتاد زیر دست چینی ها.

محله ای است در نزدیکی پایتخت بلژیک بنام مولنبک (Molenbeek) که چپ افراطی برای داشتن امکانات و رای این مرتجعین ساکن آنجا بهشان تا شده آوانس داده اند. نمونه : قاتل احمدشاه مسعود افغان از اینجا میامده و ازدواج اش در همین محله بوده. کسانی که پس از جریان شارلی ابدو پاریس را به خون کشیدند،اینجا پناه گرفته بودند.از این جورجاها دویست تا دارند.این جماعت بظاهر مظلوم از جناح راست ماورا راست هم راست تر و بی انصاف ترند. هر کثافت کاری ای دلشان میچواهد می کنند، زبانشان هم این هوا دراز است.دختر بیچاره ۱۶ ساله ی بنام سوهان داشته با یکی از جوانان محله شان صحبت میکرده.همین.زنده زنده آتش زدندش.یک پلاک کوچک در این محل کاشتند بیادش. شکستندش.یکی دیگر گذاشتند،شکستند.تجاوز دسته جمعی بلایی شده بود در حومه های فرانسه.اینها بلد نیستند با یک زن حرف بزنند،تور کردن که نگو.توآلمان پس از یکسری تجاوز سوریه ی ها،اینهارا جمع کردند با مترجم و صحنه شبیه سازی تا بهشان بفهمانند که زنی که تو خیابون راه میره سوراخی نیست که تو بری بهش فرو کنی.باید صحبت کنی،اگرخواست شدنی است.جواب نداد،ریختندشان بیرون.

مسعودعالمزاده / پاريس گفت...

۱۲ آبان ۲۵۷۹ ايرانى ۲ نوامبر۲۰۲۰ مسعودعالمزاده پاريس / ۲

موضوع از حد قابل تحمل گذشته.

در ضمن دارودسته های مزدور،مشکوک ومافیایی ازاینها بدلیل بی شعوری شان حسابی استفاده می کنند.اگر با "آنها" مشکلی داشته باش، این جماعت ابله را جلو می اندازند. اگر جایی کار کنی و کارت سه ژ ت نداشته باشی،اینها میایند میزنندت وبهت تهمت نژادپرست هم میزنند.سالهاست که روسهادارند به فرانسویهافشار میاورند تابرایشان سهمیه مهاجرتعیین کنندوفرانسوی هازیربار نمی روند.هرباراین اسلامگراهاجنایت ها می کنند،موضوع سهمیه میادرومیز. نه اینکه روسها وکا گ ب وپوتین سددرسد پشت اینها باشند،امابطرزغریبی به نفع اینها میشه.همانطورکه عروگوزهای احمدی نژاد به نفع اسراییل شد و باهرتهدید کشکی احمدی نژادسدهامیلیاردمیریخت توجیب اسراییلی ها.بابالارفتن بهای نفت چندهزارمیلیاردریخت توجیب پوتین.
ما به جنبه های اقتصادی و تاثیرات اقتصادی اعمال تروریستی بهای کافی نمیدهیم و گاه به آن فکرهم نمی کنیم.پانزده سال پیش در جریان درگیری های حومه های شهرهای فرانسه،شرکتهای ایمنی خصوصی پولهایی نجومی زدند به جیب.موردش بوده که ازطریق کسانی که پایی هم در دستگاههای اداری داشتند،به این آشوبگران پول میدادند تا ماشین ها را آتش بزنند.چندتایی شان دستگیر شدند.شرکیهای بیمه،حق بیمه شان رابالا بردند.بسیاری فرصت طلب هم برای نوکردن ماشین هایشان یا خودشان آتش میزدندومی انداختند گردن آشوبگرها،یا ماشین شان را جایی پارک میکردند که میدانستند گذراون جماعته.مورد پول دادن هم بوده و تو روزنامه هامی نوشتند.

اگرچه ریشه اسلامیسم (که اسم مستعار خوداسلام است) در ۱۴۰۰ سال گذشته است،اما....کم نیستندکسانی که"امروز"از"این ها"برای گل آلود کردن آب استفاده می کنند تا....."آنها" راحت دسته دسته ماهی شان را بگیرند.