دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

دریچه زرد. اسماعیل وفا یغمائی

افتاب خواهد دمید

افتاب خواهد دمید

مردم. ایران و طبیعت ایران در خطرند

. فراموش نکنیم کورش نماد آغاز تاریخ واقعی ایران در مقابل تاریخ جعلی آخوند و مذهب ساخته است. کورش نماد هویت واقعی ایرانی در دور دست تاریخ است. گرامی اش داریم.بیاد داشته باشیم و هرگز فراموش نکنیم :در شرایط بسیار خطیر کنونی در گام نخست و در حکومت ملایان و مذهب مجموع جامعه انسانی ایران،تمامیت ارضی ایران،و طبیعت ایران در سراسر ایران در تهاجم و نکبت حکومت آخوندها در خطر است. اختلافات را به کناری بگذاریم، نیروهایمان را در نخستین گام در راستای نجات این سه مجموعه هم جهت کنیم و به خطر اصلی بیندیشیم .

این است جهان ما در این لحظه

این است جهان ما در این لحظه
روی تابلو کلیک کنید

کرونا وزمین ما

کرونا وزمین ما
روی تصویر کلیک منید

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی

در گذرگاه تاریخ ایران. اسماعیل وفا یغمائی
تاریخ دوران باستانی ایران

۱۳۹۹ بهمن ۱۹, یکشنبه

مرز باریک آزادی بیان و توهین - Sputnik Iran

 

بالاخره صدای عمه عروس هم در آمد ودیدیم که اسلام در نشریه ای که روابط دوستانه کمونیسم روسی  و اسلام علوی را نگهبان است در دفاع از اسلام عزیز پرداخته است و به سخنان درست  و خردمندانه آقای مکرون رئیس جمهور فرانسه  در باره توحش و بربریت اسلامی انتقاد دارد خودتان بخوانید وببینید چه دنیائی است چپ سابق ما تا راست رفته و عمامه ملای ایرانی در کنان داس و چکش میدرخشد و ایران همچنان کیکی است که همه میخورند جز ملت ایران

ادامه مقاله مرز باریک آزادی بیان و توهین - Sputnik Iran


۴ نظر:

مسعودعالمزاده (ارسلان)/پاريس گفت...

۱۹ بهمن ۲۵۷۹ ايرانى ۷ فوریه ۲۰۲۱ مسعودعالمزاده (ارسلان) پاريس

مــــــــــرگ بــــــــــر کــــــــــا گ ب !

کدوم راست ؟ راست به دوگل میگن.راست از دل انقلاب صنعتی بیرون آمد، چپ از دل مبارزت کارگری. اول ماه مه تو مسکو نبود، تو شیکاگو بود.چپ ایران بدلیل بی ریشگی ونداشتن پیوند با کارورزان ـــــ در زندگی روزمره ـــــ سر از لجن زار در آورد. اون از جلال آل احمد شیاد (بدرستی بقول آقای مصداقی "آل احمق").اون از حزب توده شوروی که سرش تو کا گ ب بود.دست آخر سر همه شون رفت تو آخور نکبت اسلامی. من ۳۷ سالی است که درفرانسه ام.اگر بدانیددرگیری بین چپ و راست چه ضرباتی به فرانسه زد. سارکوزی سعی کرد تا حد ممکن این درگیری را کم کند و با اینکه راست بود بسیاری از چپ ها (ونیز خارجی تبارها)را وارد کابینه ها کرد.سه چهارسالی است که با اینکه چپ و راست هردو چون گذشته زنده اند،اما درگیری ای در کار نیست.مکرون وزنه را به نفع راست ها بالا برد و این دارد جواب میدهد. چپ اهل غرغر است و نه کار.راستها با تمام اشکالات ای که دارند،نسبت به سرنوشت کشوراحساس مسئولیت بالاتری دارند.در ۲۵۰ سال گذشته در دنیا،چپ تنهادربخشی ازاروپاوتاحدی آمریکا مثبت عمل کرده.در بقیه جاها قتل عام بوده و دیکتاتوری وفاشیسم سرخ.از چین و شوروی بگیر تا آلبانی انورخوجه وکوبای کاسترو وویتنام و کامبوج و ...
دلیل جواب دادن و داشتن نقش مثبت و سازنده ی چپ در اروپا تنها و تنها این بوده که راست و سرمایه داری در قدرت بوده وچپ عامل تصحیح کننده داشته.هرجاکاررابدست چپ هادادند،گند زدند.
اینجا آنجا هستند کسانی که غرغر زرت سرمایه داری می کنند. حرف مفته وهپروت.ما گوشمان از این اراجیف پره. خودهمین حزب اللهی هایی که ایران را به گند کشیدند،پیش از نکبت بهمن چه حرفهای شیک و مامانی ای میزدنددرنفی سرمایه داری، بانک، رباخواری، اقتصاداسلامی، مضاربه، اقتصاد بی بهره بانکی،اقتصاد صلواتی [جوک نیست کافیست یادتان بیاد] و ... دیدیم چه شد و بهره از دو درسد رسید به سی و چهل درسد.روی کاغذ میشه هزارتا طرح شیک داد،با مخ میخوره زمین !
بجای بدگویی از سرمایه داری و مبارزات زرت سرمایه داری و زرت امپریالیستی لطف فرموده و مزید امتنان است اگرطرح تان را ـــــ خودتان ـــــ (و نه بدستورشما و با زحمت دیگران) درجایی پیاده کنید. دنیا کم و بیش ۵ر۷ میلیارد جمعیت دارد. یک ده هزارم اش میشود ۷۵۰ هزار نفر. اگر طرح تان در اشل یک در ده هزار کمترین پاسخ مثبت داد، خبر کنید من یکی درجا حاضرم این جهنم سرمایه داری را ول کنم بیام در بهشت سوسیالیستی و کمونیستی.
اگر در اشل یک در ده هزار هم جواب نمیده یعنی ... حرف مفته و لایو یک شیشکی آبدار !

اما ...
اگر قرار براین است که توطرح بدی،خرکاری اش ازماباشه،جوابش دوهجایی است : بی/لاخ = بیلاخ !

*** تقریر شد در ۱۹ بهمن سالگرد حماقت بزرگ سیاهکل بدست یک مشت شوت ابله که قدر خر حالیشون نبود ***

ناشناس گفت...

خوبیش به اینه که تو قد خر حالیته

مسعودعالمزاده (ارسلان)/پاريس گفت...

۲۲ بهمن ۲۵۷۹ ايرانى ۱۰ فوریه ۲۰۲۱ مسعودعالمزاده (ارسلان) پاريس / ۱

میگن خر دوبار پاش تو یه چاله نمیره.اگر این بر بسیاری از ما قابل اعمال بود به این نکبت دچار نمی شدیم. خر حیوان بسیار نازنینی است.این تو فرهنگ ماست که "خر" را نادان میدانیم. لوگوی حزب دموکرات آمریکا (ببخشید "امپریالیسم" آمریکا که چپ ها خوششون بیاد) خر است.برای ما جغد شوم است، نه برای دیگران.این امری فرهنگی است.
همیشه گفته م بازهم تکرار میکنم، گیر ما پیش و بیش از سیاسی، فرهنگی است و این ریشه در این مذهب لامصب داره که کمر تاریخ مارو شکسته آنهم چندین بار. کارل مارکس از چهره های شاخص تاریخ بشری بوده.من که باچپ زاویه بسیار بزرگی دارم تاحدبالایی قبولش دارم. بقول مارکس دیکتاتوری آسیایی بسیار خشن تر از جاهای دیگر است [در کتاب وجه تولید آسیایی] بویژه بدلیل کمبودآب.این خشونت برآمده از بیابانهاوشنزارهای عربستان پس از ۱۴ قرن در ایران در ذهن ما چنان نهادینه شده که به ضرب دگنک هم از مخ مابیرون برو نیست.این شیعه سرخ اسهالی اثناحشری هم با امام زمان و قبرپرستی یک لایه رویش کشیده.نتیجه این شده که ماازچپ وراست، بادین و بی دین، ملی گراو عـنـتـرنـاســیــونـالـیـســت، پس ذهن مان شیعه آل علی، مقلد آخوند و درپی عاشوراییم.این بسیارحماسی است.باهاش میشه روضه(آخوندی یا کمونیستی) خوند و پامنبری جمع کرد، اما نـتــیــجــه اش فـاجــعــه بار اســت، و دیدیم که شد.

به محض اینکه کسی بگوید که فلان کار انجام شده در گذشته درست نبوده حکم تکفیر انقلابی صادر میشود. اگربه کتابهای لنین مراجعه کنید، می بینید که وقتی کائوتسکی نقد درستی به راه و روش لنین و دیدگاه چپ می کند، لنین به اش میگوید "کائوتسکی مرتد". این مامور وزارت اطلاعات در دوران لنین هم بوده. دیدیم که کائوتسکی درست می گفت و این "جبهه شرق دست آخر با مخ خورد زمین".
ما تو کلیشه زندگی می کنیم و برای فهم مسایل نیازی به فکر نداریم، دنبال الگوهایی که از جاهای دیگر به ما وحی (کمونیستی) میشود میرویم بی آن که فکر کنیم که آیا اینها سنخیتی با جامعه ما دارد یا نه. نمونه هاش خروار خروار هست.
امروز پس از ۵۰ یا ۶۰ سال، داده های بسیاری از آرشیو ها بیرون آمده.به این سوی قبله،به ریش پرخون حبیب ابن مظاهر قسم گفتن اینها کفروحرام شرعی نیست. قصد این نیست که مچ بگیریم. باید دوباره برگردیم اینها را از دید (اثرات وعواقب ضربه étude d'impact) بررسی کنیم. نه برای مچ گیری، نه متلک و نیش زدن و نه برای حماسه (الگو بردای از عاشورای سیاهکل)، برای اینکه بفهمیم :

چـــرا کــار بـه ایــنــجــا کــشــیــد و چــه کــنــیــم تــا دیــگــر روی نــدهــد.

مسعودعالمزاده (ارسلان)/پاريس گفت...

۲۲ بهمن ۲۵۷۹ ايرانى ۱۰ فوریه ۲۰۲۱ مسعودعالمزاده (ارسلان) پاريس / ۲

یک عده گروه چیریکی درست کردند پاشدند رفتند فلسطین وکوبا با این خیال ساده لوحانه که "کسی تو جریان نیست"، ما پشت انگشت کوچیکه دست مون قایم شدیم.
۹۰% شان تو تور ساواک بودند، ۱۰۰% شان تو تور شبکه های جاسوسی روسها (توفلسطینی ها وول میزدند) واز لو دادن این هالوها برای نفوذ دادن عوامل شان استفاده کردند.
چیریک بازی مدشده بود.یک گروه۹۰ نفره ! ! که قراربود برای دوره آموزشی مرکز کامپیوتری وزارت کشاورزی بروند آمریکا، وسط راه غیب شان زد پاشدند رفتندکوبا دوره چریکی ببینند، ساواک هم ماست خور همه شان را یکباره چسبید.به حب جیم خوردن ۹۰ نفر که کسی شک نمی کنه.
یک عده دیگر رفتند دنبال الگوی چریک روستایی مائو که روستاهارابگیرندوگازانبری شهرهارا. زمان مائو، بافت روستایی راهها در چین این بود که دونفرباچماق کافی بود که راه ورود و خروج یک روستا راببندند و تادولت مرکزی خبرمیشدونیرو میفرستاد،دست کم سه هفته طول میکشید.تو ایران،دوتابیسیم و ده دقیقه بعد هلیکوپترهای ارتش امپریالیستی تادندان مسلح شاه خونخوار... بالای سرشان بودند.این شدنی بود ؟ نه ! و نشد.
یک عده دیگر پاشدند رفتند ظفارسربازهای هم میهن خودشان رابکشند وبنام عنترناسیونالیسم با امپریالیسم ایران بجنگند.یک مشت ابله.تراب حق شناس تنها کسی بود که اشتباهات را قبول کرد و تمام مدارک و اسناد بخش م.ل. مجاهدین را در اختیارهمه گذاست.یادش گرامی !

نوشته هاهست.از همان اول نکبت بهمن و سال ۵۹و۶۰ رجوی این اصطلاح معروف "عاشورای مجاهدین" از دهنش نمی افتاد.ایشون کتاب "راه حسین، رهنمودی برای انسان[های هالو و پپه]" را نوشته بود ودست آخر با حماقتی که کردو بااستخاره کردن از کلام الله مجیدوبایاری الله وپشتیبانی ائمه اطهار وارواح پاک مرسلین ونیروهای غیبی و فیریشتگان اعلام جنگ مسلحانه کرد. به ابتدایی ترین الفباهای نظامی هم دقت نکرد. سعدی که نه چیریک بود نه رهبر می فرماید :
چو جنگ آوری با کسی در ستیز/که از وی گزیرت بود یا گریز : گزیر یا گریز : یا از پس اش بربیایی یا بتونی دربری
اولین پایه یک طرح جنگی"راه در رو"است:اگر طرح شکست خورد،چطور نیروهارااز مخمصه بیرون بکشی.
چند سد هزار نفر نیروی شناخته شده و علنی مجاهدین و دیگر گروههای سیاسی یکباره رفتند زیرضرب و حتا شبها نمی دانستند کجا بخوابند.به اینجاش که رسید،رجوی استخاره نکرد که چکار کنه،زد به چاک !
به عملیات های نظامی و ترورهای چیریک های فدایی درزمان شاه نگاه کنید، همه اش یا سفیهانه بود یابه نفع روسهاوبه ضرر منافع ملی ما.حتا پس از نیم قرن اینها یک بار نیامدند بگویند که اشتباه بوده. چرا یک کارآفرین که بسیار هم به کارگرهاش میرسیده(ببخشید سرمایه دارکثیف استثمارگر)را کشتند ؟ قتل فرسیو چه نتیجه ای داد جز اینکه نفوذی های شبکه نظامی حزب توده در دادرسی ارتش بالا آمدند و جریان گلسرخی را علم کردند ؟
ترور عباس شهریاری برای این بود که با ساواک همکاری میکرد یا اینکه از گندکاری روسها و عوامل شان هم خبرداشت ؟
پاکروان رییس ساواک بود که پس از غائله ارتجاعی سال ۴۲ توسط خمینی از کاربرکنارشدوساواک افتاد دست ابلهی چون نصیری.تاپاکروان رییس ساواک بودکسی یک چک نخورد.تمام این انقلابیون (توحیدی یا غیر توحیدی) از این جنبش ارتجاعی حمایت کردند،کسی آنرا محکوم نکرد.رفرمهای شاه که چپ تر شوروی بود(از جمله سهیم کردن کارگران درسودکارخانه ها) راهمه محکوم کردند.هیچکس قتل حسنعلی منصوررامحکوم نکرد.هیچکس به کشتارخودسرانه ی سردمداران رژیم شاه اعتراض نکرد. تمام گروههای سیاسی یک جااعتراض زنان برای حجاب اجباری را محکوم کردند.غیرتی شدند، از چپ و راست و مجاهدوفدایی و توده ای !

نقطه آغاز هر روان درمانی، پذیرش ناهنجاری است.این است که فردبجای توجیه،ماست مالی واز زیرش در رفتن به این برسد که رفتارش سالم نیست،ریشه هایش را پیدا کند، بتدریج از آن فاصله بگیرد وکم کم به تعادل روانی بالاتری برسد.بدبختی این است که مادر نقطه خلافش ایستاده ایم : بازهم توجیه و ماستمالی !

اگر من به مدار خری برسم که دستش دوبار در یک چاله نرود،بسیار شادمانم ازاین پیشرفت "تکاملی".
... دیگرانی که این همه افتضاح و گندکاری کرده اند و آنهارا زیرسبیلی در می کنند، دو فرسخ پشت سر من اند. کوتا به مدار خر برسند ! ! !

راستی مرغ چند تا پا داره ؟
... چه سوالی ؟ معلومه که یکی !